LTZ55a

Przekładnia przedniego mostu grzeje się

Polecane posty

LTZ55a    118

Witam. Wymieniłem w swoim MTZ (most przedni stożkowy) przekładnię przedniego mostu wraz z trybem - zdjęcie w załączniku.

Zakupiłem też dodatkowe płytki regulacyjne. Problem polega na tym, że po przejechaniu kilometra z prędkością ok. 30 km/h przekładnia ta robi się ciepła. Ponadto dodam, że rzęziły tryby po naprawie, ale dźwięk ten został zniwelowany poprzez zastosowanie płytek regulacyjnych.

Proszę więc o radę - mam dodać więcej płytek, czy być może należy zająć się nakrętką na wałku w przekładni od strony wału przedniego napędu?

post-13352-0-04639100-1465301235.jpg


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Gorące nie jest tylko ciepłe. 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

jak za ciasno spasowane to bedzie sie grzał gdzieś w instrukcjach pisało jaki ma byc luz tylko nie pamietam ile ale nie wiem czy nie 0.10mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Luz na przekładni główne  ma wynosić 0,3-0,6 mm mierzyny kątowa na flanszy. Czyli flansza ma mieć taki luz mierząc na jej największej średnicy obracając delikatnie prawo-lewo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

A czy można coś poprawić poprzez regulację nakrętką, która jest zabezpieczona zawleczką w tej przekładni?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie. Ja dokręcasz na chama i tyle. Jeśli luz jest za mały lub nie ma go w ogóle musisz dołożyć pod obudowę podkładki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

1.Chodzi ci o płytki regulacyjne - dystanse?

2.Czy u Ciebie ta przekładnia łapie jakąś temperaturę?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pewnie że się grzeje. Im cięższą robotę robi tym bardziej tak samo jak zwolnica czy skrzynia biegów. Pytanie czy twoja się nie grzeje bo za ciasno spasowana. Musisz sprawdzić czy jest luz na przekładni głównej. Jeśli nie ma trzeba pod obudowę łożysk podłożyć podkładki dystansowe.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Nie sądzę, żeby było zbyt ciasno spasowane do osi. Jak ruszam wałkiem, to ma luz.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Ale wymieniałes to co tu na zdj prawda ? Nawet jak bedzie ciasno spasowane to i tak bedziesz miał luz bo to nie tylko te tryby sa, masz jeszcze inne. A tak nawiasem mówiac rozebrales to czy masz to gdzies bo takie macanie z zewnatrz to nic nie da. A jak nie chce Ci sie rozbierac to pojezdzij chwile bedzie sie grzało i wgl ale sie dotra tylko do takiego stopnia sie dotrze ze znowu sie bedzie nadawało do wywalenia.Ja w rotacyjnej własnie ciasno spasowałem tryby i co niby sie kreci lux malina grzało sie jak fix ,olałem to i 2 sezony pojezdziłem i co znowu robota :D Przez moje lenistwo tylko :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Wymieniałem komplet , który jest na zdjęciu. Pomiędzy tymi dwoma trybami jest luz (przy niewielkim poruszaniu wału napędu) . Po przejechaniu dwóch kilometrów z prędkością 30 km/h część ze zdjęcia robi się bardzo ciepła.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Nie ma luzu jeśli chodzi o głębokość wałka w tej przekładni, natomiast wałek obraca się w tym swobodnie.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Podsumowując, to chodzi o to czy może się to robić gorące podczas jazdy bez napędu?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Czytałem, że podpora może się nagrzać tak że nie da się na niej ręki utrzymać. Tu niby wszystko ładnie chodzi ale rozgrzewa się.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Pojezdzij chwile i potem sprawdzisz czy sie bedzie dalej grzało ostro bo jak sie grzeje tak ze da sie dotknać to mozesz spac spokojnie a jak sie nagrzewa do takego stopnia ze jajka mozna usmazyc to w tedy czeba bedzie sie coś nad tym zastanowić, to takie troche wrózenie z fusów tu na tym forum jest. Bo nie powiem porady sa dobre ale jak problem nie ustępuje  i nie ma pomysłów to by taki jeden czy drugi wolał by zobaczyc to na zywo, a tak to jak wyzej pisałem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

No więc tak. Jest gorące, ale nie do tego stopnia, żeby usmażyć jaja :)

W ciągu 2 dni zrobiłem mtz-cikiem ponad 180 kilometrów i jeszcze jeździ.

Więc chyba tak zostanie.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Shogun
      Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z moim Belarusem 952, wesja zdaje się 1, z 2010r, w metalu i na podnośniku z jednym siłownikiem.
      Zaczął strasznie kopcić jak lokomotywa, Po sprawdzeniu turbo okazało się dobre, za to w wydechu było pełno oleju, odkręciłem kolektor i okazało się że po zaworach olej ścieka. Powymieniałem uszczelniacze zaworowe, co ciekawe w fabryce pozakładali je palcami bez dociskania i 3 latały luźno na trzonkach zaworów a reszta praktycznie się nie trzymała. 
      Po wymianie uszczelniaczy kopcenie minimalnie się tylko zmniejszyło, oleju w  wydechu już nie było więc na stół poszły wtryski, no i okazało się że leją wszystkie i ciśnienie otwarcia mają 130bar a mają mieć 220. Końcówki wtrysku chciałem zamówić Polskie ale tu na forum wyczytałem że do tego modelu lepiej org bo jak będą mialy  inny kąt to będzie kopcił na czarno mimo że nie będą lały. Końcówki to 174-02, szukalem w necie i tylko w jednym sklepie były, w dodatku 72zł za szt. 
      Poskładałem ustawiłem i ku mojemu zdziwieniu ciągnik dalej kopcił tylko teraz na niebieskawo czarno. Wymieniłem jeszcze uszczelkę dolną pokrywy zaworów bo była gumowa i okazało się ze wypchlo ją wewnątrz na tych okularach dolotu i nie dość że olej trochę się dostawał to ciśnienie z turbo uciekało. Poskładałem wszystko, ciśnienie turbo nawet sprawdziłem, dmucha do 0,4 bara. Tylko dymienie nie ustało. 
      Wkurwiłem się, ściągnąłem glowicę bo myślę sobie albo pierścień pękł, zapiekły się, albo tuleja porysowana. No i zonk, w silniku wszystko jak nowe, tylko troszkę nagaru na tłokach bo wtryski lały. 😨
      Analizując sytuację po obejrzeniu głowicy wróciłem do wtrysków (szkoda że nie wcześniej), bo zauważyłem że chociaż nowe to zwłaszcza jeden jest strasznie oblepiony sadzą a zrobił może z 2mtg. Po sprawdzeniu okazało się że dobrze pyli, ciśnienie ma 220, może 225bar tylko że strasznie dziwny kąt pylenia, jest tak szeroki że prawdopodobnie paliwo nie jest wtryskiwane do komory wirowej tylko rozbryzguje się o głowicę i krawędź komory.
      Co radzicie, końcówki odeślę, tylko jakie teraz zamówić, czy te Polskie Wuzetem-y się nadadzą bo pisze na aukcji że nie są do wersji turbo, a tych ruskich to już bym wolał nie zamawiać bo ciągnik potrzebny już pilnie i nie chce mi się bawić ciągle. Głowicę zdecydowałem się ściągnąć bo itak miałem wyciek spod misy olejowej więc skoro itak miałem ją ściągnąć to postanowiłem dokładnie wszystko sprawdzić żeby się drugi raz nie bawić, a uszczelka pod glowicę to 40 zł.
    • Przez darecki99
      Chcem poruszyć temat przedniego mostu w proximie power . Ciągnik jest z 2015r  ostatnio moja uwaga przykulo rozłączanie przedniego napędu a mianowicie mocno wyczuwalne szarpniecie   w trakcie wyłaczania . Czasami wyłaczy sie delikatnie w szczegolnosci kiedy w momencie przełączania lekko przygazuje i ujme gazu a czasem jest taki mocny stukot jakby młotkim stuknoł. Jak to u was wyglada .? Czynność tą wykonujecie na postoju czy w trakcie jazdy . Jakoś wczesniej nie zwracałem na to uwagi , ale teraz troszkę mnie to niepokoi . Dodam ze mam zetora 5340 z mostem carraro i tam tez wyczuwalny jest moment rozłaczania napedu  ale nie słychac takiego walniecia .
    • Przez stachu12
      Kupię regulator siłowy na 3 wyjścia ten pod siedzeniem wraz z całym osprzętem czyli przewody hydrauliczne cięgna  sruby mocujące itp
    • Przez maciek916
      Koledzy mam prośbę do użytkowników 514 z przystawką do kukurydzy jak macie rozwiązany napęd jeżeli przystawka posiada napędy z obu stron jeśli jest to możliwe to podeślijcie jakieś fotki

    • Przez DomiAgro
      Witam , chciałbym się dowiedzieć jakim biegiem w mtz prasujecie warfama z543 , posiadam starszy ciągnik ze starszym typem skrzyni , tym z jedną wajcha , pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj