andrewk

Podłączenie dodatkowego oświetlenia

Polecane posty

andrewk    154

Będę dokładał szperacze 2x led 18W nad kierunkami przednimi. Mam pytanie o podłączenie, plus trzeba ciągnąć przez cały ciągnik od aku czy mogę wpiąć się przy rozruszniku ?

______________________________________________________________________________________________________________________________

https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/david-brown/885-990-996-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ladowarki-teleskopowe/jcb/524-50-525-50-525-58-525-67-526-55-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/fiat-agri-laverda/m180-m200-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/valtra/a74-a84-a94-a104-a114-a124-a134-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/same/rubin-160-180-200-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/fendt/farmer-vario-207-208-209-210-211-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/david-brown/1210-1212-1410-1412-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ladowarki-teleskopowe/jcb/526-56-527-55-527-58-527-67-528-s-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/fiat-agri-laverda/m-300-m-300-mcs-m-310-m-310-mcs-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/valtra/n123-n143-n163-dane-techniczne/

https://www.agridane.com/agricultural-tractors/same/rubin-160-180-200-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/fendt/farmer-vario-207-208-209-210-211-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/david-brown/1210-1212-1410-1412-specs/
https://www.agridane.com/telescopic-handlers/jcb/526-56-527-55-527-58-527-67-528-s-specs/
https://www.agridane.com/combine-harvesters/fiat-agri-laverda/m-300-m-300-mcs-m-310-m-310-mcs-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/valtra/n123-n143-n163-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/same/diamond-230-260-265-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/mccormick/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/fendt/farmer-307-c-308-c-309-c-specs/
https://www.agridane.com/agricultural-tractors/david-brown/1190-1290-1390-specs/

https://www.agridaten.de/teleskoplader/jcb/524-50-525-50-525-58-525-67-526-55-technische-daten/
https://www.agridaten.de/mahdrescher/fiat-agri-laverda/m180-m200-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/valtra/a74-a84-a94-a104-a114-a124-a134-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/same/rubin-160-180-200-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/fendt/farmer-vario-207-208-209-210-211-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/david-brown/1210-1212-1410-1412-technische-daten/
https://www.agridaten.de/teleskoplader/jcb/526-56-527-55-527-58-527-67-528-s-technische-daten/
https://www.agridaten.de/mahdrescher/fiat-agri-laverda/m-300-m-300-mcs-m-310-m-310-mcs-technische-daten/
https://www.agridaten.de/traktoren/valtra/n123-n143-n163-technische-daten/

https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/david-brown/885-990-996-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/telescoopladers/jcb/524-50-525-50-525-58-525-67-526-55-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/maaidorsers/fiat-agri-laverda/m180-m200-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/valtra/a74-a84-a94-a104-a114-a124-a134-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/same/rubin-160-180-200-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/fendt/farmer-vario-207-208-209-210-211-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/david-brown/1210-1212-1410-1412-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/telescoopladers/jcb/526-56-527-55-527-58-527-67-528-s-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/maaidorsers/fiat-agri-laverda/m-300-m-300-mcs-m-310-m-310-mcs-technische-gegevens/
https://www.agrispec.nl/landbouwtrekkers/valtra/n123-n143-n163-technische-gegevens/

https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/david-brown/885-990-996-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/carretillas-telescopicas/jcb/524-50-525-50-525-58-525-67-526-55-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/cosechadoras/fiat-agri-laverda/m180-m200-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/valtra/a74-a84-a94-a104-a114-a124-a134-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/same/rubin-160-180-200-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/fendt/farmer-vario-207-208-209-210-211-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/david-brown/1210-1212-1410-1412-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/carretillas-telescopicas/jcb/526-56-527-55-527-58-527-67-528-s-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/cosechadoras/fiat-agri-laverda/m-300-m-300-mcs-m-310-m-310-mcs-ficha-tecnica/
https://www.agridatos.es/tractores-agricolas/valtra/n123-n143-n163-ficha-tecnica/

https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/david-brown/885-990-996-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/chargeuses-telescopiques/jcb/524-50-525-50-525-58-525-67-526-55-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/moissonneuses-batteuses/fiat-agri-laverda/m180-m200-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/valtra/a74-a84-a94-a104-a114-a124-a134-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/same/rubin-160-180-200-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/fendt/farmer-vario-207-208-209-210-211-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/david-brown/1210-1212-1410-1412-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/chargeuses-telescopiques/jcb/526-56-527-55-527-58-527-67-528-s-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/moissonneuses-batteuses/fiat-agri-laverda/m-300-m-300-mcs-m-310-m-310-mcs-fiche-technique/
https://www.agridonnees.fr/tracteurs-agricoles/valtra/n123-n143-n163-fiche-technique/

https://www.agridati.it/trattori-agricoli/david-brown/885-990-996-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/sollevatori-telescopici/jcb/524-50-525-50-525-58-525-67-526-55-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/mietitrebbie/fiat-agri-laverda/m180-m200-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/valtra/a74-a84-a94-a104-a114-a124-a134-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/same/rubin-160-180-200-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/fendt/farmer-vario-207-208-209-210-211-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/david-brown/1210-1212-1410-1412-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/sollevatori-telescopici/jcb/526-56-527-55-527-58-527-67-528-s-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/mietitrebbie/fiat-agri-laverda/m-300-m-300-mcs-m-310-m-310-mcs-scheda-tecnica/
https://www.agridati.it/trattori-agricoli/valtra/n123-n143-n163-scheda-tecnica/

https://www.agrodannyye.com/traktory/david-brown/885-990-996-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/teleskopicheskiye-pogruzchiki/jcb/524-50-525-50-525-58-525-67-526-55-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/zernouborochnyye-kombayny/fiat-agri-laverda/m180-m200-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/valtra/a74-a84-a94-a104-a114-a124-a134-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/same/rubin-160-180-200-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/fendt/farmer-vario-207-208-209-210-211-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/david-brown/1210-1212-1410-1412-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/teleskopicheskiye-pogruzchiki/jcb/526-56-527-55-527-58-527-67-528-s-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/zernouborochnyye-kombayny/fiat-agri-laverda/m-300-m-300-mcs-m-310-m-310-mcs-tekhnicheskaya-kharakteristika/
https://www.agrodannyye.com/traktory/valtra/n123-n143-n163-tekhnicheskaya-kharakteristika/

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
admon1212    10

troszkę postów o tym było . Najlepiej podpiąć sie pod bezpieczniki lecz leprzym pomysłem bedzie przekaźnik do halogenów z 8 zl z motoryzacyjnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Nie chodzi mi o sto jak podłączyć tylko z czego lepiej brać + aby było ok. Normalne, że najpierw idzie bezpiecznik, później przekaźnik - na samym włączniku nawet nie myślałem tego robić.


„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

No to jak masz zamiar dawać oddzielny bezpiecznik to po co ci się w coś wpinać. Ciągniesz kawałek linki (lgy 1mm) z aku do przekaźnika a po drodze bezpiecznik (może być 5A). Masa pod jakąś śrubkę a z przekaźnika na włącznik i wszystko. Żadnych zakłóceń czy przeciążania innych obwodów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154
Dnia 7.07.2016 o 14:56, slajders25 napisał:

No to jak masz zamiar dawać oddzielny bezpiecznik to po co ci się w coś wpinać. Ciągniesz kawałek linki (lgy 1mm) z aku do przekaźnika a po drodze bezpiecznik (może być 5A). Masa pod jakąś śrubkę a z przekaźnika na włącznik i wszystko. Żadnych zakłóceń czy przeciążania innych obwodów.

 

Ja to wiem ale chodzi mi o to czy można wpiąć się do + przy rozruszniku ( myślę, że chyba nie ma żadnych przeciwskazań ). Chcę uniknąć zbędnego okablowania przez całą długość maski.

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1933

rozrusznik to silnik prądu stałego szeregowy ale mimo tego generuje zakłócenia, które filtruje aku. Odkąd weszła elektronika unika się podłączania instalacji od rozrusznika i np. w ciągnikach z końca lat 80 u.w. prosta instalacja podłączana jest od rozrusznika a procesorowe bzdety szły od aku. Trudno zakwalifikować zasilacze tych ledów. Osobiście dałbym pod rozrusznik. Przewód dla uproszczenia policz jakieś 5A na 1mm kwadrat bowiem minus masz na "masie". Przy tych mocach moim zdaniem przekaźnika nie potrzeba aczkolwiek jak chcesz zasilić 6 lamp to można się zastanowić. Miejscówa nad kierunkami do przemyślenia. Mam wątpliwości czy to zgodne z przepisami..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

I o taką odpowiedź mi chodziło :) Tylko mam dylemat bo masz wątpliwości co do podłączenia do rozrusznika, a jednak go byś wybrał. Chcę dać przekaźnik tak dla świętego spokoju - będą zasilane tylko dwa szperacze na osobnym włączniku. Co do miejscówki to oryginalnie mam otwór nad kierunkiem zaślepiony gumowym korkiem, a obok drugi na wiązkę. Innego miejsca raczej nie przewiduję - powinno być naprawdę dobrze jeżeli chodzi o oświetlenie.

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Nie rozumiem was. Odległość miedzy rozrusznikiem a aku to jakieś 0,5m. I w jednym i w drugim przypadku trzeba zarabiać przewód konektorem na oczko. Po co się bawić z tym rozrusznikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1933

ale to w pewnej zapewne odległo$ci. Myślałem, że chcesz to zmontować w "kupie".
Dlaczego bym zaryzykował? Bo zasilacz w lampie jak jest dobrej klasy ma filtr żeby nie siać zakłóceń do instalacji i np nie obezwładnić radia. Z tymi chinolami to różnie. Po drugie lampy nie są na 99% włączone gdy rozrusznik kręci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Trochę się przyjrzałem i wychodzi na to, że massey jest przygotowany przez fabrykę na przyjęcie dodatkowego oświetlenia :) Montaż lampy bez ingerencji, tylko wyciągamy gumową zaślepkę i przykręcamy szperacz, przewód + tak samo podciągnięty pod lampę, a druga strona pod zegarami. Jestem happy i to bardzo. Włącznik leci z allegro, przekaźnik mam. Wystarczy dociągnąć napięcie i wszystko połączyć :D

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

o takie proste sprawy pytasz to znaczy że brak inteligencji ,oddaj do mechanika i zrobi jak należy a nie ośmieszasz się na forum z tak banalnie prostymi sprawami ale to z oszczędności zapewne jesteś pewno skąpcem któremu na wszystko szkoda a 50zł na mechanika to majątek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj