Skocz do zawartości
AlBandi

problem z wysprzęgleniem WOM Renault 651S podciągałem i nic

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
AlBandi    5

problem z wysprzęgleniem WOM Renault 651S podciąganie było ale nic nie dało AlCapone jesteś spec doradz coś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4096

Czasami, choć rzadko, także i mi coś się uda, ale dziękuję.

 

Wracając do tematu. Mam kilka pytań: Mam rozumieć, że wcześniej sprzęgło działało poprawnie? Od dawna ono tak się zachowuje? Czy podciągnięcie cokolwiek pomogło? Czy odczuwa się opór podczas włączania sprzęgła? Czy I stopień działa prawidłowo?

 

Być może tarcza skleiła się lub nastąpiło uszkodzenie mechaniczne wewnątrz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlBandi    5
Napisano (edytowany)

przez 5 lat od zakupu chodziło ok teraz jak zaciągne sprzęgło od wom i chce włączyć wałek to nie da rady bo tak jakby sprzegło wcale nie było zaciągniete zgrzyt zębatek więc gasze ciągnik i włączam wałek a po odpaleniu jak krece rozrusznikiem to chwile ciągnie na zaciągnietym sprzęgle bo mam teraz na okrągło kosiarke podpietą i dalej spoko dopiero wtedy spuszczam sprzęgło to startuje normalnie- w skrócie sprzegło do wom nierozłacza na tyle żeby właczyć wałek bo zgrzyt ale po właczeniu ''tryba''po zgaszeniu  jak pisałem nieciagnie na tyle mocno żeby pracowala kosiarka dopiero po spuszczeniu sprzegła ciągnie jak nalerzy,opór na sprzęgle jest prubowałem troche podciągnąc i nic niedało powiem że postepował ten problem powoli najpierw w tamtym roku czasem ok czsem zgrzyt potem doszłem do tego że musiałem zaciągnąć sprzegło z 5min wczesniej to dało sie włączyc normalnie a teraz tylko na zgaszonym więc jak mam jechac kosić zielonke zaciągam sprzegło włączam ''tryb od wałka'' odpalam i spuszczm sprzęgło dopiero na łące,buszowałem po necie ale nie znalazłem schematu jak wogule wygląda to sprzegło od wom,dzięki za zainteresowanie tematem

Edytowano przez AlBandi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    4096

Jeśli podciągnięcie sprzęgła nic nie daje to na 99% tarcza sprzęgłowa do wymiany, po prostu zużyła się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlBandi    5
Napisano (edytowany)

no i lipa.a idzie dokupić taką tarcze do tej serii renówek?z tego co mi napisałeś morał prosty rozjechanie maszyny na pół i wymiana, to zrobie w swoim zakresie bo troche jestem mechanikowaty technik mechanik w papierach a pytam bo z renówkami niemiałem do czynienia wcześniej w mojej jak do tej pory robiłem uszczelniacze na tylnim moście i simering na wale ale do tego badziewia co pisałem to jeszcze sie niedobierałem wolałem zapytać kogoś z doświadczeniem z renówkami bo to troszkkkkkeeee robotki będzie nie jakiejś mega skomplikowanej  bo układów  scalonych tam niema tylko pare kapsli spadnie przy tej robocie bo to nie hop siup coś takiego zrobić.oświeć mnie co z tą tarcza da rade dokupić?

Edytowano przez AlBandi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    380

Zakucie tarczy jakieś 100zł, ale nie wiem czy to w tym przyczyna - zużyta tarcza powoduje prędzej ślizganie się sprzęgła - znajdź okienko i zerknij na łapki czy nie są zdarte, no i śrubę regulacyjną rozkręcasz a nie skręcasz chyba o tym wiesz? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlBandi    5
Napisano (edytowany)

tak tak panie paweł skręcałem i rozkręcałem i jeden ciul Capone doradzal co innego ale myśle tak jak ty jakby była tarcza zjechana to byłby problem po całej bandzie niebyłoby problemu w  włączeniu wom''chodzi mi o zębatke''' bo jakby była zcheblowna to nic by nieciągneła  i po spuszczeniu sprzęgła nic by sie specjalnego też nie działo a w kosiarce rozrzutniku i prasie nieodczuwa się slizgania sprzęgła  ,kur.....a jakbym miał schemat tego całego sprzęgła od wom to zaraz by obczaił co i jak problem tkwi raczej w mechanizmie rozłączania ale żeby cokolwiek zobaczyc to trzeba zrobić defragmentacje ciągnika niema okienek ani innych miejsc do podglądu

Edytowano przez AlBandi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4096

Pamiętaj!

Dalsza praca z taką usterką ciągnika jest niewskazana. Jeśli będziesz jeździł na włączonym sprzęgle zniszczysz dodatkowo łożysko oporowe odpowiedzialne za WOM, bo są dwa.

Jeśli masz pojęcie to bez problemu zrobisz. Zaopatrz się w dobry wózek do odjechania przodem.

 

W każdym dobrym sklepie z częściami do ciągników i maszyn rolniczych. Jeśli nie mają to sprowadzą. Musisz znać średnicę zewnętrzną i ilość frezów. Możesz także ją zakuć, będzie taniej.

Jeśli chcesz zobaczyć, jak wygląda lub nawet kupić popatrz choćby tu: http://technikarolna.pl/czesci/renault%20/renault-claas-651s-traktor5815-f3.php

Są jeszcze inne strony.

Tu masz przedstawioną ogólną budowę kompletnego sprzęgła: docisk wraz z tarczami: http://www.bima.pl/pl/p/ZESTAW-NAPRAWCZY-SPRZEGLALAPKI-PIERWSZEGO-STOPNIA-RENAULT/1131

(choć strona odnosi się do zestawu naprawczego I stopnia).

 

Pamiętaj, że masz do wymiany tarczę od WOM, czyli II stopień!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlBandi    5

Ok.dzięki panowie za informacje,szkoda tylko że nie zrobiłem tej naprawy w zimie jak było sporo wolnego czasu a teraz sianokosy itd.ale coś się wymyśli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez TomekLOP
      Witam
      W mojej 103,54 nisko podnosi podnośnik pytałem innych to max podniesiony ma 105cm mój podniesie tylko na 85cm podnosząc rękami za ramiona podnośnika osiągnę te 105cm, gdzie szukać problemu może są jakieś zawory krańcowe źle poustawiane. Chyba że jest jakaś regulacja przy dźwigni do podnoszenia. Podnośnik zwykły mechaniczny bez ehr.
      Dodaje filmik jak to wygląda: 
       
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez pawelozim
      Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.
      Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.
      A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.
      Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.
×