Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
doman57

Wycielenia mięsnych

Polecane posty

doman57    10

Mam 8 jalowek miesnych 100% Limousine Dopiero zaczynam hodowac to bydlo i chyba juz niedlugo maja sie cielic Jak poznac ze krowa juz sie bedzie cielic? U miesnych to jest jakos inaczej? I nie wiem czy odgrodzic na jakis czas cielaca sie krowe od stada???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamieniak89    27

U mięsnych raczej nie zaobserwujesz że wymie u krowy nabiera, widoczny jest jak u wszystkich krów niepokój, wiercenie się i częste oddawanie kału. Przy takim małym stadzie niekonieczne jest zabieranie krowy, powinna się sama ocielić no i w związku z nadopiekuńczością limousinów musisz troche uważać kręcąc się koło niej bo może Cię potraktować jak potencjalnego wroga :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
doman57    10

No jak narazie male stadko miesnych bo sporo kosztuja ale mam nadzieje rozchodowac :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

doman57    10

Wlasnie dzisiaj mi sie jedna wycielila ale byl pewien problem Podczas porodu wypadla macica Lekarz weterynarii jakos wepchnal ja na swoje miejsce ale ja sie troche martwie ze nie wszystko bedzie OK Mial ktos taki przypadek??? Zastanawiam sie czy to teraz bedzie przy kazdym porodzie u tej krowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gosc1    2

wypadanie macicy to dość duży problem. ja nie miałem tego przypadku, ale kolega co ma dużo krów miał już sporo takich przypadków. U niego to się kończyło sprzedaniem krowy na ubój, nie znam szczegółów, ale chyba to nie będzie już OK. Obym się mylił, i życzę Ci zęby było dobrze i powodzenia w dalszej hodowli. A i najlepiej trzeba było spytać weterynarza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zimny90    1

U mnie tez był taki przypadek kiedys ale wszystko było OK.....Mozesz mieć problemy z zacieleniem ewentualne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
doman57    10

I potem krowa normalnie miala cielaki??? Weterynarz mowil ze nie powinno byc problemow i ze to nie oznacza ze przy nastepnym cielaku tez ma tak byc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziku    2

ja miałem tak samo. po wycieleniu tez zaczeła wypadac. weterynarz twierdził ze to w niczym nie będzie przeszkadzac ale sprzedałem ją, nie chciałem ryzykowac. Niewiadomo jakby to było przy następnym cieleniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomacha001    4

unie był gorszy przypadek wypadła macica cielak sie urodził a krowa nadal wypchała macice lekarz szyła macice ale krowa padał po 5 godzinach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamieniak89    27

No to u mnie dzisiaj się jałówka cieliła, ciele miało podwiniętą nogę, ojciec wyprostował ją, a ja w tym czasie jeszcze 3 ludzi do pomocy załatwiłem. Jałówka była średniotłusta, chodziła po dworze i żywiła się sianem i słomą, była w dobrym wieku do rozrodu, to jest pierwsze ciele po odynie i wieczorem zważe je, mam zamiar kontrolować wagę pourodzeniową po tym byku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
doman57    10

A ten Odyn to jaka rasa??? Mi sie teraz wycielily ostatnio 3 limousine 100% w jednym tyg Problem byl tylko z pierwsza krowa Reszta cielila sie bez ludzkiej interwencji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz1515    1
Wlasnie dzisiaj mi sie jedna wycielila ale byl pewien problem Podczas porodu wypadla macica Lekarz weterynarii jakos wepchnal ja na swoje miejsce ale ja sie troche martwie ze nie wszystko bedzie OK Mial ktos taki przypadek??? Zastanawiam sie czy to teraz bedzie przy kazdym porodzie u tej krowy

witam, widzę że więcej osób miało taki sam problem jak my, u nas też krowa sie wycieliła i zaraz po jak parła łożysko to wyparła macice, to był dopiero problem, przyjechało dwóch lekarzy i nie mogli sobie z tym poradzić ze względu na to ze krowa ciągle parła :) no końcu sie udało ale za to niezły rachuneczek dostaliśmy :angry: krowa i tak niebyła by zdatna do kolejnych zacieleń a więc odpaśliśmy ją i na obój ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamieniak89    27

Mojemu musimy dać kółko w nos, bo może w tym roku pujdzie na łąkę, tylko trzeba go troche "wytresować" aby był posłuszny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorak    2

Odnośnie wycieleń bydła mięsnego. Ostatnio wycieliły mi się 2 jałówki limousin (LM) i musiałem pomagać bo same nie wycieliły by się i podejrzewam że z resztą będzie podobnie. Z mlecznymi mam tak samo - zawsze potrzebują pomocy. W sobotę miałem ciężkie wycielenie HF zacieloną LM - w skutek czego pękła jej miednica (najprawdopodobniej) na szczęście weterynarz powiedział że nie ma się czym przejmować i że z krówką wszystko ok.

Mlecznym zawsze pomagałem a z mięsnymi dopiero zaczynam ale jakoś nie wyobrażam sobie aby miały mi się cielić same - obym się mylił :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    529

Mi w tamtym roku prawie wszystkie krowy same się wycieliły. Również bliźniaki. Tylko przy jednej pomagałem i to niewiele. Są to mieszance.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vhalior2    34
Odnośnie wycieleń bydła mięsnego. Ostatnio wycieliły mi się 2 jałówki limousin (LM) i musiałem pomagać bo same nie wycieliły by się i podejrzewam że z resztą będzie podobnie. Z mlecznymi mam tak samo - zawsze potrzebują pomocy. W sobotę miałem ciężkie wycielenie HF zacieloną LM - w skutek czego pękła jej miednica (najprawdopodobniej) na szczęście weterynarz powiedział że nie ma się czym przejmować i że z krówką wszystko ok.

Mlecznym zawsze pomagałem a z mięsnymi dopiero zaczynam ale jakoś nie wyobrażam sobie aby miały mi się cielić same - obym się mylił :lol:

Gdyby to była miednica to by raczej nawet nie wstała B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Challenger    3

A mi w sobotę cieliła się jałówka HF zacielona angusem. Mieliśmy duży problem z jej wycieleniem wezwaliśmy weterynarza i po jakimś czasie się udało wyciągnąć cielaczka ale długo nie pożył może z pól godziny. Taki ładny byczek normalnie aż mi się chciało płakać :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vhalior2    34

Challenger to musiał być duży albo była jałówka w złej kondycji bo angusy przeważnie są nawet mniejsze od hf... współczuje po stracie cielaka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Challenger    3

Właśnie o to chodzi ze jałówka była w bardzo dobrej kondycji. Po prostu byczek był za duży i tyle :) Cóż na to poradzić, mówi się trudno i żyje się dalej ;) Ale naprawdę szkoda mi tego byczka B)

Edytowano przez andrzej2110
cytowanie posta wyrzej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian40000    85

Ja jestem zdania żeby nie kryć jałówek mlecznych bykami ras typowo mięsnych, cielak mięsny jest zawsze szerszy i to stanowi problem przy cieleniu. Przy kryciu krów też zwracam na to uwagę te które maja problemy z wycieleniem zacielam tylko hf-ami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matys89    0

A u mnie w okolicy polecają kryć angusami bo cielak jak się rodzi jest mały i raczej nie było u mojego wujka problemu z angusami. Ale mój wujek ma jednego angusa który nie chce rosnąć skubany je normalnie a nie rośnie nie wiecie może czym to może być spowodowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Challenger    3

U mnie jak inseminator był tez mi tak powiedział ze najlepiej by było jak bym zacielił jałówkę angusem. A tu się okazało ze cielak miał ponad 50 kg. I niestety nie udało się nam go uratować. Ale cóż na to poradzić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vhalior2    34

Ale hf tez się czasem rodzą b.duże ostatnio u mnie krowa przechodziła ponad3 tyg z ocieleniem i urodził się byczek który miał ponad 50kg wiec jak by padło na jałówkę to tez by rady chyba nie dała a ze padło na krowę to z drobna pomocą ocieliła się i jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×