Skocz do zawartości
LeXXus44

Przezbrojenie kombajnu z kukurydzy na zboże

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
LeXXus44    3

Witam,

Powoli czas wyciągać kombajn i szykować po zimie do nowych zbiorów. 

Jak co roku przezbrajam kombajn z kukurydzy na zboże. Zajmuje to trochę czasu i chciałbym się dowiedzieć, czy elementy z kukurydzy można zostawić na koszenie zbóż i rzepaku?

Klepiska to wiadomo z kukurydzy raczej się nie nadają, ale fartuch (na kukurydzę mam wzmocniony) i listwę przed klawiszami (do zboża mam w kształcie dachówki - rybiej łuski wyciętej z blachy, a do kukurydzy z prętów) można chyba zostawić?

Koszę rocznie około 200 ha zbóż łącznie z rzepakiem i 200 ha kukurydzy, więc tak 50/50. 

Jak uważacie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LeXXus44    3

Po co mam wymyślać koło na nowo, jeśli już ktoś wymyślił i zrobił test?

 

 

 

 

Po całym sezonie mogę sam sobie odpowiedzieć.

Nie ma różnicy, a jak jest to na plus. Wzmocniony fartuch według mnie lepiej się spisuje. 

Edytowano przez LeXXus44

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Arek3125
      Witam wszystkich AgroFotowiczów.
       
       
      Przenoszę do "Zielonkowe"
    • Przez AnnaKrl
      Witam.
      Chciałabym prosić Was o pomoc w ocenie oferty jaką mi przedstawiono i dowiedzieć się jakie ceny udało się Wam osiągnąć za podobne oferty po negocjacjach oraz na co warto zwrócić uwagę podczas negocjacji.
      Na wstępie chciałabym scharakteryzować co wpłynęło na dobranie parametrów ciągników przedstawionych w ofertach. Rozważany ciągnik będzie pracował na 120 ha (docelowo w przyszłości 140 ha) gleby klasy IVb i IVa ze sporadycznymi kawałkami klasy III jako ciągnik do orki i siewu agregatem. Przez ostatnie dwa lata sezon żniwny jest niezwykle ulewny w mojej okolicy i ciężko jest wykrzesać więcej niż 6 dni pod rząd bez deszczu i posiadany ciągnik w takich warunkach zaczyna sobie nie radzić a nic nie zapowiada by w kolejnych latach pogoda miała się jakoś znacząco poprawić.
      Pierwsze ceny "katalogowe" które mi zaoferowano za opisane poniżej ciągniki mają rozpiętość od 390 000 do 406 000 netto.
      New Holland T7.250 : przekładnia Full PowerShift eco 40km/h (19 X 6), tylny WOM 540E/1000 sterowany mechanicznie, podłokietnik SideWinder II, przednia oś 4 klasy amortyzowana, pompa hydrauliczna 150 l/min CCLS, joystick EHR z 3 przyciskami, 4 pary zaworów mechanicznych, automatyczne stabilizatory tylnego TUZ, przedni TUZ podłączany pod zawory środkowe, radio z bluetooth, mechaniczna amortyzacja kabiny, manualna klimatyzacja, lusterka wsteczne mechaniczne, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      Case Puma 200 Multicontroller: przekładnia Full PowerShift 40 km/h (18 X 6), WOM 540/540E/1000/1000E sterowany elektronicznie, oś przednia z aktywnym układem zawieszenia, układ pneumatycznych hamulców przyczep, pompa hydrauliczna 150 l/min CCLS, 4 pary zaworów sterowanych EHR, przedni TUZ zasilany z tylnego zaworu hydrauliki, automatyczne stabilizatory tylnego TUZ, mechaniczna amortyzacja kabiny, pneumatyczny fotel operatora, klimatyzacja manualna, radio, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, monitor AFS 700, "kogut".
      Massey Ferguson 7722: przekładnia Dyna-6 (24 X 24) 40 km/h ECO + hydrauliczna przekładnia nawrotna, WOM 540/540E/1000, oś przednia amortyzowana, mechanicznie amortyzowana kabina, układ pneumatycznych hamulców przyczep, dźwignia zmiany biegów "T", 2 pary zaworów EHR + 2 pary mechaniczne, manualna klimatyzacja, pompa hydrauliczna 110 l/min LS, radio, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, pneumatyczny fotel operatora, "kogut".
      Claas Axion 820: przekładnia Hexashift 40 km/h, 2 pary zaworów sterowanych EHR + 1 para mechanicznie, WOM 540/540E/1000, amortyzowana oś przednia, mechanicznie amortyzowana kabina, układ pneumatycznych hamulców przyczep, CEBIS, manualna klimatyzacja, pompa hydrauliczna 150 l/min LS, aktywna regulacja poślizgu tylnego podnośnika, przedni TUZ, TELEMATICS na rok, ogumienie 710 tył i 600 przód, pneumatyczny fotel operatora, "kogut".
      Valtra T214: przekładnia Versu 40 km/h (30 X 30), WOM 540/540E/1000, 4 pary zaworów sterowanych EHR, pompa hydrauliczna 160 l/min LS, tylny podnośnik z kontrolą poślizgu, układ pneumatycznych hamulców przyczep, Valtra SmartTouch, manualna klimatyzacja, podgrzewania bloku silnika, amortyzowana oś przednia, mechaniczna mortyzacja kabiny, przedni TUZ, radio, pneumatyczny fotel operatora z podgrzewaniem, wycieraczka przedniej szyby 270 stopni, przednie błotniki dynamiczne, złącze ISOBUS, automatyczne stabilizatory tylnego podnośnika, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      John Deere 6215R: przekładnia Direct Drive, WOM 540/540E/1000, 4 pary zaworów SCV, pompa hydrauliczna 155 l/min LS, tylny podnośnik z kontrolą poślizgu, radio, złącze ISOBUS, amortyzowana oś przednia, amortyzowana kabina, pneumatyczny fotel operatora, przedni TUZ sterowany przez tylni zawór SCV, układ pneumatycznych hamulców przyczep, manualna klimatyzacja, automatyczne stabilizatory tylnego podnośnika, przednie błotniki dynamiczne, konsola CommandArm, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      Deutz-Fahr 6215: przekładnia RCShift 40 km/h (30 X 15), WOM 540/540E/1000/1000E, 4 pary zaworów, pompa hydrauliczna 160 l/min LS, tylny podnośnik z kontrolą poślizgu, złącze ISOBUS, radio, automatyczne stabilizatory tylnego podnośnika, przedni TUZ, joystick wielofunkcyjny, terminal iMonitor2, amortyzowana oś przednia, mechaniczna amortyzacja kabiny, manualna klimatyzacja, układ pneumatycznych hamulców przyczep, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      Interesuje mnie wasze zdanie na temat tych ciągników (w szczególności ich posiadaczy i ludzi którzy mieli je na testach), jaką ostateczną cenę udało Wam się wynegocjować za te ciągniki, czy zdarzyły się Wam jakieś poważniejsze awarie? Jeżeli byście mieli (miały) kupować jeszcze raz to czy wybralibyście (wybrałybyście) tak samo czy może Wasz wybór padłby na inną maszynę? Muszę przyznać, że mam pewne obawy przed ciągnikami, które mają zamontowane zarówno AdBlue, DPF i EGR.
    • Przez BaRtEk7710
      Kontynuując moje pytanie o medze . Cz lepszy silnik jest ten 200 konny czy prawie 230 konny na pompo wtrysku . Młucił ktoś koniczynę czerwoną jak zakłada się lub zaciąga blachy pod młocarnią ?
    • Przez piotr2691
      Witam,
       
      chłopaki, mam problem, kupiłem pierwszy (używany) kombajn do pora i wczoraj go próbowałem.
      Kombajn chce tak jakby sie złamać chodzi mi o wyorywacz z pasem, który wyciąga pora i podaje na taśmociąg poprzeczny zaczyna się odginać od ciągnika, znaczy sie od ramy głównej, a odchyla się od ciągnika.
       
      Dorobiliśmy mocowanie boczne do ciagnika, do którego mocujemy siłownik którym ustawiamy głębokość kopania, tak jak nam poradził sprzedawca.
       
      chciałbym uzyskać od was trochę pomocy, jak wy macie zamocowany kombajn po boku ciągnika, może o czymś nie wiem, bo nigdzie nie potrafię znaleźć jakichś bardzo dobrych fotek tych "konsoli"
       
      Kombajn to Lauwers, a ciągnik MF 5425.
    • Przez aga19892010
      kupiłem prasę claas variant 180 z rotorem.problem polega na tym,że przy robieniu belek  sa one  słabo ściśnięte kapciowate i zegar pokazuje niskie ciśnienie (1-2 kreski)/pytanie czy moduł lub zawór z cewka odpowiedzialny za sile zgniotu można jakoś zamienić na manualny ?zawór ten znajduje sie z prawej strony od strony zębatek i łańcuchów  czy występowały te prasy z manualnym zaworem zgniotu ?prasa rok 1997
×