Skocz do zawartości
krzysiekXXX

PRONAR 5112 vs ZETOR 8441

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
krzysiekXXX    0

Jaki ciągnik byście wybrali??? Wiem że Zetor to bardzo dobra marka ale ten Pronarek mi sie podoba.Co wy byście wybrali???

Dziękuje za wszystkie opinie i pozdrawiam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ja bym wybrał zetorka, osobiście mam 2 zetory i niemoge na nie narzekać :):)

moim zdaniem promar ci mniej spali niż zetor ale ta siła :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Pronar fajny sprzęt za fajną kase, tylko troche niepokoją mnie te 20 calowe koła z przodu, chociaż można wybierać w szerokościach :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

ten pronar p7 to taki jamnik jak by udawał lampo/rollera niepodoba mi się pozatym anwet nikt się nie chwali zeby to kupował bo niewiadomo co to wogóle jest, czy to pronar sam takie połączenie wymyślił czy zarwał z czegoś, jak juz ktoś chce połączenie carraro z czymśtam w rozstądnej cenie to polecam farmera farmtracka, a dlaczego - bo np. farmer od 4 czy 5ciu lat na rynku a to linka się rwała a to łamał sie na poł itd więc każda młoda konstrukcja musi się dotrzeć, moze nie są złe te p7 a kabine fajniejszą pewnie mają od proximy do tego szybka skrzynia i rewers więc tansze kilak pln od zetora, silnik lepszy bo to jakiejś najnowszej serii iveco więc ciekawy tractor do tego niski więc do obory sie zmieści.

co do zetora to za takiego golasa 114 tyś :):) to za duzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1480    0

Zetor to wiadomo dobra marka i jest chwalona. Ale nowe pronary maja podzespoly deutz-fahr a wiadomo ze deusik tez jest dobra maszyna wiec mozna byloby zastanowic sie nad dwoma tymi ciagnikami. A do wiekszosci lak i do transportu pronar jest dobry.

 

Co znaczy to zdanie ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

Zetor to wiadomo dobra marka i jest chwalona -tak to chyba wrzuce skany tego artykółu zporadnika rolniczego nr 13, a co do df to poco za pronara płacić ponad 120 tyś jak za te pieniądze można miećorginał bo podobno lamborghini r2 ma być dużo tańsze bo euro tanie wiec ja bym sie nie zastanawiał, bo chyba autorowi o taki mały zwinny mocny ciągnik chodzi jeśli o p7 zakłąda temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Pronar P7 występuje z silnikiem Iveco- model 5112 [82KM] oraz 5122 [90km]

Oby dwa wyposażone są w napędy marki Carraro.

 

Na podzespołach DF czyli napędach ZF, bo one występują w DF'ach jest seria P5, która jest lepiej wyposażona, ma większe ogumienie, ale i cene ma większą. [model 5135- silnik Iveco 100KM kosztuje chyba coś ok. 145tys brutto]

 

Co się będę rozpisywał...

CZYTAJCIE :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

Z tych dwuch do takiego gospodarstwa w kyórym jak rozumiem jest duża chodowla to bez wachania P7.Zetor to duże i wysokie bydle które jest ciężkie mało zwrotne i zawysokie żeby wjechać do obory itd. zaś ten pronar jest niski i bardzo zwrotny więc w gospodarstwie hodowlanym to duży plus. Pozatym zetor w podstawowej cenie jest goły jak święty turecki, a jak się do niego dołoży to co ma pronar w standardzie to wyjdzie sporo drożej, a pozatym pronar ma tak dobrą skrzynie że zetor takiej nawet w opcji niema.


Poland,Austria and Japan= moc naszego gospodarstwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

moje zdanie jest takie, nikt u mnie w okolicy, ani z moich znajomych nie chwali wyrobów, które wyszły fabryki Pronar. Pronar P5 ??? Oglądałem go i fakt zrobił na mnie dobre wrażenie, była to wersja z silnikiem IVECO i napędy CARARO. Jeśli chodzi o silnik to z tego co wiem chwalą go za spalanie, no jest solidny bo stara marka. Cararo - nie trzeba mówić są praktycznie wszedzie. Pytanie tylko jak go w tym Pronarze poskładali.... i jak z oprzyrządowaniem czyli przewody, dźwignie, przełączniki, rurki, uszczelnienia i takie tam bzdety, a tu Pronar nigdy nie miał dobrej marki niestety....

A Zetor ??? Mocna, solidna ( choć tez nie bez awarii) maszyna, zresztą Zetora każdy zna.... :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3

Podaj jakieś konkrety co mu sie psuje itp. Mój znajomy też ma 10540 i go chwali nic mu sie nie psuje pracował na 70ha jako główny ciagnik tera mu pomaga MF chyba 110km i zetra bardziej chwali od MF-a

 

To jest ten zetor ------> http://www.agrofoto.pl/forum/Zetor-10540-image14891.html


«Adik_ziel will do anything for you.»

Jeżeli, ktoś, komuś, coś ewentualnie nikt nikomu nic... To z punktu widzenia masz ode mnie pzdr...... xD

Kocham to co robię, robię to co kocham, choć czasem muszę robić to, co tylko lubię, ale wtedy za to mi płacą. I znowu mogę robić to co kocham...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaczor1953    0

dokładnie ten był znajomego był dwa razy rozpaławiany, sprzęgło dwa razy robione napęd nie dzała. Może to jakiś trefny model

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankowski17    2

ja miedzy tymi dwoma wybralbym pronara :P ale zetorek tez niczego sobie


16 biegów, 500 koni, 40 ton za sobą... To jest to... SCANIA
MAN TGA 41,440 8x6 tym teraz pomykam

POZDROWIONKA DLA CAŁEGO AGRO FOTO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63
dokładnie ten był znajomego był dwa razy rozpaławiany, sprzęgło dwa razy robione napęd nie dzała. Może to jakiś trefny model

ale od nowości to go chyba znajomy nei miał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

U mnie też jest typo który miał i ma teraz nową też Forterrę i tamta jak i ta jest robiona non stop. Ale u innych użytkowników nie widzę żeby się psuły i chodzą bez awaryjnie, o czymś to świadczy no nie.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radson    5
Zetor to wiadomo dobra marka i jest chwalona -tak to chyba wrzuce skany tego artykółu zporadnika rolniczego nr 13, a co do df to poco za pronara płacić ponad 120 tyś jak za te pieniądze można miećorginał bo podobno lamborghini r2 ma być dużo tańsze bo euro tanie wiec ja bym sie nie zastanawiał, bo chyba autorowi o taki mały zwinny mocny ciągnik chodzi jeśli o p7 zakłąda temat

Ferdek jak możesz to wrzuć .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    63
moje zdanie jest takie, nikt u mnie w okolicy, ani z moich znajomych nie chwali wyrobów, które wyszły fabryki Pronar. Pronar P5 ??? Oglądałem go i fakt zrobił na mnie dobre wrażenie, była to wersja z silnikiem IVECO i napędy CARARO. Jeśli chodzi o silnik to z tego co wiem chwalą go za spalanie, no jest solidny bo stara marka. Cararo - nie trzeba mówić są praktycznie wszedzie. Pytanie tylko jak go w tym Pronarze poskładali.... i jak z oprzyrządowaniem czyli przewody, dźwignie, przełączniki, rurki, uszczelnienia i takie tam bzdety, a tu Pronar nigdy nie miał dobrej marki niestety....

A Zetor ??? Mocna, solidna ( choć tez nie bez awarii) maszyna, zresztą Zetora każdy zna.... ;)

Pierwsze słysze o serii p5 z mostami Carraro bo o ile mi wiadomo występują te modele z mostami i skrzynią ZF, a co do tego, że siadają bzdety to one też w Zetorach siadają i jak tu wogóle porównywać Zetora z przestazałym silnikiem z nowoczesnym Iveco czy Perkinsem (moim zdaniem najlepsze silniki w traktorach no i JD oczywiście) a o ile wiem to silniki, skrzynie czy mosty przychodzą do pronaru w całości a oni to tylko łączą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

na carraro jest p7 ale co do ceny to dają duże rabaty bo słabo to schodzi i jest dużo tego, może i dobre ale nikt tego nie sprawdził, co do zetora - jak dla mnie odpudrowana babka no i jeszcze za rewers dopłacać to nawet nauboższe wersje zachodnich marek mają rewers w standardzie, i ta cena 115 tyś za golasa ze skrzynią 10/2 i jedną prędkością wom, i napewno nie są to już te same zetory co sprzed lat, za 115-120 tyś można teraz kupić ciekawy ciągnik nie koniecznie składaka, czy zetora w którym za wszystko trzeba dopłacić i wyjdzie najdrożej,

skoro euro tak spadło najkożystniej zachodniaka tylko jakie skutki pociągnie za sobą taki kurs euro i czy lekko będzie sie spłacać ten ciągnik tego nikt nie wie niestety

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0

Moim zdaniem jedyne różnice jakie będziesz widział po zakupie - to różnice w wyposażeniu. Zetor jest na pewno trochę mniej zwrotny, trochę większy - więc nadaje się do trudniejszych prac uprawowych. (W galerii jest nawet zdjęcie, proximy 7441, która pracowała w 4m agregacie ciąganym z siewnikiem). Pronara uważam jest sens brać szczególnie wtedy, gdy ma robić w lżejszych pracach, w których liczy się zwrotność przede wszystkim (kosiarka, opryskiwacz, tur). Zmieści się do niższych obór, czy garaży. Ale ze względu na mniejsze koła może mieć mniejszy uciąg. Nie twierdzę oczywiście, że Pronar nie da sobie rady w orce, czy agregacie biernym. Byłem w serwisie, przy sprzedawcy, który sprzedaje zarówno zetory, jak i pronary. Serwisanci mówili, że zarówno zetora, jak i pronara dotykają raczej drobne awarie. Więc w twierdzeniu o "nadmiernej awaryjności pronarów" nie widzę uzasadnienia.

Jest jeszcze jedna bardzo ważna kwestia. Proximy jeżdżą już kilka lat. Serwisanci w miarę znają ich podzespoły, przynajmniej teoretycznie, każda awaria nie powinna być im obca, powinni tez orientować się w pewnych syndromach, które świadczą, że coś działa nie tak - i jeżeli się tego nie wyregujuje/wymieni - to wyniknie z tego jakaś poważniejszy problem. Nowe pronary to produkty całkowicie niemal nowe - czy serwisanci znają ich budowę w stopniu wystarczającym do ich serwisowania, rozpoznawania przyczyn usterek, lub ich zapobiegania? Jeżeli nie - właściciel może w późniejszym czasie płacić za ich błędy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    63

U nas też jest serwis i mechanicy są szkoleni, no bo np taki NH wprowadza dość często nowe modele i tam to dopiero jest elektroniki a jak by mieli je naprawiać metodą prób i błędów to dopiero były by jaja, a co do stwierdzenia że teraz opłaca się kupować zachodnie bo kurs euro jest niski to zgadzam się z tym jak najbardziej tylko kupować za granicą bo u nas raczej taki DF nie staniał, choć pewności nie mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

oj staniał tylko trzeba o tym przypomnieć dielerowi, bo naprawde duże upusty można wywalczyć, jak dieler mówi że już po danej cenie nic nie zarabia to i tak zarabia bo euro ma tendecje spadkową ciągle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez WojtekKalinowski
      Witajcie.
      Mam ciężki orzech do zgryzienia: który ciągnik wybrać. Został mi przyznany ciągnik do 100KM max. i muszę coś wybrać z tych dwóch. Proszę o wasze opinie na temat tych modeli, co lepsze? co byście z tych dwóch wybrali? i dlaczego.
    • Przez temprawg
      Witajcie.
      Stoję przed sporym dylematem.
      Rozglądam się za jakimś ciągnikiem i kosiarką rotacyjną do niego.
      Do tej pory posiadałem łąkę 1 h i w 2014 roku po wkurzeniu się że wiecznie na kolanach trzeba szukać kogoś kto by ją skosił ( ten nie ma czasu, temu szkoda kosiarki, tamten kazał podjechać kiedy indziej bo musi się zastanowić) kupiłem kosiarkę listową CJF wolnobieżną (kosiarka tragedia psuje się co chwilę). 
      W zeszłym roku sytuacja była już inna ponieważ przez suszę to rolnicy bili się o możliwość skoszenia i zabrania siana.
      W tym roku doszło ok 1,5 h rodziców oraz około 1 h siostry. Do tego dochodzi sad.
      Dlatego po tych wszystkich perypetiach doszliśmy do wniosku że czas kupić taki zestaw jak w tytule.
      Super wymagań nie mam ale pewne granice sobie określiłem:
      - ciągnik T25 lub jak się uzbiera C330 (chociaż ceny trzymają się wysoko) - wiadomo że po zakupie na podstawowy serwis i nieprzewidziane wydatki tak samo jak po zakupie samochodu trzeba sobie przeznaczyć około 10 % - 15 % kwoty zakupu.
      - kosiarka rotacyjna (prawdopodobnie do remontu bo wątpię żeby coś sensownego kupić bez wkładu) Z036 lub Z076 nomen omen katalog części do nich opracowałem i sprzedaję.
      No i najważniejsze to dostępność części w przyzwoitych cenach. Nie sztuką jest kupić sprzet, sztuką jest go serwisować nie za kosmiczne pieniądze.
       
      Liczę na waszą pomoc jako osób doświadczonych. 
       
    • Przez rafal2511
      Witam wszystkich
      Przeglądając forum nie znalazłem żadnych ciekawych informacji o JCB Fastrac. Przeglądając allegro znalazłem fajne ich oferty.
      http://otomoto.pl/jc...25-A108355.html
      http://otomoto.pl/jc...15-A117351.html
      No i tu należy zadać sobie pytanie. Czy te maszynki nadają się do pola? Jak sie sprawują w polu w pługu. Widziałem fastraca tylko że młodszy odpowiednik tych modeli (2150) w realu wygląda bardzo fajnie Maja bardzo dobrze rozłożoną masę. Amortyzowaną przednią oś i hamulce tarczowe. Super do transportu ale jak w polu? Jak ze spalaniem na przykład w pługu?
      Proszę o wasze opinie na temat fastraca.
      Pozdrawiam
       
      Jeszcze raz napiszesz tak długiego posta z caps lockiem to uduszę
    • Przez Silver
      Witam!
      Ciągnik z turem 60 - 80 km, który zestaw będzie najbardziej wytrzymału i wygodnie będzie się pracowało przy krowach.
      Chce coś do 120 tys z widłoami/krokodylem i łycha, potrzebny do gnoju tylko z płyty, bel siana słomy ( 700 sztuk) i ośnieżenia drogi 300m dla mleczarni.
      Biorę pod uwagę najbardziej zetora 6441 + trac lift 100 (dlatego taki zeby zmieścić się w kasie a 220 to za duża do proximy) i farmtracka 665dt lub 675dt i pol mot 4, ciekaw jestem jestem zefira i tura 3 z pronaru ( no ale to nowość), nie wiem czy to na 100% z euro 2 a zakupy chce na prow więc po nowym roku czy da się jeszcze kupić pronara 82sa lub farmera z mmz - ale to tak w ostateczności.
      Konkretnie to czy farmtrack czy proxima będzie lepsza do tura tzn przednia oś chyba to samo carraro, ale sprzęgło skrzynia i ukłąd kierowniczy ( w jednym i w drugim podobno nie najwytrzymalszy) zetory również sprzęgło mają delikatne, a może zaryzykować i spróbować tego zefira ( masa ogromna moc duża i przednia oś to też podobno carraro)
    • Przez Suzaku95
      Witam,
      W niedługim czasie myślę o zakupie ciągnika sadowniczego, ostatnio się trochę rozglądałem i znalazłem 2 ciekawe modele JD 5075GN i Claas Nexos 210. Ciągnik będzie głównie pracował przy kombajnie do porzeczki i opryskiwaczu.
      Interesuję mnie opinia użytkowników o powyższych modelach, podobnych do nich lub innych ciekawych ciągnikach tego typu.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.