Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Damian118    0

Błagam o pomoc. Wyskakuje mi 5 bieg. Moze mi ktos pomoc co jest do wymiany?? synchronizator czy tryb?? Bede bardzo wdzieczny za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    38

Synchronizator jest po to żeby bez zgrzytów włączyć odpowiedni bieg. Jeśli tak jest synchronizator dobry.  tryby są zazębione na stałe i też nie ma mowy żeby wyskaiwały bo to fizycznie niemożliwe (kolega chyba nigdy w życiu skrzyni synchronizowanej nie widział) jedyne co może być to zużyte sprzęgła kłowe albo przesówka która się z nimi zazębia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian118    0

Przyznaje sie ze nie widzialem. Jestem ciemy w takich sprawach. To jest tak ze jak włącze 5 to jedzie ale ale musze mocno ja wbic zeby siedziala i jak popuszcze gazu podczas jazdy to wyskakuje.Jezeli normalnie ja wrzuce jak kazdy bieg to tak jakby nie zazebiala bo delikatnie zgrzyta i wyskakuje po chwili. Inne biegi oczywiscie wchodza dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mko09ijn    0
Napisano (edytowany)

Bez rozbiorki i ogledzin skrzyni nie da sie stwierdzic co jest do wymiany. Trzeba sprawdzic mechanizm blokowania biegu (zatrzask, kulka+ sprezyna lub co tam jest), przesówke lub kolo zebate. Właczanie biegu polega na zazebieniu przez sprzeglo klowe walka (jakby wewnetrzna czesc przesówki) za pomoca synchronizatora z kolem zebatym danego biegu. Na kole zebatym oprocz zebow po obwodzie jest tez naciete sprzeglo klowe na bocznej sciance kola ktore wlasnie to zazebia sie z przesowka. Prawdobodobnie do wymiany przesówka + kolo biegu mimo ze zęby po obwodzie są całe. Ewentualnie łozysko igielkowe miedzy walkiem a kolem danego biegu sie zuzylo i kolo ma luz. Kolega chyba tez nie widzial skrzyni synchronizowanej albo widzial a nie zrozumial jak to dziala :)

Edytowano przez mko09ijn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    38

Widziałem wiele skrzyń zsynchronizowanych od fiata 126 do dużych ciężarówek przez traktory i inne sprzęty Nie pisałem tak szczegółowo bo widac ze założyciel tematu i tak sam tego nie jest w stanie rozpoznać co jest zużyte skoro jeszcze nie rozbierał takich skrzyń A na marginesie (skoro się tak licytujemy kto się zna a kto nie0 moge podpowiedzieć że mogą też być jeszcze wytarte widełki które od przesówki o czym nie wspomniałeś, ale według mnie nie ma co się przechwalać wiedzą bo pewnie i ja i ty się znamy na tym rownie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian118    0

Ma ktos Deutz Fahr 6.05 bo mam jeszcze kilka pytan na temat tego ciagnika.Najlepiej popisac na PW zeby nie smiecic tematu. Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tepe71
      Witam
      Jestem świeżo upieczonym właścicielem agrotrona 6.30tt. Usterka jaka się objawiła po rozgrzaniu hydrauliki to blokujące się hamulce. Po wdepnięciu pedał hamulca odbija normalnie ale koła hamowane są w dalszym ciągu. Towarzyszy temu "cykanie" w bloku hydrauliki. Tak jak by zawór na przemian robił i odpuszczał ciśnienie, jednocześnie olej bardzo się rozgrzewa. Po wyłączeniu silnika hamulce odpuszczają, a po krótkotrwałym odczekaniu można kontynuować jazdę ale tylko do momentu kolejnego naciśnięcia pedału hamulca, po którym następuje znów blokada. Problem nie ma miejsca gdy olej  jest jeszcze zimny. Dodam, że sam hamulec zachowuje się niestandardowo. Nie ma możliwości płynnego zwiększania siły hamowania, a tylko całkowite i nagłe zablokowanie kół na końcu skoku pedału. Olej wraz z filtrami wymieniłem po tym jak okazało się że stary wymieszany był z wodą.
      Pozdrawiam i z góry dziękuje za jakiekolwiek rady.   
    • Przez emergency12
      Witam. Zastanawiam się nad kupnem używanego ciągnika, takiego jak w temacie. Może są na forum użytkownicy takiego ciągnika. Jeśli tak to prosiłbym o opinie na jego temat
      pozdrawiam
    • Przez Halun125
      Witam. Jak w temacie mam problem z hydrauliką ciągnika. Objawy to słabe podnoszenie na rozgrzanym oleju maszyn na tylnym bądź przednim TUZ, bądź też słabe kiprowanie przyczepy np z gnojem. Po prostu trzeba go wkręcać na 1300-1400 obr/min żeby np. kosiarkę która waży 600 kg jako tako podniósł. Jak olej jest zimny wszystko jest ok a problem pojawia się po rozgrzaniu. Błędów nie ma, jak coś podniesie to nie opuszcza więc rozdzielacz chyba sprawny. Po spuszczeniu oleju z hydrauliki (wersja B więc ma oddzielny zbiornik) na dnie kasterki znajdowały się opiłki chyba miedziane bo magnes ich nie przyciągał, a że olej muszę często spuszczać bo zbiornik się rozwarstwia tak ostatnim razem pierwszy raz natknąłem się na te opiłki. 
      Czy jest to być może wina pompy? Ciągnik jest z 2012 r i ma 2800 z hakiem przejechane. 
    • Przez ARTURO04
      Witam nie wiem czy w dobrym miejscu szukam pomocy więc w razie co proszę o wyrozumiałość jestem nowy na tym forum, do rzeczy posiadam jak w tytule Same i mam problem w nim ze skrzynią, a mianowicie przy wkładaniu jedynki bądź wyjmowaniu jej nie ostrożnie tzn w innej pozycji lewarek blokuje się cała skrzynia tak jak by dwa biegi na siebie nachodziły dzieje się to tylko na jedynce i tylko z pozycji tego biegu daję się ją rozblokować jest to skrzynia 5 biegowa z połówką. bardzo będę wdzięczny za pomoc bądź jakieś wskazówki...
    • Przez zacx18
      Witam  mam problem z rozłączaniem się rewersu elektrohydraulicznego   w ciągniku DF Agroplus 100  (skrzynia bez półbiegów). Rewers rozłącza się gdy obroty silnika spadną poniżej 800 obrotów powyżej 800 działa i nie ma  znaczenia czy olej jest ciepły czy zimny    . Gdy rozłączy  się rewers  wyrzuca błąd   w postaci migającej lampki  (jedno błyśnięcie długie , cztery krótkie )
      Czy może być to wina pompy hydraulicznej ? czy coś innego ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.