Skocz do zawartości
rysiek76

ursus c-330 brak ciśnienia oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
URSUS
rysiek76    1

Witam
Mam problem z ciśnieniem oleju po odpaleniu ciagnika. Świeci kontrolka około 15 sekund po odpaleniu do czasu napełnienia filtra olejem przez pompe. Pompa czujnik olej filtr nowe a problem pozostał. Pytanie czy olej ma spływać z filtra do misy po zgaszeniu silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4627

Dalsza praca silnika z takim niedomaganiem jest niedopuszczalna!

 

Każdy z nowo zakupionych elementów może posiadać wadę fabryczną. Jeśli chodzi o spływanie to zależy od budowy filtra. Aby przeciwdziałać spływaniu oleju z filtra stosuje się w ich budowie wewnętrzny zawór przeciw-zwrotny zapobiegający cofaniu się oleju. Kiedy silnik nie pracuje, zawór ten zapobiega ściekaniu oleju z filtra, co w rezultacie skraca czas pracy jednostki napędowej z niskim ciśnieniem oleju w chwili i tuż po odpaleniu silnika. Zawór ten to zazwyczaj gumowa uszczelka, którą można zobaczyć przez otwory w pokrywie filtra. Nawet samo napełnianie filtra bez zaworu przeciw-zwrotnego może trwać max 5 sekund, ale nie 15. Problem tkwi także w innym miejscu.

Może to być:

  1. niski poziom oleju lub nieodpowiedniej jakości olej
  2. niesprawny czujnik ciśnienia oleju
  3. nieszczelności układu olejowego
  4. niesprawna pompa oleju
  5. przytkany wlot oleju do pompy z miski olejowej
  6. zablokowany w pozycji otwartej zawór przelewowy regulujący ciśnienie oleju w układzie lub ogólnie niesprawność zaworu
  7. ...

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam problem. okazało się, że olej był za rzadki.


Wymieniłem olej i końcówki wtryskiwaczy. Problem minął, ponieważ jeden wtryskiwacz tak lał, że do ok 1000obr/min nie było suwu pracy na jednym cylindrze i olej napędowy przedostawał się do miski przez pierScienie i rozcięczał ojej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rysiek76    1

AlaCapone każdy z twoich pomysłów sprawdzałem wymieniając elementy tj. olej filtr czujnik i pompe oleju i żadnej zmiany nie było. Stawiam na nieszczelności w układzie. Problem pojawił się przez ostatnie 30 mtg i sie pogłębia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4627

Trzeba szukać przyczyny do skutku.

 

Filtr olejowy to oczywiście puszkowy jednorazowy, zaś nowy olej, który zalałeś silnik to ...?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rysiek76    1

Filtr puszkowy jednorazowy był filtron jest org. ursus a olej jak zwykle od lat elf 15w40. Dodam że praca silnika się nie zmieniła tak samo moc tylko ta kontrolka swieci po odpaleniu. Przy odpalaniu do 30 minut od ostatniego odpalania kontrolka gaśnie w chwili rozruchu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4627

Jeśli zastosowałeś filtr marki "filtron" to standardowo montowany jest weń zawór przeciw-zwrotny, jak i olej nie jest tego przyczyną. Skoro tak, to pozostaje szukać przyczyny dalej, dużo wskazuje na nieszczelność zwłaszcza poniżej filtra.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TomaszN
      Witam Jestem posiadaczami  ursusa c 330
      I chcemy zmienić olej z cc na jakiś typu orlen ultron. Przez 40lat olej zmieniany co roku . Czy bez obaw można zmienić na lepszy olej . 
    • Przez Dosieg
      Cześć wam wszystkim! 
       
      Jestem ciekawy dlaczego w traktorach zwłaszcza o mocy powyżej 250 km nie są montowane silniki rzędowe ośmio cylindrowe. Czytałem na Wikipedii że były one stosowane głównie przed drugą wojną światową. Ciekawi mnie dlaczego silniki R8 nie są montowane do tych dużych traktorów. Przecież te sześciocylindrowe o mocy nawet 600 km nie są wysilone? Czy może chodzi o to ze R8 byłyby nie ekologiczne. Fajnie by było zobaczyć taką ósemke
    • Przez CiapekWieska
      Witam,
       
      Mam C328, kupiłem obudowe sprzęgła od C330 i chce włożyć rozrusznik planetaryny. Czytałem na forum żę można przetoczyć koło pod wieniec od C330.
      CHciałem spytać o rade czy takie rozwiązanie jest dobre, czy może ktoś to juz zrobił?
      Co z otworami do ustawiania wtrysków? Będą stoczone do połowy
      Czy trzeba przetoczyć jeszcze trochę za wieńcem tak żeby bendiks nie uderzał o koło?
       
      Za wieniec i toczenie zapłace 150zł, za koło od c330 - 300zł
      Czytałem rownież, że koło zamachowe od C328 jest lepsze bo cięższe
      Z góry dzięki za rady
    • Przez Butu
      Witam. Przez drobną nieuwagę, zapomniałem wlać wody do chłodnicy. Jechałem na przegląd ciągnika. Podczas jazdy zaczęło go lekko chwytać, zmienił trochę głos. Zatrzymując traktor, okazało się, że jechałem bez wody. Przejechałem około 1-1,5km - Ursus c335. Dolałem gorącej wody, aby nie pękł blok. Odpalił bez żadnych problemów, po czym zajechałem spokojnie do domu. Czy mogło się coś stać? coś pęknąć?
       
      Proszę o pomoc
    • Przez yaboll
      Witam co sadzicie o tym zeby załozyc wtrykiwacze od poloneza dokładnie koncowki wtryskiwaczy do c330m ? słyszałem ze duzo daja
×