Polecane posty

maciej2013    8

Witam
tak jak w temacie wczoraj talerzowalem łąkę ,po powrocie z pola nie mogę opuścić podnośnika na panelu ehr kiedy przełącze na opuszczanie zapali się dioda ze opuszcza ale nic poza tym podnośnik ani drgnie .
Próbowałem już tymi wszystkimi pokrętłami i nic z blotnikow tez zero reakcji tak jakby coś się zacięlo nawet nie ma jak teraz maszyny odczepic. Jest jakiś inny sposób żeby opuścić podnośnik ?
Co to może być za przyczyna ?
Pomocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

przyciski na rozdzielaczu podnośnika, który jest na lewej pokrywie tylnego mostu za kołem
a przypadkiem nie masz któreś dźwigni hydrauliki zewnętrznej przestawionej na opuszczenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

chciałeś coś merytorycznego dodać? wracaj do działu z mf255.... wolę robić sprzęgło WOM w tym mf niż w Ursusie 5314... koszt części ten sam a roboty w Ursusie na 2 dni a w MF na 3-4godziny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

przyciski na rozdzielaczu podnośnika, który jest na lewej pokrywie tylnego mostu za kołem

a przypadkiem nie masz któreś dźwigni hydrauliki zewnętrznej przestawionej na opuszczenie?

 

Jeśli prawdą jest, że hydraulika zewnętrzna ma tak wielki wpływ na podnośnik, że blokuje całkowicie pracę podnośnika to nie dałbym więcej za ten ciągnik niż połowę ceny złomu - żeby sprzedać go jako złom i trochę zarobić.

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Merkoo    24

Może ma rozdzielacz kierunkowy i jeżeli hydraulika zewnętrzna pracuje to podnośnik nie działa. W wielu nowych traktorach tak jest i wcale nic dziwnego, wiec to żadna wada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Jeśli prawdą jest, że hydraulika zewnętrzna ma tak wielki wpływ na podnośnik, że blokuje całkowicie pracę podnośnika to nie dałbym więcej za ten ciągnik niż połowę ceny złomu - żeby sprzedać go jako złom i trochę zarobić.

 

Jakoś mi to nie przeskadza... być może kwestia z jakimi maszynami się pracuje. Wole takie rozwiązanie niż te mega myśl techniczną z przełączaniem rozdzielacza pod siedzeniem w padłach typu MF255 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    49

Weź sobie przełącznik na odpuszczanie, potencjometr na najszybsze opuszczanie, jedź do przodu i mocno zachamuj żeby talerzówka się zdołałą zabujac i jeżeli za pierwszym razem nie puści zrób tak parę razy,  i najlepiej jak byś to robił na trawie lub miekkim podłożu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciej2013    8

dźwignię są w pozycji neutralnej ruszaLem nimi tez i nic nie daje
a żeby naprawić ten kosz wom to trzeba ponoć cały plecak wyjąć a jeśli się okaze ze jakąś tuleje trzeba wymienić to trzeba go rozpolawiac bo inaczej jej nie wybije tylko od strony silnika tak mi powiedział mechanik
jeszcze chciałem dodać że jak wyjeżdżaLem z pola do domu to wcisnaLem ten przycisk na drogę na pływający bo droga bardzo dziurawa była

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

To żeś nowy sposób wymyślił @adrian3005, ale ważne że skuteczny :D. A na poważnie to są guziki na rozdzielaczu do ręcznego (awaryjnego) sterowania podnośnikiem gdy by padła elektryka. Czasami może zaciąć się elektrozawór i wtedy tymi guzikami też może być problem. Pozostaje wtedy wykręcić elektrozawór i wyczyścić i będzie działał.

 

Kosz WOM powinien wyjść bokiem a tulejka jest osadzona na koszu, to nie wiem o jaką mu chodziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Właśnie też analizuje katalog i żadnej tulejki w obudowie nie widze tylko na koszu.... U Ciebie sprzeglo szczelne zdaje sie ? wtedy zostaje wymiana tarczek i finał....

 

No następna jego porada odnośnie zacietego podnosnika to młotkiem w roździelacz.... myślałem, że jak ktoś wchodzi na wyższy LEVEL niż C360 to ma rozsądniejsze podejście do sprzętu niż szarpanie sie z nim

 

http://www.bima.pl/pl/p/3387347M1-Tarczka-Cierna-WOM-MF/517

http://sklep.gojcow.pl/product_info.php?products_id=12887 ale tu raczej trzeba szukać oryginału żeby sobie bidy nie narobić z olejem

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Kosz WOM ładnie widać w tym ogłoszeniu http://olx.pl/oferta/tulejka-wom-walka-przekaznika-massey-ferguson-3060-3070-3080-3090-CID757-IDajwpX.html#8d50e77a6d  Tulejka jest w środku między dwoma rzędowymi łożyskami, te z kolei są wsuwane w korpus tylnego mostu. WOM jest taki sam jak w Twoim nowszym modelu.

 

Jak przestawiłeś na amortyzację do transportu to podnośnik się automatycznie blokuje, nie wiem jaka jest kombinacja w Twoim do odblokowania ale powinna być ta sama co po każdym uruchomieniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelek11    28

U kolegi w takim mf przetarł się kabel od tych przycisków na błotniku i robiło zwarcie. Podnosiło a już opuścić nie chciało. Dużo ludzi przyjeżdżało i nikt nie wiedział co jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciej2013    8

Ten elektrozawor to jest za kołem lewym na dole tak taki z przyciskiem a mogę go wykręcić i żaden olej mi tam nie będzie leciał ?
czy można gdzieś kupić jakąś instrukcje napraw albo katalog części do tego modelu
podaćie jakiś link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7886

sprobuj jeszcze odlaczyc akumulator, EHR sie zresetuje, po ponownym podlaczeniu aku powinny sie wszystkie kontrolki zapalic na nim samodiagnoza i zgasnac, moze to mu pomoze ?

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Tak to ten elektrozawór, tylko że są dwa na przeciwko siebie. Jak wykręcisz to olej poleci i nie rób tego z podniesioną broną bo będzie tragedia, użyj przycisków, jeden jest na podnoszenie, drugi na opuszczanie, tylko ciągnik musi chodzić bo na zgaszonym nawet przyciski nie działają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciej2013    8

wrócę do domu po pracy to będę próbować z tym cudem normalnie mam jakiegoś pecha co kupie to się psuje od razu tak samo miałem ze samochodem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Jeszcze nie przeżywaj bo jakbym ja Ci zaczął opowiadać to byś się załamał :P Ale uwierz mi, że ta satysfakcja jak to sam ogarniesz... bezcenna :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciej2013    8

problem sam się rozwiązał kiedy wróciłem z pracy odpaliłem mf juz wszystko działało podejrzewam ze się zawór zaciol chociaż czas pokaże mam nadzieje ze to tylko to
Dziękuję wszystkim za dobre porady
pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Bez przyczyny nic się nie dzieje. Zapewne oleju zmieniać nie chcesz choć niedawno kupiłeś ale przynajmniej zagrzej go, zlej do baniek i zobacz jak wygląda czy przypadkiem coś w nim nie pływie bo narobisz sobie biedy a ostatnio często pojawiają się podobne tematy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7886

jak rozlecial Ci sie ten kosz to w skrzyni plywaja na pewno paprochy, paproch podszedl pod zawor i sie zacielo pewnie, zrob ten kosz, przy okazji skrzynie wyplukac nowe filtry pozniej i olej, bo zajedziesz calkiem, aa kontrolka od zapchania filtra Ci sie nie pali ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj