Skocz do zawartości
talek48

Skrzynia 3-biegowa w zetorze 16245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
talek48    1

Witam...Przegladalem i chyba nie bylo takiego tematu o 3-biegowej skrzyni...wiec zakladam..:)

A wiec jak uwazacie...jakie sa plusy i minusy takiej skrzyni?

Jaka jepsza...3 czy 4 biegowa, według was?

Ja mam 3-biegową zsynchronizowana...co o niej myslicie?

Czekam na wasze wypowiedzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Zależy do czego ma być wykorzystywany ciągnik.

W lekkich pracach wystarczy, ale np. w orce [zapewne Twój ciągnik jest do niej wykorzystywany] może się okazać że brakuje odpowiedniego przełożenia.

Częściowo sytuacje ratuje wzmacniacz momentu, ale jest to tylko pomoc tymczasowa.

Plusem tej skrzyni jest napewno mniejszy koszt remontu i ew. prostrza konstrukcja...

W tym momencie kończą się wg. mnie plusy tej skrzyni :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
talek48    1

No jak dla mnie w orce jak i w innych pracach wystarcza mi ta skrzynia....Jak ma ciagnik lekko to wedy wlaczam zająca ..i na odwrot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotr89    9

ja ma skrzynie 3 biegowa i koła 34 w ursusie 1634 (strasznie wolna) i jest nie ciekawie :/ ponieważ 1 II jest trochę za wolne do orki natomiast dwójka za szubka i za słaba. może gdyby wzmacniacz momentu działał to dało by sie coś wykombinować. może ktoś zna cenę szybkiej skrzyni 4 biegowej ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
talek48    1

To chciałbyś zmienic cała skrzynie z 3 na 4-biegowa? Na moje to ja bym naprawil żółwia...jeśli masz zepsutego....bo ja mam sprawne półbiegi i mi sie raczej dobrze robi i nie narzekam...

No a zmienieniecałej skrzyni to dość kosztowna zabawa wg mnie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam1515    0

sorki ze zadaje glupie pytanie ale co to jest zmacniacz obrotowy ?? nie slyszalem jeszcze o tym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
talek48    1

na dole jest link tego forum na ktorym jest juz chyba wszystko o nim powiedziane i wystarczy poszukac :) :)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr89    9

tak chciałbym zmienić cała skrzynie na 4 biegowa. O półbiegach myślałem ale jak miały by sie zepsuć po roku !!! to wole te pieniądze zainwestować w skrzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertsuw    0

napewno skrzynia 4 biegowa jest lepsza mam taka w zetorze a 4 biegowa sie nie przydaje przy orce bo to głupota zmieniac biegi podczas orki a jak dusi mi ciagnik to zmacniacz i puk dalej jade bez zatrzymania ale 4 biegowa za to jest lepsza w transpocie swoja 4 biegowa wyciagam 35km/h


--:::: ZETOR 8045 :::--
--:::: ZETOR 5211 :::--
--:::: RUSAK T-25 :::--
Musza wytrzymac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
talek48    1

No racja..4biegi to wiecej mozliwosci:D

No ale Ja bym nie zmienial calej skrzyni....Naprawienie półbiegów kosztuje chyba cos okolo2000 zł jesli zrobi ci to jakis zaklad to bedziesz mial na to gwarancje...no to jest moje zdanie..a zrobisz jak bedziesz uwazal....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja jestem przyzwyczajony do swojej 4 biegowej, ale 3 biegowa szkrzynia napewno też jest bardzo dobra tylko zależy do czego ciągnik jest używany :):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    137

Najlepiej zestopniowana ze wszystkich to jest chyba czwórka do 25km ale i tak brakuje w niej biegów a trójka i szybkie czwórki są całkowicie beznadziejne :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Miałem kiedyś 1634 na kołach 20,8 tył z 3 biegową skrzynią .Ziemie u nas dość ciężkie gliny .Powiem krótko inżynierom

za wymyślenie tej skrzyni należy się Nobel -porażka . Na 3 polowej się dusi a na 2 polowej bardzo wolno i nie da się optymalnie

robić.Co to za geniusz skonstruował 3 biegową skrzynię przekładniową do ciągnika 150 koni :) ,gdzie tu wykorzystanie mocy i uciągu ciągnika.Ale z drugiej strony tej 3 biegowej brakuje tylko jednego biegu -między 2 a 3 polową powinno byś przełożenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    87

Ja mam Ursusa 1614 z taka samą 3 biegowa skrzynią i tak jak pisze poprzednik należałbysie dla konstruktorów Nobel-porażka. Przy plugu czy agregacie uprawowo-siewnym brakuje biegu pomiedzy 1, a 2 szosową jest wzmacniacz, ale bezprzerwy nie można tak na nim jeżdzić(bardzo rózne opinie są na ten temat) i do roku czasu z tego wzlędu pozbęde sie tego tratora :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macieja910    0

No ja mam 4 skrzynie w 16245 i jestem zadowolony :P A co do 3 biegowej to nie nadaje się do takiego ciągnika ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BSZ110    155

Hehehe @macieja910 a dlaczego niby nie pasuje "3" do 16245? Ja w jednym 16245 mam skrzynie 4 a w drugim 3 i od 3 lat go mam i jakos wszystko się nadaje ;) Wytłumacz mi dlaczego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Co powiecie na skrzynie 4-kę z c-385 do zetora 16145 ?

Żółwia wyrzucam i się zastanawiam czy skrzynia z 80-tki wytrzyma drugie tyle kucy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macieja910    0

@BSZ110 to zależy do czego go wykorzystujesz i jakie masz ziemie :P Nie mówię, że w każdych warunkach się nie nadaje, ale czasami w polu nie da się dobrać odpowiedniego przełożenia, wiem co mówię bo tak było jak ja usiadłem na 3 biegowy. Ale każdy lubi co innego ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
net1996    0

Ja mam 16145 i 3 biegową skrzynię i wszystko nim robię i bardzo dobrze mi się sprawuję, pod żadną górkę nie redukuję bo nie ma potrzeby!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    137

Zapnij do niego konkretny pług to zobaczysz czy nie będzie potrzeba redukować ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
net1996    0

AREK - wiadomo że tak, ale jak jadę z przyczepą ze zbożem to nawet nie czuję górek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekskw    4

Witam!

 

Odswiezam temat.Mam Zetora 16145,ktory wspolpracuje z plugiem Pottinger Servo III i agregatem scierniskowym 3 m Unia Kos.Podczas prac tymi maszynami brakuje mi biegu pomiedzy 1II i 2II.Czy ma ktos z Was jakies doswiadczenie z modernizacji tej badziewnej 3 biegowej skrzyni?

Zolw\Zajac zaspawany i raczej nie wchodzi w gre jego naprawa,bo za krotko wytrzymuje.Bede wdzieczny za pomoc


Zetor 16145,Ursus U-902,C360,C330,Jaguar 682 SL,Claas Sprint 335S,Krone 6.20\20,Pottinger Servo III...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    253

Niestety z 3 nic nie zrobisz, chyba że żółwia uruchomisz i będziesz co rok go remontował.Możesz kupić skrzynie 4 biegową i założyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Knopers97
      Witam posiadam zetora 16145 z 1981 roku problem pojawia się przy próbie włączenia wałka wom dżwignią pod siedzeniem sprzęgło kompletne wymieniłem tydzień temu a wałka nie da się wbić od razu zgrzyta jedynie na zgaszonym silniku wchodzi i po odpaleniu normalnie się kręci i jak chcę go wyłączyć to jest lekki zgrzyt ale da się gdzieś w internecie wyczytałem o jakiejś mikro pompce która jest powiązana z wom i znajduje się gdzieś na dole skrzyni ale niegdzie nie ma nic konkretnego .Proszę o pomoc co może być przyczyną że nie można włączyć wałka odbioru mocy
    • Przez Knopers97
      Witam mam pytanie potrzebuje rodzaj i oznaczenie łożyska które znajduje się na wałku wychodzącym z skrzyni do sprzęgła. Chodzi o to na zdjęciu które jeszcze jest w korpusie

    • Przez Vroobel
      Witam!
      W moim Zetorze 8045 po rozgrzaniu oleju, jest problem ze zmianą biegów, a gdy ciągnik jedzie i wciśnie się sprzęgło to tak jakby skrzynia hamowała bo gwałtownie zwalnia, a przy ponownym włączeniu biegu, szarpie, czasami to jakby ruszał z żółwia i przeskakiwał na zająca. Parę lat temu była robiona mikropompka, żółw i  sprzęgło , stan oleju jest, co może być przyczyną ? hamulec skrzyni?
    • Przez damian89
      Witam, posiadam Zetora 16245(wersja eksportowa - skrzynia 4 biegowa synchronizowana 40km/h) i podczas tego rocznych prac na polu, przestał działać mi żółw. Gdy włączyłem zająca jechał normalnie, ale jak włączyłem żółwia(nawet bez obciążenia na drodze) to ledwo jechał i cały czas coś gwizdało w skrzyni(gdy robiłem probe z rana na zimnym oleju żółw działał, ale jak ciągnik dostał duże obciążenie to już stawał i zaczynało gwizdać) na ciepłym oleju nie było już mowy o żadnej jeździe na żółwiu. Miałem dużo jeszcze gwintu na śrubie regulacyjnej taśmy z boku skrzyni ale, po dokręceniu nic to nie dawało i dalej gwizdało. Mierzyłem ciśnienie na mikro-pompie i zegar pokazywał 6bar, a pod obciążeniem spadało do 2-4bar. Więc stwierdziliśmy, że to wina mikro-pompki,ale nie było czasu już rozpoławiać i skończyliśmy prace jeżdżąc cały czas na zającu. Teraz było parę dni wolnego to wziąłem się z ojcem i rozpołowiliśmy go i zobaczyłem, że jest pęknięta taśma( pękł cały metal w okolicy gdzie jest haczyk i koniec taśmy, koniec tego haczyka trzyma się tylko jakiś 5 mm). Okładzina na taśmie też nie jest jakoś bardzo przytarta. Czy to było przyczyną, że nie działał żółw? i dlaczego ta taśma mogła pęknąć? Sprawdzałem też ten bęben sprzęgła i tarczki w nim niby są dobre(ale nie znam się na tym za bardzo). Pierśnie też nie są jakoś mocno starte na tulei, tylko są trochę rowki wyrobione w środku tulei tego całego bębna sprzęgła tam gdzie chodziły te pierścienie i teraz nie wiem czy wymieć te tarczki w tym bębnie czy cały bęben? Czy w ogóle to wymieniać? Zaznaczam, że najprawdopodobniej nikt nie robił zająca-żółwia od nowości(1992r) i działał do tego roku. Poprzedni właściciel nie żałował sobie żółwia i włączał kiedy się mu tylko chciało my tak samo. On twierdził, że w tym ciągniku jest on nie do zajechania.
    • Przez KrzysiekSz1990
      Witam,
      Mam problem z zablokowaną skrzynią w ZETORZE 10145. zablokowało całkiem koła. Coś stało się pod deklem, do którego dostęp jest po rozpołowieniu ciągnika. Od góry wszystko wygląda dobrze. tylko widać 2 zablokowane wodziki które tam właśnie wchodzą. Rozjechałem ciągnik ale nie ma możliwości otwarcia tego dekla. Co trzeba zrobić aby się tam dostać? Pościągałem wszystkie segery z 2 wałków które tam wystają ale wkręcając śruby do ściągania dekla rusza się może z 2 mm i dalej nie da się żadną siłą tego ruszyć. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.