Skocz do zawartości
Wuwo1

mf 3060 problem z zmiana grupy a/b

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Wuwo1    0

Witam w moim mf 3060 niedawno pojawił się problem z zmiana grupy a/b gdy jest wbita jedna grupa chodzi cale a gdy przerzuca na b w silniku rzezi tak jakby było włączone sprzęgło ? a gdy zaskoczy grupa b to samo się dzieje z grupa a rzezi po paru próbach przełącza .Proszę o pomoc co to może być  .czy jest konieczne rozprawianie ciągnika .lub czy ewentualnie i jak można zablokować zęby było tylko na grupie b .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    462

Obstawiam rozlecane kamienie na przesuwce A/B. Trzeba by zdjąć dekiel i zobaczyć czy ta przesuwka nie ma nadmiernego luzu spowodowanego brakiem kamieni

 

http://www.bima.pl/pl/p/KAMIEN-WIDELEK-A-B-MASEEY-FERGUSON-SERIA-3000/587

 

Zablokować?? hmm jak już wrzuci jakimś cudem którąś grupe to po co ja zmieniać?

 

Jeszcze jest opcja uszczelnień na silowniku w pokrywie od AB ale to by było za proste ;)

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wuwo1    0

do wymiany kamieni jest potrzeba  rozpolawienia ?ta uszczelka to ta przy tym przełączniku jest lekko zapocona. 

post-187198-0-94465000-1461402719_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    462

to nie jest takie proste jak Ci się wydaje... ten siłownik od przerzucania A/B pracuje w przedniej czesci pokrywy za tymi śrubami na ze zdjęcia. Wałek który masz zapocony naciska na zawór który wywołuje ruch siłownika...

Trzeba zdjąć pokrywe i wtedy można coś weryfikować. Po luzie na widełkach można stwierdzić w jakim stanie są wspomniane kamienie ale zeby je wymienić to już trzeba rozjechać traktor

 

https://goo.gl/photos/q3XWM3j9A9WjjpKU9 na jednym zdjęciu pokrywa z wspomnianym siłownikiem (widać tylko końcówke tłoczyska) a na drugim zdjęciu widełki A/B do których musisz się dobrać...

Miłej zabawy ;)

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wuwo1    0

na końcówce tłoczyska tez mam ślad oleju .o to poczekam z tym do wymiany oleju.i  zrobię to za jednym zamachem .dziękuje za odp gdy to zrobię to odp jednak nie obiecuje kiedy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    462

na końcówce niekniecznie.. przeciek może być w środku bo to siłownik dwustronnego działania.... tak czy siak ja bym sie nie ludził że bez otwierania skrzyni coś naprawisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Może być jedna z dwóch przyczyn, coś z kamieniami albo rozkręciła się sławna nakrętka. Obstawiam nakrętke. Mała nieszczelność na siłowniku nie jest tu przyczyną. Napraw to jak najprędzej, bo rozkręcona nakrętka luzuje łożyska stożkowe i w krótkim czasie bedzie niezły bigos i spore koszty naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wuwo1    0

dziś zauważyłem ze ja pierdykną wajcha w lewo i parowo z duża silą to  wchodzi a / b . moze to byc wina tych kulek na dole co trzymia wajchę   ?

Edytowano przez Wuwo1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    462

wchodzisz pod kabine i patrzysz co sie dzieje.... siłą tego nie przełączysz.. bez obaw. A/B przełącza hydraulika a ty tylko zawór przestawiasz tym przesunięciem w bok i raczej wątpie żeby wybite kulki miały cos do tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wuwo1    0

Z ta nakrętką to czeba rozjechać .a gdy bede używał tylko jednej grupy może się cos pogorszyć? Wszystkie biegi wchodzą tylko nie za każdym razem wbija grupę a lub b jest a daje na b rzezi dam z powrotem na a chodzi włączam b jedzie a znów na a rzezi . Moze to być tez wina brudnego oleju ?mam ciągnik od roku i nie zmieniłem mu oleju w skrzyni
Oglądałem kulki maja luz ale zachowuje się normalnie

Edytowano przez Wuwo1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    462

Jak byś miał popuszczoną nakrętke to ani bym nie wsiadał do tego traktora bo sobie wałki uszkodzisz taką jazdą a wtedy będzie płacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Poznać ciężko. Zacznij od zdjęcia pokrywy bocznej może coś zauważysz i można zdjagnozować siłowniczek przesuwający przy użyciu kompresora. Jedno jest pewne samo się nie naprawi i bez dotykania traktora się nie obędzie. Masz awarię to bierz się za rozbieranie a nie kombinuj jak by tu jeszcze pojeździć troszeczkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wuwo1    0

Narazie mnie niema w domu pewien czas niestety :( masz racje bez rozbierania się nie obejdzie jednak chcialbym mieć pelna wiedze nim się za to zabiorę .z silownikiem dal bym rade jednak jak chodzi o rozpolowianie to musze iść do mechanika brak wiedzy i sprzętu . Dlatego dopytuje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    462

z silownikiem też nie dasz rady bo po prostu go nie wyregulujesz i chociaż miałbyś kamienie sprawne to bez regulacji siłownika kamienie raz dwa wykończysz.

Nakrętki nie zobaczysz przez boczny dekiel ale możesz poszarpać dolny wałek na boki. jeśli nakretka puściła to łożysko stożkowe wysunie sie ze swojej bieżni i walek bedzie latał. Ewentualnie trybo A można dosięgnąć palcami i sprawdzić czy ma luz wzdłużny.... ale ja piszesz że nawet rozjechać nie potrafisz to szkoda żebys nawet tam zaglądał... 

 

hyhy wpadnij to zrobie Ci instruktaż zanim poskładam swojego po małej poprawce w skrzyni ;)

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

 

 

hyhy wpadnij to zrobie Ci instruktaż zanim poskładam swojego po małej poprawce w skrzyni ;)

Ty to jesteś... Masz go znowu w kilku kawałkach? Zrób zdjęcie trybów A/B i tej nakrętki to się kolega ucieszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Nie jestem pewien czy masz dobrze założony kamień, coś mi się zdaje że powinien być obrócony o 180* 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wuwo1    0

To przez taka nakrętkę musze dać rozpolować ciągnik.nic musze kogoś poszukać co się tym zatrudni jaki może być koszt pracy i co warto po drodze sprawdzić wymienic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

W każdym razie, uszkodzony kamień lub śrubka od niego albo ta nakrętka to dwie bardzo prawdopodobne przyczyny nie dopinania zakresów A/B. Aczkolwiek może być inna przyczyna występująca bardzo rzadko, która przydarzyła się Tobie, dlatego niezbędna jest rozbiórka, diagnoza i naprawa. Wirtualnie niewiele się tu zdziała.

 

@lukbold z tym kamieniem miałem dylemat i już nie pamiętam jak założyłem, ale na zdjęciu nie leży do końca tak jak by pasowało, bo płaskie powierzchnie styku (kamień/widełki) się nie pokrywają. Tak jak jest teraz to powinien być lekko cofnięty, albo odwrócony i lekko wypchnięty do przodu, wtedy by się pokrywało. Za te pieniądze mogło by być lepiej dopasowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    462

no masz racje z tym dopasowaniem. Pewno trza by ściąć przednią krawedź i można by obrócić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wuwo1    0

po złożeniu a /b chodzi wymieniłem uszczelnienia i kamienie  .jednak mam problem po włączeniu półbiegu traktor się  dusi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Czyli zrobiłeś jedno, popsułeś drugie, jeżeli działało przed a teraz nie. Jak nie rozbierałeś tego podzespołu z półbiegiem (pokrywa) to pewnie coś z oringami (takie malutkie) na obwodzie tej pokrywy, trzeba zwracać baczną uwagę przy montażu. Nie ma tam wielkiej komplikacji tylko potrzeba staranności i pomyślunku przy robocie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez witek88
      Witam, mam pytanko za co odpowiadają poszczególne pompy w Masseyu 8160
      Za co odpowiada pompa wewnętrzna a za co zewnętrzna pompa? 
      Mam mały problem i muszę od czegoś zacząć.
    • Przez Hektor91
      mam problem ze sprzęgłem w mf 6150 ,gdy go zgaszę po 10 15 minutach sprzegło sie zapowietrza imuszę odpowietrzać sprawdzalem pompke sprzegłową jest okey czyżby czekało mnie ropoławianie ciagnika prosze oporadę
    • Przez Mariano126
      Witam wszystkich jestem nowy na forum i równocześnie nowym użytkownikiem MF 3060 czytałem dużo na forum na temat EHR ale nie znalazłem odpowiedzi która pomogła by mi rozwiązać mój problem z EHR a jest on następujący po zapaleniu ciągnika i po przygazowaniu (włączenie ładowania) zaswieca sie dolna kontrolka EHR (opuszczanie) mimo iż przełącznik jest w pozycji neutralnej powiem jeszcze ze ta kontrolka swieci Ciągle nawet po zgaszeniu ciągnika nawet gdy przełącze na pozycje dzwigania zaswieca sie górna kontrolna ale swieci również dolna a podnośnik ani drgnie podnosnik mozna podnieś jedynie odpinająć przednią wtyczke od jednego z elektrozaworu a wciskająć recznie drugi które znajdują sie z tyłu ko lewego tylniego koła
    • Przez Michał6180
      Witam mam problem w mf 6180 problem jest taki ze ostatnio jak pracowałem na polu wciskając sprzęgło do zmiany kierunku i puszczając traktor stał i po 3 4 sekundach sam gwałtownie ruszał czym to może być spowodowane jak to naprawić czy ten traktor tak ma? Za wszelkie informacje z góry dziękuję
    • Przez gatrem
      Witam.
      Mam problem w MF 6160 ponieważ świeci się czujnik niskiego ciśnienia hydraulicznego. 
      Filtry od hydrauliki zostały założone nowe, cała hydraulika działa poprawnie tylko przez ten czujnik zostały wyłączone półbiegi, cały czas świeci się D. 
      Wszystkie wtyczki zostały oczyszczone. Wczoraj wieczorem odpaliłem ciągnik to kontrolka zgasła i było wszystko dobrze, po nocy znowu ten sam cyrk:(

      Czujnik jest taki jak na zdjęciu (chyba że się mylę). Czy do niego ma dochodzić + czy - ? Bo do tej wsuwki dochodzą dwa kable i są ze sobą połączone.  Można go jakoś obejść/zmostkować aby sprawdzić czy wina leży w czujniku czy gdzieś indziej w elektryce? 
      Skoro wszystko inne związane z hydrauliką działa to chyba nie wina pompy? 

×