Skocz do zawartości
Zetix

z056 silnik TURBO pytanie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Silnik
Zetix    1

Cześć, posiadam z056 z silnikiem 6ct107 (albo jak ktoś chce sw400 turbo) nie jest to silnik z autosana , tylko rekorda. Rok temu wymieniłem w nim turbinę ponieważ (oryginalna jeszcze!) była zatarta . Teraz bizon odżył idzie jak rakieta, jeszcze jest bez sieczkarni to możecie sobie wyobrazić co on robi na polu :D

Ale moje pytanie brzmi. Wymiana filtra oleju w SILNIKU - jaka jest jego konieczność? Na chwilę obecną na zimnym silniku mam ciśnienie 5bar, a na rozgrzanym 3 bary na wolnych obrotach . "Fachura" wioskowy mówi żeby nie ruszać filtra ponieważ może to popsuć ciśnienie. Nie chce mi się w to wierzyć, więc chce też się was o to zapytać. Jak mnie pamięć nie myli ... nie pamiętam kiedy był wymieniany a trochę go już mamy. Jak się do niego dostać? Bo ten filtr jest jak pompa wtryskowa z tyłu... czy mam dostać się do niego od strony zbiornika? Nie ma chyba potrzeby spuszczania oleju z silnika tak? Bo mam zalany stan i nie wiem co robić w sumie. Proszę o pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1183

Od wymiany filtra spadnie ciśnienie ten fachura to niech lepiej rowery naprawia :).Zasada jest ogólnie taka żeby zmieniać filtr razem z olejem.Oleju nie ma potrzeby spuszczania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetix    1

Okej, zmienię po żniwach i tak będę wymianę robił we wszystkich maszynach. A fachurze powiem, niech naprawia kosiarki. Temat do zamknięcia :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

peny259    11

Jak się zmienia z dobrego oleju na superol z promocji to ciśnienie spadnie :-) Przy silnikach z turbo ważny jest czysty olej bo to przecież on smaruje turbine.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1183

No jak masz turbinę to na oleju nie oszczędzaj.Wymiem lepiej przed kolejnymi zniwami bo kombajn i tak stoi po żniwach chyba że jeszcze qq kosisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetix    1

Teraz to uważaj bo pęknie półośka, albo rozleci się dyfer albo cała skrzynia. :D

 

Skrzynia już "wali" na 3 biegu :P Półoś prawa w tamtym roku się ukręciła... Strach gazu dodawać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    258

Olej zmienia sie minimum  raz w roku, lub przy odpowiednich godzinach, tu chodzi o starzenie sie oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    311

o tak. Raz w roku jest ok.
Musisz wiedzieć dlaczego mechanik tak powiedział. Każdy układ smarowania dysponuje regulacją ciśnienia. W zasdzie działa ona na ograniczeniu ciśnienia max. Układy te zabezpieczane są także przed jego spadkiem i mając na swojej drodze filtr oleju dysponujemy zawore.m omijającym filt. jeżeli jest on otwarty ciśnienie wolnych obrotów może być wyższe i niema efektu mrugającej lampki. Nie jest to jednak metoda naprawcza. Silnik w kombajnie jest narażony na pył i tu wymiana oleju z filtrem raz w roku to minimum. Jak nie domkniesz dobrze obudowy w filtrze powietrza kiedyś to sam się przekonasz jak to zadziała na silnik, azczególnie doładowany. Filtr nie psuje ciśnienia, robią to panewki, pompa nawet turbospreżarka.
oczywiście zawór omijania filtra otwiera się samoczynnie...
te całe 5 atmosfer na wolnych to moim zdaniem dużo..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Gryzon
      Witam, mam pytania co do Bizona od roku posiadam Bizonka i jak na chwilę obecną wykosiłem min aby 2h na równym polu. Mam też pagórkowate i pochyłe pole na które nie wjechałem. Ponieważ poobrywały mi się łańcuchy na hederze i z racji, że musiałem natychmiast zrobić omłot nająłem inny kombajn. No ale do rzeczy, jak wiadomo Z056 ma bardzo słabe półosie. Czy jak będe kosił na pochyłym polu to czy one się nie poukręcają? Inni kombajniści jak kosili to ich lekko ściągało (kombajny to John Deere oraz Fiat Laverda) . Posiada może ktoś instrukcje napraw tego kombajnu w formie pdf? Przepraszam jeżeli taki temat już był.        
    • Przez benyk123
      witam wszystkich  Mam  pytanie odnośnie silnika do Bizona Z056.W te zniwa padł nam silnik. Potrzebuje dobrej rady od was.
      Czy robic samemu remont czy oddac do mechanika  Chodzi mi o kapitalny remont zeby to chodzilo
      Moze znacie dobrego mechanika z woj.lubelskiego ktory da gwarancje i porządnie zrobi nam silnik lub jakis namiar na wymiane na po remoncie tez z gwarancją. Z gory dziekuje
      Pozdrawiam licze na wasza pomoc.
    • Przez matakombajn
      Witam, tworzę model (miniaturkę) kombajnu Bizon Z056 i chciałbym spytać czy może ktoś podać mi wymiary kombajnu ? 
      Zależy mi na długości samego kombajnu od przenośnika pochyłego do końca maszyny. Za wszelką pomoc będę wdzięczny
    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
    • Przez Rafii
      Witam, Panowie jak można uporać się w Bizonie Zo56 z problemem gubienia ziarna . Było już chyba wszystko regulowane. Wiatr, szybkość jazdy, ustawienia sit, a i tak po robocie zostają ślady pokosu. Głównie problem dotyczy jęczmienia jarego.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.