News
razmus22

Renault Ares 610 jak rozebrac i uszczelnic WOM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
razmus22    1

Wiajcie ,kupilem  renault ares 610, ma wyciek po walku wom,na razie nie ruszalem sam tego zeby czasem jakies tryby czy cos nie spadlo w skrzyni ,jak to rozebrac i uszczelnic,  czy ktos to juz rozbieral? prosze o pomoc i najlepiej zalonczone rysunki czy zdjecia do tego

post-48052-0-14541400-1463172754_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    623

Skrzynia MF a więc wykręcasz 2 spośród 4 śrub w pokrywce i w to miejsce wkręcasz szpilki dociskając tym samym tryba do siebie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razmus22    1

witaj, z ktorej strony ta pokrywe ? teraz jestem w Swiss dlatego nie mam tego przed soba, wczorej rozmawialem z mechanikami z servisu New Holland to twierdza ze bedzie oring na drogim walku i ze nie powinno nic spasc w skrzyni i wyciagnac ten drogi walek od WOM bez problemu , jeszcze poczekam na informacje  z Kalchemu servisu Classa chyba ze nie podadza zadnych informacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

domel27    1

ja u siebie uszczelnialem wom i jak wyciagniesz walek to prawdopodobnie spadnie ci tryb ale u mnie mechanik odkrecil ta pokrywe miedzy ramionami podnosnika z gory na skrzyni i wlozyl reke i siegnal tryb z gory a druga nastepnie wlozyl walek i wszystko spasowalo i dziala

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razmus22    1

dziekuje za odpowiedz , w  servisie Classa mi powiedzial ze wlasnie podnosnik zwalic, powyciagac z gory tryby walki, i dopiero wyciagnac walek wom uszczelic i spowrotem , oni za taka prace by wzieli 120zl za godz i mniej wiecej caly koszt kolo 2000zl za wymniane jednego uszczelnienia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    623

ło matko.... 15min roboty, 4 śrubki a filozofowania na pół dnia. Tylko nie bądź zaskoczony jak prócz uszczelniacza trzeba wymienić tulejke z którym ona współpracuje. Kolejny przypadek potwierdza regułe.... omijac tych dziadów w serwisie szerokim łukiem bo matoły nawet serwisówki nie przeczytali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Chyba że masz prędkości ECO, to się sprawa trochę skomplikuje bo będą dwa tryby i jakieś tulejki dystansowe. Wtedy zdjęcie pokrywy podnośnika nie jest takie głupie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    623
Napisano (edytowany)

w MFie eko jest na górnym wałku zaraz za sprzęgłem WOM a nas interesuje dolny na którym wyłacznie 540-1000. Tam nie ma cudów

post-120-0-61463600-1463402694_thumb.jpg

post-120-0-30965500-1463402846_thumb.jpg

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Oj... @lukbol drugi obrazek to wałek o którym mowa i ja tam widzę dwa tryby i przesuwkę (sprzęgiełko) między nimi i jeszcze parę innych drobiazgów, więc to poskładać po omacku nie tak łatwo.

W Aresie będzie pewnie wałek nr.29 zamiast nr. 1 i wtedy pokrywa nr.26 zamiast nr3.  Przynajmniej ja tak mam, a widać to po przykręcanej końcówce i tylko o to chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    623

No temu wkrecasz szpilki żeby się to nie rozpadło... sciskasz te trybo łącznie z przesuwka... przerabiałem już to w 3080 i 3060

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

No, i to jest pewnie klucz do sukcesu (te szpilki), bo proste wyciągnięcie wałka narobiło by trochę ambarasu i założenie potem "na macanego " tryba jak pisał @domel27  mogło by nie wypalić.

U siebie tego nie ruszałem więc nie znam tego z autopsji. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razmus22    1

Dzieki wszystkim za dobre rady juz zlozony ale napotkali na maly problem bo walek byl zarysowany w mniejscu uszczelniacza a jak zwykle cena servisowa oszalamniajaca tylko jedyne 3500zl  a male przetoczenie 2mm i dopasowanie uszczelniacza dokladnie 67zl  mala roznica ;) jeszcze raz dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    623

no ja miał w tulei już głęęęęboką ryse a że nasi tu wcześniej byli to simering silikonem poprawili :D a i tak ciekło :P 

Zamiast toczyć tak samo mogłes chromować ten wałek i byłby oryginał wymiar no ale to już trzeba mieć odpowiedni zakład pod nosem ale pewno troche drożej by wyszło ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mad    0

Żeby nie mnożyć tematów. Mam problem z womem w aresie 696, gdy wałek jest włączony słychać jakby ocierały o siebie koła zębate. Taki sam odgłos jest na 540 i 1000 obr. a stało się to po tym jak włączyłem wałek a nie był do końca zasprzęglony po zmianie prędkości obrotów. Jest tam jakiś dystans który mógł ucierpieć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez DEMONxXx
      Witam muszę wymienić blokadę tylnego mostu elementy zazębiające. 
      Da się to zrobić od strony koła bez zdejmowania górnej pokrywy mostu?
    • Przez lanos1781
      Jest sobie silnik mwm w ciągniku rolniczym.
      Był odkręcany tryb,na którym są fasolki do wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu.
      Niby teoretycznie przykręcone było w takim ustawieniu jak wcześniej.
       
      Ale teraz po złożeniu wszystkiego zimny cieżko odpala,tzn dlugo trzeba krecić żeby odpalił.Jak odpali to pracuje w miare równo,jednak dodanie gazu skutkuje dużym dymieniem podczas gazowania,jak sie obroty ustabilizuja to dymienia brak.
      Wczesniej dymu przy gazowaniu bylo praktycznie zero.
      Gdy sie silnik rozgrzeje,to pali powiedzmy normalnie,dymienie sie zmniejsza.
       
      Jest tez swieca plomieniowa,tylko nie wiem czy dziala i czy ona moze miec na to wplyw.
       
      Czy przekrecenie kolnieza pompy,mimo ustawienia trybu z fasolkami tak jak byl moze miec wplyw,ze caly kat sie zmienil?
      Tzn kolo zebate nie ruszone, kolniez pompy przekrecony w prawo badz lewo.
       
      Bardzo bym prosil o pomoc.
       
      [image]http://www.fotoszok....dja-cie0172.jpg[/image]

    • Przez Patryk212
      O co chodzi z tą funkcją? Nie wiedziałem o takim czymś.
       
      W filmiku minuta 3:15
      www.technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/renault-120-54-tz-traktor-funkcjonalny-i-niedrogi,77751.html
    • Przez mariuszsad
      Witam.
       
      Mam problem z odpalaniem tego ciągnika.
      Mianowicie jest to loteria...
      Cały czas pali na "na dotyk" ale kilka razy zdarzyło mi się, że rozrusznik kręcił (z normalną prędkością) a silnik nie odpalał. Próbowałem wiele razy i nic (jakby nie dostawał paliwa). Podłączyłem akumulator do ładowania i po kilku godzinach przekręciłem kluczyk i od razu zapalił (więc na pewno nie był zapowietrzony).
       
      Wydawałoby się, że to wina akumulatora (ale naprawdę szybko i długo kręci) z resztą nawet ładowanie czasem nie pomaga.
      Nie mam pojęcia co może być tego przyczyną.
      Może jakiś elektrozawór na pompie nie otwiera dopływu paliwa...?
      Nie wiem nawet jak to działa (pompa sterowana elektronicznie).
      Proszę o pomoc.
       
      Pozdrawiam
    • Przez mieszczuchahaha
      Witam, mam problem z hydraulika i podnośnikiem, działa dopiero od 1200-1300 obrotów i ledwie pracuje. Olej w skrzyni potrafi się zagotować nawet podczas lżejszych prac polowych. Olej i filtry oryginalne claasa, pompa sprawdzana przez serwisanta z claasa na małych obrotach brak przepływu przy 2100 ma 190 bar. Twierdzi ze pompa jest dobra.


      Wszystkie odpowiedzi mogą pomóc! Jeśli ktoś ma instrukcje napraw lub katalog części w wersji PDF lub papierowej proszę o info.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.