Skocz do zawartości
prs613

Osad za filtrem powietrza

Polecane posty

prs613    0

W moim Zetorze 5320 w rurze za suchym filtrem powietrza zauważyłem trochę osadu z kurzu który dostał się przez suche filtry powietrza, filtry w miarę regularnie czyszczone, teraz założone nowe, czy warto rozmontowac te orurowania i wymyć je ropownicą? Czy raczej to co się przedostanie przez filtry już nie zrobi szkody dla pierścieni i gładzi cylindrów? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    998

Rozbierz wszystko i wyczyść ! Potem poskładaj i dokładnie zaciśnij opaski. Może masz gdzieś pęknięcie w przewodach łączących filtr z kolektorem. Dokładnie to sprawdź i jeśli tak to wymień przewody. Generalnie żaden filtr nie jest w 100 % w stanie wszystko zatrzymać ale im mniej idzie pyłu tym dłużej silnik żyje...bo dla silnika najgorszy jest ten pył, którego nawet nie widać. Razem z paliwem i olejem tworzy bardzo skuteczną pastę ścierną i głównie z tego powodu wycierają się pierścienie i gładzie tulei cylindrowych.

Jeśli filtr masz stary to wymień cały. Suche filtry są wygodne ale nic nie czyści powietrza lepiej niż stary filtr mokry...pod warunkiem częstej wymiany oleju w dolnej misie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4568

Przy regularnych wymianach filtrów prawie niemożliwe przedostawanie się resztek kurzu za filtr, tym bardziej osiadanie na ściankach. Musisz mieć nieszczelności przed kolektorem ssącym lub (i) nieszczelności na zaworach ssących.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DarekD    59

może to nie kurz a osady z przedmuchu zaworów ssących . Jak to drugie to nie ma tragedii


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prs613    0

Nie znalazłem żadnych nieszczelności... możliwe też, że jakiś czas temu po prostu się przeciągnęło trochę wymianę filtra powietrza i odrobinę niewyczuwalnego dotykiem pyłku się dostało za filtr... nie powinno być raczej tragedii z tego powodu bo silnik prosty jak w C-360, ciągnik ma 450mtg i robi po 40mtg rocznie, olej się wymienia regularnie co rok to to jest zawsze świeży, nawet jak się przedostanie odrobina nieczystości to szybko się rozpuści w oleju tak mi się wydaje... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    998

Masz tam suchy filtr czy mokry ? Pytam bo nie zakumałem czy wymieniasz olej co rok w filtrze czy silniku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    998

No tak napisałeś to na samym początku a ja straciłem wątek :D Z tego co piszesz Ciągnik masz praktycznie nowy i wiać, że dbasz skoro wymieniasz olej co roku mimo małego przebiegu. Może dla świętego spokoju zrób regulację zaworów i śmigaj dalej  :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Lepez
      Witam mam problem ze swoim zetorem. Zimny nie ma sily przewalic. Nawet zakrecic. Jak odpale z pociagu to pozniej odpala bez problemu
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
×