Skocz do zawartości
razmus22

Renault Ares 610 jak rozebrac i uszczelnic WOM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
razmus22    1

Wiajcie ,kupilem  renault ares 610, ma wyciek po walku wom,na razie nie ruszalem sam tego zeby czasem jakies tryby czy cos nie spadlo w skrzyni ,jak to rozebrac i uszczelnic,  czy ktos to juz rozbieral? prosze o pomoc i najlepiej zalonczone rysunki czy zdjecia do tego

post-48052-0-14541400-1463172754_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    412

Skrzynia MF a więc wykręcasz 2 spośród 4 śrub w pokrywce i w to miejsce wkręcasz szpilki dociskając tym samym tryba do siebie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razmus22    1

witaj, z ktorej strony ta pokrywe ? teraz jestem w Swiss dlatego nie mam tego przed soba, wczorej rozmawialem z mechanikami z servisu New Holland to twierdza ze bedzie oring na drogim walku i ze nie powinno nic spasc w skrzyni i wyciagnac ten drogi walek od WOM bez problemu , jeszcze poczekam na informacje  z Kalchemu servisu Classa chyba ze nie podadza zadnych informacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

domel27    1

ja u siebie uszczelnialem wom i jak wyciagniesz walek to prawdopodobnie spadnie ci tryb ale u mnie mechanik odkrecil ta pokrywe miedzy ramionami podnosnika z gory na skrzyni i wlozyl reke i siegnal tryb z gory a druga nastepnie wlozyl walek i wszystko spasowalo i dziala

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razmus22    1

dziekuje za odpowiedz , w  servisie Classa mi powiedzial ze wlasnie podnosnik zwalic, powyciagac z gory tryby walki, i dopiero wyciagnac walek wom uszczelic i spowrotem , oni za taka prace by wzieli 120zl za godz i mniej wiecej caly koszt kolo 2000zl za wymniane jednego uszczelnienia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    412

ło matko.... 15min roboty, 4 śrubki a filozofowania na pół dnia. Tylko nie bądź zaskoczony jak prócz uszczelniacza trzeba wymienić tulejke z którym ona współpracuje. Kolejny przypadek potwierdza regułe.... omijac tych dziadów w serwisie szerokim łukiem bo matoły nawet serwisówki nie przeczytali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Chyba że masz prędkości ECO, to się sprawa trochę skomplikuje bo będą dwa tryby i jakieś tulejki dystansowe. Wtedy zdjęcie pokrywy podnośnika nie jest takie głupie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    412
Napisano (edytowany)

w MFie eko jest na górnym wałku zaraz za sprzęgłem WOM a nas interesuje dolny na którym wyłacznie 540-1000. Tam nie ma cudów

post-120-0-61463600-1463402694_thumb.jpg

post-120-0-30965500-1463402846_thumb.jpg

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Oj... @lukbol drugi obrazek to wałek o którym mowa i ja tam widzę dwa tryby i przesuwkę (sprzęgiełko) między nimi i jeszcze parę innych drobiazgów, więc to poskładać po omacku nie tak łatwo.

W Aresie będzie pewnie wałek nr.29 zamiast nr. 1 i wtedy pokrywa nr.26 zamiast nr3.  Przynajmniej ja tak mam, a widać to po przykręcanej końcówce i tylko o to chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    412

No temu wkrecasz szpilki żeby się to nie rozpadło... sciskasz te trybo łącznie z przesuwka... przerabiałem już to w 3080 i 3060

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

No, i to jest pewnie klucz do sukcesu (te szpilki), bo proste wyciągnięcie wałka narobiło by trochę ambarasu i założenie potem "na macanego " tryba jak pisał @domel27  mogło by nie wypalić.

U siebie tego nie ruszałem więc nie znam tego z autopsji. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razmus22    1

Dzieki wszystkim za dobre rady juz zlozony ale napotkali na maly problem bo walek byl zarysowany w mniejscu uszczelniacza a jak zwykle cena servisowa oszalamniajaca tylko jedyne 3500zl  a male przetoczenie 2mm i dopasowanie uszczelniacza dokladnie 67zl  mala roznica ;) jeszcze raz dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    412

no ja miał w tulei już głęęęęboką ryse a że nasi tu wcześniej byli to simering silikonem poprawili :D a i tak ciekło :P 

Zamiast toczyć tak samo mogłes chromować ten wałek i byłby oryginał wymiar no ale to już trzeba mieć odpowiedni zakład pod nosem ale pewno troche drożej by wyszło ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez TomekLOP
      Witam
      W mojej 103,54 nisko podnosi podnośnik pytałem innych to max podniesiony ma 105cm mój podniesie tylko na 85cm podnosząc rękami za ramiona podnośnika osiągnę te 105cm, gdzie szukać problemu może są jakieś zawory krańcowe źle poustawiane. Chyba że jest jakaś regulacja przy dźwigni do podnoszenia. Podnośnik zwykły mechaniczny bez ehr.
      Dodaje filmik jak to wygląda: 
       
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez pawelozim
      Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.
      Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.
      A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.
      Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.
×