HornetZnawca

Jak ustawić kierowanie wiatru?

Polecane posty

Tak jak w temacie jak macie ustawione kierownice wiatru w bizonie? Chodzi o to co się reguluje z lewej i prawej stronie,popuszcza się motylki:) W instrukcji nie pisze jak to ustawić dokładnie i możliwe że od tego lubi mi zapchać sita kłosami:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad2510    57

juz dawno nie mam bizonka ale jak klosy na sitach i w zbiorniku to podkręcić mlucarnie dopuki nie gniecie ziarka zrobić obroty na 1100/1000 jak zegar stoi naciagnij pas tak zeby pas na kole wystawał z pol centymetra bedzie napewno ok wiatrem sie nie kosi pamietaj tylko czyści z samej plewy bo chwastów tez nie wygoni bo jest ciezki no chyba ze doj**iesz wiatru to ze zbożem, a wiec ustaw wiatr na 1,5 sita jak masz dobre i chodzo ok to na glowne garść zboża i zuc bedzie ladnie lecialo to zostaw jak slabo albo sie zatrzymuje to otwórz a i jak robi osypke to tez moze byc przyczyna za bardzo domknietego sita☺ powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Licznik w tamten sezon pokazywał w przenicy ponad 1000obr wiec jest ok raczej,Nowe cepy są założone tylko że kombajnista nie dał podkładek pod cepy i odległość cepów od klepiska jest różna na jednym 6mm a na innych już po 8mm i przez to mam troche ziarno połamane...Wiatr mam ustawiony na 4 czyli prawie maks a sita lubi zabić najbardziej na pszenżycie i nie wiem czemu kolega ma podobnie ustawionego i nie zabija mu:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzysztof1987    210

książkowo kierownice wiatru ustawia sie w ten sposób - sita dzielisz na 3 części po długośći i na pierwszą część ma lecieć wiatr tzn 1/3 długośći sit od przodu 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy Sito górne ustawiłem  na 8mm a dolne na 6.Kierownice ustawiłem bardziej na dół bo były na max do góry i na sam przód chyba waliło;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    2

jesli chodzi o kierownice to powiem tak....najlepiej wyjać sita oba i wtedy ustawić...u mnie było ustawione jak u kogoś było "fabrycznie" ale z autopcji wiem ze to było do kitu...po wyjeciu jedno walio na poczatek sita a drugie w dół omijając sito prawie....kat kierownic podobny do elementów 13 i 14 w podsiewaczu T-II\13(jak kolega wyzej pisał....po przedłuzeniu kierownicy powinno byc 1\3 długości sita)..powiem żę bajka...na początku to mogłem czasami czyscic co 2 godzinny i problem a teraz to juz bajka...

Edytowano przez bbolas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Witam.Mam pytanie czy wymieniał ktoś heder w starym typie kombajnu na nowy,czy dużo trzeba przerabiać i czy ma to w ogóle jakiś sens.Zastanawiam się nad tym dlatego że mój heder starego typu wymaga już generalnego remontu i nie wiem czy warto ładować w to kasę bo widziałem na OLX dużo ogłoszeń z hederami nowego typu w dobrym stanie i za rozsądne pieniądze.
    • Przez slawus
      Czeka mnie remont silnika w Bizonie, czy ktoś ma namiary na dobrego i sprawdzonego fachowca z woj. mazowieckiego, no i może zna ktoś orientacyjną cenę tego "zabiegu" bo może lepiej kupić drugi silnik np. po remoncie. Z góry wielkie dzięki.
    • Przez Mareczek78
      Posiadam Z056 i chodzi mi o zmniejszenie podatności na przegrzewanie się silnika.
      W tamtym roku o sasiada pracował bizon, który na wlocie (siatce) do chłodnicy była przykręcona osłona. Z początko nie zwracałem na to większej uwagi. Potem dowiedziałem się, ze wtedy siatka tak nie zachodzi plewami. Podobno 1-2 razy na dzień tąsiatkę czyści.
      Ja kombajn kupiłem w tym roku. Znalazłem gościa, który załatwił mi takią osłonę.
      Jest to powyginana blacha ocynkowana, która odstaje od siatki na jakieś 25 cm, wyprofilowana na coś w rodzaju skrzynki.
      otwarta jest jedynie góra.
      Na chłopski rozum powietrze zostaje zasysane jedynie z góry, tak, że plewy z hedery nie przykleją się do siatki. Wpadnie jedynie to, co wzleci ponad kombajn. Aha ta skrzynia ma dolną ścianę w postaci zasówy, tak, żemożna ją wyjąć i wszystkie plewy i śmieci spadną na dół po jej otworzeniu.
      w komplecie jest też zabudowa do filtra powietrza - na podobnej zasadzie działa. Jak zamontyje zrobię fotki i podeślę zainteresowanym bądź wrzycę do galerii.
      Mama pytanie - czy ktoś stosyje takie urzączenie na swoim bizonie. W galerii u nikogo nie widziałem. No i jeżeli ktoś to ma, to jak to się sprawuje. Tak jak wspomniałem - podobno nie zachodzi plewami siatka, wloty powietrza...
    • Przez ceston
      Witam od czego jest ta dźwignią po lewej obok dźwigni od wysuwu motowidel prowadzi do siłownika na gardzieli od boku.


    • Przez Chmielok56
      Na rozgrzanym silniku cisnienie jest 2,7-3.0 bara, dobry wynik? Bo czy wymiana zaworu redukcyjnego by coś pomogla.? 

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj