razmus22

Renault Ares 610 jak rozebrac i uszczelnic WOM

Polecane posty

razmus22    1

Wiajcie ,kupilem  renault ares 610, ma wyciek po walku wom,na razie nie ruszalem sam tego zeby czasem jakies tryby czy cos nie spadlo w skrzyni ,jak to rozebrac i uszczelnic,  czy ktos to juz rozbieral? prosze o pomoc i najlepiej zalonczone rysunki czy zdjecia do tego

post-48052-0-14541400-1463172754_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Skrzynia MF a więc wykręcasz 2 spośród 4 śrub w pokrywce i w to miejsce wkręcasz szpilki dociskając tym samym tryba do siebie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razmus22    1

witaj, z ktorej strony ta pokrywe ? teraz jestem w Swiss dlatego nie mam tego przed soba, wczorej rozmawialem z mechanikami z servisu New Holland to twierdza ze bedzie oring na drogim walku i ze nie powinno nic spasc w skrzyni i wyciagnac ten drogi walek od WOM bez problemu , jeszcze poczekam na informacje  z Kalchemu servisu Classa chyba ze nie podadza zadnych informacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
domel27    1

ja u siebie uszczelnialem wom i jak wyciagniesz walek to prawdopodobnie spadnie ci tryb ale u mnie mechanik odkrecil ta pokrywe miedzy ramionami podnosnika z gory na skrzyni i wlozyl reke i siegnal tryb z gory a druga nastepnie wlozyl walek i wszystko spasowalo i dziala

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razmus22    1

dziekuje za odpowiedz , w  servisie Classa mi powiedzial ze wlasnie podnosnik zwalic, powyciagac z gory tryby walki, i dopiero wyciagnac walek wom uszczelic i spowrotem , oni za taka prace by wzieli 120zl za godz i mniej wiecej caly koszt kolo 2000zl za wymniane jednego uszczelnienia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

ło matko.... 15min roboty, 4 śrubki a filozofowania na pół dnia. Tylko nie bądź zaskoczony jak prócz uszczelniacza trzeba wymienić tulejke z którym ona współpracuje. Kolejny przypadek potwierdza regułe.... omijac tych dziadów w serwisie szerokim łukiem bo matoły nawet serwisówki nie przeczytali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razmus22    1

dlatego wolalem  odpowiedz ludzi ktorzy to robili a nie ogladali w katalogach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Chyba że masz prędkości ECO, to się sprawa trochę skomplikuje bo będą dwa tryby i jakieś tulejki dystansowe. Wtedy zdjęcie pokrywy podnośnika nie jest takie głupie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054
Napisano (edytowany)

w MFie eko jest na górnym wałku zaraz za sprzęgłem WOM a nas interesuje dolny na którym wyłacznie 540-1000. Tam nie ma cudów

post-120-0-61463600-1463402694_thumb.jpg

post-120-0-30965500-1463402846_thumb.jpg

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Oj... @lukbol drugi obrazek to wałek o którym mowa i ja tam widzę dwa tryby i przesuwkę (sprzęgiełko) między nimi i jeszcze parę innych drobiazgów, więc to poskładać po omacku nie tak łatwo.

W Aresie będzie pewnie wałek nr.29 zamiast nr. 1 i wtedy pokrywa nr.26 zamiast nr3.  Przynajmniej ja tak mam, a widać to po przykręcanej końcówce i tylko o to chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

No temu wkrecasz szpilki żeby się to nie rozpadło... sciskasz te trybo łącznie z przesuwka... przerabiałem już to w 3080 i 3060

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

No, i to jest pewnie klucz do sukcesu (te szpilki), bo proste wyciągnięcie wałka narobiło by trochę ambarasu i założenie potem "na macanego " tryba jak pisał @domel27  mogło by nie wypalić.

U siebie tego nie ruszałem więc nie znam tego z autopsji. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razmus22    1

Dzieki wszystkim za dobre rady juz zlozony ale napotkali na maly problem bo walek byl zarysowany w mniejscu uszczelniacza a jak zwykle cena servisowa oszalamniajaca tylko jedyne 3500zl  a male przetoczenie 2mm i dopasowanie uszczelniacza dokladnie 67zl  mala roznica ;) jeszcze raz dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

no ja miał w tulei już głęęęęboką ryse a że nasi tu wcześniej byli to simering silikonem poprawili :D a i tak ciekło :P 

Zamiast toczyć tak samo mogłes chromować ten wałek i byłby oryginał wymiar no ale to już trzeba mieć odpowiedni zakład pod nosem ale pewno troche drożej by wyszło ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mad    1

Żeby nie mnożyć tematów. Mam problem z womem w aresie 696, gdy wałek jest włączony słychać jakby ocierały o siebie koła zębate. Taki sam odgłos jest na 540 i 1000 obr. a stało się to po tym jak włączyłem wałek a nie był do końca zasprzęglony po zmianie prędkości obrotów. Jest tam jakiś dystans który mógł ucierpieć?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek8817    0

witam czy w renault ares 630 tez tak samo wyglada usuniecie wycieku WOM poprzez wkrecenie szpilek w miejsca imbusów i bez problemu wyciagnieciem wałka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj