Skocz do zawartości
dronningborg6

Blokada tylnego mostu.

Polecane posty

Po wymianie tarczy hamulcowych z prawej stronie w mtz, oba koła kręcą się jednocześnie. Co może być przyczyną i jak się włącza blokadę tylnego mostu w mtz? Co mogłem źle założyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    520

A jak za jedno koło trzymasz to drugim nie możesz zakręcić. Blokadę się załącza przy kolumnie kierowniczej jest rozdzielacz poruszany linką z kabiny a cały siłownik znajduje się po lewej stronie ciągnika jest taka kopuła z podłączoną rurką od tego rozdzielacza.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lukasz82    2

z lewej strony koło pokrętła przesłony na chłodnicę. chyba że masz gdzieś indziej. podaj jaki to mtz i rocznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    520

Blokada tylko włączysz jak ciągnik pracuje siłownik w tej kopule jest zasilany z pompy od wspomagania układu kierowniczego. A rozdzielacz jest tak jak kolega napisał.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

mógł się zaciąć rozdzielacz. wiesz gdzie się włącza blokadę? i gdzie jest ten rozdzielacz? dźwignia mogła wrócić a rozdzielacz nie odbił. zacznij od tego. remont prawego hamulca nie mógł wpłynąć na blokadę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba gdzies przy orbirtrolu co idzie taka linka od niego, ale to nie jest rozdzielacz tylko czujnik blokady. Dzisiaj jeszcze wymienie sprężyny i uszczelniacze i zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    0

ta wajcha jest jak sie siedzi na siedzisku kierowcy to pierwsza od lewej....ja sie pociaga jak sie siedzi na siedzeniu do siebie...ma ona 3 połozenia..1.wyłaczona 2.właczona automatycznie 3.właczona przymusowo....sterowanie jest przekazane linka na poczatek ciagnika do tego urzadzenia co nie wiem jak sie nazywa :D:D:) linka jest naciagnieta na małe kółeczko....na tym kółeczku jest małe naciecie....na korpusie sa dwa napisy po rusku....jak jest wyłaczona to jest na jednym znaku a jak jest w połozeniu 2 to naciecie jest przy drugim napisie...nie pamietam jakie były to znaki.....jak cos to piscie do mnie na gg jak chcecie dokładnego opisu...5612076....pozdro....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    5

przy tym rozdzielaczu chyba jest cos nie tak ... to znaczy ze cos sie moglo zaciac i zobacz czy wajcha od blokady jest w dobrej pozycji


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

Witam.

Mam problem z blokadą tylnego mostu w mtz 80 a mianowicie teść ma go od nowości i niedziała blokada odpiołem przewód olejowy którym idzie on do tylnego mostu i wcale nie podaje oleju. Jaka moze byc tego przyczyna czy może jest coś od nowości wyłączone? czy trzeba coś odblokować? Proszę o pomoc i Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    520

Tam niema żadnego wyłącznika powinien lecieć olej jak odkręciłeś i pociągnąłeś za dźwignię od blokady. To jest rozdzielacz który jest regulowany linką nawijaną na kółko, tak to wygląda.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

a jakim wlasciwie cudem ma byc ten olej tloczony do tylnego mostu? przeciez przewod powrotny (wychodzacy z pompy rozdzielajacej, lub orbitrola jezeli ktos juz przerabial ten uklad) jest podlaczony do takiej "rurki" wchodzacej do srodka obudowy tej kolumny, a tam wewnatrz siedzi juz tylko filtr.

co prawda po drugiej (zewnetrznej) stronie tej "rurki" jest przewod (metalowy) ktory prowadzi do tego urzadzenia od blokady. no ale jak tam ma byc tloczony olej, jezeli cale cisnienie spada na filtrze? jak to sie dzieje?

 

a propos, jezeli sie domyslacie, u mnie tez nie dziala blokada. ;) ale zanim podejme sie tej naprawy to chcialbym zrozumiec dokladna zasade dzialania tego ukladu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    80

jak masz tą kolumnę wspomagającą to z jej lewej strony na gorze jest kółko z linką sterującą i to służy do sterowania zaworem (kółko) od tego idzie przewód na tył do siłownika od blokady który sciska tarcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

bedziecie tak dalej pier..., ze koles zajezdzil jelenia bla bla, a tamten to tamto sramto itd.?

wybaczcie, ale ja myslalem, ze tutaj mozna nabyc troche wiedzy na temat napraw roznych podzespolow w ciagnikach, a nie jakies pogaduchy o ludzkiej glupocie i braku rozumu.

dobra, ochlonmy troche. wierze, ze sa tutaj uzytkownicy ktorzy znaja sie na rzeczy.

 

jak masz tą kolumnę wspomagającą to z jej lewej strony na gorze jest kółko z linką sterującą i to służy do sterowania zaworem (kółko) od tego idzie przewód na tył do siłownika od blokady który sciska tarcze

chyba nie zrozumiales o co mi chodzi.

jezeli pociagne za linke, no i otworzy sie ten zawor od blokady, to i tak olej nie wtloczy sie do mostu bo przeciez lepsze ujscie oleju jest na filtrze. i tam bedzie spadac cale te cisnienie.

to jest tak samo jakbys mial pekniety przewod olejowy prowadzacy do silownika np. od tura. nic nie podniesiesz bo cale cisnienie bedzie uciekac na peknietym przewodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    80

nierozumiem cię jak olej się nie wtłoczy to jest tak zrobione żę pójdzie .Inna sprawa to to to żę nie mówisz że majstrowałeś coś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

ja tylko przerobilem stare serwo na orbitrol. a przewod powrotny z orbitrola podlaczylem do tej "rurki" - tego trojnika, ktory wchodzi do srodka kolumny. no i z tego trojnika odchodzi tez maly przewodzik, ktory prowadzi do pokrywy kolumny, i jeszcze z tego trojnika odchodzi mala rurka z oczkiem i sruba przelewowa, ktora prowadzi do tego malego ukladu od blokady.

czy cos namotalem z tym podlaczeniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    520

Wrzuć zdjęcia tej modernizacji i jaki koszt przerobienia (materiałów).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

ja kupowalem wszystko oddzielnie w roznych miejscach i jakos taniej mi wyszlo :)

i jest jeszcze jedno ale. nie polecam takiego sposobu montarzu, bo w przypadku tego kompletu orbitrol montuje sie do obudowy kolumny serwo (na miejsce starej pompy rozdzielajacej). czyli jak po staremu - kierownica jest polaczona z orbitrolem za pomoca dlugiego drazka przechodzacego nad silnikiem, ktory dodatkowo dodaje swoj opor podczas obracania kierownica, a jak silnik pracuje to tak napier.... (czyt. drży), że kierownica to jakby zaraz miala wyskoczyc.

zatem lepiej jest zamontowac orbitrol tuz pod kierownica, tak jak jest to zrobione w nowszych mtzach i we wszystkich nowszych ciagnikach.

 

ja wlasnie bede "przesadzal" orbitrol pod kierownice, bo mam aktualnie zronione tak jak wyzej opisalem.

... wiec wiem co mowie ;)

a propos tej aukcji. mozna kupowac tylko poszczegolne czesci, nie caly komplet. wystarczy skontaktowac sie ze sprzedawca.

 

a wlasnie....

mialem wrzucic fotki mojej przerobki, ale sponiewaz jest do bani, musicie jeszcze troche poczekac :)

 

ps. czy to wlasciwy temat? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

wiem o co ci chodzi ;)

ten czujnik od blokady jest caly czas wyciagniety, nie ma tam juz nic co mogloby go wcisnac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

Wprawdzie dopiero się przymierzam do przerobienia wspomagania na orbitrol, ale ja bym ze starej kolumny wywalił tylko ślimak i tłok z siłownika, i w ten sposób blokada będzie działać po staremu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Walec    0

Hej Chłopy

posiadam MTZ 82 z 95roku i mam problem bo gdy włączam blokadę to strasznie się olej leje z tej obudowy od blokady. Dlaczego???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zetor7745T
      Co sądzicie o nowym MTZ BELARUS 952.2 ?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Alchemik
      Czy części od JUMZa 6 AM/AL (starsza wersja -mała kabina)  pasują od JUMZa 6 KM/KL (duża kabina - zależnie od kraju itp chyba od 1988roku). Pomijając silnik gdzie w starszej wersji można trafić wersję bez wtrysku bezpośredniego, przekładni kierowniczej, czy są jeszcze jakieś różnice? Głównie interesuje mnie skrzynia biegów(Czy np. otwory pod przekładnię kierowniczą  różnią się? Cała pokrywa skrzyni?), ale informacja o innych podzespołach również będzie cenna.
      W skrócie: Jak bardzo starsza wersja JUMZa nadaje się na dawcę części dla nowszej wersji?
    • Przez kumarzysta
      Witajcie, interesują mnie głownie te 3 modele belarusa 952 czyli 2 w metalowej masce, 4 w plastiku oraz 5, ewentualnie 820. Co jest najlepiej zakupić oraz gdzie takowy zakupić, aby była jeszcze ta gwaranacja, ja jestem z pólnocy Polski, okolice Kętrzyna. 
      Chciałbym w ciagniku prostotę, czyli rzędowa pompa, 1obwodowa instalacja hamulcowa. 
      Jak wyglada kabina wewnątrz, druga osoba się zmieści w niej czy nie za bardzo?  Ciągnik będzie służyć zapewne w turze bo jest gospodarstwo nastawione na bydło mleczne oraz zboża (myślę nad zakupem w hydramet giżycko chyba że są osiągalne tańsze) oraz robić w polu(gruber, pług 4skibowy bo taki aktualnie posiadamale myslę nad 5, bo zapewne pociagnie chodź mam często iły, a lżejsza ziemia to rzadko, 385 z 4 staje dęba, 914 powoli idzie na tej ziemi, a podczas siania jeśli się uda uprawić to często są takie grudki zparę cm, reszta to skała) i transport, do prasy posiadam 385. Czy ten ciagnik podoła w agregacie uprawowo siewnym 3m? jesli tak to jakim? 
      Z tego co cztałem należy wziąść z monobloku, szerokim ogumieniem i krzyżakowym moscie. Jakie są zalety, róznice pomiędzy modelami oraz jakieś kontakty posiadacie do firm które to sprzedają na kredyt z gwarancją?  Przepraszam za kiepskie sformułowanie zapytania, niestety humanistą nigdy nie byłem. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.