ursus1014ieco410

ilośc czynnika w klimatyzacji

Polecane posty

nie wiem ile ale spróbuj nabić 0.60kg i sprawdź jak działa metoda prób przecież próba to nie majątek , przynajmniej ruszę ci temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli okład klimatyzacji masz napełniony czynnikiem to przy wymianie nabij tyle samo, ile udało się zciągnąć i tak samo musisz postąpić z ojejem do smarowania układu klimatyzacji. Jezeli chlodzenie cie nie zadowoli to dobij wiecej czynnika, ale pamietaj że jezeli za dużo nabijesz to możesz uszkodzić układ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

michu20    121

A najlepiej to zadzwoń na serwis i zapytaj ile powinno być ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    389

0,6 to wchodzi do samochodu, instalacje w maszynach są większe, wejdzie ok 2 kg. A tak w ogóle to po co takie brednie opowiadacie nabij tyle czy tyle, przecież on tego i tak sam nie nadmucha, nawet jak gdzieś załatwi sobie butlę z czynnikiem to co, ma ją podłączyć do ciągnika od tak. Podłącza się stację, mierzy ciśnienia na tłoczeniu i powrocie i napuszcza się tyle aż zegary pokażą co trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    268

2kg to do autobusu wchodzi.

Instalacja w ciągniku jest taka sama jak w sam. osobowych i ciężarowych wchodzi około 900gram.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    192

Same Silver wchodzi 1600g tak, że gadanie o tym, że układy są takie jak w osobówkach można sobie darować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peny259    11

Powinna być nalepka na jednej z części układu z nazwą czynnika i jego ilością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Styzus    42

0,9kg wchodzi do renault ares 630, bo dzwoniłem do claasa zeby dowiedzieć sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bardzo często są nalepki ale z rodzajem gazu a nie ilością , co do szczelności najpierw zrobić próbę azotowa powinno wykazać ewentualny ubytek jeśli nie wpuścić freon z barwnikiem , do maszyn rolniczych wchodzi przeważnie ok 1 kg lub więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    389

A jakie to ma znaczenie ile wlezie tego gazu, klimatyzacja ma prawidłowo pracować bez względu czy układ ma pojemność w jednym ciągniku 0,6 czy drugim 3kg. Naładowanie 1kg to koszt ok 40zł wraz z obsługą więc śmieszne pieniądze. Ktoś tu pisał że do autobusu wchodzi 2kg, akurat widziałem jak kolo przy mnie wpompował do takiego pojazdu 6kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za mała ilość gazu=zła proporcja oleju do czynnika=uszkodzenie sprężarki spowodowane zbyt dużą iloscią oleju w komorze sprężania=koszty wymiany spręząrki


W przypadku jezeli bedzie znaczaca ruznica w ilosci czynnika nabitego do podanego przez producenta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    389

Czytając te brednie podejrzewam że żaden z piszących tu "specjalistów" nie ma pojęcia o działaniu klimatyzacji nie mówiąc już o jej obsłudze. Mając do dyspozycji podstawowe przyrządy oraz wiedzę, układu nie da się przepełnić ani niedopełnić bez względu na to czy wiem ile tam włazi czy nie, napuszcza się tyle gazu aby ciśnienia były takie jak trzeba, jeżeli ktoś nie ma o tym pojęcia niech nie bierze się za to. Teraz praktycznie każdy warsztat samochodowy nawet taki w stodole ma stację do obsługi klimatyzacji to po co kombinować i uwalić sprężarkę albo rozszczelnić układ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    367

Case MX  ma 1,85 kg, nabiłem 1,6 i za mało klima mi się wyłącza, A chciałem mniej bo za mocno mi chłodziła. Teraz dopuszczę do 1,85 i  jak będzie za mocno chłodzić to na ogrzewaniu będę jeździć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

mikad napisałeś co wiedziałeś  . Ciśnienie takie jak trzeba ? czyli jakie ?specjalisto 

Edytowano przez rolnikserwis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    389

No i co z tego że Ci powiem jak i tak nie będziesz wiedział z czym to się je. Ciśnienie w układzie zależne jest od temperatury otoczenia i wygląda mniej więcej tak 

16C - WC 8,5-13/NC 1,5-2
21C - WC 12-18/NC 1,5-2
27C - WC 14-21/NC 1,5-2
32C - WC 16-24/NC 1,5-2
38C - WC 19-26/NC  1,5-3
43C - WC 22-28/NC 1,5-3,3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    389

Nijak. Masz napuścić tyle gazu aby ciśnienia LP i HP były takie jak trzeba, jeżeli przepływomierz w stacji czy waga (jeżeli nie masz stacji tylko same zegary z przewodami) pokaże 1,1kg to klient płaci za 1,1kg czynnika. Z układu pomimo jego całkowitej szczelności z biegiem czasu ucieka gaz głównie przez przewody elastyczne, guma jest mikroporowata i przepuszcza choć tego nie widać. Np po 5 latach trzeba dopuścić 200 gram bo wydajność chłodzenia spadła i jakbyś to zrobił znając tylko pojemność pustej instalacji. Tak więc wiedza o ilości czynnika w instalacji przeciętnemu użytkownikowi nie jest do niczego potrzebna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez cygi
      czym róznią sie od siebie john deere 7810 i 7800 ?? co sadzicie o tych maszynach i jakie maszyny da rade pociagnac.... ile spali.... ciekawy jestem równiez jego awaryjnosci i ceny czesci zamiennych.... czy watro kupic urzywanego ?? wiem ze to duzo pytan ale interesują mnie te traktory....
    • Przez fineasz007
      Witam,
      Nadchodzi wiosna, dlatego też trzeba odpowiednio przygotować maszyny na jej powitanie. Zimne miesiące pomogły wzbogacić park maszynowy o traktor John Deere 6300. Jednak, aby spisywał się on bez zarzutu i większych problemów należy wymienić w nim wszystkie płyny eksploatacyjne, filtry oraz olej.
       
      Jako że jest to pierwszy ciągnik tej marki w moim posiadaniu, chciałbym zapytać, gdzie są wszystkie korki spustowe oleju, płynu chłodnicy, filtry (wszystkie, tj. powietrza, paliwa, olei), a także inne rzeczy, o który nie wolno zapominać? Jaki rodzaj oleju, płynu do chłodnicy, a także w jakich ilościach je zalewamy? Generalnie prosiłbym o wszystkie cenne informację w formie klarownej rozpiski, aby każdy, kto w przyszłości kupi "Jaśka" mógł sobie tutaj zajrzeć i rozwiać wszystkie wątpliwości. Jak wiadomo, na tych rzeczach się nie zaoszczędzi.
       
      Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za udzielone informacje!
      Fineasz007
    • Przez tomaszwierzbicki_131195
      Witam, mam problem z wymontowaniem tylnego siłownika podnośnika w JD 8100. Jak wysunąć bolce? Są one równo schowane z siłownikiem ( nie wystają poza otwór). Jest tam podkładka zabezpieczająca, którą zdjąłem. W bolcu jest kilku centymetrowy gwint, może jego trzeba wykorzystać? Z góry dzięki.
    • Przez grabaz
      Witam,
      Mam problem z John Deerem 6900, a mianowicie po ustawieniu dźwigni na postoju/parking nie blokuje się skrzynia, ciągnik jest na luzie. Co może być tego powodem? Sprawdziłem linkę i chodzi razem z dzwigienką przy obudowie skrzyni. Czy linkę można naciągnąć bo jest chyba jakaś regulacja czy raczej problem jest w skrzyni?
    • Przez Rzewson
      Witam mam problem z moim John deerem ,ładowarka nie odpala samoczynnie po 20 min Odrazu po zgaszeniu odpala ,muszę ją odpalać z rozruchu ,akumulator jest dobry , filtry zmieniane ,po podpięciu rozruchu wystarcza jej jeden obrót do odpalenia.Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj