prs613

Osad za filtrem powietrza

Polecane posty

prs613    0

W moim Zetorze 5320 w rurze za suchym filtrem powietrza zauważyłem trochę osadu z kurzu który dostał się przez suche filtry powietrza, filtry w miarę regularnie czyszczone, teraz założone nowe, czy warto rozmontowac te orurowania i wymyć je ropownicą? Czy raczej to co się przedostanie przez filtry już nie zrobi szkody dla pierścieni i gładzi cylindrów? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Rozbierz wszystko i wyczyść ! Potem poskładaj i dokładnie zaciśnij opaski. Może masz gdzieś pęknięcie w przewodach łączących filtr z kolektorem. Dokładnie to sprawdź i jeśli tak to wymień przewody. Generalnie żaden filtr nie jest w 100 % w stanie wszystko zatrzymać ale im mniej idzie pyłu tym dłużej silnik żyje...bo dla silnika najgorszy jest ten pył, którego nawet nie widać. Razem z paliwem i olejem tworzy bardzo skuteczną pastę ścierną i głównie z tego powodu wycierają się pierścienie i gładzie tulei cylindrowych.

Jeśli filtr masz stary to wymień cały. Suche filtry są wygodne ale nic nie czyści powietrza lepiej niż stary filtr mokry...pod warunkiem częstej wymiany oleju w dolnej misie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Przy regularnych wymianach filtrów prawie niemożliwe przedostawanie się resztek kurzu za filtr, tym bardziej osiadanie na ściankach. Musisz mieć nieszczelności przed kolektorem ssącym lub (i) nieszczelności na zaworach ssących.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

może to nie kurz a osady z przedmuchu zaworów ssących . Jak to drugie to nie ma tragedii


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prs613    0

Nie znalazłem żadnych nieszczelności... możliwe też, że jakiś czas temu po prostu się przeciągnęło trochę wymianę filtra powietrza i odrobinę niewyczuwalnego dotykiem pyłku się dostało za filtr... nie powinno być raczej tragedii z tego powodu bo silnik prosty jak w C-360, ciągnik ma 450mtg i robi po 40mtg rocznie, olej się wymienia regularnie co rok to to jest zawsze świeży, nawet jak się przedostanie odrobina nieczystości to szybko się rozpuści w oleju tak mi się wydaje... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Masz tam suchy filtr czy mokry ? Pytam bo nie zakumałem czy wymieniasz olej co rok w filtrze czy silniku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

No tak napisałeś to na samym początku a ja straciłem wątek :D Z tego co piszesz Ciągnik masz praktycznie nowy i wiać, że dbasz skoro wymieniasz olej co roku mimo małego przebiegu. Może dla świętego spokoju zrób regulację zaworów i śmigaj dalej  :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj