News
D-e-x-t-e-r

Przerobienie przyczepy do balotów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Przyczepy
D-e-x-t-e-r    2

Siemka, mam starą nie używaną już przyczepę D3 ale sprawną i z papierami, ładowność 3,5 t chyba. Zastanawiam się czy warto taka przyczepę przerobić do wożenia balotów, jaki bylby to mniej wiecej koszt robocizna powiecmy że własna. Z jakich materiałów by to zrobić aby było tanio a solidnie... I jaki mniej więcej by był koszt takiej modyfikacji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek74    389

nierób tego . lepiej kupić lawete do bel koszt budowy zbyt drogi przetabiałem to .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Rolnik7343    1706
Napisano (edytowany)

@slawek74

Jeśli nie wiesz to nie wciskaj kitu :) Za nową musisz dać conajmniej 50 tyś a jeśli ty wydałeś 50 tyś na budowe dłużycy to chyba bezmyślnie kupowałeś materiał lub robiłeś ją ze złota :ph34r:

Ja jestem w trakcie przerabiania ramy przyczepy na dłużyce do balotów docelowo ma być na 18 zwijek koszt przedłużenia ramy ceownik + płaskownik 10mm do zamknięcia ceownika i kształtowniki na poszerzenie ramy do szorokości 240cm wyniósł mnie około 1-1,5 tyś. + oczywiście jeszcze cała reszta bo to jest koszt przerobienia samej ramy :) Całkowity koszt nie powinien przekroczyć 3 tyś. :)

 

Edytowano przez Rolnik7343

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    282

problem jest taki ze tego typu przyczepy mają mały rozstaw kół i wąskie opony przy 6 balotach i mokrych łąkach będzie ciężko


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelek11    18

Z przyczepy 3,5 tony nie zrobisz lawety pokroju takiej za 50tyś. Porównać ją można z Pronarem którą można kupić za 25tyś. Można przerabiać ale to i tak nie będzie to samo. Z d50 to można jeszcze robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek74    389

rolnik7343 żadnego kitu nie wciskam . jak ty robisz taką co pieża będziesz woził to sobie rób kaszt wykonania pożądnej lawety z solidnymi kołami i resorami to minmum 20 tysi i brak dowodu rejestracyjnego.
1000zeta to mało na elektrody i tarcze .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

1000 zł na  tarcze  i elektrody?  nie  przesadzaj .

Co  do przyczepy 3,5 t - to  moim  zdaniem rama  jest za  delikatna, podłużnice  to  ceownik  100 mm , nawet jak  go  zamkniesz płaskownikiem  to i  tak  jest  za  delikatne

Poza tym   , jest   za  wąska , poszeżanie  osi  to duuzo  roboty , a  nie  poszeżona  będzie  wywrotna .

Nie  za bardzo  założysz  tam szersze opony , a  oryginalne  nie  spiszą  sie  za bardzo ... 

Ogólnie  jak  tylko do  słomy to jeszcze  jakiś  sens jest  , ale jesli  do sianokiszonki  - to  szkoda  se d*pę  zawracać...


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    43

Najlepiej kupić D83 i problem z głowy koła mocne (samochodowe R20)15 bel kiszonki można załadować i nic się nie buja i nie spada przez szeroki rozstaw osi.
Tylko że do tego rodzaju ładunku i tej przyczepy to ciągnik minimum 80 koni. C360 samą na pusto ledwo ciągnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

ta de 83 to ruina. lepiej cos zachodniego  duzo lepsze. ja mam kaesbrohrer i 8,5 metra ładyje 37 balotów siana.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik7343    1706

@slawek74

To nie wiem jaką ty tą przyczepe robisz :blink: Mi tylko chodzi żeby zrobić mocną rame i podłogę z przodu płotek z tyłu też i po robocie co ci wiecej potrzeba ? :huh:
Tego nie przeba rejestrować :) To jest jako maszyna rolnicza tak jak np. rozrzutnik, beczkowóz czy też ładowacz cyklop
Zaraz napewno bedzie gówno burza ze mam pokazać gdzie to tak jest napisane ... :ph34r: Jak zacząłem budować swoją dłużyce troche pobiegałem i dowiedziałem sie że nie musi być to rejestrowane :)

@mariuszd93

Nie wiem jak ty ale ja nie muszę poszerzać żadnych osi ... poprostu zakładam szerokie koła które są 2 razy szersze od tych oryginalnych wysokich i wtedy koła są tak szeroko jak podłoga :) Łożyska nie musze się bać bo koła nie są poszerzane poprzez obrócenie ich tylko są zakładane dużo szersze :)




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam
      Mam problem z napedem pompy hydraulicznej, aktualnie naped na podwojnym kole pasowym, dwa paski 1120 (13mm szerokosci), przy wiekszym obciazeniu paski zatrzymuja sie i piszcza. Po zalozeniu nowych chwile byl spokoj, bo potrafilo silnik zadusic, a sie nie slizglo. Jednak znowu sie poluznily i to samo. 
      Chcialbym to przerobic, tylko jak najlepiej ? Zamiast kol pasowych zamontowac zebatki i dopasowac jakis lancuch ? Jezeli lancuch to jaki? Najzwyklejszy napedowy? Czy moze jednak wieksze kola i szersze paski, ale na to nie ma zabardzo miejsca, kolo juz prawie dotyka wentylatora. Najlepiej byloby spiac pompe bezposrednio, ale na to tez nie ma raczej miesjca.
      A moze macie jakies inne pomysly?
      Postaram sie dodac jutro jakies fotki.
      Silnik 70 KM, pompa dwusekcyjna strzelam, ze okolo 20/10 cm3
    • Przez pawelgruta
      Witam !
       
      Jakie szerokie opony  do przodu C 330 4x4 ?
       
       Mam na sprzedaz most i przekladnie do C 330 M . Most razem z  silownikem skretu.  Dorabiam napedy 4x4 do C 330 . Ładowacze czolowe z rama wzmacniajaca ciagnik udzwig 1 t. .Wykonuje modyfikacje hydrauliki.




    • Przez arturooo
      Tworzę wywrotkę skorupowa jednoosiową, ok 8t. Kilka zdjęć poniżej :
      rama, ramka pod kołyskę siłownika ze wzmocnieniami od spodu (trzeba było coś na spawać bo górna krawędź stopki ceownika nie jest równoległa z dolną krawędzią stopki i nakrętka nie przylegała by całą płaszczyzną. Wstawione tez wzmocnienie w ceownik z blachy 8mm.
      Wspornik osi czy może inaczej się to fachowo nazywa (między osią a ramą) z teownika szerokostopowego HEB 120 ale sciołem stopy o jeden cm czyli na 100mm żeby były sparte na osi jak najbliżej piasty. Ceownik 200 na główna ramę ma ok 80mm więc po 1cm na str zostaje na położenie ładnej spoiny. Ścięty pod skosem i zadekowany blacha 8mm. Przykręcany do osi na 4 śruby M16.
      Oś hamowana ( hamulec nie wiem jeszcze czy będę montował) chyba od rozrzutnika. Opony 400/60/15. Na razie tyle, prace będą posuwać się powoli bo pracuje przy przyczepie dorywczo, ale postaram się wrzucać na bieżąco.
       
       




    • Przez Keben123
      Witam.przymierzam się do budowania agregatu  uprawowo siewnego 2,7 m jaki jest koszt i czy warto  warto samemu budować taki agregat ?
    • Przez RoRo
      Witam chcialem pomalowac sobie pług na czerwono, jaka farba pomalowac najlepiej??Chcialem pistoletem pod kompresor, i gdzie kupic takie farby zeby to jakos tanio wyszlo?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.