nakretka

WOM MF235 obcina frezy na tarczy

Polecane posty

nakretka    0
Napisano (edytowany)

Witam. Posiadam MF 235 i mam mały problem odnośnie wałka wom, a mianowicie obcina mi frezy na tarczy wałka 2 stopnia lub tez sie zdarzyło ze obcina nity na tarczy. Juz nie wiem czego sie złąpac, wałek napedowy wom co wchodzi w tarcze został juz wymieniony ale nic to nie dało, tarcza za kazdym razem oryginalna, a ciagnik na nowej tarczy moze pochodził ze 2 godziny z rotacyjną i to samo, obcieło frezy na tarczy, z glebogryzarką dzieje sie to samo

Edytowano przez nakretka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Glebogryzarka daje duże obciążenie na WOM, rotacyjna mniejsze, ale jej rozruch jest też ciężki. Do tego jeszcze obciążenie pompą hydrauliki, która lubi szarpać tarczą przy obciążeniu. WOM ma co robić.

Tak więc nie należy podnosić maszyny maksymalnie do góry (aż słychać klekot ze skrzyni) i trzeba wolno włączać WOM - żeby nie szarpnąć. Dodatkowo jeszcze można sprawdzić wałek przekaźnika mocy, czy któryś krzyżak nie jest uszkodzony. No i oczywiście nie można zbytnio skosować wałka, bo wtedy może on blokować się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nakretka    0

No tak, ma co robic WOM ale zeby obcinac frezy na tarczy? wygladają jakby je stoczył, nie ukrywając T25 którego tez posiadam nie takie rzeczy napedzał i nigdy problemów nie było mimo tego ze ma tylko 1 stopien. Myslałem ze moze to jest ich bolączka ale skoro tylko u mnie jest z tym problem to może musi byc cos nie tak dalej w skrzyni biegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

W ursusie 5314 (71 KM) jest identyczna tarcza od WOM. Właśnie ją wymieniłem, bo prawie ścięło nity (5 szt.). Obecnie kupiłem nową tarczę z 8 nitami. Jednak WOM w tym ciągniku nigdy nie miał dużego obciążenia. Bardziej do uszkodzeń przyczyniła się pompa podnośnika. Zawsze przy maksymalnym podniesieniu TUZ coś klekocze w skrzyni (w każdym MF/Ursusie) - w moim przypadku klekotało sprzęgło - podobnie było przy podnoszeniu dużego ciężaru. Dlatego też przeregulowałem wieszaki od hitcha (dolnego zaczepu), żeby można było odpiąć zaczep bez przeciążania pompy. Radzę wiec też przeregulować te wieszaki.

Z innych rzeczy, to możesz na wyłączonym silniku obrócić końcówką WOM-u ręką. Powinna obracać się lekko (przy wyłączonym WOM). Gdyby nie dało obrócić końcówki, to może coś być w skrzyni nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Witajcie. Otóż mam problem z MF 690 83r. Dzisiaj byłem w polu z gruberem 2.2m na 9 łap. Niby wszystko ok ale nie wiem jak ten ciągnik powinien iść. Na 1 biegu głównym środkowa do przodu a prawa do tyłu. I tu moje takie zaniepokojenie tak jakby nie wkręcał się na obroty pod obciążeniem raz zbiera dobrze a raz dusi się i schodzą mu obroty. Druga sprawa to to że jak wracałem do domu gruber w górę i na asfalcie 3 bieg na najszybszym przełożeniu i w pewnym momencie jakby coś go zaczynało dusić. Schodził z obrotów. Zatrzymałem się sprzęgło i gaz do oporu i ledwo ledwo i zaczął się wkręcać. Ewidentnie brak mocy. Podobnie zauważyłem jak ciagalem przyczepę że zbożem że nie ma siły pod delikatne wzniesienie. Musiałem redukować. Co może być? Pompa wtryskowa wtryski? Luzy ustawiałem już zaworowe na 0.3mm a ompe chcialem oddać ale gdzieś po robotach polowych. Doradzcie może ktoś miał taki przypadek
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, 2 miesiące temu w moim mf 255 wystąpił problem, zaczął w dużych ilościach pobierać olej. Oddałem go do mechanika bo niestety w temacie perkinsa jestem ciemny jak noc. Mechanik stwierdził że przyczyną były zdecydowanie za ciasto ustawione zawory i że silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic robić prócz ustawienia zaworów. przy okazji wymieniony olej i wszystkie filtry. ciągnik pracował ok 2 godziny z rozsiewaczem i 4 godziny z pługiem 2 skibowym, zauważyłem jednak że ciut oleju ubyło, olej jest czysty, dobrze się nawet nie ubrudził. ciągnik ma moc,nie kopci, brzmi zdecydowanie lepiej jak przed ,,remontem,, Tak powinno być? silnik przy cięższej pracy ma prawo ciut oleju brać?
    • Przez rumcajsm10
      Witam serdecznie, Mam problem z EHR w MF3065, przestał działać z dnia na dzień, sterownik Autotronic, napięcia na złączu C1 pomierzone zgodnie ze wskazówkami w odnalezionym temacie i wszystko jest poprawnie (masa, stały+, napięcia po alternatorze 13,8v). Czujnik położenia ramion wygląda że ok oporność pomiędzy skrajnymi pinami 43,3 a pomiędzy sąsiednimi po 22 om. Nie jestem pewny zasilenia tego czujnika, gdzieś w książce wyczytałem że niby pomiędzy 6,2 a 7,2v prąd przemienny...? Ja nie mogę się tam niczego domierzyć, do tego środkowy pin w tej kostce zasilającej jest cofnięty (czy tak powinno być?). Jakie napięcie powinno być na zasileniu tego czujnika i na jakich pinach? @marian3p wygląda że Ty masz dużo wiedzy w tych tematach, może masz jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Paweł.
    • Przez podkarpacierolnik71
      Witam
      w moim mf3070 licznik nie nabija motogodzin. Obroty pokazuje motogodzin już nie liczy . Pytanie moje gdzie  ten kabel zielony od kostki(zdjęcie) ma być podłączony?
      napiecie na nim pokazuje 7,8v
      z góry Dziekuje za pomoc 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj