Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
slajders25    11

Witam

Mam zamiar wymienić tuleję osi przedniej bo nie mogę już jej przesmarować i jak podwieszę ciężkie maszyny to wyczuwa się luz

Strona 362

http://www.hjallerupmaskinforretning.dk/UserFiles/File/kataloger/Massey%20Ferguson/Traktor/6180.pdf

 

Operacja wydaje się dość prosta. Lewaruje przód, odkręcam 4 śruby i wyjmuję obudowę wraz z tulejką.  Czy nie napotkam na jakieś nieprzewidziane trudności. Jeśli ktoś to robił to będę wdzięczny za odpowiedź.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Masz chyba mylne wrażenie, że ta tuleja jak to sie mowi zechce Ci wyjść ;) Trzeba po pracować nad tym i zwykle kończy sie kontówką a nowa tuleja to robota dla ślusarza bo zwykle w kołysce jest jajo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Nigdy nie robiłem takiej wymiany. Nie wiem z czego ta tuleja jest zrobiona ale najwyżej ją rozwalę bo kontówką raczej w obudowę nie wejdę.

http://www.sklep.agrohandler.pl/en/tulejka-zawieszenia-osi-3428657m2-7890x7185x4780-massey-ferguson-p25225

Tu lepiej widać jak to wygląda

http://tracteurs-pieces.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/7/3712074m1.jpg

Wcześniej czy później i tak się za to zabrać trzeba.

A czy przy takiej wymianie trzeba również wymieniać pierścienie uszczelniające te ze strony 359

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sznajdik    131

Znając życie to masz wyrobioną tuleję też po drugiej stronie osi i będziesz szczęściarzem jak nie wyrobiło czopów na osi a jedynie tulejki bo to już grubsza robota

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Muszę wyjąć i zobaczyć. Strona 358 i 359 mówi że po drugiej stronie nie ma co się wyrobić

Edytowano przez slajders25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Strona 363 część nr4, przecież wiem bo przerabiałem ten temat w serii30xx dużych różnic tu nie ma a zasada działania ta sama

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

No faktycznie. Raczej nie będzie to takie proste jak się spodziewałem. Teraz, w środku sezonu, raczej nie ma co się za to zabierać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Dzisiaj próbowałem odkręcić tą obudowę. Klucz udarowy oraz połamane dwa inne klucze i ani jednej śruby nie ruszyłem. Prawdopodobnie nigdy nie były ruszane.

Mam jeszcze takie pytanie czy jak odkręcę te śruby i wyjmę obudowę to czy nic się nie stanie z osią tzn. nie przewróci się. Pytanie może śmieszne ale nigdy nie robiłem takiej operacji i nie wiem czego się spodziewać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Witam ponownie.

Z racji tego że u nas żniwa się jeszcze nie zaczęły postanowiłem odkręcić jednak obudowę tulei. Konkretny klucz oczkowy i metrowa rura i śruby się poddały Efekt taki jak w załączniku czyli wariant mocno pesymistyczny. Brakuje ok 4mm czopa.

post-51354-0-39565200-1469452535_thumb.jpg

Był u mnie tokarz i mówił że to zrobi ale oś trzeba demontować. A więc dużo roboty i nie na teraz.

Mam jeszcze jedno pytanie do tych co to rozbierali. Chodzi mi o zaznaczone spawy w obudowie tulei. Są one oryginalne czy jednak już ktoś to robił i jakoś tak mało profesjonalnie przyspawał i co to w ogóle jest to przyspawane. Jakaś dodatkowa tuleja czy co??

I jeszcze jedno. Tokarz mówił że spotkał się z tym że w niektórych ciągnikach ten czop w środku jest pusty i jak trzeba dużo obtaczać to można zrobić dziurę i wtedy więcej jest zabawy. Ma może ktoś taką informację??

post-51354-0-60207700-1469452504_thumb.jpg

Edytowano przez slajders25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

W moim 3060 ten czop jest w środku pusty ale tak tragicznie nie było jak tu to wydało żeby bezpiecznie obtoczyć a co do tulejki to nie wypowiem się nie ta seria to nie wiem ale chyba to ktoś dorabiał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalski876    0
Napisano (edytowany)

 

Witam,

dołączę się do tematu.

 

Niedawno wymieniałem wszystkie te tuleje w przedniej osi, ciągnik MF 6180.

W moim przypadku były tam dwie tuleje mosiężne (przód - tył), dwie tuleje stalowe (przód - tył) i dopiero czop zlany z osią (przód osi).

Jeśli tuleje nie za bardzo wyrobione to niema dużo roboty.

 

Z racji tego, że mam przedni TUZ całą przednią oś musiałem wyciągnąć w bok ciągnika (trzeba zdemontować przednie koła, jeżeli niema przedniego TUZ-a można wyjechać osią do przodu na kołach).

Wiadomo, że trzeba rozpiąć łącznik wałka przedniego napędu i odkręcić przewody od siłownika wspomagania.

Lewarek podstawiłem pod ramą przedniego TUZ-a (pod miską olejową) w takim odstępie żeby można było odkręcić i opuścić całą przednią oś. 

Następnie porządny klucz nasadowy 30 mm i 24 mm, grzechotka, przedłużka, kawałek rury... i odkręcamy wspornik przedniej osi od ramy ciągnika.

Ja poluzowałem te 8 śrub i podstawiłem dorobiony wózek pod całą przednią oś, potem odkręciłem śruby całkowicie (oś leżała już całym ciężarem na wózku).

Podniosłem cały ciągnik na lewarku tak żeby można było wyjechać przednią osią w bok ciągnika.

Później wymiana uszkodzonych tulejek, oleju w mechanizmie osi, oleju w zwolnicach i wszystkie czynności w drugą stronę... ;)

 

U mnie na tej przedniej obudowie takich spawów nie było i wygląda no to że na tym zdjęciu tulejki "stoją" w miejscu.

Wygląda raczej że ktoś już coś kombinował bo czop tej osi obracał się w tulei stalowej a powinno być tak żeby obudowa z tulejką mosiężną obracała się na tulei stalowej która raczej musi być osadzona dosyć ciasno na czopie.

 

U mnie to wyglądało tak:

 

 

post-43048-0-71178900-1486726533_thumb.jpg

post-43048-0-43686800-1486726548_thumb.jpg

post-43048-0-84234800-1486897481_thumb.jpg

Edytowano przez rafalski876

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

A więc przed sezonem jest po operacji regeneracji osi przedniej.

Po rozebraniu kazało się że:

1. ubytek na czopie z przodu wynosił 7mm

2. tuleja metalowa która jest nabita na czop przedni praktycznie nie istnieje

3. tuleja mosiężna przednia jest ale zużyta

4. z tyłu o dziwo do wymiany tylko tuleja mosiężna

Operacja wyglądała tak że konieczne było częściowe napawanie czopu (całość nie mogła być napawana bo wg. spawacza można było przegrzać) obtoczenie czopu i dorobienie odpowiedniej tulei pod wymiar oryginału. Okazało się że czop w środku jest praktycznie pełny ale obtoczenie 7mm mogło go osłabić.  Mechanik był zdziwiony że czop tak zużyty a tuleja mosiężna tylko trochę wyrobiona. Wniosek taki że ktoś już próbował to regenerować ale zrobił to niedbale. I przede wszystkim nie było długo smarowane. Okazało się też że frezy na wałku ataku tylko lekko podjechane a sam wałek nie ma żadnych luzów

Ostatecznie operacja się powiodła. Dla zainteresowanych poniżej nr. katalogowe części które wymieniłem. Ceny na stronie http://sklep.korbanek.pl/  :) lub zamienniki :)

3428657M3 Tuleja czarna przód

3712078M1 Tuleja mosiądz przód

3712074M1 Pierścień uszczelniający przód

3010457X1  Pierścień uszczelniający od strony wałka metalowo-gumowy

3712152M1 Tuleja mosiądz tył

3712155M1 Pierścień uszczelniający tył

Do tego doszło jeszcze

3764024M1 x2  Końcówka drążka

3426255M1 x2  Przegub osiowy

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×