Skocz do zawartości
BAD80

Dronningborg D3000 - jak odpowietrzyć?

Polecane posty

BAD80    2

Temat niby prosty ale jednak nie bardzo - było mało paliwa w baku i kombajn zgasł i sie zapowietrzył, jak to odpowietrzyć? Próbowałem najpierw pompka ale ten cyngielek luźno i lekko chodził, wcale nie pracowała, kupiłem i zamontowałem nową pompkę i tez to samo, nie chce zassać, wczoraj całutki dzień próbowaliśmy we dwóch odpowietrzyć i bez rezultatu, jeszcze dodatkowo powymienialiśmy prócz pompki filtr paliwa jeden i drugi. Już różne sposoby były próbowane i odpowietrzane po kolei filtry i przewód od zbiornika i próbowane z bańki umieszczonej na górze, w końcu też odkreciliśmy zaworek zwrotny bo ciężko przez niego paliwo przechodziło i też nic, no jakby ktoś urzekł, pompka jak była wyjęta dawała jak trzeba a po zamontowaniu nic sie nie dzieje. Ma ktoś na to jakiś patent? bo pomysły sie skończyły. Kolejne pytanie to czy ktoś rozbierał ślimak w hederze ten z palcami? brakowało 3ech palców na nim chciałem wymienić, odkręciłem klapke a w środku widok żąłosny, cały ślimak trzeba remontować, uchyty na pace tak wytarte że w każdą strone sie wyginają a otwory może dwa razy takie jak powinny być, wałek po którym się kręca też wytarty, zero tulejek pomiędzy nimi, nie mam pojecia jak to w ogóle chodziło u poprzedniego właściciela:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawe5    2

domyślam się że masz silnik perkinsa, spróbuj lekko obracać kołem pasowym silnika i dopiero pompować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

Nie sprecyzowałem we wstępie silnik to valmet 3 cylindrowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawe5    2

jaką masz pompę paliwową taką jak w perkinsie czy tłoczkową i czy pompka ręczna jest przykręcona do bloku silnika czy do pompy wysokiego ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    278

Ostatnio ze 2 godziny męczyłem się z odpowietdzeniem widlaka, na silniku perkinsa, okazało się ze zaciągnął syfa na wężu w baku. Trochę powietrza w wężyk i zaczęło ciągnąć ropę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roman123456    0

W jaki sposób reguluje sie obroty młocarni w D3000 bo ostatnio ogladałem takiego sprzęta ale w kabinie kierowcy nie znalazłem takiej regulacji.

Czyżby robiło się to bezpośrednio na kombajnie? Pomózcie bo zastanawiam się własnie nad zakupem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób reguluje sie obroty młocarni w D3000 bo ostatnio ogladałem takiego sprzęta ale w kabinie kierowcy nie znalazłem takiej regulacji.

Czyżby robiło się to bezpośrednio na kombajnie? Pomózcie bo zastanawiam się własnie nad zakupem.

 

z prawej strony kombajnu są dwa duże koła, żeby zmienić obroty należy je rozkręcić i tam są blaszki, które się przekłada z jednego koła na drugie, odpowiednia ilość blaszek na jednym i drugim kole daje nam pewne obroty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zienio    0

Witam, proszę mi podać wymiary paska klinowego( lub numer katalogowy), do wysypu zboża  D3000 .

Z góry dziękuję.


Do BAD*80:

JA wymieniałem palce, tulejki ,robisz to w ten sposób:

Odkręcamy z prawej strony d 3000 -płaskownik na 3 śruby, wybijamy klin w klinie zciągamy płaskowik.

Odkręcamy dekiel na około, potem 3 śruby mocujące wałek. Tu koniec.

Potem w na Srodku w bębnie z jednej i drugiej strony odkręcamy po 3 śruby , wyciągamy wszystkie palce z tulejek.

I najlepiej we dwóch wyciągamy wałek tak obracając te trójkąty w środku z łożyskami.

Na środku wałka wybijamy klina rozporowego i zbijamy wałek zdejmujemy tulejki. 

I postępujemy odwrotnie przy składaniu.

Ps. pierwszy raz też się omęczyłem ale to nie jest skomplikowane!!!!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

Co do odpowietrzania, to sie udało, najpierw cały dzień we dwie osoby cuda wianki i nie dawało rezultatu, w końcu faktycznie okazało sie że trzeba lekko ruszać rozrusznikiem i w jednym połozeniu pompka zaczyna ciągnąć, i dzięki temu w ciągu 15 minut sie udało zassać i odpowietrzyć. Jeszcze odpowietrzaliśmy przewód od zbiornika paliwa aż tam na góre do filtrów poprzez przelewanie go ropą, od góry jedna osoba wlewała w niego paliwo a druga na dole palcem przytrzymywała i potem lekko popuszaczała dopóki zaczeło lecieć paliwo bez "bąbelków":) Co do ślimaka to też udało sie go rozebrac i wyjąć, najgorzej było wybijanie tych kołków rozpierających. Zrobiłem nowy wałek i nowe uchwyty. Wałek znalazłem na allegro - metrowy kawałek prowadnicy do CNC bardzo twardy i gładki, problem tylko wystpił bo trzeba było wywiercić w tym dziurę a twardośc ma 64hrc, ale znalazłem na allegro wiertła specjalne do takich rzeczy, które to wiercą obnudowy łozysk i pilniki do metalu. Poczatkowo myślałem że to ściema, ale zamówiłem dwa, po 20 zł za sztukę i o dziwo mile sie zaskoczyłem, przewierciły wałek bez żadnego problemu. Uchwyty zamówiłem w sklepie Beki, z tym że były na palce 12mm, wkręcane, więc zostały przegwintowane na 14 mm, no ale brakowało mnie palców, no i znowu znalazłem na allegro śruby o długości 24cm, utwardzane, wystarczyło tylko uciąć łebki i zatoczyć i jest, Był urwany też uchwyt z prawej strony wału ten na 3 śrubki, tokarz mi go ładnie zdjął, złożył do kupy i zespawał, no i zaniosłem go do firmy która wycina woda kazdy materiał do 20mm i mi wycieli idealnie taki sam nowy, Tak więc jakoś udało sie to poskładac:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zienio    0

Dziękuje za wymiar tego paska do wysypu ( problem był taki że podczas koszenia właczał si e wysyp, pasek był wytarty w jednym miejscu i to najprawopodobniej załanczało wysyp).

 

A ile i jaki olej do d3000 silnik to Valmet 311dsl turbo?

Dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roman123456    0

W d300 masz silnik valmet 311d bez turbo i 66 koników chyba że masz d300s na hydromacie to chyba w nim jest z turbo.

Ja swój mam zalany turdusem, wchodzi 7,5 litra.

Jak wysyp się załaczał  samoczynie to znaczy że był wstepnie zbyt napięty bo tam załączanie następuje poprzez napięcie tego pasa dzwignią z pomostu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zienio    0

Mam  d 3000, drugi sezon jeszcze go nie rozpracowłem. Silnik to valmet z turbo 3 cylindrowy ale skrzynia manualna, właśnie jakiś taki nietypowy z 88roku i jeszcze ma heder 3.60m.

A pasek zrzucało bo nie było obejmy metalowej na tym małym kole pasowym ( ale jeszcze tego niesprawdziłem).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KubaMF    493

Witam jeśli chodzi o d 3000 występowało dużo silników w nim zależnie od rocznika występowały różne typy 3 cyl valmeta starsze i nowsze, ale również 3 cyl na turbie i też właśnie we wspomnianym d3000s występował chyba tylko perkins 4 cyl. Co do oleju u nas 2 sezon jezdzi na turdusie i jest dobrze , na następny sezon planujemy go zmienić na shella :) Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez danielo2007
      Witam. Mam problem odnosnie mojego d7000. Otóż bardzo kopci( z tyłu mozna powiedziec ze czarno) i ma utrudniony rozruch na zimnym silniku. Napomkne ze oleju nie bierze wtryskiwacze nowe, cisnienie na cylindrach w normie. Wiem ze taki watek był juz na forum ale nic z niego nie wynikało. Prosze o pomoc urzytkowników, byc moze ktos miał taki problem i go rozwiazał!?
    • Przez Krzysiek7711
      Witam, poszukuję takiego filtra :
      Rolmax krzyknął mi 200 PLN ponieważ mówią, że sprowadzają oryginalne z Danii i dlatego takie drogie. szukałem na róznych aukcjach i znalazłem mniej więcej za równowartość 50 PLN jednak są to aukcje czeskie, tureckie greckie, amerykańskie. Nie jestem pewien czy koszty przesyłki nie zrównałyby się z kosztem normalnego kupna w rolmaxie. Czy ktokolwiek posiada kombajn D 7500 albo MF 31 XP i może mi powiedzieć skąd dostać taki filtr? W instrukcji jest napisane, że należy go wymieniać co 500 mth pracy lub raz na sezon. 200 zł za wkład filtra to moim zdaniem zbyt wiele. Pozdrawiam i proszę o pomoc
    • Przez Krzysiek7711
      Witam, poszukuję takiego filtra : MP Filtri : MF 1001P25NB
      Rolmax krzyknął mi 200 PLN ponieważ mówią, że sprowadzają oryginalne z Danii i dlatego takie drogie. szukałem na róznych aukcjach i znalazłem mniej więcej za równowartość 50 PLN jednak są to aukcje czeskie, tureckie greckie, amerykańskie. Nie jestem pewien czy koszty przesyłki nie zrównałyby się z kosztem normalnego kupna w rolmaxie. Czy ktokolwiek posiada kombajn D 7500 albo MF 31 XP i może mi powiedzieć skąd dostać taki filtr? W instrukcji jest napisane, że należy go wymieniać co 500 mth pracy lub raz na sezon. 200 zł za wkład filtra to moim zdaniem zbyt wiele. Pozdrawiam i proszę o pomoc
    • Przez RolnikMarian6226
      Witam, planuję zakup któregoś z tych kombajnów Dronningborg D3000 lub Deutz-Fahr M922. Spoglądając na dane techniczne, są one podobne do siebie, może z lekką przewagą dla deutz-fahra, ale to minimalną. Jednakże mając do wyboru deutza z 1981-82 roku czy nie lepszym wyborem byłby dronningborg z 1989? Co sądzicie, który z nich byłby lepszym wyborem
    • Przez malopolanin64
      Wymieniałem tarcze w moim fendtcie 309 LSA z roku 91 wersja francuska, przez to ze trzeba było odjechać zwolnicami odpiołem wężyki od cylinderków. No i teraz jest problem bo po złożeniu nie idzie tego wogóle odpowietrzyć jak robi sie to w samochodach czy nawet zwykłej C-360. pompki są sprawne, cylinderki szczelne bo wszystko idelanie chodziło przed rozkręceniem, po wciśnięciu pedała i odkręceniu odpowietrznika wydostało sie powietrze później zakręcenie i fige, pompki nie dają rady zassać nowego płynu ze zbiorniczka, (zbiorniczek pod korek zalany) tylko wytwarza sie podciśnienie w układzie i jestem w kropce.
×