Skocz do zawartości
LTZ55a

Przekładnia przedniego mostu grzeje się

Polecane posty

LTZ55a    25

Witam. Wymieniłem w swoim MTZ (most przedni stożkowy) przekładnię przedniego mostu wraz z trybem - zdjęcie w załączniku.

Zakupiłem też dodatkowe płytki regulacyjne. Problem polega na tym, że po przejechaniu kilometra z prędkością ok. 30 km/h przekładnia ta robi się ciepła. Ponadto dodam, że rzęziły tryby po naprawie, ale dźwięk ten został zniwelowany poprzez zastosowanie płytek regulacyjnych.

Proszę więc o radę - mam dodać więcej płytek, czy być może należy zająć się nakrętką na wałku w przekładni od strony wału przedniego napędu?

post-13352-0-04639100-1465301235.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kukum    7

jak za ciasno spasowane to bedzie sie grzał gdzieś w instrukcjach pisało jaki ma byc luz tylko nie pamietam ile ale nie wiem czy nie 0.10mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Luz na przekładni główne  ma wynosić 0,3-0,6 mm mierzyny kątowa na flanszy. Czyli flansza ma mieć taki luz mierząc na jej największej średnicy obracając delikatnie prawo-lewo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

A czy można coś poprawić poprzez regulację nakrętką, która jest zabezpieczona zawleczką w tej przekładni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Nie. Ja dokręcasz na chama i tyle. Jeśli luz jest za mały lub nie ma go w ogóle musisz dołożyć pod obudowę podkładki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

1.Chodzi ci o płytki regulacyjne - dystanse?

2.Czy u Ciebie ta przekładnia łapie jakąś temperaturę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Pewnie że się grzeje. Im cięższą robotę robi tym bardziej tak samo jak zwolnica czy skrzynia biegów. Pytanie czy twoja się nie grzeje bo za ciasno spasowana. Musisz sprawdzić czy jest luz na przekładni głównej. Jeśli nie ma trzeba pod obudowę łożysk podłożyć podkładki dystansowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Nie sądzę, żeby było zbyt ciasno spasowane do osi. Jak ruszam wałkiem, to ma luz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

Ale wymieniałes to co tu na zdj prawda ? Nawet jak bedzie ciasno spasowane to i tak bedziesz miał luz bo to nie tylko te tryby sa, masz jeszcze inne. A tak nawiasem mówiac rozebrales to czy masz to gdzies bo takie macanie z zewnatrz to nic nie da. A jak nie chce Ci sie rozbierac to pojezdzij chwile bedzie sie grzało i wgl ale sie dotra tylko do takiego stopnia sie dotrze ze znowu sie bedzie nadawało do wywalenia.Ja w rotacyjnej własnie ciasno spasowałem tryby i co niby sie kreci lux malina grzało sie jak fix ,olałem to i 2 sezony pojezdziłem i co znowu robota :D Przez moje lenistwo tylko :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Wymieniałem komplet , który jest na zdjęciu. Pomiędzy tymi dwoma trybami jest luz (przy niewielkim poruszaniu wału napędu) . Po przejechaniu dwóch kilometrów z prędkością 30 km/h część ze zdjęcia robi się bardzo ciepła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Nie ma luzu jeśli chodzi o głębokość wałka w tej przekładni, natomiast wałek obraca się w tym swobodnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Podsumowując, to chodzi o to czy może się to robić gorące podczas jazdy bez napędu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Czytałem, że podpora może się nagrzać tak że nie da się na niej ręki utrzymać. Tu niby wszystko ładnie chodzi ale rozgrzewa się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

Pojezdzij chwile i potem sprawdzisz czy sie bedzie dalej grzało ostro bo jak sie grzeje tak ze da sie dotknać to mozesz spac spokojnie a jak sie nagrzewa do takego stopnia ze jajka mozna usmazyc to w tedy czeba bedzie sie coś nad tym zastanowić, to takie troche wrózenie z fusów tu na tym forum jest. Bo nie powiem porady sa dobre ale jak problem nie ustępuje  i nie ma pomysłów to by taki jeden czy drugi wolał by zobaczyc to na zywo, a tak to jak wyzej pisałem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

No więc tak. Jest gorące, ale nie do tego stopnia, żeby usmażyć jaja :)

W ciągu 2 dni zrobiłem mtz-cikiem ponad 180 kilometrów i jeszcze jeździ.

Więc chyba tak zostanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×