Skocz do zawartości
News
BAD80

Dronningborg D3000 - jak odpowietrzyć?

Polecane posty

BAD80    2

Temat niby prosty ale jednak nie bardzo - było mało paliwa w baku i kombajn zgasł i sie zapowietrzył, jak to odpowietrzyć? Próbowałem najpierw pompka ale ten cyngielek luźno i lekko chodził, wcale nie pracowała, kupiłem i zamontowałem nową pompkę i tez to samo, nie chce zassać, wczoraj całutki dzień próbowaliśmy we dwóch odpowietrzyć i bez rezultatu, jeszcze dodatkowo powymienialiśmy prócz pompki filtr paliwa jeden i drugi. Już różne sposoby były próbowane i odpowietrzane po kolei filtry i przewód od zbiornika i próbowane z bańki umieszczonej na górze, w końcu też odkreciliśmy zaworek zwrotny bo ciężko przez niego paliwo przechodziło i też nic, no jakby ktoś urzekł, pompka jak była wyjęta dawała jak trzeba a po zamontowaniu nic sie nie dzieje. Ma ktoś na to jakiś patent? bo pomysły sie skończyły. Kolejne pytanie to czy ktoś rozbierał ślimak w hederze ten z palcami? brakowało 3ech palców na nim chciałem wymienić, odkręciłem klapke a w środku widok żąłosny, cały ślimak trzeba remontować, uchyty na pace tak wytarte że w każdą strone sie wyginają a otwory może dwa razy takie jak powinny być, wałek po którym się kręca też wytarty, zero tulejek pomiędzy nimi, nie mam pojecia jak to w ogóle chodziło u poprzedniego właściciela:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawe5    2

domyślam się że masz silnik perkinsa, spróbuj lekko obracać kołem pasowym silnika i dopiero pompować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

Nie sprecyzowałem we wstępie silnik to valmet 3 cylindrowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawe5    2

jaką masz pompę paliwową taką jak w perkinsie czy tłoczkową i czy pompka ręczna jest przykręcona do bloku silnika czy do pompy wysokiego ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    925

Ostatnio ze 2 godziny męczyłem się z odpowietdzeniem widlaka, na silniku perkinsa, okazało się ze zaciągnął syfa na wężu w baku. Trochę powietrza w wężyk i zaczęło ciągnąć ropę.


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roman123456    0

W jaki sposób reguluje sie obroty młocarni w D3000 bo ostatnio ogladałem takiego sprzęta ale w kabinie kierowcy nie znalazłem takiej regulacji.

Czyżby robiło się to bezpośrednio na kombajnie? Pomózcie bo zastanawiam się własnie nad zakupem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób reguluje sie obroty młocarni w D3000 bo ostatnio ogladałem takiego sprzęta ale w kabinie kierowcy nie znalazłem takiej regulacji.

Czyżby robiło się to bezpośrednio na kombajnie? Pomózcie bo zastanawiam się własnie nad zakupem.

 

z prawej strony kombajnu są dwa duże koła, żeby zmienić obroty należy je rozkręcić i tam są blaszki, które się przekłada z jednego koła na drugie, odpowiednia ilość blaszek na jednym i drugim kole daje nam pewne obroty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zienio    0

Witam, proszę mi podać wymiary paska klinowego( lub numer katalogowy), do wysypu zboża  D3000 .

Z góry dziękuję.


Do BAD*80:

JA wymieniałem palce, tulejki ,robisz to w ten sposób:

Odkręcamy z prawej strony d 3000 -płaskownik na 3 śruby, wybijamy klin w klinie zciągamy płaskowik.

Odkręcamy dekiel na około, potem 3 śruby mocujące wałek. Tu koniec.

Potem w na Srodku w bębnie z jednej i drugiej strony odkręcamy po 3 śruby , wyciągamy wszystkie palce z tulejek.

I najlepiej we dwóch wyciągamy wałek tak obracając te trójkąty w środku z łożyskami.

Na środku wałka wybijamy klina rozporowego i zbijamy wałek zdejmujemy tulejki. 

I postępujemy odwrotnie przy składaniu.

Ps. pierwszy raz też się omęczyłem ale to nie jest skomplikowane!!!!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAD80    2

Co do odpowietrzania, to sie udało, najpierw cały dzień we dwie osoby cuda wianki i nie dawało rezultatu, w końcu faktycznie okazało sie że trzeba lekko ruszać rozrusznikiem i w jednym połozeniu pompka zaczyna ciągnąć, i dzięki temu w ciągu 15 minut sie udało zassać i odpowietrzyć. Jeszcze odpowietrzaliśmy przewód od zbiornika paliwa aż tam na góre do filtrów poprzez przelewanie go ropą, od góry jedna osoba wlewała w niego paliwo a druga na dole palcem przytrzymywała i potem lekko popuszaczała dopóki zaczeło lecieć paliwo bez "bąbelków":) Co do ślimaka to też udało sie go rozebrac i wyjąć, najgorzej było wybijanie tych kołków rozpierających. Zrobiłem nowy wałek i nowe uchwyty. Wałek znalazłem na allegro - metrowy kawałek prowadnicy do CNC bardzo twardy i gładki, problem tylko wystpił bo trzeba było wywiercić w tym dziurę a twardośc ma 64hrc, ale znalazłem na allegro wiertła specjalne do takich rzeczy, które to wiercą obnudowy łozysk i pilniki do metalu. Poczatkowo myślałem że to ściema, ale zamówiłem dwa, po 20 zł za sztukę i o dziwo mile sie zaskoczyłem, przewierciły wałek bez żadnego problemu. Uchwyty zamówiłem w sklepie Beki, z tym że były na palce 12mm, wkręcane, więc zostały przegwintowane na 14 mm, no ale brakowało mnie palców, no i znowu znalazłem na allegro śruby o długości 24cm, utwardzane, wystarczyło tylko uciąć łebki i zatoczyć i jest, Był urwany też uchwyt z prawej strony wału ten na 3 śrubki, tokarz mi go ładnie zdjął, złożył do kupy i zespawał, no i zaniosłem go do firmy która wycina woda kazdy materiał do 20mm i mi wycieli idealnie taki sam nowy, Tak więc jakoś udało sie to poskładac:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zienio    0

Dziękuje za wymiar tego paska do wysypu ( problem był taki że podczas koszenia właczał si e wysyp, pasek był wytarty w jednym miejscu i to najprawopodobniej załanczało wysyp).

 

A ile i jaki olej do d3000 silnik to Valmet 311dsl turbo?

Dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roman123456    0

W d300 masz silnik valmet 311d bez turbo i 66 koników chyba że masz d300s na hydromacie to chyba w nim jest z turbo.

Ja swój mam zalany turdusem, wchodzi 7,5 litra.

Jak wysyp się załaczał  samoczynie to znaczy że był wstepnie zbyt napięty bo tam załączanie następuje poprzez napięcie tego pasa dzwignią z pomostu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zienio    0

Mam  d 3000, drugi sezon jeszcze go nie rozpracowłem. Silnik to valmet z turbo 3 cylindrowy ale skrzynia manualna, właśnie jakiś taki nietypowy z 88roku i jeszcze ma heder 3.60m.

A pasek zrzucało bo nie było obejmy metalowej na tym małym kole pasowym ( ale jeszcze tego niesprawdziłem).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KubaMF    513

Witam jeśli chodzi o d 3000 występowało dużo silników w nim zależnie od rocznika występowały różne typy 3 cyl valmeta starsze i nowsze, ale również 3 cyl na turbie i też właśnie we wspomnianym d3000s występował chyba tylko perkins 4 cyl. Co do oleju u nas 2 sezon jezdzi na turdusie i jest dobrze , na następny sezon planujemy go zmienić na shella :) Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Karol5211
      czy wie ktoś jak sie odpowietrza hamulce w mf 3070???
      z góry dziękuje
    • Przez robigal
      Witam
      Posiadam od niedawana MF'a 3095, jak postoi dłużej bez odpalania (ok. dwóch tygodni) to się zapowietrza sprzęgło.
      Co może być przyczyną i jak usunąć tą usterkę ?.
    • Przez mf3655e
      Witam,po rozpolowieniu ciagnika i wymianie filtra i oleju nie mam klopoty ze sprzeglem jest puste nawet po odpaleniu ciagnika i prubach odpowietrzenia nadal nic,dodam ze cisnienie jest bardzo slabe w przewodach wychodzacych od pompki i w odpowietrznikach tez tylko kapie olej i cisnienia nie ma,wspomaganie dziala dobrze i chydraulika tez ok,tyko biegi nie dzialaja i sprzeglo,dodam ze w ciagniku byly wymieniane widelki od biegow A i B,a moze po prostu nie znalazlem odpowiedniego odpowietrznika bo robie to pierwszy raz a ciagnik mam dopiero rok,
       
      Jesli ktos moze to bede bardzo wdzieczny za jakakolwiek pomoc
    • Przez ursusikc330m
      Wczoraj jak kosiłem zabrakło mi paliwa,wlałem około 40 litrów i jest problem z jego odpowietrzeniem na krótko jak podłącze to się odpowietrzy a jak podłącze przewód od zbiornika to się zapowietrza niech mi ktoś coś doradzi.
    • Przez dawid2009
      Witam,
       
      mam pewien problem. Posiadam Case Dania D8500 wiadomo ze to jest to samo co Dronningborg D8500 czy MF 31XP. Kombajn jest z silnikiem Valmeta 611 DSL. Od zakupu mam z nim problem, mianowicie gdy nie jest rozgrzany kosi sie nim super, można jechać 4-5km/h i wszystko pieknie idzie, tak samo było np wczoraj ok godz 21 gdy już słońce nie paliło i była chłodniejsza noc. Problem zaczyna sie gdy jest gorąco, po jakichś 15-20 min koszenia silnik zaczyna schodzi z obrotów, słychac jak obciąża go popchanie dzwigni hydrostatu dalej do przodu i nie da sie pojechac szybciej niż 1,5 km;h. Wiem że hydraulika tez bardzo obciąza ale silnik ma 170KM, nie jest to wina hydrostatu raczej bo na postoju tez silnik dłużej wchodzi na obroty, nawet włączenie maszyny go obciąża. Dodam że silnik nie bierze ani grama oleju, nic nie dymi, rozgrzewa sie do 80'C i bardzo ładnie trzyma temp. Wszystko to wygląda tak jakby brakowało mu paliwa ale filtr paliwa wymieniony, odstojnik pod zbiornikiem wyczyszczony i przewody paliwowe od zbiornika do pompki paliwowej sprawdzone. Jako ciekawostke dodam że przy wyższej temp często( ale nie zawsze) miga kontrolka rezerwy paliwa choć zbiornik jest pełny, nie wiem od czego to zależy ale to juz pewnie zepsuty pływak bo chyba ta kontrolka nie pełni innej funkcji jak sygnalizacja o niskim stanie paliwa, sam nie wiem.
       
      Bardzo prosze o pomoc, żniwa w pełni a kombajnem nie da sie kosic, wiem że na forum jest sporo użytkowników tego kombajnu, mechaników oraz użytkowników-mechaników. Z góry dziekuje i pozdrawiam.
       
      Dodam jeszcze że po dłuzszym postoju i odpaleniu kombajnu silnik przez chwile nie może wejść na obroty, czasami zgasnie i pomaga ponowne uruchomienie, cos jakby brakowało mu paliwa.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.