Polecane posty

Ferdynad    6

Witam, Kupiłem teraz na dniach Ursusa 4514 z 1993r i mam w nim opony tył 13.6-36 a przód 12.4-24 i mam wrażenie że chyba to się nie zgrywa, czy mam racje? dodam że tył ma ok 60%bieżnika a przód ok 15% bieżnika. Czy ktoś  z Was też ma takie rozmiary opon przy swoim?

 

Pozdrawiam


MF-235

Ursus-4514
MF-690

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Jest to typowy rozmiar ogumienia do 4514 i jeśli się nie zgrywa to może być wina dużej różnicy w zużyciu opon z przodu i z tyłu. Jeśli z przodu masz tylko 15 % to się nie zastanawiaj tylko kup nowe lub używane w przyzwoitym stanie. Druga sprawa to to, że nie masz co liczyć na to, że po załączeniu przedniego napędu wszystko będzie się zgrywać w 100 %...bo mało jest marek gdzie tak jest a już na pewno nie Ursus niby bazujący w tym modelu na Masseyu Fergusonie ale jak to Ursus musieli coś pozmieniać i jest jak jest czyli napęd tylko do pracy w polu przy prędkościach do 10-12 km/h. jest sens używać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdynad    6

Nom tak możliwe właśnie że to przez tą różnice w bieżniku. Jest to mój pierwszy traktor 4x4 dlatego też tak się pytam bo się nie znam. Chodzi mi po głowie zmiana tylnych kół na 16.9-34 i wtedy przód też jest chyba 12.4-24 z tego co widze po ogłoszeniach i po galerii na af. Czyli mówisz że przód włączony tak max drugi bieg na szosowych prawda? Na wyszych biegach będzie za szybko już.


MF-235

Ursus-4514
MF-690

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Wg. oficjalnych danych ogumienie w 4514 to:

przód - 11,2 R24

tył - 16,9-30

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Ogólnie zasada jest taka, że przedniego napędu używać się powinno tylko wtedy, kiedy jest potrzebny. Spokojnie można jeździć bez 4x4, a kiedy warunki robią się trudne wystarczy włączyć napęd. Na twardym podłożu 4x4 nie potrzeba.

Jeśli z przodu jest słaby bieżnik, to można podpompować trochę opony, żeby nadrobić niedobór bieżnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Przedni napęd należy włączyć do prac polowych przy których występuje nadmierny poślizg tylnych kół by w ten sposób poprawić efektywność przekazania napędu, trakcji i lepszego wykorzystania mocy ciągnika w warunkach gdzie może wystąpić nadmierny poślizg. Nie zawsze są to tylko prace polowe. Napęd 4x4 przydaje się przy awaryjnym wyciąganiu innego pojazdu lub w transporcie w warunkach zimowych gdy droga jest zaśnieżona lub oblodzona a przed nami do pokonania jakieś wzniesienie. We wszystkich tych przypadkach nie do kończ zgrane przełożenia przedniego i tylnego mostu zostaną zniwelowane przez poślizg. Absolutnie nie należy używać napędu 4x4 na suchym asfalcie, betonie a nawet dobrej drodze szutrowej bo w tych warunkach następuje bardzo szybkie zużycie opon na osi, która ma większe obroty oraz następują duże przeciążenia w całym układzie napędowym.

Kolega wyżej napisał o możliwości "zwiększenia" średnicy przez dobicie ciśnienia...to raczej słaby pomysł bo dość w sumie lekki traktor będzie strasznie podskakiwał co mocno obniża komfort pracy oraz żywotność łożysk i tulei przedniej osi. Nie ma więc co kombinować tylko kupuj nowe opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdynad    6

Czyli wniosek jest taki że kupić nowe opony 12.4-24 i z głową używać napędu. A czy jak bym zmienił tylne koła na 16.9-34 to przód też może być 12.4-24 czy inny rozmiar? 


MF-235

Ursus-4514
MF-690

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Aaaa. Nie zatrybiłem od razu. Przednie koła powinny mieć rozmiar 11,2-24 (a lepiej radialne 11,2 R24). Tylne 13,6-36 i 16,9-30 są podobne i zgrywają się z 11,2-24.

Żeby 12,4-24 zgrywały się z tylnymi, te powinny mieć rozmiar 16,9-34. To teraz powinno się obniżyć ciśnienie w przednich kołach, żeby trochę się zbliżyły do 11,2-24 (do ok 110 kPa).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdynad    6

Dzięki teraz już wszystko wiem co i jak. Ale za to mam pytanie czy na tą przednią felgę wejdzie mi radialna 11.2R24 i nie będzie felga wystawać poza opone? tzn czy felga nie jest za szeroka.


MF-235

Ursus-4514
MF-690

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

16,9/34 to zamiennik 13,6/38 a nie 13,6/36 a 16,9/30 będzie miało średnicę właśnie 13,6/36

Można oczywiście kombinować z oponami nisko profilowymi. Co do tego czy 11,2/24 będzie za wąska na tą obręcz to wydaje mi się, że nie bo to różnica trochę ponad centymetr na stronę. Ważne jest też do czego Ci ten traktor jest potrzebny. Jeśli ma to być główny koń w gospodarstwie to im szersze opony tym lepiej bo wąskie to tylko do prac w międzyrzędziach i na ścieżkach technologicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdynad    6

Traktor w domu jako trzeci pomocniczy prace to np; kosiarka, rozrzutni, czasem może prasa, oraz w razie awarii 690 jego prace by przeją chwilowo  i w przyszłości napewno tak po żniwach  tur będzie założony i to jego prace będą. Czyli tył by mógł zostać ten co jest bo nic cięszkiego by nie ciągną za to przód przy turze by się przydał jak najszerszy i to takie właśnie jest, ale kupie chyba 11.2R24 i będzie taniej niż zmieniać tył a będzie dobrze chyba.


MF-235

Ursus-4514
MF-690

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdynad    6

dzwoniłem a kilka miejsc za oponami i większość mi doradzała żebym kupił 320/70R24 że to zmienik opony 11.2R24 bo wysokość zostaje taka sama a jest szersza ta 320, Czy to prawda? bo nie chce kupić opon które nie będe pasować do tylnych.


MF-235

Ursus-4514
MF-690

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Tak, to prawda będą pasować. Kupuj 320/70R24 tylko, że one wychodzą drożej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdynad    6

w używanych nie ma większej różnicy, ale najgorsze jest to że używanych komplet znaleść to jest cud w promieniu 150km od mojej mijescowości wszyscy handlują na sztuki.


MF-235

Ursus-4514
MF-690

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdynad    6

Kupiłem opony używane 2dni były na traktorze 11.2/24 BKT 8pr.

 

Więc temat może być zamknięty.


MF-235

Ursus-4514
MF-690

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Jeśli ta szerokość jest dla Ciebie wystarczająca to życzę Ci niech służą jak najdłużej i żebyś nie musiał ich zdejmować aż Ci się zjeżdżą :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdynad    6

heh nie Dziękuje ;D

 

a co do szerokości to jako średni traktor w gospodarstwie który nie będzie robił cięszkich prac chyba wystarczą, oraz te się trafiły w okazyjnej cenie jak na opony które miały dwa dni na traktorze i ich pozostały bieżnik to 99.9% ;P


MF-235

Ursus-4514
MF-690

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pitr80    3

bo mam 4514 i tak mi się wydaje, że trochę za wąskie są, ale jak z przodu będą 12,4R24 to z tyłu też większe trzeba założyć, bo felga jest taka sama ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pitr80    3

16,9-R30

 

no bo na stronie gdzie handlują oponami wyczytałem, że 5314 ma taki zestaw , tylko nie wiem czy ma te same felgo co 4514

 

Opony na przód: Opony na tył:
12.4-24 16.9-34
   
   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Koła muszą mieć taki sam stosunek średnicy zewnętrznej, jakie założysz, nie ma to większego znaczenia. Oponę liczysz w sposób następujący: szerokość w calach ( x 2.54 na cm) x 0.85 ( stosunek szerokości do wysokości) i to wszystko x 2 plus średnica felgi. W przypadku oznaczenia np. 420/85-R34 masz to samo ( szerokość w mm/stosunek szerokości do wysokości-srednica felgi w calach). To co podałeś jest typowym zestawem w tego typu ciągnikach Massey Ferguson, a nie zapominajmy że to na ich licencji są te Ursusy.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Witam
      Użytkuje ktoś siewnik stopkowy Agro Masz 2.5m z ursusem 3512. Ma to sens czy tylko męczenie się? Sama waga (590kg) siewnika nie napawa optymizmem 
    • Przez TomaszN
      Witam czy może ktoś posiada komplety przedni napęd od ursusa 5314 ?
    • Przez Bandziornoo
      Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem ursusa 3512  97r  nieznam się zbytnio na tych traktorach  ale podczas jazdy z górki jest cichutki jak chybryda ale już pod górkę  coś wyje tak jakby Między silnikiem a skrzynią biegów  mam tylko nadzieję że to nie będzie skrzynią biegów  a zwolnic tam nie ma  ?? Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Piotr5314
      Witam posiadam 5314 z 96r i prosze abyście napisali coś na jego temat tylko obiektywnie <_<
    • Przez Jamalek
      Witam,
      Zwracam się z prośbą o podpowiedź w dwóch tematach
      1) Nasz ursus zaczął w ostatnim sezonie dość mocno kopcić na czarno szczegolnie podczas pracy pod obciążeniem. Od czego może to być. Oleju nie bierze, słaby nie jest, czy pali więcej nie wiem nie sprawdzaliśmy leję się i jedzie. Może trochę ciężej pali na zimnym silniku szczególnie teraz w zimę- one ogólnie ciężko pala zimą ale teraz jakby trochę bardziej. Dwa sezony temu miał robione wtryski, ale czy sa ok to nie wiem. Wyciągać je do sprawdzenia czy szukać gdzieś indziej.
      2) Co się dzieje jak linka od ssania na ciepłym silniku nie chce się wcisnąć, na zimnym wciska się bez problemu. 
       
      Dziękuję za wszystkie podpowiedzi 🙂
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj