Skocz do zawartości
MateuszKrawczykowski

kosiarka czeska ztr 165

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
hanys    2

nie mam katalogu ale mam tą kosiarkę od 1990r nie wiem co się stało ale sprzęgło jest tam proste jak budowa cepa raczej nic wymieniać tam  nie potrzeba a jeśli  już przeskakuje to odkręcasz z tyłu tę jedną  śrubę  chyba klucz 24 jest tam tylko ta okrągła tuleja z trzema bolcami na sprężynach  bolce muszą być proste chodzi mi o tę część opierającą się o piastę  , koło pasowe jest przykręcone do tej piasty a piasta osadzona na tulejce na wałku napędowym  i w piaście są te trzy zabieraki po skosie jeśli nie mają kanty prostej( aby te bolce miały oparcie pod obciążeniem ) to dajesz na frezarkę poprawić i masz nowe sprzęgło  za parę piw albo półlitra sama piasta nie wyciera się  się w środku bo obraca się razem z wałkiem jest tam nawet smarowniczka  sam wałek napędowy  jest na dwóch łożyskach przerabiałem to kiedyś i lata spokoju to  twarda maszyna  naprawić ją prościej niż polską jak coś to pisz  rozbierałem już ją całą bo kupiona była była z RSP w przekładni nie było oleju wymieniałem w niej bębny talerze, trzymaki dwa razy ,maczugi bębnów bo to nie wałek jak w polskiej a prawdziwa  maczuga łożyska i zimeringi  w skrzyni napędowej więc rozbieram bez katalogu

Edytowano przez hanys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mf255fan    6

Witam Nie mogę sobie poradzić z wyjęciem głównego wałka w skrzyni w czeskiej kosiarce odbezpieczyłem z przodu tzn. tu gdzie jest tryb napędzający z koła pasowego ale wałek nie chce iśc do tyłu jak go wyjąć?Ponieważ przesuwają sie mi tryby i nie zazębiają i chce podłożyć podkładek tylko ni mogę go wyjąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hanys    2

musi iść do tyłu odkręcasz nakrętkę na tym wałku na końcu kosiarki  pobijasz do  środka ten wałek ,ściągasz ten pierścionek zabezpieczający na drugim końcu wałka właśnie pod kołem napędowym i bijesz go w drugą stronę do tyłu kosiarki ,w skrzyni jest specjalny otwór do wybicia tego długiego wałka zakręcona jest tam plastykowa śruba dekiel mały, ten długi wałek napędza tylko drugi bęben, za pierścionkiem na tym wałku  jest wieloklin miałem  kiedyś luz na tym długim wałku i ścieło mi ten pierścień zabezpieczjący nie jest to seger tyko takie jakby  kółko z drutu dorobiłem to z sprężyny takiej że ciasno wchodzi na wałek i jest wiele lat spokój kosiłem i nagle pierwszy się kręcił drugi stał myślałem że skrzynia się rozsypała a to tylko ten pierścionek poszedł sie je.....,  ten wałek musi być dobrze skręcony tą wielką nakrętką żeby nie było luzu, ten długi wałek wchodzi w taki krótki napędowy główny  taka rura wieloklin w środku i na zewnątrz do tryba napędowego głównego i  z drugiej strony do pierwszego bębna  to jest wałek napędowy obu bębnów ten którego nie umiesz wyjąć ma napęd właśnie z tej niby rury z wieloklinem może za dużo mieszam ale wolał bym pokazać na żywo było by prościej sory że tak długo czekałeś na odpowiedź ale czasu mało chodzę do pracy i bawię się w to dziwne hobby bo inaczej nazwać tego nie umie

Edytowano przez hanys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karabus    0

Jakby co to ja mam instrukcję obsługi z katalogiem części. 

Jeżeli jeszcze potrzebny to mogę zeskanować.

 

A tak przy okazji do pytanie do Hanysa:

Jak rozebrać bęben żeby pokasować luzy?

Odkręciłem ten dekiel mocowany śrubami ampulowymi i za diabła nie mogę ruszyć dalej. 

Łozysko jest zabezpieczone zegerem ale nie daje rady tego ściągnąć ;-(.

Jest na to jakiś patent?

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    9

seger musi zejsc, a do sciagniecia talerza dolnego producent dokladal specjalny sciagacz, ktorym talerz sciaga sie w pare chwil,

o ile mnie pamiec nie myli sa tam dwa lozyska z czego jedno to co widzisz schodzi z talerzem, a drugie najczesciej zostaje na osi i trzeba je zbic osobno,

tam luzy moga byc tylko na lozyskach, chyba ze obrocilo lozysko na osi i ja przytarlo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hanys    2

seger zdejmiesz a potem właśnie ściągacz, ja sobie  sam zrobiłem 60 cm mocnego ceownika  wywiercić 3 otwory dwa fi 12 przykrecić ceownik do talerza a w środku grubsza śruba  jak najtwardsza ja dałem tą co skręcona jest przednia oś w 360 , pod ceownikiem nakrętka i wkrecać ile idzie naciągnąć walnąć młotkiem ale ta śruba ma mało gwintu i i jak go braknie to podkładam pod nią jakieś żelastwo i ściągam do końca      i tak jak wyżej kolega napisał jedno schodzi z talerzem drugie zostaje na wałku luz jedynie na łożysku trzymaki idzie wymienić albo przełożyć bęben w inne położenie bo nożyk go wyciera z czasem cały bęben skręcony jest w skrzyni od góry nakrętką zabezpieczoną zawleczką jeśli rusza się góra dół to tam dociągnąć albo albo popodkładać metoda prób i błędów

Edytowano przez hanys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mf255fan    6

Pomęczyłem się z tym dłużej i wyszło. Zmieniłem łożysko to szerokie(ktoś wcześniej włożył wąskie  dlatego przesuwały się tryby) poskręcałem ale teraz jakby ciężko chodziła, mam drug czeską i chodzi lżej w porównaniu z tą co mogłem zrobić źle przy skręcaniu? a i nie docina na środku pod pokosem co z tym zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hanys    2

może za mało luzu na trybach jak skręcone za ciasno to będzie opór kartkę papieru  wsadzić pomiędzy tryba tak jak ustawia się różnicowy w traktorze musi się powyginać nie ciąć, coś musi iść za ciasno a że nie docina to nie wiem na prosty rozum jak idzie za ciężko to moze tracić obroty  przy obciążeniu jak chodziła lekko to musi dalej tak się kręcić coś niepotrzebnie blokuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie jak zdjąć łożysko na wałku bębna które znajduje się nad tulejką,pierwsze zeszło bez problemu a z drugim jest problem a właściwie z tulejką wewnątrz której jest jakiś simering.
Macie pomysly jak go wyjąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hanys    2

chodzi Ci pewno o łożyska z dołu z talerza, tak  jest tam taki pierścień a w nim nie seger a tylko  taki pierścionek z drutu spróbować wydłubać czymś cienkim powiem szczerze nie mam tych pierścieni lata temu jeden mi się rozleciał  podczas rozbierania i w sklepie kumaty gościu powiedział że to niepotrzebne i jakieś 15 lat kręci się bez tych pierścieni i drucików dziś kosiłem 1.5h i kosi ale  trawa przeschnięta gdzie mniejsza zostawia taki grzbiet pomiędzy bębnami  ,mój sąsiad ją pożyczał kupił nową taką rzemiosło rozleciała się po kilku latach kupił drugą też się rozleciała a moja wyrobiona luzy wszędzie ale 26 lat kosi ot taka różnica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dowiedziałem się ze niestety tak jak myślałem muszę rozkręcić skrzynie i poluzowac wałek bebna aby simering wyszedł poniżej tulejki,wydłubywanie nie wchodzi w grę bo nie ma tam tyle miejsca
czyli narazie nie bd wymieniał tego łożyska niech jeszcze polata a w razie czego mam zapas ;)
jeśli bd je kiedyś wymieniał to pomyślę o założeniu normalnego simeringu na szczypce i dobraniu 2 tyle jej lub podkładek jedna nad drugą pod simering
* tulejek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slaszmh9014    0

ktoś mógłby podeslac instrukcje do ztr-165 bylby wdzięczny bardzo potrzebuje wymienic tulejki na łamaniu i przełożyć trzymaki zyletek miejscami bo sie taleze w tych miejscach wycieraja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hanys    2

Instrukcji nie mam ale do przełożenia tulejek plastykowych jest raczej zbędna trzeba rozebrać tylko osłonę pasków zdjąć małe koło pasowe i tulejki masz w ręce a przełożyć trzymaki to już musisz myśleć przewrócić ją na bok zdjąć talerze dolne potrzebny taki ściągacz to najtrudniejsze ,potem już prosto odkręcić trzymaki i składasz z powrotem tylko musisz je ustawić tak jak były żeby nożyk z jednego bębna trafiał w środek dwóch nożyków drugiego bębna a trzymaki jak wyrobione to najlepiej nowe bo koszt niewielki a potem się urwie łebek i niepotrzebne rozkopywanie maszyny mi  jeden trzymak się przekrzywił rozebrałem poprościłem i jest ok po prostu ma być dobra stal jest jakaś blacha ,należało by pozdrowić producentów części zamiennych bo takiego badziewia jak teraz robią jeszcze nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hanys    2

Na jednej stronie pomiędzy częściami jest też ściągacz do dolnego talerza ,taki super mocowany  na 4 śruby do talerza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hanys    2

myślałem myślałem i do grzegorz18-05 nawet jak odkręcisz bęben w skrzyni napędowej to luzu na dole nie zrobisz  bo bęben jest przykręcony do takiej piasty która jest nabita na ciasno na wał bębna na klinie  tak jak koło pasowe czyli aby zrobić luz na dole do wyjęcia pierścienia  musiał byś zbić na siłę tę piastę w górę wału a młot musi być ciężki bo to siedzi ciasno i aby tak wyjąć ten pierścionek rozwalić musiał byś całą kosiarkę mi by się nie chciało tak jak pisałem wywaliłem te tulejki z pierścionkami w czasach gdy kończyły się pgr- i kręci się dalej tyle lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mf255fan    6

Panowie ostatnio wytarła się ta tulejka sprzęgła więc wymieniłem na nową i dosłownie po 5ha znowu luz w czym tkwi problem że tak szybko ją wyciera?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×