News
D-e-x-t-e-r

Przerobienie przyczepy do balotów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Przyczepy
D-e-x-t-e-r    2

Siemka, mam starą nie używaną już przyczepę D3 ale sprawną i z papierami, ładowność 3,5 t chyba. Zastanawiam się czy warto taka przyczepę przerobić do wożenia balotów, jaki bylby to mniej wiecej koszt robocizna powiecmy że własna. Z jakich materiałów by to zrobić aby było tanio a solidnie... I jaki mniej więcej by był koszt takiej modyfikacji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek74    687

nierób tego . lepiej kupić lawete do bel koszt budowy zbyt drogi przetabiałem to .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Rolnik7343    2938
Napisano (edytowany)

@slawek74

Jeśli nie wiesz to nie wciskaj kitu :) Za nową musisz dać conajmniej 50 tyś a jeśli ty wydałeś 50 tyś na budowe dłużycy to chyba bezmyślnie kupowałeś materiał lub robiłeś ją ze złota :ph34r:

Ja jestem w trakcie przerabiania ramy przyczepy na dłużyce do balotów docelowo ma być na 18 zwijek koszt przedłużenia ramy ceownik + płaskownik 10mm do zamknięcia ceownika i kształtowniki na poszerzenie ramy do szorokości 240cm wyniósł mnie około 1-1,5 tyś. + oczywiście jeszcze cała reszta bo to jest koszt przerobienia samej ramy :) Całkowity koszt nie powinien przekroczyć 3 tyś. :)

 

Edytowano przez Rolnik7343

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    379

problem jest taki ze tego typu przyczepy mają mały rozstaw kół i wąskie opony przy 6 balotach i mokrych łąkach będzie ciężko


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelek11    24

Z przyczepy 3,5 tony nie zrobisz lawety pokroju takiej za 50tyś. Porównać ją można z Pronarem którą można kupić za 25tyś. Można przerabiać ale to i tak nie będzie to samo. Z d50 to można jeszcze robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek74    687

rolnik7343 żadnego kitu nie wciskam . jak ty robisz taką co pieża będziesz woził to sobie rób kaszt wykonania pożądnej lawety z solidnymi kołami i resorami to minmum 20 tysi i brak dowodu rejestracyjnego.
1000zeta to mało na elektrody i tarcze .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    495

1000 zł na  tarcze  i elektrody?  nie  przesadzaj .

Co  do przyczepy 3,5 t - to  moim  zdaniem rama  jest za  delikatna, podłużnice  to  ceownik  100 mm , nawet jak  go  zamkniesz płaskownikiem  to i  tak  jest  za  delikatne

Poza tym   , jest   za  wąska , poszeżanie  osi  to duuzo  roboty , a  nie  poszeżona  będzie  wywrotna .

Nie  za bardzo  założysz  tam szersze opony , a  oryginalne  nie  spiszą  sie  za bardzo ... 

Ogólnie  jak  tylko do  słomy to jeszcze  jakiś  sens jest  , ale jesli  do sianokiszonki  - to  szkoda  se d*pę  zawracać...


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    65

Najlepiej kupić D83 i problem z głowy koła mocne (samochodowe R20)15 bel kiszonki można załadować i nic się nie buja i nie spada przez szeroki rozstaw osi.
Tylko że do tego rodzaju ładunku i tej przyczepy to ciągnik minimum 80 koni. C360 samą na pusto ledwo ciągnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

ta de 83 to ruina. lepiej cos zachodniego  duzo lepsze. ja mam kaesbrohrer i 8,5 metra ładyje 37 balotów siana.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik7343    2938

@slawek74

To nie wiem jaką ty tą przyczepe robisz :blink: Mi tylko chodzi żeby zrobić mocną rame i podłogę z przodu płotek z tyłu też i po robocie co ci wiecej potrzeba ? :huh:
Tego nie przeba rejestrować :) To jest jako maszyna rolnicza tak jak np. rozrzutnik, beczkowóz czy też ładowacz cyklop
Zaraz napewno bedzie gówno burza ze mam pokazać gdzie to tak jest napisane ... :ph34r: Jak zacząłem budować swoją dłużyce troche pobiegałem i dowiedziałem sie że nie musi być to rejestrowane :)

@mariuszd93

Nie wiem jak ty ale ja nie muszę poszerzać żadnych osi ... poprostu zakładam szerokie koła które są 2 razy szersze od tych oryginalnych wysokich i wtedy koła są tak szeroko jak podłoga :) Łożyska nie musze się bać bo koła nie są poszerzane poprzez obrócenie ich tylko są zakładane dużo szersze :)




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez beny862
      Macie jakieś sposoby na załadunek do rozsiewacz opórcz tura i inych dzwigów? Może ktos ma patent na coś takiego
    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez slawek4020
      Witam potrzebuje wymiarów ,kątów w łyżce do tura ,ponieważ planuje ją zrobić przez zimę. Jak ktoś kupił nową łyżke to niech pomierzy mi się przyda;)Z góry Dzięki
    • Przez RoRo
      Witam chcialem pomalowac sobie pług na czerwono, jaka farba pomalowac najlepiej??Chcialem pistoletem pod kompresor, i gdzie kupic takie farby zeby to jakos tanio wyszlo?
    • Przez MarcinNH
      Witam kupiłem sobie przyczepę i tak przy niej robię. Jest sprawa peknietej osi pepiki do zaspawaly do tego dospawali ceownik plaskowniki. Odpaliłem to i zobaczcie jak jest peknieta. Co proponujecie zrobić? Ja bym to rozcial i wstawił do środka rurę. Macie jakieś inne propozycje 



×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.