Skocz do zawartości

Polecane posty

tedi26    0

Witam! Mam taki silnik, ponoć jest to 3 fazowy i chciałbym go podłączyć teraz na 230v. Prosiłbym o pomoc jak to zrobić i jaki trzeba zastosować do tego silnika kondensator  rozruchowy  o jakich wartościach czy mógłby mi ktoś to przeliczyć i podać wartości kondensatora, jaki po prostu kupić. Na zdjęciu zaznaczyłem kreskami 0 i 230V Tak dawniej dziadek podłączał do sieci 230V tylko trzeba było go przed podłączeniem dobrze rozkręcić i silnik pracował.

post-192532-0-77250300-1466322124_thumb.jpg

post-192532-0-55916900-1466322170_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedi26    0

dziękuję za odpowiedz.Tylko teraz bym chciał żeby mi ktoś powiedział jak podpiąć ten kondensator pod jakie oznaczenia,i jak wyprowadzić kabel pod 230V bo ja nie wiem jak to zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Jak  masz  tabliczkę  na  foto  - to  kondensator  podpinasz między 220 a  środkowy  zacisk 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4068

Kondensator do silnika dobieramy wg wzoru :

CB = 70 * P [kW]

CB– pojemność w mikrofaradach.

P - moc silnika w kW.

 

Twój przykład:

Kondensator do pracy silnika trójfazowego 1 kW do pracy z zasilaniem z sieci jednofazowej 230.

 

CB = 70 x 1kW = 70 uF

 

Tak, tylko nie zawsze kupimy kondensator o takiej pojemności jaka wyjdzie nam z obliczenia, gdyż kondensatory są produkowane w określonych pojemnościach (typoszereg). Kondensator rozruchowy dobieramy najbliższy typoszeregowi, jeśli odbiega od niego osobiście polecam wybrać ten o większej pojemności.

 

Gdzie wpinamy, zależnie od kierunku obrotów:

post-81345-0-20359900-1466325829.jpg

 

*Kondensator (w Twoim przypadku) podłącz tak, jak pisze przedmówca, czyli pomiędzy 230V a środkowy zacisk.

*Kondensator kupujemy na napięcie 450V.

*Przy zmianie silnika 3 fazowego na 1 fazowy tracimy około 20 % mocy znamionowej i około 40% momentu rozruchowego.

*Podłączenie silnika w tzw. trójką, czyli pracę z napięciem 230 V (blaszki jak na zdjęciu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedi26    0

czy tak to ma być podpięte?? jeden kabel od kondensatora podpinam pod literkę V a drugi pod literę W i pod ten W podpinam razem wyprowadzenie kabla do sieci.A pod oznaczenie U 0(zero) kabla do sieci.Tak to ma być czy dobrze to myślę? Żeby mi nic nie spaliło .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4068

Tak, jak mówisz, jeśli oczywiście chcesz zachować podłączenie do sieci wg dziadka.

Korzystając z Twego zdjęcia podłączenie wygląda następująco:

post-81345-0-74878400-1466333540.jpg

 

Oznacznia:

L - sieć 230V

N - (dawne "0")

 

Kondensator podpinasz pod zaciski "V" i "W".

Kondensator potrzebny do Twojej instalacji (70 µF/ 450V) kupisz bez problemu.

Blaszki na zaciskach pozostawiasz bez zmian, czyli podłączenie w trójkąt.

 

*Osobiście podłączam wg schematu: obroty w prawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedi26    0

O to mi chodziło bardzo precyzyjne wyjaśnienie,że można jeszcze spotkać na tym świecie takich bez interesownych dobrych ludzi.Jeszcze raz dziękuję za odpowiedz bardzo mi to pomogło.Jak bym dał ten silnik do elektryka to na pewno by mnie skasował ze 100zł.Jutro kupie kondensator i podłącze i zobaczymy jak będzie silnik działał.A jeszcze zapytam jak będzie miał obroty lewe to wystarczy zamienić L na N tak ?? Wielkie dzięki Panowie za odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4068

Nie. Jeśli chcesz mieć odwrotne obroty (lewe) wystarczy przełożyć jedną końcówkę kondensatora z "W" na "U", czyli w Twoim przypadku z przewodu fazowego "L" na neutralny "N" (dawne zero). Miłej zabawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedi26    0

Witam!Jeszcze mam takie pytanie czy do tego silnika da się podłączyć kondensator pracy???Jak tak to jakiej mocy miał by być, i jak go połączyć z kondensatorem rozruchu.Ten silnik chcę wykorzystać do krajzegi, i zależy mi na mocy silnika. Dlatego pytam o ten kondensator czy to by mi pomogło coś? Piła 30fi.Cioł bym patyki ,gałęzie z drzewa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4068

Zastosuj kondensator pracy (Cp) o pojemności 25 µF/450V. (moc jest nieistotna tylko pojemność i napięcie zasilania)

Schemat ideowy będzie wyglądał następująco:

post-81345-0-89272000-1466458195.jpg

 

Kondensator pracy (Cp) jest podłączony na stale do układu, zaś kondensator rozruchowy (Cr) tylko podczas rozruchu silnika potem trzeba go rozłączyć za pomocą dodatkowego włącznika wg schematu.

 

Tak, jak pisałem poprzednio zmiana silnika trójfazowego na jednofazowy powoduje spadek mocy o 40-50% ! – nie oczekuj, że ten silnik będzie wielkim mocarzem. Z 1 kW (1000 W) uzyskasz zaledwie 500 W i to z dużym znakiem zapytania. Kondensator pracy jako taki nie pomoże, jednakże zmniejszenie pojemności kondensatora z 70 µF do 25 µF troszkę mocy „doda”. Zakładam, że po uruchomieniu silnika nie odłączałeś kondensatora.

 

*Musisz dokupić dodatkowy włącznik, którym po rozruchu silnika rozłączysz kondensator rozruchowy.

*Kondensator kupuj specjalny do rozruchu silnika. Wygląda tak, jak w dawnych świetlówkach, nigdy elektrolityczny, gdyż jest na prąd stały.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub problemy - pytaj. Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Zastosuj kondensator pracy (Cp) o pojemności 25 µF/450V. (moc jest nieistotna tylko pojemność i napięcie zasilania)

Schemat ideowy będzie wyglądał następująco:

attachicon.gifsilnik_podłączenie_kondensator pracy.jpg

 

Kondensator pracy (Cp) jest podłączony na stale do układu, zaś kondensator rozruchowy (Cr) tylko podczas rozruchu silnika potem trzeba go rozłączyć za pomocą dodatkowego włącznika wg schematu.

 

Tak, jak pisałem poprzednio zmiana silnika trójfazowego na jednofazowy powoduje spadek mocy o 40-50% ! – nie oczekuj, że ten silnik będzie wielkim mocarzem. Z 1 kW (1000 W) uzyskasz zaledwie 500 W i to z dużym znakiem zapytania. Kondensator pracy jako taki nie pomoże, jednakże zmniejszenie pojemności kondensatora z 70 µF do 25 µF troszkę mocy „doda”. Zakładam, że po uruchomieniu silnika nie odłączałeś kondensatora.

 

 

Kondensator  70  mikro/  kilowat ten o którym była mowa  wcześniej   - to jest kondensator  pracy .

Moment  rozruchowy  będzie  bardzo kiepski , mozna  spróbowac  na  rozruch podłączyć równolegle dodatkowy kondensator -  ale  na pewno  większy niż  25 mikro faradów , takie  maleństwo nic  tu  nie  da 

Nie  wiem  tylko czy jest  sens ,  silnik  1 kW  do krajzegi  to i  tak  za  mało.

Lepiej  sprzedaj  ten  silnik  w  cholerę  i kup conajmniej 1,5 kW  220  V

 

Przy podłączeniu  na 220  V   straci  ze  30 %  mocy , nie 40 - 50 % 

40 - 50 %  straci  momentu  rozruchowego 

 

Jak  ktoś pisał w  innym  temacie , jak  sie nie  ma  o czymś pojęcia - to najlepiej  sie  nie  wypowiadać .

A  jak już  coś  przepisujesz  z  innego  forum  - to  rób  to  dokładnie  :P

 

 

 

 

 

Aha  i jeszcze przyjrzałem  się  dokładniej  tej  twojej  tabliczce  z  foto i  widzę że  ten  silnik był  przezwajany ,  a  do tabliczki  wychodzi  tylko  3  przewody -  do  tego  2  z  nich  spięte mostkiem ?

czy  źle  widzę  ze  starości ? 

 

Jeśli jest  tak jak  piszę  - to  nie  mam  pojęcia  jak  to  podłączyć ...

Edytowano przez mariuszd93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedi26    0

Witam Panowie ! Już odpowiadam Panu mariuszd93 chodzi o wyprowadzenie przewodów z uzwojenia to jest ich 4.Wychodzą x-y i u-w.Y-W są razem.Silnik nigdy nie był przewijany. Wiem Ze da się to wszystko zastosować co napisał AlaCapone.Zdaje sobie sprawę że ten silnik  będzie nie wiadomo jakiej mocy.Ale po prostu chciałem go wykorzystać i zobaczyć jak sobie radzi.Jak nie będzie się spisywał, to sobie kupię nowy taki 2.2kw 2800obr, tylko taki kosztuje z 400zł.A nie wiem czy mi potrzeba takiego silnika na tyle cięcia co ja bym miał raz w roku przed zimą. opowieści dziadka to w latach 70siątych taki silnik to był majątek i dziadek własie miał go przy krejzedze.

 

Wracając do tematu silnika chciałem kupić ten kondensator 70mF i nigdzie nie mogłem go dostać,bo były albo za małe albo za wielkie.Postanowiłem pojechać do gościa co naprawia silniki i przewija, od lat tym się zajmuje.Jak on takiego nie będzie miał to nigdzie już nie kupie.Pyta się mnie do czego mi ten kondensator ,a ja że do silnika takiego miałem go ze sobą.I on wtedy mi powiedział to co AlaCapone że tu trzeba zastosować 2 rozruchu i pracy i jakiś włącznik też coś wspominał.Ze on może ten silnik jeszcze inaczej go połączyć.A ja do niego o.k ale ile mnie to będzie kosztowało 150zł.Zapytałem czy by mi nie powiedział co kupić i jak to połączyć,to powiedział że nie może mi powiedzieć.Zabrałem silnik bo to za dużo kasy moim zdaniem wkładać. 

 

Mam teraz pytanie do AlaCapone to muszę kupić teraz 2 te kondensatory 70mF i 25uF  a co to za pojemność teraz uF.A ten włącznik to jaki mam kupić, czy możesz dokładniej powiedzieć może zdjęcie jakieś dodasz.Jak sobie bym kupił to wszystko, to potem bym cię prosił o taki sam schemat na tym zdjęciu jak mi narysowałeś poprzednio jak to wszystko połączyć z tym włącznikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4068

Na chwilę obecną napiszę tak.

Trzeba zastosować dwa kondensatory na prąd zmienny (AC). Jeden kondensator pracy (Cp) o pojemności 25 µF, drugi kondensator rozruchowy (Cr) o pojemności 70 µF. Obydwa na napięcie 450V.

 

O włączniku napiszę wieczorem.

Schemat postaram się dodać wieczorem lub jutro.

 

*Kondensator do rozruchu silnika kupisz choćby na allegro.

Podaję Ci dwa adresy do dwóch kondensatorów od jednego gościa będzie taniej.

http://allegro.pl/kondensator-rozruchowy-do-silnika-70uf-450v-nowy-i6025154889.html

http://allegro.pl/kondensator-rozruchowy-do-silnika-22uf-450v-nowy-i6222375173.html

Ten drugi to 22 µF, ale też może być. Jeśli masz czas i chęci zadzwoń do sprzedawcy może ma większy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedi26    0

Właśnie przeglądałem allegro i tego samego sprzedawce znalazłem i u tego zamówię dwa dzwoniłem i na 25uF.Wielkie dzięki. Tylko nie mogę tego wyłącznika doszukać się na allegro jak są to jakieś bardzo drogie ponad 80zł ,a nawet drożej. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Powtarzam - kondensator  70  mikrofaradów , to  ma  byc kondensator pracy  dla  silnika  1  kW , 3  fazowego - podlączonego  do jednej  fazy 

Silnik  na pewno był  przezwajany , widać nawet  przez  otwór  przy tabliczce  ze  uzwojenia  nie  sa  oryginalne .

Oryginalnie  wychodziło  6  przewodów  do tabliczki , czyli poczatki i  końce  uzwojeń , 

Nie  wiadomo jak  uzwojenia sa  połączone  w  srodku  , nie  wiadomo  w ogóle jak  został  przezwojony ,nie wiadomo nawet   czy  nadal jest  to silnik  3  fazowy , więc  wszystko  to  to  zgadywanie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedi26    0

Pożyczyłem od sąsiada ze starego silnika kondensator silnik 1.1kw 1400 obr. A ma w nim zamontowany taki 175-200uF jest on czarny i cały aluminiowy i ma trzy przewody.Podłączyłem według wskazań AlaCapone i silnik pracuje ładnie tylko faktycznie nie jest to rakieta ma małe obroty.Po prostu  byłem ciekaw czy silnik się zacznie kręcić.A był sąsiad ze mną i powiedział że do takiej pracy jaką ja mam to sobie poradzi bez problemu.I warto jeszcze parę złotych zainwestować w niego. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Powtarzam - kondensator  70  mikrofaradów , to  ma  byc kondensator pracy  dla  silnika  1  kW , 3  fazowego - podlączonego  do jednej  fazy 

Silnik  na pewno był  przezwajany , widać nawet  przez  otwór  przy tabliczce  ze  uzwojenia  nie  sa  oryginalne .

Oryginalnie  wychodziło  6  przewodów  do tabliczki , czyli poczatki i  końce  uzwojeń , 

Nie  wiadomo jak  uzwojenia sa  połączone  w  srodku  , nie  wiadomo  w ogóle jak  został  przezwojony ,nie wiadomo nawet   czy  nadal jest  to silnik  3  fazowy , więc  wszystko  to  to  zgadywanie. 

I to jest jedyna sensowna odpowiedź w tym temacie. Zamykam, bo przez wszystkie inne porady zaczyna się niebezpiecznie robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez Adrian3210
      Witam. Mam problem z chłodnią do mleka. Problem wygląda następująco. Agregat nie załącza się za pierwszym razem. Słychać pykanie, aż za 4 czy za 5 pyknięciem załączy się. Chłodnia to Alima Bis 400l
    • Przez rolnikus21
      Witam.
      Chce założyć nową instalcję w paszarni. Problem polega na tym że nie wiem jakim wykonac to kablem. Paszarnia jest oddalona o jakieś 70m więc ze względu na koszty mam zamiar zrobić to przewodem aluminiowym 35mm2. Ale teraz nie wiem czy ma być to przewód cztero czy pięciożyłowy ? 
       
    • Przez rosiu_xd
      Witam serdecznie, ostatnio dorwałem stary odkurzacz do prac w garażu, i po podłączeniu, silnik zionął ogniem, i od razu wyciągnąłem wtyczke z kontaktu, po rozebraniu, okazało się że spuchł ten element, wnioskuje że to kondensator, szukałem takiego czegoś w interecie żeby po prostu go przelutować, ale nie mogłem znaleźć, wiec może ktoś z was zna się na tym i pomoże, co z tym zrobić Pozdrawiam

    • Przez AdamCzarnecki
      Potrzebuje informacji jak uszczelnić silnik RTO przy wyjściu wału korbowego na sprzęgło. Czy powinna tam znaleść się uszczelka? ( zdjęcie : https://zapodaj.net/f1e2db7daf1d3.jpg.html ) . Jeśli ktoś będzie mi w stanie pomóc będe wdzięczny.
       
    • Przez grego
      Witam, udało mi się dostać stary dystrybutor do paliwa Adaprim 1031 (jeszcze Czechosłowacki bez elektroniki) ale coś jest tam kombinowane z kablami widać, że był inaczej podłączony niż na schemacie, a i to zostało wyrwane. Przewody w tej puszce moge podłączyć według schematu ale co dalej jak go zasilić? Według schematu jedno wejście jest na siłę i idzie na silnik i są jakieś dwa wejście tak jakby na 230V nie wiem dlaczego tak jest, aktualnie jedno jest zaślepione i było to jakoś na krótko podłączone. Zastanawia mnie jak dystrybutor ma odłączyć/załączyć silnik skoro zasilanie jest bezpośrednio z zewnątrz? Może ma być jeszcze jakiś dodatkowy zewnętrzny przekaźnik? Ma ktoś coś podobnego lub wie o co w tym chodzi?
       
       


×