Skocz do zawartości
Ferdynad

Massey Ferguson 307 (pytania)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey
Ferdynad    2

Witam, od września 2015r jestem posiadaczem kombajnu marki MF 307, wyprowadziłem go i zaczynam go szykować do pierwszego sezonu i powoli nasuwają mi się pytania;

- Mam rozwalony alternator nie da się go naprawić długi czas musiał chodzić z rozwalonymi łożyskami, chciałem kupić nowy i nie mogę dostać nigdzie, może ktoś już dopasował od czegoś innego? Jeśli tak to od czego pasuje?

- Jak sprawdzić stan łożysk na młocarni?

- Od jakich innych modeli MF pasują do niego części do niego?

- Czy filtry paliwa są typowe i bez problemu można je kupić? Pytam za nim je wyjmę i zapowietrzę układ paliwowy.

 

Pozdrawiam i z Góry Dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel100474    3

Alternator może być od POLONEZA PLUS części pasują od wszystkich małych a filtry są typowe np URSUS C360 3p tylko 2 sztuki a co do łożysk to nie spotkałem się by się popsuły a koszę nimi ponad 20 lat.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdynad    2

Alternator może być od POLONEZA PLUS części pasują od wszystkich małych a filtry są typowe np URSUS C360 3p tylko 2 sztuki a co do łożysk to nie spotkałem się by się popsuły a koszę nimi ponad 20 lat.Pozdrawiam.

 

Dzięki za podpowiedzi filtry wyjmnę i podjadę do sklepu na pewno będą mieli w takim razie, a co do alternatora nie mogłem na szrocie dopasować od żadnej marki i kupiłem nowy na zamówienie w grene z dani przysłali za 440zł.

 

A jak możesz to opisz mi trochę jakie ustawienia kombajnu robisz do zbóż? (klepisko, wiatra, obroty młocarni, sita) będe kosił żyto, owies, pszenice oraz pszenżyto)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bazalt50    9

Alternator najlepszy taki który pasuje do C-360, lub jakiś ruski (są toporne, ale trwałe).

Filtry są typowe.

Jeśli chcesz sprawdzić łożyska młocarni, musisz uwolnić wał młocarni od wszystkich pasów i łańcuchów. Następnie trzeba obrócić wałem energicznie - dobre łożysko nie daje żadnego dźwięku lub leciutki szelest. Jeśli dźwięk jest zbliżony do dudnienia - to łóżysko jest bliskie śmierci.

Swoją drogą - ja też robię swoim 20 lat ale do tej pory nie stwierdziłem niepokojących objawów. Inna sprawa, że opracowałem patent na bezinwazyjną wymianę smaru w obudowach łożysk. Jeśli koledzy będą zainteresowani to opiszę innym razem.

Silniki Perkinsa lubią bardzo czyste paliwo i dobrej klasy olej - dlatego zalecam wymianę co roku, filtry i olej. Ja od początku używania stosuję klasę CE. Drogo - ale warto.

90% części jest do kupienia w dobrych sklepach motoryzacyjnych. Ale warto szukać nie po rodowodzie maszyny, tylko po symbolu części. Nie ma zamienników na układ hamulcowy i części hedera. Przy każdej naprawie sprawdzaj rozmiar gwintu śrub - i zamieniaj na system metryczny gdzie się da, i twadości minimum 8,8.

O ile wiem do MF 307 zbliżone są 186, 187, 206, 240, 86, 87....

http://www.agrospis.pl/kombajny/massey-ferguson-307    może ci się przydać jako materiał wyjściowy do ewentualnych dalszych poszukiwań.

Edytowano przez bazalt50

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdynad    2

Temat alternatora mam nadzieje że mam skończony kupiłem i oby starczył mi na długo.

To łożyska na młocarni sprawdzę tak jak mówisz zobaczymy jaki jest ich stan.

Jestem zainteresowany tym patentem na smarowanie łożysk jak możesz to opisz mi go na pewno się przyda.

Tak że silnik Perkinsa lubi czyste wszystko to wiem posiadam traktory z tymi silnikami i zalane mam Turdusem i jest wszystko dobrze.

Wymieniałem cylinderek hamulcowy prawego koła bo był nieszczelny i pasował od wózka widłowego GPW.

 

Możesz mi tak trochę chociasz opisać jak go ustawić do koszenia? Dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bazalt50    9

W modelach Fergusonów które wymieniłem w poprzednim swoim poście (a pewnie w innych kombajnach też tak jest) jest sporo łożysk "zadeklowanych", do których można się dostać jedynie po demontażu. Zatem w tych dekielkach mam nawiercone dwa otworki fi-2mm u góry i na dole dekielka. Przez górny otwór wpuszczam (można za pomocą dużej strzykawki) dowolny płyn rozpuszczający brudny i zapieczony smar. Ropa, benzyna, nafta.... Lub dowolne odpowiedniki WD. Gdy już uda mi się w miarę wypłukać to co jest w łożysku i obudowie, również przy pomocy strzykawki wpycham świeży smar. Oczywiście - podczas płukania jak i wpychania smaru trzeba obracać elementem z tym łożyskiem - żeby jak najdokładniej wypłukać no i jak najwięcej smaru upchać. Na koniec okolice tych otworków zaklejam symboliczną ilością poxipolu, no i z głowy. Trochę to żmudne, ale zapewniam że skuteczne no i nie kosztuje tyle roboty co wymiana łożyska. W taki sposób "dbam" o łożyska również i te do których jest bezpośredni dostęp, no ale wydaje mi się to oczywistością. Może to jest jakiś głupi sposób ale w ciągu 20 lat żadne łożysko które w ten sposób "pielęgnuję" jeszcze mi nie padło.

Cylinderki hamulcowe "niemal" identyczne są od skody fabii 1. (ciekawostka - i od samolotu F-16. Cylinderki produkuje Krosno, kosztują majątek)

Ustawienie do koszenia....? Dla mnie to już jest taka rutyna, że nawet nie wiem co opisać.... Klepisko ciasno - minimalna szczelina na dole 9mm, na górze 5mm przy dżwigni podciągniętej na max. Przy porządne suchych zbożach, i czystych puszczam do połowy i patrzę czy nie ma w słomie niedomłotów i czy do zbiornika nie lecą "portki" (portki będą też przy porażonych kłosach, gdy łan będzie solidnie zachwaszczony, lub gdy się kosi z rosą). Wiatr daje na max, żaluzję zamykającą sita z tyłu również do samej góry. Jeśli koszę z sieczką, gdy jeszcze jest rosa, gdy już jest rosa, gdy zboże jest "podbite" przy ziemi chwastami - podnoszę na min 15 cm. Na owies zmniejszam wiatr, czasem luzuję klepisko. Reszta - trzeba obserwować co się dzieje - słomę, czystość ziarna i czy nie gubi ziarna. No i...... wio.

Pewnie dla niektórych takie porady są śmieszne. Ale modele kombajnów MF o których mówimy, to banalnie proste maszyny i sprawdzają się banalne rozwiązania.

Jeszcze ważne dla kogoś kto pierwszy raz, pierwsze żniwa. - żeby ładnie czyścił (a czyści) podsiewacz (tzw stół) musi być czyściutki na całej długości. Dlatego warto go czyścić po każdym dniu młocki zbóż ościstych. Trudne to, ale konieczne. Ważny jest stan skrzydełek w podajniku "brudnym" kłosowym., wraca nim na cepy niemal cały ciężki przesiany "syf". No i na żebrach cepów zbiera się dziadostwo które też trzeba wywalić przez łapacz kamieni od spodu, bo czasem kombajn dostaje przez to paskudnych wibracji.

No i tyle.... Dziękuję. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1210    0

Mam pytanie co prawda odnośnie 206 ale w 307 i 506 chyba jest tak samo.

 

chodzi mi o pompe hydrauliczną. Jest ona napędzana przez tryb od silnika. W którą stronę się kręci ten tryb co napędza pompę.  Z góry na dół czy z dołu do góry. 

I drugie pytanie tryb( te co tłoczą olej) w pompie hydraulicznej powinny z dołu z zbiornika zabierać olej środkiem do góry czy po bokach do góry.

Edytowano przez 1210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bazalt50    9

W 206 pompa hydrauliczna jest napędzana paskiem klinowym. Zresztą... jakoś nielogicznie piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mironrak    0

Koledzy kupiłem sieczkarnie do 206, nie mam do niej pasów, szukałem na internecie jakiś wskazówek jak dobrać ale nic. Może ktoś by podrzucił wymiary ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel100474    3

Mam pytanie co prawda odnośnie 206 ale w 307 i 506 chyba jest tak samo.

 

chodzi mi o pompe hydrauliczną. Jest ona napędzana przez tryb od silnika. W którą stronę się kręci ten tryb co napędza pompę.  Z góry na dół czy z dołu do góry. 

I drugie pytanie tryb( te co tłoczą olej) w pompie hydraulicznej powinny z dołu z zbiornika zabierać olej środkiem do góry czy po bokach do góry.

Co do drugiego pytania to olej ma być tłoczony po bokach do góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo105    1

panowie mam taki problem z mfem 307 otoz wczoraj wymienilem w nim olej i filtr oleju i nie odpalalem go a dzis postanowilem troche umyc myjka cisnieniowa silnik po tym zabiegu minelo ze 3 godziny i gdy go odpalilem to pochodzil z  5 sekund po czym zgasl i juz nie odpala dodam ze rozrusznik normalnie kreci ale nie odpala co moze byc przyczyna??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mironrak    0

Nic tylko dostała się do paliwa woda. Silniki perkinsa szczególnie te z kombajnów są wyczulone na paliwo - musi być czyste. Odkręć na filtrach odpowietrzniki i pompuj pompką powinien przepchać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bazalt50    9

Zalej zbiornik paliwa przynajmniej do połowy. Poczekaj dzień żeby paliwo się uspokoiło i odstało. Potem wypuść ze zbiornika paliwa ze 20 litrów. Zobaczysz co ci wypłynie. Rurka pobierająca paliwo jest przy samym dnie, jeśli po sezonie pozostaje niewiele paliwa to na skutek zmian temperatury, w zbiorniku kondensuje się i skrapla woda. Paliwo które spuścisz pozostaw do odstania a potem uważne zlej, najlepiej zasśij wężykiem, z 20L jakieś 5L pozostaw.

Następnie odpowietrz cały układ paliwowy i pompką ręczną przepchaj paliwo aż usłyszysz bulgotanie w zbiorniku z rurki powrotnej.

Inną przyczyną może być paproch w zaworku pompki ręcznej. Wystarczy grubość włosa by uciekało ciśnienie.

Pozdrówka mateo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo105    1

problem rozwiazany. uklad odpowietrzony w 10 minut. po 3 probie krecenia silnik odpalil.dzieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo105    1

Panowie prosze o pomoc odnosnie jak sprawdzic glowne lozysko na mlucarni poniewaz dzis przy wymianie oleju w mlucarni przy pomocy magnesu wyciagnolem 2 elementy koronki ktoregos lozyska. teraz nasuwa sie pytanie czy to nie glowne lozysko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinTucik    0

panowie co to będzie po uruchomieniu po zimie MF 307 lewe przednie kolo podczas jazdy mi hamuje jak wystawieniem na zimie było wszystko dobrze jak za to sie zabrać,,,

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej281    0

proszę o pomoc mam mf 307 wyjechałem w sobotę w pole i zepsuły się hamulce . nie wiem jak wymienić cylinderek bo jeszcze tego nie robiłem a kombajn ma 2 lat

jeśli ktoś może doradzić to proszę

podaję adres biuro@rem-woz.pl  dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdynad    2

panowie co to będzie po uruchomieniu po zimie MF 307 lewe przednie kolo podczas jazdy mi hamuje jak wystawieniem na zimie było wszystko dobrze jak za to sie zabrać,,,

 

Nom cylinderek się chyba zacioł trzeba reperatureke lub nowy z wózka widłowego pasuje, rozbierz bemben i zobaczysz co się dzieje

proszę o pomoc mam mf 307 wyjechałem w sobotę w pole i zepsuły się hamulce . nie wiem jak wymienić cylinderek bo jeszcze tego nie robiłem a kombajn ma 2 lat

jeśli ktoś może doradzić to proszę

podaję adres biuro@rem-woz.pl  dziękuję

 

musisz rozebrać bemben hamulcowy od danego koła jest to łatwe nie musisz zdejmować nawet koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez domi113
      Witam
      Mam zamiar kupić nowe opony berkley do MF 5460 o rozmiarze 540/65 r28 650/65/ r38 obecnie mam 440/65 28 i540/65 r38. Co możecie powiedzieć o tej marce czy warta uwagi jeśli nie to dlaczego i proszę o inne propozycje. Obecne to Trelleborg przód ok 4mm a tył około 35mm po 5 latach użytkowania. Dodam że przednia pekła dwa lata temu i teraz jest używana michelin-ka
    • Przez Monia12345
      Witam może ktoś pomoże, massey ferguson 2620  nagle po wylaczeniu ciągnika i ponownym uruchomieniu go,  wspomagania brak, ktoś może coś pomoże dziękuję za wszelką pomoc 
       
    • Przez matidi
      Siemka!!!!! Czy ktos z was spotkał sie z takim kombajnem co mozecie o nim powiedziec??
    • Przez indyczek87
      Witam poszukuje informacji na temat kombajnu MF 430. Wady, zalety, wydajność, opinie użytkowników.  Bardzo ciężko znaleźć informacje na temat akurat tego modelu więc za każdą wskazówkę z góry dzięki. 
    • Przez trufel11
      witam
      mam w kombajnie założony przełącznik od którego kable idą do skrzyni biegów na skrzyni jest założony przekaźnik i taki jak gdy by silniczek i to połączone jest z linka od załączania biegów i czy możliwe jest ze tym uradzeniem załączą się 3 bieg w tym kombajnie w kabinie mam wajchę tylko na dwa biegi . zdoiłem pokrywę skrzyni biegów i jest tam tam wolna jedna zębatka czy wie ktoś czy ten kombajn ma 3 biegi i czy jest możliwe ze tez silniczek elektryczny załącza 3 bieg???
×