Przekładnia przedniego mostu grzeje się
Przez
LTZ55a, w Belarus, MTZ, Jumz
-
Podobna zawartość
-
Przez Shogun
Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z moim Belarusem 952, wesja zdaje się 1, z 2010r, w metalu i na podnośniku z jednym siłownikiem.
Zaczął strasznie kopcić jak lokomotywa, Po sprawdzeniu turbo okazało się dobre, za to w wydechu było pełno oleju, odkręciłem kolektor i okazało się że po zaworach olej ścieka. Powymieniałem uszczelniacze zaworowe, co ciekawe w fabryce pozakładali je palcami bez dociskania i 3 latały luźno na trzonkach zaworów a reszta praktycznie się nie trzymała.
Po wymianie uszczelniaczy kopcenie minimalnie się tylko zmniejszyło, oleju w wydechu już nie było więc na stół poszły wtryski, no i okazało się że leją wszystkie i ciśnienie otwarcia mają 130bar a mają mieć 220. Końcówki wtrysku chciałem zamówić Polskie ale tu na forum wyczytałem że do tego modelu lepiej org bo jak będą mialy inny kąt to będzie kopcił na czarno mimo że nie będą lały. Końcówki to 174-02, szukalem w necie i tylko w jednym sklepie były, w dodatku 72zł za szt.
Poskładałem ustawiłem i ku mojemu zdziwieniu ciągnik dalej kopcił tylko teraz na niebieskawo czarno. Wymieniłem jeszcze uszczelkę dolną pokrywy zaworów bo była gumowa i okazało się ze wypchlo ją wewnątrz na tych okularach dolotu i nie dość że olej trochę się dostawał to ciśnienie z turbo uciekało. Poskładałem wszystko, ciśnienie turbo nawet sprawdziłem, dmucha do 0,4 bara. Tylko dymienie nie ustało.
Wkurwiłem się, ściągnąłem glowicę bo myślę sobie albo pierścień pękł, zapiekły się, albo tuleja porysowana. No i zonk, w silniku wszystko jak nowe, tylko troszkę nagaru na tłokach bo wtryski lały. 😨
Analizując sytuację po obejrzeniu głowicy wróciłem do wtrysków (szkoda że nie wcześniej), bo zauważyłem że chociaż nowe to zwłaszcza jeden jest strasznie oblepiony sadzą a zrobił może z 2mtg. Po sprawdzeniu okazało się że dobrze pyli, ciśnienie ma 220, może 225bar tylko że strasznie dziwny kąt pylenia, jest tak szeroki że prawdopodobnie paliwo nie jest wtryskiwane do komory wirowej tylko rozbryzguje się o głowicę i krawędź komory.
Co radzicie, końcówki odeślę, tylko jakie teraz zamówić, czy te Polskie Wuzetem-y się nadadzą bo pisze na aukcji że nie są do wersji turbo, a tych ruskich to już bym wolał nie zamawiać bo ciągnik potrzebny już pilnie i nie chce mi się bawić ciągle. Głowicę zdecydowałem się ściągnąć bo itak miałem wyciek spod misy olejowej więc skoro itak miałem ją ściągnąć to postanowiłem dokładnie wszystko sprawdzić żeby się drugi raz nie bawić, a uszczelka pod glowicę to 40 zł.
-
Przez darecki99
Chcem poruszyć temat przedniego mostu w proximie power . Ciągnik jest z 2015r ostatnio moja uwaga przykulo rozłączanie przedniego napędu a mianowicie mocno wyczuwalne szarpniecie w trakcie wyłaczania . Czasami wyłaczy sie delikatnie w szczegolnosci kiedy w momencie przełączania lekko przygazuje i ujme gazu a czasem jest taki mocny stukot jakby młotkim stuknoł. Jak to u was wyglada .? Czynność tą wykonujecie na postoju czy w trakcie jazdy . Jakoś wczesniej nie zwracałem na to uwagi , ale teraz troszkę mnie to niepokoi . Dodam ze mam zetora 5340 z mostem carraro i tam tez wyczuwalny jest moment rozłaczania napedu ale nie słychac takiego walniecia .
-
Przez stachu12
Kupię regulator siłowy na 3 wyjścia ten pod siedzeniem wraz z całym osprzętem czyli przewody hydrauliczne cięgna sruby mocujące itp
-
Przez maciek916
Koledzy mam prośbę do użytkowników 514 z przystawką do kukurydzy jak macie rozwiązany napęd jeżeli przystawka posiada napędy z obu stron jeśli jest to możliwe to podeślijcie jakieś fotki
-
Przez DomiAgro
Witam , chciałbym się dowiedzieć jakim biegiem w mtz prasujecie warfama z543 , posiadam starszy ciągnik ze starszym typem skrzyni , tym z jedną wajcha , pozdrawiam
-