Skocz do zawartości
prs613

Osad za filtrem powietrza

Polecane posty

prs613    0

W moim Zetorze 5320 w rurze za suchym filtrem powietrza zauważyłem trochę osadu z kurzu który dostał się przez suche filtry powietrza, filtry w miarę regularnie czyszczone, teraz założone nowe, czy warto rozmontowac te orurowania i wymyć je ropownicą? Czy raczej to co się przedostanie przez filtry już nie zrobi szkody dla pierścieni i gładzi cylindrów? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2013

Rozbierz wszystko i wyczyść ! Potem poskładaj i dokładnie zaciśnij opaski. Może masz gdzieś pęknięcie w przewodach łączących filtr z kolektorem. Dokładnie to sprawdź i jeśli tak to wymień przewody. Generalnie żaden filtr nie jest w 100 % w stanie wszystko zatrzymać ale im mniej idzie pyłu tym dłużej silnik żyje...bo dla silnika najgorszy jest ten pył, którego nawet nie widać. Razem z paliwem i olejem tworzy bardzo skuteczną pastę ścierną i głównie z tego powodu wycierają się pierścienie i gładzie tulei cylindrowych.

Jeśli filtr masz stary to wymień cały. Suche filtry są wygodne ale nic nie czyści powietrza lepiej niż stary filtr mokry...pod warunkiem częstej wymiany oleju w dolnej misie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Przy regularnych wymianach filtrów prawie niemożliwe przedostawanie się resztek kurzu za filtr, tym bardziej osiadanie na ściankach. Musisz mieć nieszczelności przed kolektorem ssącym lub (i) nieszczelności na zaworach ssących.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DarekD    60

może to nie kurz a osady z przedmuchu zaworów ssących . Jak to drugie to nie ma tragedii


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prs613    0

Nie znalazłem żadnych nieszczelności... możliwe też, że jakiś czas temu po prostu się przeciągnęło trochę wymianę filtra powietrza i odrobinę niewyczuwalnego dotykiem pyłku się dostało za filtr... nie powinno być raczej tragedii z tego powodu bo silnik prosty jak w C-360, ciągnik ma 450mtg i robi po 40mtg rocznie, olej się wymienia regularnie co rok to to jest zawsze świeży, nawet jak się przedostanie odrobina nieczystości to szybko się rozpuści w oleju tak mi się wydaje... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2013

Masz tam suchy filtr czy mokry ? Pytam bo nie zakumałem czy wymieniasz olej co rok w filtrze czy silniku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2013

No tak napisałeś to na samym początku a ja straciłem wątek :D Z tego co piszesz Ciągnik masz praktycznie nowy i wiać, że dbasz skoro wymieniasz olej co roku mimo małego przebiegu. Może dla świętego spokoju zrób regulację zaworów i śmigaj dalej  :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Grzesiek84
      Witam mam problem z układem paliwowym w zetorze 6211, opisze krótko w czym tkwi problem. Otóż wymieniłem pompkę zasilającą (Bosch) rok temu wówczas ciągnik nie chciał pracować gdy w zbiorniku było ok połowy paliwa, zbiornik 90 litrów więc ma bardzo nisko do ciągnięcia paliwa. Przewody sprawdzone, korek też na próbę jeździłem nawet bez nic nie pomagało, teraz sytuacja się powtarza pytanie co robić ? 
      Mam dwa pomysły: 1 - kupić nową pompkę oraz dodatkowo pompkę jak z linku http://www.sklep.traktor.com.pl/pl/czesci-do-traktorow/3044-pompa-paliwa-niskocisnieniowa-hep-02a.html  i tą drugą podpiąć zaraz przy zbiorniku by pompa od zetora miała lżej tylko czy to na dłuższą metę zda egzamin, co z nadmiarem paliwa i ciśnienia ?
      2 - kupić nową pompkę zasilającą plus zbiornik ok 10l z czujnikiem rezerwy i umieścić go nad silnikiem (powyżej pompy wtryskowej) i pompkę HEP02A i ze zbiornika dolnego pompować do tego 10l a wyłączać ją za pomocą czujnika w zbiorniku 10l?
      Każda pomoc jak rozwiązać i ulepszyć problem mile widziany?
    • Przez Blady25
      Witam.
      Co to za numery panewek, 51010304 panewka korbowodowa oraz panewka główna 51010167, w katalogach są numery zaczynające się od 55 np. 55010304 oraz 55010167, pytanie czy to to samo.
      Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedź.
    • Przez mds212
      Dzis zauwazylem ze luz na kole pasowym ejst dośc spory. Czy moge tak przejezdzic do zimy i dopiero wtedy naprawic czy brac sie odrazu bo istnieje ryzyko wyrobienie rowka na klin na wale?
    • Przez Ist
      Sytuacja wygląda w sposob następujący... Przy rozsiewaniu wapna ciagnik zaczął cykać. Przyczyną jest uszczelka na pierwszym cylindrze. Cykanie jest dość głośne i z pod głowicy wydostaje się dym. Niestety uszczelkę będę miał dopiero w poniedziałek... Jak myślicie nie posypie się coś wiecej jak popracuje tak jeszcze jeden dzień? Chciałem jutro skończyć wapno i wymieszać na szybko z glebą.
    • Przez mixxion_agro
      Mam problem z zetorkiem, jest po regeneracji pompy wtryskowej, a pare obrotów musi zrobić żeby odpalił, poza tym troche dymi, wtryski są ok, w okolicach filtra słychac takrze fukanie. Może wiecie co jest przyczyną tych objawów? Za pomoc dziękuje 😊
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.