prs613

Osad za filtrem powietrza

Polecane posty

prs613    0

W moim Zetorze 5320 w rurze za suchym filtrem powietrza zauważyłem trochę osadu z kurzu który dostał się przez suche filtry powietrza, filtry w miarę regularnie czyszczone, teraz założone nowe, czy warto rozmontowac te orurowania i wymyć je ropownicą? Czy raczej to co się przedostanie przez filtry już nie zrobi szkody dla pierścieni i gładzi cylindrów? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    4751

Rozbierz wszystko i wyczyść ! Potem poskładaj i dokładnie zaciśnij opaski. Może masz gdzieś pęknięcie w przewodach łączących filtr z kolektorem. Dokładnie to sprawdź i jeśli tak to wymień przewody. Generalnie żaden filtr nie jest w 100 % w stanie wszystko zatrzymać ale im mniej idzie pyłu tym dłużej silnik żyje...bo dla silnika najgorszy jest ten pył, którego nawet nie widać. Razem z paliwem i olejem tworzy bardzo skuteczną pastę ścierną i głównie z tego powodu wycierają się pierścienie i gładzie tulei cylindrowych.

Jeśli filtr masz stary to wymień cały. Suche filtry są wygodne ale nic nie czyści powietrza lepiej niż stary filtr mokry...pod warunkiem częstej wymiany oleju w dolnej misie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5009

Przy regularnych wymianach filtrów prawie niemożliwe przedostawanie się resztek kurzu za filtr, tym bardziej osiadanie na ściankach. Musisz mieć nieszczelności przed kolektorem ssącym lub (i) nieszczelności na zaworach ssących.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DarekD    65

może to nie kurz a osady z przedmuchu zaworów ssących . Jak to drugie to nie ma tragedii


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prs613    0

Nie znalazłem żadnych nieszczelności... możliwe też, że jakiś czas temu po prostu się przeciągnęło trochę wymianę filtra powietrza i odrobinę niewyczuwalnego dotykiem pyłku się dostało za filtr... nie powinno być raczej tragedii z tego powodu bo silnik prosty jak w C-360, ciągnik ma 450mtg i robi po 40mtg rocznie, olej się wymienia regularnie co rok to to jest zawsze świeży, nawet jak się przedostanie odrobina nieczystości to szybko się rozpuści w oleju tak mi się wydaje... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    4751

Masz tam suchy filtr czy mokry ? Pytam bo nie zakumałem czy wymieniasz olej co rok w filtrze czy silniku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    4751

No tak napisałeś to na samym początku a ja straciłem wątek :D Z tego co piszesz Ciągnik masz praktycznie nowy i wiać, że dbasz skoro wymieniasz olej co roku mimo małego przebiegu. Może dla świętego spokoju zrób regulację zaworów i śmigaj dalej  :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez piotrjako
      witam, posiadam zetora 6245 i mam z nim mały problem, brakuje mu mocy (wymieniłem tuleje, tłoki 4 pierścieniowe, wtryski posprawdzane) ciągnik pod obciążeniem od razu schodzi z obrotów puszczając bardzo delikatnego dymka, wyrywając karpiny potrafię go zadusić na 1 biegu. podejrzewam że ma zmniejszoną dawkę paliwa na pompie i teraz moje pytanie: Jak ustawić prawidłową dawkę paliwa i jaka ona powinna być??
    • Przez Kondzio55
      Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z wskaźnikiem obrotów. Tzn obroty nieważne czy na postoju czy w pracy potrafią same sie zmieniać. Chodzi tutaj o obroty na wskaźniku, nie obroty silnika. Przykładowo po rozruchu mam 800 obrotów nominalnie, a na wskaźniku potrafi skakać od 800 do nawet 2000 czy 2500.Przez co nie mozna odczytać obrotów walka itp gdyż liczba sie ciągle zmienia. Prędkość jazdy jest normalnie, bez zmian, prawidłowa. Gdzie szukać przyczyny?  
    • Przez martin0000
      Witam może ktoś powiedzieć a najlepiej zrobić zdjęcie jak jest podłączony regulator napięcia w alternatorze. Głównie chodzi mi o ten przewód zakończony taką okrągłą podkładką. Proxima 95 rok produkcji 2011.
    • Przez olozag
      Witam, mam nietypowy problem zetor nie pobiera mi paliwa ze zbiornika,jak jest zimny pod pompuje go i odpala elegancko, pojadę na pole zaoram z 20a gaśnie i nie idzie go odpalić. pompuje paliwo nie leci i tak jest póki znowu odstoi swoje i jak ostygnie pompka łapie i znowu pracuje normalnie do tego samego momentu. wymieniłem filtry, pompkę zasilającą, przewody, wyczyściłem zbiornik i dalej to samo? Ktoś miał podobny problem? Czy wina jest w popie wtryskowej?
    • Przez wyrebski1
      Witam!
      Mam problem z Zetorem 72.11 a mianowicie "bierze" olej. Zauważyłem, że leci on taką rurką, która wychodzi z pokrywy z prawej strony ciągnika. Czy silnik już nadaje się do remontu? Co Wy na to?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj