rbit

Nowy Belarus 820 bierze olej

Polecane posty

rbit    5

Mtz ma dopiero 250 godzin. Olej wymieniałem na 225 godzin. Po 20 godzinach poziom spadł na bagnecie na połowę między kreskami, a było nalane minimalnie nad max. Zaczyna puszczać dyma przeważnie jak się rozgrzeje. Dym trudno określić - jasny, biały - na pewno nie czarny.Jeszcze jak był na gwarancji to wymienili w nim całą głowicę bo olej lał się z kolektora. Pisałem zresztą o tym też na forum. Na razie kończę pomału belowania i poszukam jakiegoś mechaniora, ale chciałem zasięgnąć porady co może być grane. Wtryskiwacze pewnie odpadają? Pierścienie źle założone od nowości? Jak byli ci serwisanci z głowicą to niby patrzyli tam , ale ja wiem co to za znawcy?Jaka może być jeszcze przyczyna ubywania oleju w nowym ciągniku? Wycieków nie ma żadnych. Trochę na rozdzielaczu się poci. Nie ubywa płynu chłodniczego.

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pomiar ciśnienia sprężania z próbą olejową powie wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Odkręć kolektor ssący i zobacz czy kanały dolotowe w głowicy nie są mokre od oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

ty a jak wymieniłeś olej to popatrzyłeś na bagnet tak ? odpalałes go poz mianie i znowu sprawdzałeś stan czy dopiero faktycznie po 20 godzinach ? bo jak nie potrzyłes zaraz po odpaleniu no to sie nie martw tak zawsze jest lejesz na max odpalasz czekasz 5 min gasisz sprawdzasz stan ew. dolewasz i gotowe :D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Jest mokry trochę tam gdzie wchodzi komin do kolektora czyli wypycha olej aż do tłumika. Debile pewnie źle coś w fabryce poskładali albo ci z serwisu co wymieniali głowicę ściągali pierścień i znowu go włożyli.Szok tylko, że to nowy ciągnik a takie jaja. Każdy mechanik zmierzy ciśnienie i zrobi próbę olejową? Nic się nie stanie jak jeszcze chwilę pojeżdżę ciągnikiem do skończenia sianokos?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2650

Powinien dać radę najwyżej oleju Dolejesz.Pomiar ciśnienia i próbę olejowa zrobisz bez problemu sam tylko manometr musisz mieć ewentualnie ktoś żeby silnikiem kręcił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertkujawy    67

Człowieku ten silnik jest na dotarciu i takie rzeczy się dzieją .Pojeżdzij trochę zgłoś gwarantowi. Mój eskort po 150 mg zachlapał wydech i już jeżdze 10 lat oleju nie bierze .A może drzeba dać mu po garach bo się za mocno z nim pieścisz ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Systematycznie bierze olej od nowości - zresztą nie ma brać na dotarciu chyba, że minimalne ilości. Na gwarancji jak był to wymienili mi całą głowicę bo rzygał olejem z kolektora. Teraz jest już po gwarancji.Oprócz tej wadliwej głowicy tam od początku musi być jeszcze problem z czymś innym dlatego podpytuję tutaj żeby jakiś mechanik nie zrobił mnie w bambuko, że niby coś wymieni a dalej będzie to samo. Jakby coś to zasugeruję czy mógłby sprawdzić to czy tamto. Po garach dostaje bo zasuwa w górach .

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Samo południe kraju :) . Wlany miał Turdus. Mam 3 ciągniki na 20 ha  to dużo w sezonie nie zrobi godzin. Trafiłem na jakiś egzemplarz felerny. Mam nadzieję, że to tylko pierścień do wymiany będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    242

najszybciej pierścienie się zapiekły na cylindrze. a dlaczego mał by brac olej na dotarciu? 820 jest bez turba wiec o ubytkach oleju nie powinno być mowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Co ma turbo do ubytku oleju?? No chyba , że turbo felerne. Ile tego oleju bierze na dzień ( na mtg) ? Silnik na dotarciu będzie brał olej!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2344

nie zawsze będzie brał olej. zależy jak się trafi . silnik silnikowi nie równy


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Nie będzie brał , jeśli był docierany na hamowni , a jeśli poskładany na nowych częściach i od razu odpalany to będzie brał póki się nie dotrze.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tyle, że po 100 mth silnik jest już całkowicie dotarty...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A przynajmniej powinien jeśli docierany był prawidłowo.  Na pęczki jest przypadków co zatarli pierścienie w rowkach.

Na moje oko kolektor do pola, określić który cylinder pluje i z niego wyszarpać tłoka jeśli jest prawdopodobieństwo ze to przez pierścienie.

A faktycznie nie widzę problemu wybebeszyć wszystkie tłoki dla pewności.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Na pewno bierze olej od nowości.Pierwsze godziny normalnie jeżdżone bez przeciążania i bez gazu na całą k...ę.Jak wymienili głowicę serwisanci to przestało się lać z kolektora, ale tam musi być od początku problem przypuszczalnie z pierścieniem w którymś cylindrze bo po zmianie głowicy też łykał olej. Teraz widać, że też wypycha na kolektor - mniej niż przedtem ale niestety ubywa. Tym bardziej serwisanci sprawdzali tłoki i zdejmował pierścień na jednym tłoku i włożył ten sam.Czekam na koniec belowań i biorę mechanika żeby to zrobił. Rozumiem, że z czasem wychodzą awarie po iluś tam setkach godzin czy tysiącach ale nie że z fabryki wyjeżdża i głowica do wymiany i nie wiadomo co jeszcze.

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Trzeba było na gwarancji dusić dilera żeby naprawił albo dał drugi ciągnik, teraz jedynie możesz mu reklamę zrobić... Znajomy kupił nowego majora i też mu pluł tłumikiem - powiedzieli mu że to przejdzie no i przeszło, już ma z 1000h i chodzi dobrze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rbit    5

Taka to gwarancja, że nie płacisz za wymianę części tylko za drogę ci zaśpiewa około 1500 zł bo 300 km w jedną stronę zresztą zmieniali całą głowicę na gwarancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Ściąg kolektor i sprawdź skąd jest przeciek, bo może nowa głowica nie jest wcale lepsza od starej. Trafiają się głowice z przeciekiem między odlewem a prowadnicą zaworową i może jeszcze cieknąć przez zawór ( sprawdź czy są założone uszczelniacze) i jeśli to wykluczysz to wtedy dopiero rozbebeszaj silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BiniekD1    2

Mam problem cieknie olej a nw skąd w transporcie postoju jak odpalony i lekkiej pracy przy orce nie Belarus 1025.4 czy to turbo? Czy co innego? Ma 80mtg po remoncie silnika i teraz zaczeło cięć w 

IMG_20221110_070348.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    584

Może to być wyciek oleju ze szpilek , lub wyciek paliwa ( w połączeniu z sadzą) z układu wydechowego - do sprawdzenia wtryski, luzy zaworowe . Kwestia do samodzielnej weryfikacji , po fotkach nie zobaczy .😁

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj