Skocz do zawartości
krzysiekXXX

PRONAR 5112 vs ZETOR 8441

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
krzysiekXXX    0

Jaki ciągnik byście wybrali??? Wiem że Zetor to bardzo dobra marka ale ten Pronarek mi sie podoba.Co wy byście wybrali???

Dziękuje za wszystkie opinie i pozdrawiam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ja bym wybrał zetorka, osobiście mam 2 zetory i niemoge na nie narzekać :):)

moim zdaniem promar ci mniej spali niż zetor ale ta siła :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Pronar fajny sprzęt za fajną kase, tylko troche niepokoją mnie te 20 calowe koła z przodu, chociaż można wybierać w szerokościach :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

ten pronar p7 to taki jamnik jak by udawał lampo/rollera niepodoba mi się pozatym anwet nikt się nie chwali zeby to kupował bo niewiadomo co to wogóle jest, czy to pronar sam takie połączenie wymyślił czy zarwał z czegoś, jak juz ktoś chce połączenie carraro z czymśtam w rozstądnej cenie to polecam farmera farmtracka, a dlaczego - bo np. farmer od 4 czy 5ciu lat na rynku a to linka się rwała a to łamał sie na poł itd więc każda młoda konstrukcja musi się dotrzeć, moze nie są złe te p7 a kabine fajniejszą pewnie mają od proximy do tego szybka skrzynia i rewers więc tansze kilak pln od zetora, silnik lepszy bo to jakiejś najnowszej serii iveco więc ciekawy tractor do tego niski więc do obory sie zmieści.

co do zetora to za takiego golasa 114 tyś :):) to za duzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1480    0

Zetor to wiadomo dobra marka i jest chwalona. Ale nowe pronary maja podzespoly deutz-fahr a wiadomo ze deusik tez jest dobra maszyna wiec mozna byloby zastanowic sie nad dwoma tymi ciagnikami. A do wiekszosci lak i do transportu pronar jest dobry.

 

Co znaczy to zdanie ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Zetor to wiadomo dobra marka i jest chwalona -tak to chyba wrzuce skany tego artykółu zporadnika rolniczego nr 13, a co do df to poco za pronara płacić ponad 120 tyś jak za te pieniądze można miećorginał bo podobno lamborghini r2 ma być dużo tańsze bo euro tanie wiec ja bym sie nie zastanawiał, bo chyba autorowi o taki mały zwinny mocny ciągnik chodzi jeśli o p7 zakłąda temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Pronar P7 występuje z silnikiem Iveco- model 5112 [82KM] oraz 5122 [90km]

Oby dwa wyposażone są w napędy marki Carraro.

 

Na podzespołach DF czyli napędach ZF, bo one występują w DF'ach jest seria P5, która jest lepiej wyposażona, ma większe ogumienie, ale i cene ma większą. [model 5135- silnik Iveco 100KM kosztuje chyba coś ok. 145tys brutto]

 

Co się będę rozpisywał...

CZYTAJCIE :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

Z tych dwuch do takiego gospodarstwa w kyórym jak rozumiem jest duża chodowla to bez wachania P7.Zetor to duże i wysokie bydle które jest ciężkie mało zwrotne i zawysokie żeby wjechać do obory itd. zaś ten pronar jest niski i bardzo zwrotny więc w gospodarstwie hodowlanym to duży plus. Pozatym zetor w podstawowej cenie jest goły jak święty turecki, a jak się do niego dołoży to co ma pronar w standardzie to wyjdzie sporo drożej, a pozatym pronar ma tak dobrą skrzynie że zetor takiej nawet w opcji niema.


Poland,Austria and Japan= moc naszego gospodarstwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

moje zdanie jest takie, nikt u mnie w okolicy, ani z moich znajomych nie chwali wyrobów, które wyszły fabryki Pronar. Pronar P5 ??? Oglądałem go i fakt zrobił na mnie dobre wrażenie, była to wersja z silnikiem IVECO i napędy CARARO. Jeśli chodzi o silnik to z tego co wiem chwalą go za spalanie, no jest solidny bo stara marka. Cararo - nie trzeba mówić są praktycznie wszedzie. Pytanie tylko jak go w tym Pronarze poskładali.... i jak z oprzyrządowaniem czyli przewody, dźwignie, przełączniki, rurki, uszczelnienia i takie tam bzdety, a tu Pronar nigdy nie miał dobrej marki niestety....

A Zetor ??? Mocna, solidna ( choć tez nie bez awarii) maszyna, zresztą Zetora każdy zna.... :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3

Podaj jakieś konkrety co mu sie psuje itp. Mój znajomy też ma 10540 i go chwali nic mu sie nie psuje pracował na 70ha jako główny ciagnik tera mu pomaga MF chyba 110km i zetra bardziej chwali od MF-a

 

To jest ten zetor ------> http://www.agrofoto.pl/forum/Zetor-10540-image14891.html


«Adik_ziel will do anything for you.»

Jeżeli, ktoś, komuś, coś ewentualnie nikt nikomu nic... To z punktu widzenia masz ode mnie pzdr...... xD

Kocham to co robię, robię to co kocham, choć czasem muszę robić to, co tylko lubię, ale wtedy za to mi płacą. I znowu mogę robić to co kocham...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaczor1953    0

dokładnie ten był znajomego był dwa razy rozpaławiany, sprzęgło dwa razy robione napęd nie dzała. Może to jakiś trefny model

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankowski17    2

ja miedzy tymi dwoma wybralbym pronara :P ale zetorek tez niczego sobie


16 biegów, 500 koni, 40 ton za sobą... To jest to... SCANIA
MAN TGA 41,440 8x6 tym teraz pomykam

POZDROWIONKA DLA CAŁEGO AGRO FOTO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
dokładnie ten był znajomego był dwa razy rozpaławiany, sprzęgło dwa razy robione napęd nie dzała. Może to jakiś trefny model

ale od nowości to go chyba znajomy nei miał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

U mnie też jest typo który miał i ma teraz nową też Forterrę i tamta jak i ta jest robiona non stop. Ale u innych użytkowników nie widzę żeby się psuły i chodzą bez awaryjnie, o czymś to świadczy no nie.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radson    5
Zetor to wiadomo dobra marka i jest chwalona -tak to chyba wrzuce skany tego artykółu zporadnika rolniczego nr 13, a co do df to poco za pronara płacić ponad 120 tyś jak za te pieniądze można miećorginał bo podobno lamborghini r2 ma być dużo tańsze bo euro tanie wiec ja bym sie nie zastanawiał, bo chyba autorowi o taki mały zwinny mocny ciągnik chodzi jeśli o p7 zakłąda temat

Ferdek jak możesz to wrzuć .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    63
moje zdanie jest takie, nikt u mnie w okolicy, ani z moich znajomych nie chwali wyrobów, które wyszły fabryki Pronar. Pronar P5 ??? Oglądałem go i fakt zrobił na mnie dobre wrażenie, była to wersja z silnikiem IVECO i napędy CARARO. Jeśli chodzi o silnik to z tego co wiem chwalą go za spalanie, no jest solidny bo stara marka. Cararo - nie trzeba mówić są praktycznie wszedzie. Pytanie tylko jak go w tym Pronarze poskładali.... i jak z oprzyrządowaniem czyli przewody, dźwignie, przełączniki, rurki, uszczelnienia i takie tam bzdety, a tu Pronar nigdy nie miał dobrej marki niestety....

A Zetor ??? Mocna, solidna ( choć tez nie bez awarii) maszyna, zresztą Zetora każdy zna.... ;)

Pierwsze słysze o serii p5 z mostami Carraro bo o ile mi wiadomo występują te modele z mostami i skrzynią ZF, a co do tego, że siadają bzdety to one też w Zetorach siadają i jak tu wogóle porównywać Zetora z przestazałym silnikiem z nowoczesnym Iveco czy Perkinsem (moim zdaniem najlepsze silniki w traktorach no i JD oczywiście) a o ile wiem to silniki, skrzynie czy mosty przychodzą do pronaru w całości a oni to tylko łączą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

na carraro jest p7 ale co do ceny to dają duże rabaty bo słabo to schodzi i jest dużo tego, może i dobre ale nikt tego nie sprawdził, co do zetora - jak dla mnie odpudrowana babka no i jeszcze za rewers dopłacać to nawet nauboższe wersje zachodnich marek mają rewers w standardzie, i ta cena 115 tyś za golasa ze skrzynią 10/2 i jedną prędkością wom, i napewno nie są to już te same zetory co sprzed lat, za 115-120 tyś można teraz kupić ciekawy ciągnik nie koniecznie składaka, czy zetora w którym za wszystko trzeba dopłacić i wyjdzie najdrożej,

skoro euro tak spadło najkożystniej zachodniaka tylko jakie skutki pociągnie za sobą taki kurs euro i czy lekko będzie sie spłacać ten ciągnik tego nikt nie wie niestety

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0

Moim zdaniem jedyne różnice jakie będziesz widział po zakupie - to różnice w wyposażeniu. Zetor jest na pewno trochę mniej zwrotny, trochę większy - więc nadaje się do trudniejszych prac uprawowych. (W galerii jest nawet zdjęcie, proximy 7441, która pracowała w 4m agregacie ciąganym z siewnikiem). Pronara uważam jest sens brać szczególnie wtedy, gdy ma robić w lżejszych pracach, w których liczy się zwrotność przede wszystkim (kosiarka, opryskiwacz, tur). Zmieści się do niższych obór, czy garaży. Ale ze względu na mniejsze koła może mieć mniejszy uciąg. Nie twierdzę oczywiście, że Pronar nie da sobie rady w orce, czy agregacie biernym. Byłem w serwisie, przy sprzedawcy, który sprzedaje zarówno zetory, jak i pronary. Serwisanci mówili, że zarówno zetora, jak i pronara dotykają raczej drobne awarie. Więc w twierdzeniu o "nadmiernej awaryjności pronarów" nie widzę uzasadnienia.

Jest jeszcze jedna bardzo ważna kwestia. Proximy jeżdżą już kilka lat. Serwisanci w miarę znają ich podzespoły, przynajmniej teoretycznie, każda awaria nie powinna być im obca, powinni tez orientować się w pewnych syndromach, które świadczą, że coś działa nie tak - i jeżeli się tego nie wyregujuje/wymieni - to wyniknie z tego jakaś poważniejszy problem. Nowe pronary to produkty całkowicie niemal nowe - czy serwisanci znają ich budowę w stopniu wystarczającym do ich serwisowania, rozpoznawania przyczyn usterek, lub ich zapobiegania? Jeżeli nie - właściciel może w późniejszym czasie płacić za ich błędy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    63

U nas też jest serwis i mechanicy są szkoleni, no bo np taki NH wprowadza dość często nowe modele i tam to dopiero jest elektroniki a jak by mieli je naprawiać metodą prób i błędów to dopiero były by jaja, a co do stwierdzenia że teraz opłaca się kupować zachodnie bo kurs euro jest niski to zgadzam się z tym jak najbardziej tylko kupować za granicą bo u nas raczej taki DF nie staniał, choć pewności nie mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

oj staniał tylko trzeba o tym przypomnieć dielerowi, bo naprawde duże upusty można wywalczyć, jak dieler mówi że już po danej cenie nic nie zarabia to i tak zarabia bo euro ma tendecje spadkową ciągle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Piotrass
      Witam ma do wyboru dwa ciagniki , ciagnik bedzie pracowal przy turze w wekszosci czasu. Nh mam  okazje kupic za 185 netto a Jd za 220tys, warto doplacac 35 tys?
    • Przez Farmer4255
      Zamierzam niedługo kupić używany ciągnik. Troche czytałem na temat tych ciągników i rozmawiałem z właścicielami, ale chciałbym żebyście i wy mi doradzili. Jakie macie zdania na temat Case MX 120 czy Fendt Favorit 512 lub ich serii. 
    • Przez pawelkarczewski
      Witam Wszystkich, Chciałbym zaczerpnąć informacji na temat ciągników do 100KM, planuje zakup ciągnika lecz zupełnie nie wiem jaką markę wybrać w tym przedziale mocy, jedyne jaka marka mnie nie interesuje to Fendt I JD, reszta może być. I tak wstępnie myślę nad Steyr lub Valtra. Mogę liczyć na waszą pomoc i konkretne informacje poparte praktyką i doświadczeniem?
      Dodam tylko że cena to drugorzędna sprawa
    • Przez xdx
      co sadzicie o ciągniku solis 60 
    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
×