goolman19

Przyczepa do bel, jak zrobić?

Polecane posty

dawidg2    31

jeśli chodzi o przystosowanii naczepy cięzarowej aby podpiąć ją pod ciągnik rolniczy, to jest jeden i to dośc spory problem, a mianowicie układ pneumatyczny. chodzi o to, że naczepa pracuje na systemie preumatycznym dwuobwodowym, z któego są zasilane hamulce i poduszki zawieszenia, skoro wolisz na poduszkach. pozatym ciśnienie do naczepy musi wynosić min 10- 12 atm, a normalne ciągniki pracują do 6 atm. w systemie dwuobwodowym nie wystarczy tak jak w zwykłej przyczepie spuścić powietrze z układu, gdyż wtedy włącza się hamulec postojowy i jej poprostu nie ruszysz. no chyba że wilisz wogóle nie mieć hamulców to wystarczy poluzować treszczotki.

 

stare ciągniki do 6bar to owszem ale nowsze to już chyba więcej pompują. Mam auta ciężarowe i one już od 6bar się odblokowywują, a pompują do 9bar bo tak jest psikacz ustawiony. Do poduszek potrzeba ciśnienia max 6bar, bo przy max obciążeniu jest koło 4-5 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    22

Kolega ma przyczepę od ciężarówki na poduszkach i ciągnie Zetorem Forterrą z jednoobwodową pneumatyką ale chyba nie ma hamulców. Robienie takiej przyczepy z naczepy ma wiele zalet takich jak duża ładowność i stosunkowo niskie koszty przeróbki ale głównym problemem jest waga która pochłania paliwo. Pomysł z przedłużeniem starej przyczepy też mi się nie podoba bo jednak rozstaw kół jest trochę mały i przyczepa wysoko załadowana nie jest zbyt stabilna. Ja proponowałbym jak już robić to kupić przednią oś z obrotnicą i jakiegoś tandema zamontować z tyłu, ramę zespawać z ceownika 16 lub 18 i od spodu wzmocnić go kratownicą z profilu 50x50x5. Będziesz miał super przyczepę o sporej ładowności i niskiej wadze. Wszystkie tandemy (beczkowozy, rozrzutniki) polskiej produkcji mają hamulce więc pozbędziesz się problemu hamulców. Aha i albo szerokie opony do tandema i przedniej osi albo przeciąć i poszerzyć samą oś i tandema. Koszty podobne tylko więcej pracy ale da się zrobić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel8868    0

http://allegro.pl/pr...2981577604.html a może coś takiego? 8m ponad paka to wrzucisz 14 sztuk o średnicy 1,2m. 2 warstwy to już prawie 30 sztuk.

 

http://otomoto.pl/in...a-T3419165.html albo coś takiego, większa ładowność ale te niskie kółka ale można zmienić na 435/45R19,5.

 

 

 

ciągałem swoim ciągnikiem coś takiego bo sąsiad ma ale już sprzedał i ładowałem na nią 38 sinana na sianko-kiszonkę to miał co ciągnąć trochę a poduszki działały poprawie, hamulce też :)

 

z ołowiu bele bedziesz robić że takie naczepy Ci potrzebne? za złom po prawie 10 tys płacic? lepiej przetnij tą swoją 4kę i wydłuż, spokojnie wystarczy, lub poszukaj sterj przyczepy zbierającej na tandemie, zdejmujesz budę robisz płaską podłogę i masz dużą platformę, ale do bel najlepsze są ze skrętem bo podczepić łatwiej, jak takiego klamota bedziesz ciągnoł to tylko paliwo bedziesz marnował lepiej jakąs lekką przyczepę do bel ;)

 

 

bele trochę ważą z siana,

naczepe widziałem za 4 tys do oddania,

ta 4 po przeróbce długo by nie pochodziła w sianie lub słomie jak bym załadował pokaźna ilość, bo słyszałem o takich przypadkach, że osie nie wytrzymały :( bym musiał bardzo uważać

 

W tamtym roku pojechgałem do rodziny(54 km od domu) i prasowałem dla siebie słomę ale było zamało trochę sztuk to kto miał słomę to brałem

2 razy musiałem tira zamawiać żeby przywiuzł mi te bele (60 na raz ładowałem) to koszt najmu wyniusł więce niż sam bym tam pojechał.

A dla siebie w obrębie gospodarstwa i pól które mam to lepiej 1 lub 2 przywieść więcej niż kilka razy po trochu. A może ktoś orientuje się ile taka laweta może ważyć i czy na poduszkach lub resorach za bardzo nie będzie wozić bo jak załaduje 3 żedy słomy to na wywrot nie będzie trzeba długo czekać a drogi w polsce wiadomo:)

 

W katalogu pronara widziałem jak przednia oś była na stałe a tył (1 oś) na resorach naczepa ta miała około 9 m

dobre było by takie rozwiązanie w moim przypadku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

waży zależy od 3 do 4 ton, a to czy resor czy poduszka to tak przy prędkości 40km/h za dużo nie będzie bujać, ale i tak trzeba w lusterka patrzeć, ważne są też amortyzatory w takiej przyczepie.

Edytowano przez dawidg2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel8868    0

to jednak waga będzie duża a może coś innego wykożystac do budowy tej naczepny chodzi mi oto aby była ona w miarę lekka choć i tak będę cziągał ją ciągnikiem z przednim napędem ale i pojemna żeby nie krążyć kilka razy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Jak chcesz 3 warstwy ładować to nic wyższego niż 80-90 cm nie możesz mieć, według moich obliczeń to i tak lekko ponad 4m wysokości będzie. Te przyczepy bardziej 3 tony ważą, Zrobisz inną to i tak będzie 2-2,5t ważyć.

 

Chcesz mam ramę z samochodu ciężarowego, oś zamontujesz, dyszel i ramkę w koło i jeździsz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel8868    0

ja narazie się tylko pytam z czego zrobić bo kupić ramę na darmo to nie warto, hmmm rama ciekawa też mi taką polecał, tylko ile to ma metrów(naczepe będe robił dopiero tak około lata) a te 3 żędy ty tylko będę ciągał tam od rodziny bo w obrebie gospodarstawa to 2 żędy starczą bo lato w moim regionie to mokre jest a gleby zazwyczaj ciężkie a takim czymś z belami po ramę w paść to .... jest co wywrwać

 

a może ktoś się orientuje ile zrobienie takiej lawety może wynieść zł?

 

 

bo myślałęm o osi skrętnej z beczkowozu i zrobieniu parzyczemy (tandem)

 

już tyle planów mam że niewiem co wybrać :( help

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Jutro Ci zmierze, ale ponad 6m pewnie. rama 2 tys, jakaś stal ze tysiąc, oś 1-2 tys. Trochę kabla i światła to z 200 zł. A i hamulce koło tys. w 10 tys powinno się zmieścić. Ale jak chcesz 3 warstwy to musisz mieć nisko ramę a to się wiąże z małymi kołami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

No patrz miałem zmierzyć i mi wyleciało z głowy. Najlepiej mieć coś gotowego, ja mam ramę z poprzeczkami już. Ceownik możesz kupić jakiś 160mm ale hutniczy, i pospawać ramę. Na złomie coś być znalazł pewnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel8868    0

hej wruciłem znowu do tego temu. Wpadł mi do głowy nowy pomysł z 2 przyczep 4t pobrać osie i zrobić 2x tandem (z tyłu tandem i z przodu tandem) zdało by egzamin w praktyce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

4 osiówka? Kolego zrób sobie jeden tandem o dł z 8m. Tylko weź lepsze osie o większej ładowności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel8868    0

1 parę osi bym miał a 2 bym musiał poszukać, ale chyba te rozwiązanie było by lepsze bo bardziej rozłożony jest nacisk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

jeśli chodzi o przystosowanii naczepy cięzarowej aby podpiąć ją pod ciągnik rolniczy, to jest jeden i to dośc spory problem, a mianowicie układ pneumatyczny. chodzi o to, że naczepa pracuje na systemie preumatycznym dwuobwodowym, z któego są zasilane hamulce i poduszki zawieszenia, skoro wolisz na poduszkach. pozatym ciśnienie do naczepy musi wynosić min 10- 12 atm, a normalne ciągniki pracują do 6 atm. w systemie dwuobwodowym nie wystarczy tak jak w zwykłej przyczepie spuścić powietrze z układu, gdyż wtedy włącza się hamulec postojowy i jej poprostu nie ruszysz. no chyba że wilisz wogóle nie mieć hamulców to wystarczy poluzować treszczotki.

 

Bajki opowiadasz. 6 barów już wystarczy do poprawnej pracy. A jak spuścisz powietrze ze wszystkich zbiorników a nie tylko z jednego to hamulce się odblokują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

nie odblokują się hamulce, gdyż spręzyna znajdująca się w siłowniku, po spadku ciśnienia poniżej 6 bar automatycznie uruchamia chamucec postojowy


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

pierwszy jest jedno mębranowy i reaguje tylko na powietrze z hamulca ręcznego. drugi zaś jest dwumębranowy czyli obsługuje go także ham. ręczny i on będzie się blokował po spuszczeniu powietrza. w każdej naczepie powinna być przynajmniej jedna oś z siłownikami 2mębranowymi


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

więc wystarczyło by wymienić siłownik i układ by działał jak "normalny ciągnikowy" ?


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mojego kolegi została zrobiona przyczepa do bali z przyczepy samozbierajacej, kupili tanio przyczepę samozbierajaca i trochę przerubek i wyszła z tego całkiem fajna i pojemna przyczepa na bale. Mieści chyba jeśli się nie mylę to około 25 bali. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to wtedy jest mały problemik z zaczepianiem na polu. jedyne wyjście to jeździć na dwa jednym z turem i dwoma przyczepami dwu osiowymi i drugim z tą co pisałem

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    97

To nie problem. Ja dorobiłbym taką stopę hydrauliczną o większej powierzchni która opiera się na ziemi, i jak zaczepiasz to manipulujesz troszkę tą stopą i powinno się łatwo zaczepiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pacio
      Witam,
      Jestem zainteresowany tą przyczepą. Zauważyłem ze nie ma obrotnicy , dyszel idzie bezpośrednio do osi.
      Czy to jest jakaś wada , jak to się ma w praktyce ?
      Link do ogłoszenia:
      https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-ruska-wywrotka-CID757-IDybBtt.html#29c7c012de;promoted
       
      Z góry dzięki za odpowiedzi
    • Przez Mariusz998
      Witam,
      Czy ktoś posiada przyczepę hakową.
      Zastanawiam się nad zakupem.
      Chciałbym poznać opinię na temat tego typu przyczep.
      Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    • Przez gadzet
      Mam na zbyciu części do przyczepy KRONE HSD 5002T. Jak by ktoś potrzebował.
    • Przez przemek111447
      Witam.Szukam oferty na nowa przyczepe 8 T( 2 sztuki) rozwazam kazda opcje firmowa...ktora waszym zadniem jest dobrym wyborem??Transport głownie zboża..opony nie regenerowane 385/55 r22 hm metal tech DB podobaja mi sie ale maja dosc wysoko osadzona skrzynie..w gre wchodzi pronar oraz auto tech
    • Przez Damian54
      Witam. 
      Mam problem z hamulcami w przyczepie (hamulce dwuobwodowe). Gdy podepne ciągnik (MF 6150) hamulce w przyczepie się blokują ale gdy nadepne pedał hamulca hamulce w przyczepie puszczają. Jaka jest przyczyna tego zjawiska i jak to naprawić? Z góry dziękuję za odpowiedź 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj