prs613

Osad za filtrem powietrza

Polecane posty

prs613    0

W moim Zetorze 5320 w rurze za suchym filtrem powietrza zauważyłem trochę osadu z kurzu który dostał się przez suche filtry powietrza, filtry w miarę regularnie czyszczone, teraz założone nowe, czy warto rozmontowac te orurowania i wymyć je ropownicą? Czy raczej to co się przedostanie przez filtry już nie zrobi szkody dla pierścieni i gładzi cylindrów? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2633

Rozbierz wszystko i wyczyść ! Potem poskładaj i dokładnie zaciśnij opaski. Może masz gdzieś pęknięcie w przewodach łączących filtr z kolektorem. Dokładnie to sprawdź i jeśli tak to wymień przewody. Generalnie żaden filtr nie jest w 100 % w stanie wszystko zatrzymać ale im mniej idzie pyłu tym dłużej silnik żyje...bo dla silnika najgorszy jest ten pył, którego nawet nie widać. Razem z paliwem i olejem tworzy bardzo skuteczną pastę ścierną i głównie z tego powodu wycierają się pierścienie i gładzie tulei cylindrowych.

Jeśli filtr masz stary to wymień cały. Suche filtry są wygodne ale nic nie czyści powietrza lepiej niż stary filtr mokry...pod warunkiem częstej wymiany oleju w dolnej misie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Przy regularnych wymianach filtrów prawie niemożliwe przedostawanie się resztek kurzu za filtr, tym bardziej osiadanie na ściankach. Musisz mieć nieszczelności przed kolektorem ssącym lub (i) nieszczelności na zaworach ssących.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DarekD    62

może to nie kurz a osady z przedmuchu zaworów ssących . Jak to drugie to nie ma tragedii


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prs613    0

Nie znalazłem żadnych nieszczelności... możliwe też, że jakiś czas temu po prostu się przeciągnęło trochę wymianę filtra powietrza i odrobinę niewyczuwalnego dotykiem pyłku się dostało za filtr... nie powinno być raczej tragedii z tego powodu bo silnik prosty jak w C-360, ciągnik ma 450mtg i robi po 40mtg rocznie, olej się wymienia regularnie co rok to to jest zawsze świeży, nawet jak się przedostanie odrobina nieczystości to szybko się rozpuści w oleju tak mi się wydaje... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2633

Masz tam suchy filtr czy mokry ? Pytam bo nie zakumałem czy wymieniasz olej co rok w filtrze czy silniku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2633

No tak napisałeś to na samym początku a ja straciłem wątek :D Z tego co piszesz Ciągnik masz praktycznie nowy i wiać, że dbasz skoro wymieniasz olej co roku mimo małego przebiegu. Może dla świętego spokoju zrób regulację zaworów i śmigaj dalej  :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kamil000
      witam, potrzebuje pilnej pomocy w sprawie zetora 7211, moim problemem jest wysokie ciśnienie oleju bo wynosi ono 6,5bar na zimnym czy ciepłym silniku/przy wysokich/niskich obrotach nie ma znaczenia, ciśnienie jest cały czas w tej granicy czyli stałe. Zakładałem dwa  zegary na każdym jest to samo, zakładałem nowy zawór ten przy pompie pod misko olejową to się zmniejszyło właśnie na 6,5bar z 7bar(na starym zaworze). Wiem jednak że takie ciśnienie to na zdrowie mu nie idzie, dlatego moje pytanie co może być nie tak? dodam że takie ciśnienie w silniku mam po kapitalnym remoncie.
    • Przez Antekk
      Witam, czy jest jakaś różnica czy filtr powietrza jest schowany w masce czy na zewnątrz jak na zdjęciu? 

    • Przez dawid464
      witam mam problem z zetorkiem a niekiedy pracuje dobrze a nie kiedy słabnie i przygasa tak jakby brakowało mu paliwa wymieniłem filtry pompke zasilającą i nadal problem wystepuje był czyszczony bak nowe przewody od baku, zaworek zwrotny co moze byś nie tak ,pompka reczna pompuje normalnie
    • Przez ZimowyZolnierz
      Czy jest możliwość założenia LPG do tego ciągnika i czy było by to opłacalne?
      I jaki był by to koszt ?
    • Przez Mily235
      Witam, jestem tu nowy, mam problem z zetorem 5320. Ostatnio zostały przeplanowane głowice, dotarte zawory, założone nowe końcówki wtryskiwaczy ustawione identycznie jak stare, pompa prawdopodobnie nie robiona. Chodzi o to że na wolnych obrotach podciaga dymek na niebieskio, silnik nie bierze oleju, raz na kiedy tam trzeba te 100 czy 200 dolać w ciężkich robotach, teraz po wymianie końcówek ciężej pali na zimnym silniku przeplata przez chwilę i bardzo dymi na siwo i niebiesko, ciepły pali na strzała. Myślałem że po dotarciu zaworów problem zniknie ale jest tak jak było, pompa ma centralne smarowanie i czy możliwe jest ze olej dostaje się do sekcji i z paliwem do silnika? Wcześniej silnik chodził łagodniej, teraz działa bardziej twardo jest glosniejszy, motor ma 5300 przebiegu. Proszę o jakieś rady 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.