News
griga

Wybór ciągnika do transportu + pomoc w pracach polowych

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
griga    376

Z racji tego że Nasz MF3050 nie ma pneumatyki a chyba będziemy musieli zacząć odwozić zboże dalej niż do najbliższego skupu zaistniała potrzeba rozwiązania problemu hamulców.

W związku z tym że jak dobrze podliczyliśmy to założenie pneumatyki do naszego może wynieść 3-4tyś rozważamy inną opcję.

A mianowicie zakup ciężkiego starego ciągnika który ma ciągać przyczepy w żniwa (nie ma tego wiele 18ha) Jedyne warunki jakie ma spełniać to ceną +/- 10tyś rejestrację i pneumatykę.

Nie chciał bym 385 a jeśli już to poczciwą 12 ewentualnie forschaja 320 I teraz rodzi się pytanie czy to co jest w ofertach za 10-14tyś jest czegoś warte? Ktoś szukał może 12 i oglądał to co jest na olx? Czy jest duża różnica w np w ursusie 1201 a 1222 jeśli idzie o jazdę na wprost z przyczepami ;) Wiem że różnica kilku KM ale to Mi nie przeszkadza. Innym tematem jest forschnitt 320 za ok 12tyś można kupić zarejestrowany ciągnik tylko nie mam totalnie doświadczenia z tymi maszynami? Ile to jest warte w porównaniu do 12.

Ciągnik taki głównie ma ciągać przyczepę, ewentulanie agregat unia mars 3m resztę wolimy robić MF-em

Jeśli ktoś ma jakieś konstruktywne uwagi proszę pisać bez wahania.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    45

Ale hamulce hydrauliczne nie spełniaja polskich norm dla hamulców przyczep i dlatego nie mogą być stosowane na drogach publicznych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

griga    376

Jeśli w ciagniku były by hydrauliczne to szedł bym w tym kierunku ale niestety nie ma, koszt używanego zestawu do ciagnika to ok 1000zł tyle chcieli jak dzwoniłem po szrotach. Do tego dolicz przerobienie 4 przyczep i robi sie spora sumka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
griga    376

@wojtal24 Jeśli zrobisz Mi pneumatyke z zakupem gratow w MFie za tysiaka to już daje Ci zlecenie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piechu    43

Ja na Twoim miejscu zalozylbym jednak instalacje pneumatyczna w mf. Nie wiem czy za ta kase kupisz "ciezkiego" ursusa w dobrym stanie. Kupisz sprezarke za 200-300 ( od fortschritta sa dosyc wydajne) stowki do tego butle za 100 i weze. Ja tak zrobilem w swoim mf3070. Troche roboty jest ze zrobieniem mocowania sprezarki. Na razie na tym sie zatrzymalem:-). Najdrozszy jest zawor powietrzno-hydrauliczny ok 1000 zl ale czekam az znajdzie sie okazja. Takze mysle ze spokojnie mozna sie zmiescic w 1500-1800 zl. Do tego jezeli masz skup dalej to mf szybciej pojedziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
griga    376

Mocno myślałem o instalacji i jeśli miał bym ją robić to już raz a dobrze, a to niestety kosztuje. Chciałem sprężarkę ze sprzęgłem do rozłączania a taka to  koszt minimum 700zł do tego nie mam koła pasowego w ciągniku takiego które umożliwia założenie paska(niektóre sztuki mają miejsce do napędu kompresora klimy) więc kolejny zakup do tego dolicz zawory butle węże itd i zrobi się ładna sumka. A co do odległości to niestety ale MF-ik ma tylko 70KM i za wiele to nie pociągniesz nim. Dlatego rozważamy coś ciężkiego typu 1201 lub forschritt aby spiąć 2 HW i na raz przewieźć ładunek ok 20t, wolniej ale więcej. Jak dla Mnie wystarczy nawet coś takiego http://olx.pl/oferta/ciagnik-ursus-1201-CID757-IDbjcgP.html#cf9c417c43 lub ewentualnie http://olx.pl/oferta/fortschritt-zt-320a-zt-303-323-CID757-IDg2qpr.html#b3a372d79a Forszajow się troszkę boje bo nie mam z nimi styczności. A argumentem za 2 maszyną jest też to że wiosną nie odpinał bym praktycznie opryskiwacza od MF-a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    65

Dasz 10 za ciagnik a 20 za remont szkoda zachodu jak już to szukaj za około 20.000zł

Jak wyjedziesz taką padaka to Zaraz policja cię zatrzymie za sam wygląd xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

forszaja to wybij sobie z głowy ten sprzęt jest warty najwyżej 1zł kg .

jeśli już to w tej cenie international 946  1046 1246 bardzo dobre i można tanio kupić tylko większy problem żeby była pneumatyka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    312

Ciężka seria do 10 tys to skarbonka, miałem okazję bawić się w remonty takich ciągników kupionych właśnie za około 10 tys i szczerze nie polecam. Tak jak pisał kolega wyżej, możesz na start szykować 20 tys zł na remont i to też za to nie zrobisz wszystkiego a tylko 3/4 podstaw to poruszania się.

Edytowano przez bears

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

1201, 1212, 1222 - to świetne sprzęty do prac transportowych.   Po prostu, tym się dobrze jeździ, po  naszych   wspaniałych dziurawych drogach.  Ciągnik nie podskakuje na  dołkach, zaczep na gumie  skutecznie tłumi szarpania   przyczep na  dziurach,  Jak jeszcze fotel przyzwoity, to się jedzie jak hrabia :)     

 

Ale- jak koledzy słusznie piszą- w tym przedziale cenowym,  ciężko będzie kupić coś nadającego się do normalnego użytku.   Niestety, te ciągniki  służą zazwyczaj jako tania siła robocza, w którą nie ma sensu inwestować  (bo: brak napędu, stare, tanie itp. itd.) - więc łatwo kupić  "skarbonkę".    

 

 

Gdybym miał szukać takiego ciągnika (i za takie pieniądze) dla siebie - wystrzegał bym się ciągników z dużych gospodarstw.  Dlaczego?  Bo: miał na pewno wielu bardziej lub mniej ogarniętych operatorów.  Jak pojechał w pole, to dostawał po tyłku na 2/II  w pługu.   Prawdopodobnie ganiał w transporcie, głównie z dużymi przyczepami - a w transporcie nie ma zmiłuj - przez przeniesienie napędu idzie prawie 100%  oddawanej mocy silnika przy każdym przyśpieszaniu, że o stromych podjazdach nie wspomnę.   Też prawdopodobnie taki sprzęt, nie raz  z  szambiarką (zazwyczaj wielkim tandemem,  przy którym most błaga o litość :))   usiadł i rwało go z bagna  pół gospodarstwa....   itp.    Nawet, jak był "serwisowany" na bieżąco -  to np:  obudowy są porozbijane po którejś tam wymianie łożysk przez lokalnego majstra, zaopatrzonego w młotek i przecinak.  

 

Raczej skupił bym się, na szukaniu  ciągnika robiącego za główny, na małym gospodarstwie.  Sprzęt w tych pieniądzach będzie obdarty i niedoinwestowany, ale nawet jeśli w latach 80'tych dostał  łomot w PGR,  to przez kolejne ćwierć wieku, na kilku - kilkunastu hektarach,  był już  niemal na wakacjach - więc może się do czegoś jeszcze nadawać.   ;)

 

Generalnie, to im sprzęt mniej grzebany, tym większe prawdopodobieństwo, że nikt nic nie spieprzył przy składaniu/nic nie było zrobione "na sztukę"    i jakiś czas popracuje, bez większych nakładów.  

 

 

   

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez norek1985
      Jak w temacie w 1224 została wymieniona pompa wody wyjęty termostat a jak się odpali silnik brak ruchu wody w chłodnicy no i góra chłodnicy robi się gorąca a dół zimny. Tperatura szybko wzrasta do 90 stopni.
    • Przez adam1996s
      Witam 
      Mam pytanie jakie powinno być ciśnienie oleju w ursusie seria 1200 6 cyl. Na ciepłym i zimnym silniku. Mam coś takiego że po uruchomieniu pokazuje koło 2 atm po chwili 3 a jak sie nagrzeje to w granicach 1,5.
      Z góry dziękuje za odpowiedzi
    • Przez hus2431
      Jakiś czas temu przy moim ursusie c385 zatarł się silnik i wpadłem na pomysł żeby zamiast oryginalnego silnika wsadzić 4 cylindrowego perkinsa więc moje pytanie brzmi czy jest możliwość takiej przeróbki i czy wgl się to opłaca?
    • Przez sdcrisis
      czesc mam do was pytanie bo chcialbym wymienic ogumienie w 1614 ursusie i teraz mam do was pytanie poniewaz chcialbym szersze bo do tej pory mam przod 14,9. R24 i tył 18,9 R38 i teraz nie wiem jakie;/ ale czy jabym szersze zalozyl to czy felge tez musze zmienic na szersza??
    • Przez Lukecki
      Witam, wydaje mi się że w moim Ursusie 1614 są za niskie max obr. Gaz w podłodze a jest tak mniej więcej 2000 obr. (obrotomierz nie działa) czy jest tam jakiś ogranicznik? Dodam że nie może zgasnąć po puszczeniu gazu dopiero po podniesieniu pedału od spodu. 
      Na filmach na YT mają większe obroty z tego co mi się wydaje 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.