Gość AlBandi

problem z wysprzęgleniem WOM Renault 651S podciągałem i nic

Polecane posty

Gość AlBandi   
Gość AlBandi

problem z wysprzęgleniem WOM Renault 651S podciąganie było ale nic nie dało AlCapone jesteś spec doradz coś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Czasami, choć rzadko, także i mi coś się uda, ale dziękuję.

 

Wracając do tematu. Mam kilka pytań: Mam rozumieć, że wcześniej sprzęgło działało poprawnie? Od dawna ono tak się zachowuje? Czy podciągnięcie cokolwiek pomogło? Czy odczuwa się opór podczas włączania sprzęgła? Czy I stopień działa prawidłowo?

 

Być może tarcza skleiła się lub nastąpiło uszkodzenie mechaniczne wewnątrz.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość AlBandi   
Gość AlBandi
Napisano (edytowany)

przez 5 lat od zakupu chodziło ok teraz jak zaciągne sprzęgło od wom i chce włączyć wałek to nie da rady bo tak jakby sprzegło wcale nie było zaciągniete zgrzyt zębatek więc gasze ciągnik i włączam wałek a po odpaleniu jak krece rozrusznikiem to chwile ciągnie na zaciągnietym sprzęgle bo mam teraz na okrągło kosiarke podpietą i dalej spoko dopiero wtedy spuszczam sprzęgło to startuje normalnie- w skrócie sprzegło do wom nierozłacza na tyle żeby właczyć wałek bo zgrzyt ale po właczeniu ''tryba''po zgaszeniu  jak pisałem nieciagnie na tyle mocno żeby pracowala kosiarka dopiero po spuszczeniu sprzegła ciągnie jak nalerzy,opór na sprzęgle jest prubowałem troche podciągnąc i nic niedało powiem że postepował ten problem powoli najpierw w tamtym roku czasem ok czsem zgrzyt potem doszłem do tego że musiałem zaciągnąć sprzegło z 5min wczesniej to dało sie włączyc normalnie a teraz tylko na zgaszonym więc jak mam jechac kosić zielonke zaciągam sprzegło włączam ''tryb od wałka'' odpalam i spuszczm sprzęgło dopiero na łące,buszowałem po necie ale nie znalazłem schematu jak wogule wygląda to sprzegło od wom,dzięki za zainteresowanie tematem

Edytowano przez AlBandi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jeśli podciągnięcie sprzęgła nic nie daje to na 99% tarcza sprzęgłowa do wymiany, po prostu zużyła się.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość AlBandi   
Gość AlBandi
Napisano (edytowany)

no i lipa.a idzie dokupić taką tarcze do tej serii renówek?z tego co mi napisałeś morał prosty rozjechanie maszyny na pół i wymiana, to zrobie w swoim zakresie bo troche jestem mechanikowaty technik mechanik w papierach a pytam bo z renówkami niemiałem do czynienia wcześniej w mojej jak do tej pory robiłem uszczelniacze na tylnim moście i simering na wale ale do tego badziewia co pisałem to jeszcze sie niedobierałem wolałem zapytać kogoś z doświadczeniem z renówkami bo to troszkkkkkeeee robotki będzie nie jakiejś mega skomplikowanej  bo układów  scalonych tam niema tylko pare kapsli spadnie przy tej robocie bo to nie hop siup coś takiego zrobić.oświeć mnie co z tą tarcza da rade dokupić?

Edytowano przez AlBandi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Zakucie tarczy jakieś 100zł, ale nie wiem czy to w tym przyczyna - zużyta tarcza powoduje prędzej ślizganie się sprzęgła - znajdź okienko i zerknij na łapki czy nie są zdarte, no i śrubę regulacyjną rozkręcasz a nie skręcasz chyba o tym wiesz? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość AlBandi   
Gość AlBandi
Napisano (edytowany)

tak tak panie paweł skręcałem i rozkręcałem i jeden ciul Capone doradzal co innego ale myśle tak jak ty jakby była tarcza zjechana to byłby problem po całej bandzie niebyłoby problemu w  włączeniu wom''chodzi mi o zębatke''' bo jakby była zcheblowna to nic by nieciągneła  i po spuszczeniu sprzęgła nic by sie specjalnego też nie działo a w kosiarce rozrzutniku i prasie nieodczuwa się slizgania sprzęgła  ,kur.....a jakbym miał schemat tego całego sprzęgła od wom to zaraz by obczaił co i jak problem tkwi raczej w mechanizmie rozłączania ale żeby cokolwiek zobaczyc to trzeba zrobić defragmentacje ciągnika niema okienek ani innych miejsc do podglądu

Edytowano przez AlBandi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Pamiętaj!

Dalsza praca z taką usterką ciągnika jest niewskazana. Jeśli będziesz jeździł na włączonym sprzęgle zniszczysz dodatkowo łożysko oporowe odpowiedzialne za WOM, bo są dwa.

Jeśli masz pojęcie to bez problemu zrobisz. Zaopatrz się w dobry wózek do odjechania przodem.

 

W każdym dobrym sklepie z częściami do ciągników i maszyn rolniczych. Jeśli nie mają to sprowadzą. Musisz znać średnicę zewnętrzną i ilość frezów. Możesz także ją zakuć, będzie taniej.

Jeśli chcesz zobaczyć, jak wygląda lub nawet kupić popatrz choćby tu: http://technikarolna.pl/czesci/renault%20/renault-claas-651s-traktor5815-f3.php

Są jeszcze inne strony.

Tu masz przedstawioną ogólną budowę kompletnego sprzęgła: docisk wraz z tarczami: http://www.bima.pl/pl/p/ZESTAW-NAPRAWCZY-SPRZEGLALAPKI-PIERWSZEGO-STOPNIA-RENAULT/1131

(choć strona odnosi się do zestawu naprawczego I stopnia).

 

Pamiętaj, że masz do wymiany tarczę od WOM, czyli II stopień!


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość AlBandi   
Gość AlBandi

Ok.dzięki panowie za informacje,szkoda tylko że nie zrobiłem tej naprawy w zimie jak było sporo wolnego czasu a teraz sianokosy itd.ale coś się wymyśli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj