News
Gość AlBandi

problem z wysprzęgleniem WOM Renault 651S podciągałem i nic

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość AlBandi   
Gość AlBandi

problem z wysprzęgleniem WOM Renault 651S podciąganie było ale nic nie dało AlCapone jesteś spec doradz coś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Czasami, choć rzadko, także i mi coś się uda, ale dziękuję.

 

Wracając do tematu. Mam kilka pytań: Mam rozumieć, że wcześniej sprzęgło działało poprawnie? Od dawna ono tak się zachowuje? Czy podciągnięcie cokolwiek pomogło? Czy odczuwa się opór podczas włączania sprzęgła? Czy I stopień działa prawidłowo?

 

Być może tarcza skleiła się lub nastąpiło uszkodzenie mechaniczne wewnątrz.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość AlBandi   
Gość AlBandi
Napisano (edytowany)

przez 5 lat od zakupu chodziło ok teraz jak zaciągne sprzęgło od wom i chce włączyć wałek to nie da rady bo tak jakby sprzegło wcale nie było zaciągniete zgrzyt zębatek więc gasze ciągnik i włączam wałek a po odpaleniu jak krece rozrusznikiem to chwile ciągnie na zaciągnietym sprzęgle bo mam teraz na okrągło kosiarke podpietą i dalej spoko dopiero wtedy spuszczam sprzęgło to startuje normalnie- w skrócie sprzegło do wom nierozłacza na tyle żeby właczyć wałek bo zgrzyt ale po właczeniu ''tryba''po zgaszeniu  jak pisałem nieciagnie na tyle mocno żeby pracowala kosiarka dopiero po spuszczeniu sprzegła ciągnie jak nalerzy,opór na sprzęgle jest prubowałem troche podciągnąc i nic niedało powiem że postepował ten problem powoli najpierw w tamtym roku czasem ok czsem zgrzyt potem doszłem do tego że musiałem zaciągnąć sprzegło z 5min wczesniej to dało sie włączyc normalnie a teraz tylko na zgaszonym więc jak mam jechac kosić zielonke zaciągam sprzegło włączam ''tryb od wałka'' odpalam i spuszczm sprzęgło dopiero na łące,buszowałem po necie ale nie znalazłem schematu jak wogule wygląda to sprzegło od wom,dzięki za zainteresowanie tematem

Edytowano przez AlBandi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5003

Jeśli podciągnięcie sprzęgła nic nie daje to na 99% tarcza sprzęgłowa do wymiany, po prostu zużyła się.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość AlBandi   
Gość AlBandi
Napisano (edytowany)

no i lipa.a idzie dokupić taką tarcze do tej serii renówek?z tego co mi napisałeś morał prosty rozjechanie maszyny na pół i wymiana, to zrobie w swoim zakresie bo troche jestem mechanikowaty technik mechanik w papierach a pytam bo z renówkami niemiałem do czynienia wcześniej w mojej jak do tej pory robiłem uszczelniacze na tylnim moście i simering na wale ale do tego badziewia co pisałem to jeszcze sie niedobierałem wolałem zapytać kogoś z doświadczeniem z renówkami bo to troszkkkkkeeee robotki będzie nie jakiejś mega skomplikowanej  bo układów  scalonych tam niema tylko pare kapsli spadnie przy tej robocie bo to nie hop siup coś takiego zrobić.oświeć mnie co z tą tarcza da rade dokupić?

Edytowano przez AlBandi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    839

Zakucie tarczy jakieś 100zł, ale nie wiem czy to w tym przyczyna - zużyta tarcza powoduje prędzej ślizganie się sprzęgła - znajdź okienko i zerknij na łapki czy nie są zdarte, no i śrubę regulacyjną rozkręcasz a nie skręcasz chyba o tym wiesz? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość AlBandi   
Gość AlBandi
Napisano (edytowany)

tak tak panie paweł skręcałem i rozkręcałem i jeden ciul Capone doradzal co innego ale myśle tak jak ty jakby była tarcza zjechana to byłby problem po całej bandzie niebyłoby problemu w  włączeniu wom''chodzi mi o zębatke''' bo jakby była zcheblowna to nic by nieciągneła  i po spuszczeniu sprzęgła nic by sie specjalnego też nie działo a w kosiarce rozrzutniku i prasie nieodczuwa się slizgania sprzęgła  ,kur.....a jakbym miał schemat tego całego sprzęgła od wom to zaraz by obczaił co i jak problem tkwi raczej w mechanizmie rozłączania ale żeby cokolwiek zobaczyc to trzeba zrobić defragmentacje ciągnika niema okienek ani innych miejsc do podglądu

Edytowano przez AlBandi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Pamiętaj!

Dalsza praca z taką usterką ciągnika jest niewskazana. Jeśli będziesz jeździł na włączonym sprzęgle zniszczysz dodatkowo łożysko oporowe odpowiedzialne za WOM, bo są dwa.

Jeśli masz pojęcie to bez problemu zrobisz. Zaopatrz się w dobry wózek do odjechania przodem.

 

W każdym dobrym sklepie z częściami do ciągników i maszyn rolniczych. Jeśli nie mają to sprowadzą. Musisz znać średnicę zewnętrzną i ilość frezów. Możesz także ją zakuć, będzie taniej.

Jeśli chcesz zobaczyć, jak wygląda lub nawet kupić popatrz choćby tu: http://technikarolna.pl/czesci/renault%20/renault-claas-651s-traktor5815-f3.php

Są jeszcze inne strony.

Tu masz przedstawioną ogólną budowę kompletnego sprzęgła: docisk wraz z tarczami: http://www.bima.pl/pl/p/ZESTAW-NAPRAWCZY-SPRZEGLALAPKI-PIERWSZEGO-STOPNIA-RENAULT/1131

(choć strona odnosi się do zestawu naprawczego I stopnia).

 

Pamiętaj, że masz do wymiany tarczę od WOM, czyli II stopień!


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość AlBandi   
Gość AlBandi

Ok.dzięki panowie za informacje,szkoda tylko że nie zrobiłem tej naprawy w zimie jak było sporo wolnego czasu a teraz sianokosy itd.ale coś się wymyśli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez BartekSzulc
      Witam. Mam problem w renault 103-54, mianowicie rewers nie zawsze wchodzi do tyłu, prawdopodobnie widełki rewersu sie podtarły. Mam pytanie jak sie do nich dostać? Trzeba rozpoławiać ciągnik lub zdejmować/unosić kabinę? Dodam że rewers jest mechaniczny, a skrzynia bez żłów zając, 4 zakresy po 4 biegi.
    • Przez GRWielkopolska
      Witam mam problem z ciągnikiem Renault 133.14 chłodnica jest umyta a ciągnik się grzeję.Proszę o odpowiedź
    • Przez nuszka007
      Witam, mam problem z Renault Ares556rx. Nie załącza się napęd, a świeci się kontrolka. Nim oddam go do mechanika chciałbym samodzielnie dojść o co chodzi jeśli to możliwe. Oleje i filtry po wymianie, po podlewarowaniu przodu można poprzez koła zakręcić wałem zarówno na włączonym jak i zgaszonym silniku. Frez na wale ok. Chciałbym zacząć od podstaw typu bezpieczniki i elektrozawory lecz nie wiem gdzie owe się znajdują. Nie ma też bezpiecznika i przekaźnika typowo od napędu. Pomożecie? Pisałem w innym temacie lecz bez odpowiedzi.
    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez dawid464
      witam mam pytanie czy silnik d226-6 rożni się czymś oprócz tubro od td228-6 mają one takie same pojemności, tłoki ???
      czy są morze to inne silniki różniąc się od siebie czy są dostępne części do td228-6 ????
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.