Skocz do zawartości
PolRol112

Ciągniki z Holandii (rejestracja)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
PolRol112    0

Witam chce zakupić ciągnik od handlarza który sprowadził go z Holandii a tam podobno się nie rejestruje ciągników rolniczych więc daje mi tylko fakture. I teraz pytanie co potrzebuje żeby go zarejestrować ? Czy sama faktura wystarczy? Podobno jest też potrzebna homologacja z Holandii?. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.

 

 

 

 

Ps. Proszę o w miarę szybką i konkretną odpowiedź bo mało czasu mi zostało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15
Napisano (edytowany)

Z tego co wiem to rejestracja jest na podstawie umowy kupna-sprzedaży i oświadczenia, że sprzęt nie był wcześniej rejestrowany. Rejestrowałem w ten sposób hl-kę 2 lata temu rzekomo z holandii ale moim zdaniem to jest knyf na rejestrowanie sprzętu bez papierów.

Nie doczytałem, że masz fakturę na jej podstawie powinieneś zarejestrować ten sprzęt.

Edytowano przez tomek83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vhalior2    34

wystarczy faktura i jeśli jest to tablica. przetłumaczyć i do wydziału: )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

To ja podepnę się i zapytam tak z ciekawości. Mam na oku przyczepę ale nie ma papierów i ciekaw jestem jakby ją spróbować zarejestrować jako sprowadzoną na umowę kupna-sprzedaży że niby z Holandii. Przeszłoby to WK?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    869

@up Spytaj użytkownika "gezesmaly" on twierdzi że to przechodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

@PolRol112 pierwsze co powinieneś zrobić to zapytać się o to w swoim Wydziale Komunikacji, bo w jednych przechodzi a w innych są wielkie problemy (ja akurat je miałem), Chodzi właśnie o świadectwo homologacji w którym są wszelkie dane szczegółowe, które potem lądują w dowodzie rejestracyjnym. Gdy ciągnik nie zarejestrowany (brak dowodu) to nie ma z kąd spisać tych danych i po to świadectwo. Niby można to obejść przez przegląd zerowy, ale aby na niego jechać potrzebne tablice tymczasowe a żeby je dostać potrzebne dane na co i błędne koło się zamyka.

 

Pośpiech jest tu złym doradcą, mówię Ci zacznij od WK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek5320    6

musisz przetłumaczyć dokumenty, następnie udać się na przegląd, i ubezpieczyć i zarejestrować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PolRol112    0

Dziękuje wszystkim za pomoc. Pytałem w WK powiedzieli że musi być też właśnie ta homologacja. A sprzedający mówi że nie raz tak rejestrował i nie potrzeba. Chyba daruje sobie ciągniki z Holandii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Jak jest taki do przodu (handlarz) to niech zarejestruje na siebie i potem sprzeda bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Jak mnie śmieszy jak ktoś pisze, że można sobie ciągnik czy przyczepę zarejestrować od tak na Hansa Christiana Andresena, obywatela Holandii bez żadnego problemu. Przecież każdy kto ma chociaż kroplę oleju w głowie sam dojdzie bez większej dedukcji do wniosku, że gdyby tak było to każdy ciągnik/przyczepa bez papierów w Polsce były by tak zarejestrowane przez co mądrzejszych handlarzy wyjadaczy - czemu ma brać za C330 bez kwitów 8-9 tyś. skoro może napisać na kolanie umowę z w/w Andersenem, polecieć do WK i zarejestrować, a potem C330 sprzedać jako zarejestrowaną, od pierwszego właściciela za 12-13 tyś.

 

Ludzie myślcie troszkę, to nie czasy zamierzchłej komuny gdzie za butelkę wódki można było załatwić studia, chcąc nie chcąc jesteśmy w cudownej UE i Holandia też jest, przepływ informacji jest bardzo szybki - to że komuś się udało zarejestrować w taki sposób, nie oznacza że może spać spokojnie - prędzej czy później wyjdzie, że taki człowiek nie istnieje, nie ma takiego adresu albo co gorsza nałożą się dwa numery ciągników w Polsce przy rejestracji - ciekawy jestem czy wtedy Hans Christian Andersen potwierdzi że rzeczywiście sprzedał ci ciągnik :) Jeżeli nie, to parę lat posiedzisz, a na zawiasy w takich sprawach bym nie liczył, bo nie ma nic gorszego niż "oszukiwanie państwa" :P

 

Siedzę w temacie od drugiej strony i powiem tylko nieoficjalnie, że od 2016 roku mamy zwiększone fundusze na wyłapywanie takich cwaniaczków - na razie wpada 5-10 rocznie na cały kraj, ale wszystko idzie w dobrą stronę bo już nawet w Holandii wiedzą, że większość Ursusów od paru lat była tylko od nich :PPP Od marca 2017, jeżeli chcesz w Holandii kupić legalnie ciągnik, sprzedający musi zgłosić sprzedaż do odpowiedniego urzędu, podając wszystkie jego dane. Kopię tego zgłoszenia otrzymuje kupujący - na razie w WK w Polsce ich nie wymagają, ale to kwestia czasu - ważne jest to, że jak ktoś przychodzi do mnie z umową z Holandii to mogę sprawdzić prawdziwość w 24h wysyłając zapytanie do urzędów w NL, kiedyś trzeba było przez ambasadę i tylko w przypadku podejrzenia oszustwa :)

 

Piszę ku przestrodze, żeby jakiemuś cwaniakowi nie przyszło do głowy narobić sobie kłopotów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

A jak już kupuje się jakiś sprzęt to niech patrzy w datę pierwszej rejestracji. Jest to pole oznaczone literą B na pierwszej stronie dowodu rejestracyjnego na samym dole.

Jeżeli jest tam data młodsza niż 10 lat to ja bym sobie odpuścił taki sprzęt ;)

 

Nie wiem jak jest z pojazdami od komornika - jaką mają wbijaną datę w przypadku sprzedaży bez dowodu rejestracyjnego.


Dziękuje wszystkim za pomoc. Pytałem w WK powiedzieli że musi być też właśnie ta homologacja. A sprzedający mówi że nie raz tak rejestrował i nie potrzeba. Chyba daruje sobie ciągniki z Holandii.

 

Jak masz pewność że nie lewy ciągnik to niech handlarz rejestruje.

Z moich informacji nie jest potrzebna homologacja/Świadectwo Homologacji bo pojazd był dopuszczony do ruchu w innym kraju w tym przypadku Królestwie Niderlandów i tam po prostu nie był zarejestrowany, wymogi dla tego pojazdu są takie jak dla daty produkcji tego pojazdu.

Homologacja tylko dla pojazdów nowych!!! A niech Ci udowodni że to nowy pojazd, nawet skarbówka mówi że pojazd używany jest gdy jest starszy niż chyba 6 miesięcy i ma ponad 6 tys km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×