News
BAD80

Dronningborg D3000 - jak odpowietrzyć?

Polecane posty

BAD80    2

Temat niby prosty ale jednak nie bardzo - było mało paliwa w baku i kombajn zgasł i sie zapowietrzył, jak to odpowietrzyć? Próbowałem najpierw pompka ale ten cyngielek luźno i lekko chodził, wcale nie pracowała, kupiłem i zamontowałem nową pompkę i tez to samo, nie chce zassać, wczoraj całutki dzień próbowaliśmy we dwóch odpowietrzyć i bez rezultatu, jeszcze dodatkowo powymienialiśmy prócz pompki filtr paliwa jeden i drugi. Już różne sposoby były próbowane i odpowietrzane po kolei filtry i przewód od zbiornika i próbowane z bańki umieszczonej na górze, w końcu też odkreciliśmy zaworek zwrotny bo ciężko przez niego paliwo przechodziło i też nic, no jakby ktoś urzekł, pompka jak była wyjęta dawała jak trzeba a po zamontowaniu nic sie nie dzieje. Ma ktoś na to jakiś patent? bo pomysły sie skończyły. Kolejne pytanie to czy ktoś rozbierał ślimak w hederze ten z palcami? brakowało 3ech palców na nim chciałem wymienić, odkręciłem klapke a w środku widok żąłosny, cały ślimak trzeba remontować, uchyty na pace tak wytarte że w każdą strone sie wyginają a otwory może dwa razy takie jak powinny być, wałek po którym się kręca też wytarty, zero tulejek pomiędzy nimi, nie mam pojecia jak to w ogóle chodziło u poprzedniego właściciela:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawe5    2

domyślam się że masz silnik perkinsa, spróbuj lekko obracać kołem pasowym silnika i dopiero pompować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawe5    2

jaką masz pompę paliwową taką jak w perkinsie czy tłoczkową i czy pompka ręczna jest przykręcona do bloku silnika czy do pompy wysokiego ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1103

Ostatnio ze 2 godziny męczyłem się z odpowietdzeniem widlaka, na silniku perkinsa, okazało się ze zaciągnął syfa na wężu w baku. Trochę powietrza w wężyk i zaczęło ciągnąć ropę.


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roman123456    0

W jaki sposób reguluje sie obroty młocarni w D3000 bo ostatnio ogladałem takiego sprzęta ale w kabinie kierowcy nie znalazłem takiej regulacji.

Czyżby robiło się to bezpośrednio na kombajnie? Pomózcie bo zastanawiam się własnie nad zakupem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób reguluje sie obroty młocarni w D3000 bo ostatnio ogladałem takiego sprzęta ale w kabinie kierowcy nie znalazłem takiej regulacji.

Czyżby robiło się to bezpośrednio na kombajnie? Pomózcie bo zastanawiam się własnie nad zakupem.

 

z prawej strony kombajnu są dwa duże koła, żeby zmienić obroty należy je rozkręcić i tam są blaszki, które się przekłada z jednego koła na drugie, odpowiednia ilość blaszek na jednym i drugim kole daje nam pewne obroty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zienio    0

Witam, proszę mi podać wymiary paska klinowego( lub numer katalogowy), do wysypu zboża  D3000 .

Z góry dziękuję.


Do BAD*80:

JA wymieniałem palce, tulejki ,robisz to w ten sposób:

Odkręcamy z prawej strony d 3000 -płaskownik na 3 śruby, wybijamy klin w klinie zciągamy płaskowik.

Odkręcamy dekiel na około, potem 3 śruby mocujące wałek. Tu koniec.

Potem w na Srodku w bębnie z jednej i drugiej strony odkręcamy po 3 śruby , wyciągamy wszystkie palce z tulejek.

I najlepiej we dwóch wyciągamy wałek tak obracając te trójkąty w środku z łożyskami.

Na środku wałka wybijamy klina rozporowego i zbijamy wałek zdejmujemy tulejki. 

I postępujemy odwrotnie przy składaniu.

Ps. pierwszy raz też się omęczyłem ale to nie jest skomplikowane!!!!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

Co do odpowietrzania, to sie udało, najpierw cały dzień we dwie osoby cuda wianki i nie dawało rezultatu, w końcu faktycznie okazało sie że trzeba lekko ruszać rozrusznikiem i w jednym połozeniu pompka zaczyna ciągnąć, i dzięki temu w ciągu 15 minut sie udało zassać i odpowietrzyć. Jeszcze odpowietrzaliśmy przewód od zbiornika paliwa aż tam na góre do filtrów poprzez przelewanie go ropą, od góry jedna osoba wlewała w niego paliwo a druga na dole palcem przytrzymywała i potem lekko popuszaczała dopóki zaczeło lecieć paliwo bez "bąbelków":) Co do ślimaka to też udało sie go rozebrac i wyjąć, najgorzej było wybijanie tych kołków rozpierających. Zrobiłem nowy wałek i nowe uchwyty. Wałek znalazłem na allegro - metrowy kawałek prowadnicy do CNC bardzo twardy i gładki, problem tylko wystpił bo trzeba było wywiercić w tym dziurę a twardośc ma 64hrc, ale znalazłem na allegro wiertła specjalne do takich rzeczy, które to wiercą obnudowy łozysk i pilniki do metalu. Poczatkowo myślałem że to ściema, ale zamówiłem dwa, po 20 zł za sztukę i o dziwo mile sie zaskoczyłem, przewierciły wałek bez żadnego problemu. Uchwyty zamówiłem w sklepie Beki, z tym że były na palce 12mm, wkręcane, więc zostały przegwintowane na 14 mm, no ale brakowało mnie palców, no i znowu znalazłem na allegro śruby o długości 24cm, utwardzane, wystarczyło tylko uciąć łebki i zatoczyć i jest, Był urwany też uchwyt z prawej strony wału ten na 3 śrubki, tokarz mi go ładnie zdjął, złożył do kupy i zespawał, no i zaniosłem go do firmy która wycina woda kazdy materiał do 20mm i mi wycieli idealnie taki sam nowy, Tak więc jakoś udało sie to poskładac:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zienio    0

Dziękuje za wymiar tego paska do wysypu ( problem był taki że podczas koszenia właczał si e wysyp, pasek był wytarty w jednym miejscu i to najprawopodobniej załanczało wysyp).

 

A ile i jaki olej do d3000 silnik to Valmet 311dsl turbo?

Dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roman123456    0

W d300 masz silnik valmet 311d bez turbo i 66 koników chyba że masz d300s na hydromacie to chyba w nim jest z turbo.

Ja swój mam zalany turdusem, wchodzi 7,5 litra.

Jak wysyp się załaczał  samoczynie to znaczy że był wstepnie zbyt napięty bo tam załączanie następuje poprzez napięcie tego pasa dzwignią z pomostu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zienio    0

Mam  d 3000, drugi sezon jeszcze go nie rozpracowłem. Silnik to valmet z turbo 3 cylindrowy ale skrzynia manualna, właśnie jakiś taki nietypowy z 88roku i jeszcze ma heder 3.60m.

A pasek zrzucało bo nie było obejmy metalowej na tym małym kole pasowym ( ale jeszcze tego niesprawdziłem).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KubaMF    530

Witam jeśli chodzi o d 3000 występowało dużo silników w nim zależnie od rocznika występowały różne typy 3 cyl valmeta starsze i nowsze, ale również 3 cyl na turbie i też właśnie we wspomnianym d3000s występował chyba tylko perkins 4 cyl. Co do oleju u nas 2 sezon jezdzi na turdusie i jest dobrze , na następny sezon planujemy go zmienić na shella :) Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez mf3655e
      Witam,po rozpolowieniu ciagnika i wymianie filtra i oleju nie mam klopoty ze sprzeglem jest puste nawet po odpaleniu ciagnika i prubach odpowietrzenia nadal nic,dodam ze cisnienie jest bardzo slabe w przewodach wychodzacych od pompki i w odpowietrznikach tez tylko kapie olej i cisnienia nie ma,wspomaganie dziala dobrze i chydraulika tez ok,tyko biegi nie dzialaja i sprzeglo,dodam ze w ciagniku byly wymieniane widelki od biegow A i B,a moze po prostu nie znalazlem odpowiedniego odpowietrznika bo robie to pierwszy raz a ciagnik mam dopiero rok,
       
      Jesli ktos moze to bede bardzo wdzieczny za jakakolwiek pomoc
    • Przez Folenka
      Jak w temacie, proszę o podpowiedź jak odpowietrzyć układ po wymianie pompy sprzęgła? Same Explorer 80, 87 rocznik.
    • Przez gr_rat
      witam będę demontował jedną pompkę hamulcową żeby ją uszczelnić , moje pytanie jak późnej odpowietrzyć układ ? 
    • Przez kaseton
      Witam w kombajnie dronningborg 1650 wymianiałem  w lutym uszczelnienie w siłowniku od wspomagania. Dzisiaj odpalałem kombajn i wspomaganie nie działa. Odpowietrzałem kilka razy i nic nie pomaga, kierownicą ciężko się kręci. Przed wymianą wszystko było w porządku. Dzis jeszcze raz rozbierałem siłownik ale wszystko tam jest dobrze. Czy przez to że w orbitrolu nie było kilka miesięcy oleju mogło się coś zablokować? Pompa jest dobra.
    • Przez kamillo123
      Witam,
      Czy ktoś z Was posiada informację jak podpiąć linkę obrotów młocarni w kombajnie Massey Ferguson 507, ponieważ mam zerwaną. Pytam się ponieważ zakupiłem ten kombajn a nie wiem, jak należy ją podpiąć od strony młocarni, nie od obrotomierza. Drugie pytanie to odpowietrzenie lewego hamulca, jak go odpowietrzyć, z prawym nie miałem problemu natomiast z lewym mam.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.