Skocz do zawartości
News
razmus22

Renault Ares 610 jak rozebrac i uszczelnic WOM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
razmus22    1

Wiajcie ,kupilem  renault ares 610, ma wyciek po walku wom,na razie nie ruszalem sam tego zeby czasem jakies tryby czy cos nie spadlo w skrzyni ,jak to rozebrac i uszczelnic,  czy ktos to juz rozbieral? prosze o pomoc i najlepiej zalonczone rysunki czy zdjecia do tego

post-48052-0-14541400-1463172754_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    495

Skrzynia MF a więc wykręcasz 2 spośród 4 śrub w pokrywce i w to miejsce wkręcasz szpilki dociskając tym samym tryba do siebie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razmus22    1

witaj, z ktorej strony ta pokrywe ? teraz jestem w Swiss dlatego nie mam tego przed soba, wczorej rozmawialem z mechanikami z servisu New Holland to twierdza ze bedzie oring na drogim walku i ze nie powinno nic spasc w skrzyni i wyciagnac ten drogi walek od WOM bez problemu , jeszcze poczekam na informacje  z Kalchemu servisu Classa chyba ze nie podadza zadnych informacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

domel27    1

ja u siebie uszczelnialem wom i jak wyciagniesz walek to prawdopodobnie spadnie ci tryb ale u mnie mechanik odkrecil ta pokrywe miedzy ramionami podnosnika z gory na skrzyni i wlozyl reke i siegnal tryb z gory a druga nastepnie wlozyl walek i wszystko spasowalo i dziala

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razmus22    1

dziekuje za odpowiedz , w  servisie Classa mi powiedzial ze wlasnie podnosnik zwalic, powyciagac z gory tryby walki, i dopiero wyciagnac walek wom uszczelic i spowrotem , oni za taka prace by wzieli 120zl za godz i mniej wiecej caly koszt kolo 2000zl za wymniane jednego uszczelnienia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    495

ło matko.... 15min roboty, 4 śrubki a filozofowania na pół dnia. Tylko nie bądź zaskoczony jak prócz uszczelniacza trzeba wymienić tulejke z którym ona współpracuje. Kolejny przypadek potwierdza regułe.... omijac tych dziadów w serwisie szerokim łukiem bo matoły nawet serwisówki nie przeczytali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Chyba że masz prędkości ECO, to się sprawa trochę skomplikuje bo będą dwa tryby i jakieś tulejki dystansowe. Wtedy zdjęcie pokrywy podnośnika nie jest takie głupie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    495
Napisano (edytowany)

w MFie eko jest na górnym wałku zaraz za sprzęgłem WOM a nas interesuje dolny na którym wyłacznie 540-1000. Tam nie ma cudów

post-120-0-61463600-1463402694_thumb.jpg

post-120-0-30965500-1463402846_thumb.jpg

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Oj... @lukbol drugi obrazek to wałek o którym mowa i ja tam widzę dwa tryby i przesuwkę (sprzęgiełko) między nimi i jeszcze parę innych drobiazgów, więc to poskładać po omacku nie tak łatwo.

W Aresie będzie pewnie wałek nr.29 zamiast nr. 1 i wtedy pokrywa nr.26 zamiast nr3.  Przynajmniej ja tak mam, a widać to po przykręcanej końcówce i tylko o to chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    495

No temu wkrecasz szpilki żeby się to nie rozpadło... sciskasz te trybo łącznie z przesuwka... przerabiałem już to w 3080 i 3060

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

No, i to jest pewnie klucz do sukcesu (te szpilki), bo proste wyciągnięcie wałka narobiło by trochę ambarasu i założenie potem "na macanego " tryba jak pisał @domel27  mogło by nie wypalić.

U siebie tego nie ruszałem więc nie znam tego z autopsji. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razmus22    1

Dzieki wszystkim za dobre rady juz zlozony ale napotkali na maly problem bo walek byl zarysowany w mniejscu uszczelniacza a jak zwykle cena servisowa oszalamniajaca tylko jedyne 3500zl  a male przetoczenie 2mm i dopasowanie uszczelniacza dokladnie 67zl  mala roznica ;) jeszcze raz dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    495

no ja miał w tulei już głęęęęboką ryse a że nasi tu wcześniej byli to simering silikonem poprawili :D a i tak ciekło :P 

Zamiast toczyć tak samo mogłes chromować ten wałek i byłby oryginał wymiar no ale to już trzeba mieć odpowiedni zakład pod nosem ale pewno troche drożej by wyszło ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lisiur81
      Witam, jestem na kupnie aresa 640rz,mam pytanie odnośnie hydrauliki czy faktycznie będzie tam tylko pompa 60 litrów, młodszy odpowiednik 696rz ma już coś koło setki
      Czy te 60 litrów może być mało albo w jakiej sytuacji będzie za mało, proszę o opinię, 
       
      dzieki, łukasz
    • Przez Mati2812820
      Witam. Zastanawiam się o ile zmniejszyłby się rozstaw kół tylnych po przełożeniu stronami tzn. lewe koło w miejsce prawego i na odwrót? Chcę zwęzić rozstaw bo ciągnik jest za szeroki pod moje maszyny.
       
      https://naforum.zapodaj.net/7d76730940e4.jpg.html
       
      https://naforum.zapodaj.net/58b3e03d269d.jpg.html
    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez LeMon605
      Chciałbym w swojej aresce 556 wymienić radio (siedzi teraz Philips, pewnie oryginał), ale nie wiem jak za to się zabrać. Ściągnąłem ramkę otaczającą panel radia ale pod nią nie ma żadnych śrub. Druga sprawa to dlaczego radio włącza się tylko wtedy gdy kluczyk jest przestawiony w pozycję parkingową, czy jak to tam się nazywa, na zapłonie oraz przy uruchomionym silniku radio nie gra. W ogóle te radio jakieś dziwne, nie ma ono przycisku on/off.
      Proszę o pomoc
    • Przez bercik1995
      Witam mam problem z womem w renault ceres 85 problem polega na tym ze włączylem walek na obroty 540 eco ta dzwignia kolo siedzenia i teraz nie moge zmienic obrotow na 540 dzwignia wydaje sie jakby byla zablokowana prosze o pomoc uzytkowników co moze byc przyczyna 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.