News
JDServis

Dominator 108 Płyn chłodniczy w przedostaje sie do srodka silnika

Polecane posty

JDServis    12

 Witam przytrafił mi sie bardzo nieciekawy problem w moim Dominatorze 108 SL Maxi silnik rzedowy 6 cylindrów  Mercedes rok 1990 mianowicie wymieniałem płyn chłodniczy starego zostało mi około 15 litrów a wlewajać nowy nie chciał mi sie pojawic stan wlałęm 25 litrów wiec cos mi nie spasowało, płyn nie ma nigdzie wycieków na zewnatrz po wyjęciu bagnetu z oleju pojawił mi sie plyn w misce olejowej i  niewiem czy uszczelka poszła czy cos innego jest winne dodam, jeszcze ze silnik chodzi prawidłowo i palił bez zarzutu tak wiec pytanie któredy ten płyn mogłby sie gubic z chlodnicy moze ktos sie spotkał z czyms takim lub miał podobną usterke  czekam na jakiekolwiek odpowiedzi bo żniwa juz za pasem Pozdrawiamm !


Zapraszam na mój kanał na youtubie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JDServis    12

dymi ale to tylko chwile na zimnym silniku potem juz normalnie


Zapraszam na mój kanał na youtubie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Karol445    41

Nie wiem jak w tym silniku jest zrobione ale moga być wżery po korozji pod wirnikiem pompy płynu albo gdzieś indziej jest przelew do michy Nie obstawiałbym uszczelki pod głowica bo za mocno daje ten płyn do miski przez walnietą uszczelke by sie przesączał ledwo no chyba ze całkiem wydmuchana. Ogólnie ciezko tak cos na 100% stwierdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    839

W uszczelce masz otwory na tuleje, kanały wodne, popychacze zaworów, nie jest powiedziane że musi walnąć na drodze tuleje-kanały wodne... Nieraz widziałem silniki z cieknącym olejem między głowicą a blokiem a chodziły bez zarzutu, po prostu ze starości uszczelka straciła szczelność, dziwi mnie tylko że tak nagle to zauważyłeś i to jak kombajn nie pracuje, takie rzeczy to tylko po rozsadzeniu bloku zimą mogą się dziać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    41

No to juz masz przyczynę Dziura w bloku lub głowicy wewnątrz silnika.

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

To nie właściciel pisał, że mógł być zamrożony ;)

Nawet jeśli to od razu w środku by blok poszedł czy tuleje? Nie ma tam żadnych korków z zewnątrz żeby wysadziło jak w mniejszych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez TomaszStach
      Witam was serdecznie. Potrzebuję pomocy. Chciałem wymienić płyn chłodniczy w dominatorze 76 z silnikiem Mercedesa. Z chłodnicy spuściłem ok 10l. Ale śruba w silniku do spuszczania jest nie do ruszenia. Okrągła, pozbijana przecinakiem itd. W związku z tym, czy jest jakieś inne miejsce, żeby ten płyn z bloku spuścić? Nie wiem, jaki to płyn, jaki rodzaj. Wiem tylko, że jest gęsty, zielono niebieski, i na przeglądach nie mógł odczytać go refraktometrem. Inne bez problemu, a przy tym mówi, że wogóle nic nie widzi. Czy można go zmieszać w ciemno z jakimś innym koncentratem? Nie zważy się, czy coś? 
    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez Robert695
      Witam forumowiczów.
      Mam problem ze swoim dominatorem 86.w poprzednim sezonie wymieniłem pas jezdny do już plutna wyszły na górę.problem pojawia się i przed wymianą.Polega na tym że gdy przyspieszacz jest prawie na maxa to slazga mi się pas od jazdy.wariator mechaniczny ten na sprężynie obstawiam za sprawny.Chce przyjrzeć się hydraulicznemu.ale zeby na darmo nie rozbierać. To pytam czy ktoś wie jakie cisnienie powinno być podane na ten wariator.
      Na kołach widać że pad ciągnie cały czas brzegami, czyli tak jak ma być.
      Proszę o jakieś wskazówki.
       
    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez krzys14iek
      Witam, chcę wymienić Bizona na Claasa (na 150 ha Bizon trochę za mały). Myślę o Claasie 108s i chciałbym się o parę rzeczy zapytać kogoś kto posiada taki. Chodzi głównie o to czy taki o to kombajn posiada przyspieszacz (tj Bizon) i czy kombajn jest przystosowany do wysuwanych motowideł, i jakby była możliwość to mniej wiecej opisać sterowanie w kabinie, najlepiej na zdjeciu mniej wiecej co do czego służy. U mnie w okolicy nie znam nikogo kto ma takiego więc tutaj pytam. Chyba że jest ktoś z powiatu kościańskiego albo kawałek dalej to chętnie bym przyjechał obejrzeć taki kombajn. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.