krzysiekXXX

PRONAR 5112 vs ZETOR 8441

Polecane posty

krzysiekXXX    0

Jaki ciągnik byście wybrali??? Wiem że Zetor to bardzo dobra marka ale ten Pronarek mi sie podoba.Co wy byście wybrali???

Dziękuje za wszystkie opinie i pozdrawiam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja bym wybrał zetorka, osobiście mam 2 zetory i niemoge na nie narzekać :):)

moim zdaniem promar ci mniej spali niż zetor ale ta siła :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Pronar fajny sprzęt za fajną kase, tylko troche niepokoją mnie te 20 calowe koła z przodu, chociaż można wybierać w szerokościach :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

ten pronar p7 to taki jamnik jak by udawał lampo/rollera niepodoba mi się pozatym anwet nikt się nie chwali zeby to kupował bo niewiadomo co to wogóle jest, czy to pronar sam takie połączenie wymyślił czy zarwał z czegoś, jak juz ktoś chce połączenie carraro z czymśtam w rozstądnej cenie to polecam farmera farmtracka, a dlaczego - bo np. farmer od 4 czy 5ciu lat na rynku a to linka się rwała a to łamał sie na poł itd więc każda młoda konstrukcja musi się dotrzeć, moze nie są złe te p7 a kabine fajniejszą pewnie mają od proximy do tego szybka skrzynia i rewers więc tansze kilak pln od zetora, silnik lepszy bo to jakiejś najnowszej serii iveco więc ciekawy tractor do tego niski więc do obory sie zmieści.

co do zetora to za takiego golasa 114 tyś :):) to za duzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1480    0

Zetor to wiadomo dobra marka i jest chwalona. Ale nowe pronary maja podzespoly deutz-fahr a wiadomo ze deusik tez jest dobra maszyna wiec mozna byloby zastanowic sie nad dwoma tymi ciagnikami. A do wiekszosci lak i do transportu pronar jest dobry.

 

Co znaczy to zdanie ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Zetor to wiadomo dobra marka i jest chwalona -tak to chyba wrzuce skany tego artykółu zporadnika rolniczego nr 13, a co do df to poco za pronara płacić ponad 120 tyś jak za te pieniądze można miećorginał bo podobno lamborghini r2 ma być dużo tańsze bo euro tanie wiec ja bym sie nie zastanawiał, bo chyba autorowi o taki mały zwinny mocny ciągnik chodzi jeśli o p7 zakłąda temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Pronar P7 występuje z silnikiem Iveco- model 5112 [82KM] oraz 5122 [90km]

Oby dwa wyposażone są w napędy marki Carraro.

 

Na podzespołach DF czyli napędach ZF, bo one występują w DF'ach jest seria P5, która jest lepiej wyposażona, ma większe ogumienie, ale i cene ma większą. [model 5135- silnik Iveco 100KM kosztuje chyba coś ok. 145tys brutto]

 

Co się będę rozpisywał...

CZYTAJCIE :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

Z tych dwuch do takiego gospodarstwa w kyórym jak rozumiem jest duża chodowla to bez wachania P7.Zetor to duże i wysokie bydle które jest ciężkie mało zwrotne i zawysokie żeby wjechać do obory itd. zaś ten pronar jest niski i bardzo zwrotny więc w gospodarstwie hodowlanym to duży plus. Pozatym zetor w podstawowej cenie jest goły jak święty turecki, a jak się do niego dołoży to co ma pronar w standardzie to wyjdzie sporo drożej, a pozatym pronar ma tak dobrą skrzynie że zetor takiej nawet w opcji niema.


Poland,Austria and Japan= moc naszego gospodarstwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

moje zdanie jest takie, nikt u mnie w okolicy, ani z moich znajomych nie chwali wyrobów, które wyszły fabryki Pronar. Pronar P5 ??? Oglądałem go i fakt zrobił na mnie dobre wrażenie, była to wersja z silnikiem IVECO i napędy CARARO. Jeśli chodzi o silnik to z tego co wiem chwalą go za spalanie, no jest solidny bo stara marka. Cararo - nie trzeba mówić są praktycznie wszedzie. Pytanie tylko jak go w tym Pronarze poskładali.... i jak z oprzyrządowaniem czyli przewody, dźwignie, przełączniki, rurki, uszczelnienia i takie tam bzdety, a tu Pronar nigdy nie miał dobrej marki niestety....

A Zetor ??? Mocna, solidna ( choć tez nie bez awarii) maszyna, zresztą Zetora każdy zna.... :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3

Podaj jakieś konkrety co mu sie psuje itp. Mój znajomy też ma 10540 i go chwali nic mu sie nie psuje pracował na 70ha jako główny ciagnik tera mu pomaga MF chyba 110km i zetra bardziej chwali od MF-a

 

To jest ten zetor ------> http://www.agrofoto.pl/forum/Zetor-10540-image14891.html


«Adik_ziel will do anything for you.»

Jeżeli, ktoś, komuś, coś ewentualnie nikt nikomu nic... To z punktu widzenia masz ode mnie pzdr...... xD

Kocham to co robię, robię to co kocham, choć czasem muszę robić to, co tylko lubię, ale wtedy za to mi płacą. I znowu mogę robić to co kocham...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaczor1953    0

dokładnie ten był znajomego był dwa razy rozpaławiany, sprzęgło dwa razy robione napęd nie dzała. Może to jakiś trefny model

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankowski17    2

ja miedzy tymi dwoma wybralbym pronara :P ale zetorek tez niczego sobie


16 biegów, 500 koni, 40 ton za sobą... To jest to... SCANIA
MAN TGA 41,440 8x6 tym teraz pomykam

POZDROWIONKA DLA CAŁEGO AGRO FOTO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
dokładnie ten był znajomego był dwa razy rozpaławiany, sprzęgło dwa razy robione napęd nie dzała. Może to jakiś trefny model

ale od nowości to go chyba znajomy nei miał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

U mnie też jest typo który miał i ma teraz nową też Forterrę i tamta jak i ta jest robiona non stop. Ale u innych użytkowników nie widzę żeby się psuły i chodzą bez awaryjnie, o czymś to świadczy no nie.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radson    5
Zetor to wiadomo dobra marka i jest chwalona -tak to chyba wrzuce skany tego artykółu zporadnika rolniczego nr 13, a co do df to poco za pronara płacić ponad 120 tyś jak za te pieniądze można miećorginał bo podobno lamborghini r2 ma być dużo tańsze bo euro tanie wiec ja bym sie nie zastanawiał, bo chyba autorowi o taki mały zwinny mocny ciągnik chodzi jeśli o p7 zakłąda temat

Ferdek jak możesz to wrzuć .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64
moje zdanie jest takie, nikt u mnie w okolicy, ani z moich znajomych nie chwali wyrobów, które wyszły fabryki Pronar. Pronar P5 ??? Oglądałem go i fakt zrobił na mnie dobre wrażenie, była to wersja z silnikiem IVECO i napędy CARARO. Jeśli chodzi o silnik to z tego co wiem chwalą go za spalanie, no jest solidny bo stara marka. Cararo - nie trzeba mówić są praktycznie wszedzie. Pytanie tylko jak go w tym Pronarze poskładali.... i jak z oprzyrządowaniem czyli przewody, dźwignie, przełączniki, rurki, uszczelnienia i takie tam bzdety, a tu Pronar nigdy nie miał dobrej marki niestety....

A Zetor ??? Mocna, solidna ( choć tez nie bez awarii) maszyna, zresztą Zetora każdy zna.... ;)

Pierwsze słysze o serii p5 z mostami Carraro bo o ile mi wiadomo występują te modele z mostami i skrzynią ZF, a co do tego, że siadają bzdety to one też w Zetorach siadają i jak tu wogóle porównywać Zetora z przestazałym silnikiem z nowoczesnym Iveco czy Perkinsem (moim zdaniem najlepsze silniki w traktorach no i JD oczywiście) a o ile wiem to silniki, skrzynie czy mosty przychodzą do pronaru w całości a oni to tylko łączą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

na carraro jest p7 ale co do ceny to dają duże rabaty bo słabo to schodzi i jest dużo tego, może i dobre ale nikt tego nie sprawdził, co do zetora - jak dla mnie odpudrowana babka no i jeszcze za rewers dopłacać to nawet nauboższe wersje zachodnich marek mają rewers w standardzie, i ta cena 115 tyś za golasa ze skrzynią 10/2 i jedną prędkością wom, i napewno nie są to już te same zetory co sprzed lat, za 115-120 tyś można teraz kupić ciekawy ciągnik nie koniecznie składaka, czy zetora w którym za wszystko trzeba dopłacić i wyjdzie najdrożej,

skoro euro tak spadło najkożystniej zachodniaka tylko jakie skutki pociągnie za sobą taki kurs euro i czy lekko będzie sie spłacać ten ciągnik tego nikt nie wie niestety

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0

Moim zdaniem jedyne różnice jakie będziesz widział po zakupie - to różnice w wyposażeniu. Zetor jest na pewno trochę mniej zwrotny, trochę większy - więc nadaje się do trudniejszych prac uprawowych. (W galerii jest nawet zdjęcie, proximy 7441, która pracowała w 4m agregacie ciąganym z siewnikiem). Pronara uważam jest sens brać szczególnie wtedy, gdy ma robić w lżejszych pracach, w których liczy się zwrotność przede wszystkim (kosiarka, opryskiwacz, tur). Zmieści się do niższych obór, czy garaży. Ale ze względu na mniejsze koła może mieć mniejszy uciąg. Nie twierdzę oczywiście, że Pronar nie da sobie rady w orce, czy agregacie biernym. Byłem w serwisie, przy sprzedawcy, który sprzedaje zarówno zetory, jak i pronary. Serwisanci mówili, że zarówno zetora, jak i pronara dotykają raczej drobne awarie. Więc w twierdzeniu o "nadmiernej awaryjności pronarów" nie widzę uzasadnienia.

Jest jeszcze jedna bardzo ważna kwestia. Proximy jeżdżą już kilka lat. Serwisanci w miarę znają ich podzespoły, przynajmniej teoretycznie, każda awaria nie powinna być im obca, powinni tez orientować się w pewnych syndromach, które świadczą, że coś działa nie tak - i jeżeli się tego nie wyregujuje/wymieni - to wyniknie z tego jakaś poważniejszy problem. Nowe pronary to produkty całkowicie niemal nowe - czy serwisanci znają ich budowę w stopniu wystarczającym do ich serwisowania, rozpoznawania przyczyn usterek, lub ich zapobiegania? Jeżeli nie - właściciel może w późniejszym czasie płacić za ich błędy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

U nas też jest serwis i mechanicy są szkoleni, no bo np taki NH wprowadza dość często nowe modele i tam to dopiero jest elektroniki a jak by mieli je naprawiać metodą prób i błędów to dopiero były by jaja, a co do stwierdzenia że teraz opłaca się kupować zachodnie bo kurs euro jest niski to zgadzam się z tym jak najbardziej tylko kupować za granicą bo u nas raczej taki DF nie staniał, choć pewności nie mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

oj staniał tylko trzeba o tym przypomnieć dielerowi, bo naprawde duże upusty można wywalczyć, jak dieler mówi że już po danej cenie nic nie zarabia to i tak zarabia bo euro ma tendecje spadkową ciągle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzyszt0f
      Witam, doradźcie jakiej mocy ciągnik wybrać na ok 45/50ha myślę nad MF 7s155 albo 7s180 (tylko mf wchodzi w grę) 7s180 przemawia na przyszłość tym że mogę go podnieś do 210km a chyba 7s 155 nie da rady do 200km podkręcić? 
      W przyszłości myślę kupić bezorkowiec, albo jakiś dłutowiec i zastanawiam się nad mocą ciągnika? 
      ziemie w 95% piaski 
      doradzicie coś? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
    • Przez c308
      Witam doszło mi do moich 8 ha 10 ha do obróbki chiałbym kupić nowy porządny traktor w przedziale mocy 70_110 km co proponujecie.Zastanawiam sie nad Tureckim hattatem 398 kolega ma,Jakims lovolem oraz Arbosem napiszcie co polecacie najbardziej,Ciągał by prase,pług cztery skiby,agregat 3 m,przyczepe 5 t.
    • Przez upadłymtz
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika ok.90 koni. Oglądałem wyżej wymienione modele i nie wiem na co się zdecydować.
      W Case skrzynia 12x12 rewers mechaniczny i podnośnik mechaniczny. W New Holland tak samo. Zetor dużo lepiej wyposażony, ale trochę się boję bo ostatnio różne opinie o nim chodzą. Zetor z 2021 roku, jeszcze bez ad blue. Użytkuje ktoś z was takie ciągniki? Jak z awaryjnością?  Z góry dzięki za pomoc. 
    • Przez damianos95
      Witam proszę o podpowiedź co wybrać lepiej renowke 103.54 czy case cs94 renowka full mechaniczny ciągnik czy case skrzynia mechaniczna nie wiem czy jest polbieg jedynie ma ehr i silnik sisu
      Co będzie lepsze na ponad 20ha praca z turem orka agregat itd co będzie tańsze w naprawie dostępność części czy ogólna awaryjnosc tych ciągników 
      Cena dość zblizona jednak 10 lat różnicy między nimi 
      Jakie opinie o silniku sisu jak spalanie awaryjnosc czy części i jeszcze do znawców tematu jakie tam są tuleje ?
      Ogólnie co byście wybrali i dlaczego 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj