Skocz do zawartości
rysiek76

ursus c-330 brak ciśnienia oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rysiek76    1

Witam
Mam problem z ciśnieniem oleju po odpaleniu ciagnika. Świeci kontrolka około 15 sekund po odpaleniu do czasu napełnienia filtra olejem przez pompe. Pompa czujnik olej filtr nowe a problem pozostał. Pytanie czy olej ma spływać z filtra do misy po zgaszeniu silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Dalsza praca silnika z takim niedomaganiem jest niedopuszczalna!

 

Każdy z nowo zakupionych elementów może posiadać wadę fabryczną. Jeśli chodzi o spływanie to zależy od budowy filtra. Aby przeciwdziałać spływaniu oleju z filtra stosuje się w ich budowie wewnętrzny zawór przeciw-zwrotny zapobiegający cofaniu się oleju. Kiedy silnik nie pracuje, zawór ten zapobiega ściekaniu oleju z filtra, co w rezultacie skraca czas pracy jednostki napędowej z niskim ciśnieniem oleju w chwili i tuż po odpaleniu silnika. Zawór ten to zazwyczaj gumowa uszczelka, którą można zobaczyć przez otwory w pokrywie filtra. Nawet samo napełnianie filtra bez zaworu przeciw-zwrotnego może trwać max 5 sekund, ale nie 15. Problem tkwi także w innym miejscu.

Może to być:

  1. niski poziom oleju lub nieodpowiedniej jakości olej
  2. niesprawny czujnik ciśnienia oleju
  3. nieszczelności układu olejowego
  4. niesprawna pompa oleju
  5. przytkany wlot oleju do pompy z miski olejowej
  6. zablokowany w pozycji otwartej zawór przelewowy regulujący ciśnienie oleju w układzie lub ogólnie niesprawność zaworu
  7. ...

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam problem. okazało się, że olej był za rzadki.


Wymieniłem olej i końcówki wtryskiwaczy. Problem minął, ponieważ jeden wtryskiwacz tak lał, że do ok 1000obr/min nie było suwu pracy na jednym cylindrze i olej napędowy przedostawał się do miski przez pierScienie i rozcięczał ojej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rysiek76    1

AlaCapone każdy z twoich pomysłów sprawdzałem wymieniając elementy tj. olej filtr czujnik i pompe oleju i żadnej zmiany nie było. Stawiam na nieszczelności w układzie. Problem pojawił się przez ostatnie 30 mtg i sie pogłębia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Trzeba szukać przyczyny do skutku.

 

Filtr olejowy to oczywiście puszkowy jednorazowy, zaś nowy olej, który zalałeś silnik to ...?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rysiek76    1

Filtr puszkowy jednorazowy był filtron jest org. ursus a olej jak zwykle od lat elf 15w40. Dodam że praca silnika się nie zmieniła tak samo moc tylko ta kontrolka swieci po odpaleniu. Przy odpalaniu do 30 minut od ostatniego odpalania kontrolka gaśnie w chwili rozruchu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Jeśli zastosowałeś filtr marki "filtron" to standardowo montowany jest weń zawór przeciw-zwrotny, jak i olej nie jest tego przyczyną. Skoro tak, to pozostaje szukać przyczyny dalej, dużo wskazuje na nieszczelność zwłaszcza poniżej filtra.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kacper2365
      Witam mam takie pytanie spotkał sie ktoś z czymś takim że w silniku esiok s 15 był rozrusznik elektryczny z przodu tam gdzie korba.
      Jak by ktoś miał zdjecie po sciągnięciu pokrywy od korby bardzo bym prosił.
      A po drugie da się dokupić ten wieniec na to koło zamachowe i jakie tam są wymiary.
      Z gury dzięki dałem do tego tematu bo nieznalazlem innego jakby co to prosze przełożyć.
    • Przez wyrebski1
      Jaki olej lejecie do silnika C-330? Ja osobiście Superol CC ale zastanawiam się nad innym bo ten szybko robi się czarny!
    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Przez 330CUrsus
      Witam. Czy orientujecie się jakie są najlepsze i lepsze zestawy naprawcze do C-330(chodzi o silnik).Bo w dzisiejszych czasach to można kupić i za 120 zł ale to Chińskie i nie chcę nawet na to patrzeć.Myślałem o tych z Krotoszyna.Czy do wyjęcia tłoków trzeba zdejmować wał korbowy?I czy da się ocenić jego kondycję bez zdejmowania go? Z góry dzięki.Pozdro
    • Przez ziom3
      .... miał kapitalny remont chodzi w lekiej pracy nie jest obciazany. samom jazdom skazówka jest miedzy zielonym i czerwonym. ??? czemu???/?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.