farmer_89

new holland td 5 85 czy t4 85 ?

Polecane posty

farmer_89    20

Witam, zamierzam zakupić nowy ciągnik, co mi bardziej doradzicie z tej dwojki, ciągnik na areal 20 ha  bardziej chodzi mi tu o spalanie koszty eksploatacji  koszty serwisu  jeszcze poważnie wchodzi w gre proxima 90, w proxie  rewers mechaniczny w nh hydrauliczny pewnie wygodniejszy ale ewentualne naprawy będą droższe? co poradzcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Jeżeli różnica w cenie między tymi modelami to nie problem to zdecydowanie T4.85. T4 jest lepiej wykonaną i wyposażoną serią niż TD no i ma już rewers elektrohydrauliczny jeśli się nie mylę. Co prawda T4 nie jest zbyt duży i ciężki ale na 20ha myślę że spokojnie wystarczy nawet jako główny. Sam przymierzałem się do TD5 ale czytając trochę opinii i porównując do innych raczej wybiorę coś lepszego, T4 też biorę pod uwagę ale raczej model nieco mniejszy - T4.65-75 jako pomocniczy, zetora raczej bym odradzał, znam dwóch właścicieli proksimy 90 i 100 i niestety obaj narzekają, często muszą robić przeważnie drobne rzeczy ale jakoś z NH, DF czy JD które mają oprócz nich, nic się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

mam wlasnie teraz oferte na nh t4 85 z dobrym wyposażeniem i klima za 148 tys brutto tylko ze jest z 2014 roku , co myślicie o nim cena jest super

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Jeśli w dodatku z dobrym wyposażeniem i nie jest to sztuka która jeździła na pokazach czy jest to egzemplarz testowy ale po prostu stał na placu to myślę że cena bardzo dobra i z taką ofertą nawet nie ma kompletnie sensu zastanawiać się nad TD5. Jeśli ciągnik Ci pasuje i spełnia twoje wymagania to ja bym się za bardzo nie zastanawiał bo w tej cenie chyba nic lepszego nie dostaniesz. A w jakim województwie dostałeś taką ofertę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

ja bym go wziol z dotacji na młodego rolnika ale nie wiem jak to jest bo on ma dwa lata a na MR musi być nowy, niby on jest nowy ale czy agencja się nie czepi tego? i jak to jest z tymi normami spalin bo na niektórych placach w mojej okolicy stoja nowe ciągniki na placu i oni je zarejestrowali bo się zmienily normy na nowe, nie wiem jak jest z tym nh, w lodzkim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Ale to już dostałeś premię czy dopiero składasz wnioski lub planujesz ? NH T4 na pewno spełnia normy spalin, nie wiem czy w roczniku 2014 był już przystosowany do euro IIIB a nawet jeśli był na euro IIIA to jeszcze w tym roku i chyba następnym będzie można rejestrować, żadnego problemu nie będzie. Co do zarejestrowanych ciągników to głównie tyczy się to Belarusów które od lat nie były modernizowane i są ze starymi normami, ich nie można jako nowe zarejestrować wg Polskiego i unijnego prawa i wymogów więc są sprowadzane i stoją już zarejestrowane w PL.  A to czy tego NH będziesz mógł kupić za pieniądze unijne zależy tylko od tego w jakim stanie go kupisz, jeśli diler sprzedaje Ci go jako nowy/nieużywany i nie jest jeszcze zarejestrowany i to wszystko będzie zapisane na fakturze i innych dokumentach to rocznik nie ma znaczenia i czy to będzie 2016, 2015 czy 2014 nie powinno być żadnego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

a co do tego rewersu hydraulicznego w nh czy jest to jakos bardzo skopplikowane bo nie chcialbym sie pchac w takie zeczy w td i  proximie jest mechaniczny moze mniej wygodne rozwiazanie ale jednak proste i przy ewentualnych naprawach bedzie pewnie taniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Na 20ha ten ciągnik za bardzo się nie napracuje więc raczej sporo lat minie nim coś się stanie, jeśli w ogóle. W naprawie może jest droższe ale nie przesadzajmy, jeśli ktoś robi 1000-1500mth rocznie to może myśleć o takich ewentualnych kosztach za kilka lat ale nie przy takim zwykłym użytkowaniu. Jakbyśmy mięli patrzeć tylko na koszty części i napraw to nadal wszyscy jeździliby Belarusami i starymi Ursusami albo kupowaliby używane "zachodnie" ale jednak większość idzie w stronę ciągników lepiej wykonanych, wyposażonych z wyższym komfortem ale i niestety co za tym idzie bardziej skomplikowanych i droższych w utrzymaniu. Co do serii T4 a TD5 to już nie chodzi o sam rewers elektrohydrauliczny bo mechaniczny w TD5 też mi nie przeszkadza i mógłbym spokojnie używać ale ponoć w serii T4 jest bardziej dopracowana skrzynia, ogólnie ciągnik lepiej dopracowany, normalne zwolnice a w TD czytałem o różnych wyciekach, drobniejszych awariach czy tez późniejszych luzach na wspomnianych zwolnicach więc myślę że T4 będzie lepszym wyborem i na takim areale minie sporo czasu zanim będzie trzeba przejmować się jakimiś naprawami czy wymianami oprócz eksploatacji. Od TD5 czy proximy nie wiem czy nie wolałbym już np. nowego Ursusa, dobre podzespoły, prosty, sprawdzony silnik perkinsa jeszcze bez obniżania pojemności, DPF, EGR, Common Rail aby tylko spełnić normy spalin, serwisowanie powinno być trochę tańsze jak i cenowo wypadają konkurencyjnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Jest dostępny ale to i tak chyba tylko w opcji z przekładnią powershuttle, także w td5.85 w standardzie jest mechaniczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

zetor to tez sprawdzony ciągnik u mnie w okolicy jeździ bardzo dużo nowych zetorow a co do urusow to jakos mi nie podchodzą byłem nawet w tygodniu u dealera zobaczyć co i jak i jeżeli chodzi o wykonanie wnętrza kabiny to na pewno zetor jest gora nie wspominając o nh przynajmniej to moje odczucie, seria td ma mechaniczny i hydrauliczny,  hydrauliczny a elektrohydrauliczny to to samo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Trochę inne, z tych dwóch hydrauliczny jest trochę prostszy, bez elektroniki ale również zmiana bezsprzęgłowa, często elektrohydrauliczny jest trochę bardziej płynny w zmianie kierunku jazdy ale nie wiem jak dokładnie to wygląda w tych modelach bo jeszcze w TD5 nie jeździłem i nie pracowałem dłużej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

to na czy polega hydrauliczny w porownaniu do mechanicznego?

jeszcze co mi przyszlo do glowy na placu u dealera przectawiciel powiedzial mi ze to jest rewers elektrohydrauliczny a niektorzy mowia mylnie ze hydrauliczny bo jest zalaczany przez impuls elektomagnetyczny  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

No tak, elektrohydrauliczny jest włączany przez ten impuls dlatego często zamiast wajchy mamy delikatną łopatkę bo nie potrzeba żadnej siły żeby przełączać, czujnik "widzi" pozycję dźwigni i elektronika sama przełącza, hydrauliczny załącza poprzez "mechaniczne" przestawianie wajchy rewersu w różne pozycje co w dużym skrócie zmienia przepływ oleju i przestawia pozycję rewersu, sama wajcha jest już solidniejsza bo potrzeba trochę więcej siły a mechaniczny najczęściej połączony jest linką i to ona zmienia pozycje rewersu. W mechanicznym trzeba użyć sprzęgła a w hydraulicznym i elektrohydraulicznym nie trzeba, w szczegóły się nie zagłębiam bo przy normalnym użytkowaniu więcej i tak nie trzeba wiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

tylko troche dziwi mnie fakt ze taki ciagnik sie uchowal bo jego cena to 148tys brutto a model z tego roku to tez 148 tys ale netto, z reguly ciągniki z wyprzedaży rocznika ida dość szybko a ten ma dwa lata, ma zrobione 5 mtg ponoc raz był na pokazach i zainteresowani jeździli po placu, był jeden poważny klient ale się rozmyslil i czy to prawda ze nh daje tylko jeden  rok gwarancji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam do wyboru trzy ciągniki:
      -Fabrycznie nowy MTZ 892.2 
      -Lub John Deere 6330 z 2008 z przebiegiem prawie 10tys 
      -Oraz John Deere 6310 z 1998 roku z przebiegiem prawie 10 tys godzin (obstawiam że więcej). Jaka jest w ogóle dostępność części do tego ciągnika?
      Cena między 6330 a mtz mniej więcej to samo, a 6310 około 40 tys taniej.
    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj