Skocz do zawartości
Piotrek1975

Pług do renault 75,34

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Piotrek1975    356

Panowie kupiłem renówkę 75,34 ma albo 70 km lub 78 km bo są o dwóch mocach, nie wiem którą mam ale dajmy na to że 70 km. Chcę kupić do niej jakiś pług, jaki byście polecili? Czy da radę 4x35 ziemie nie górzyste klasa 4 i 5.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KacperDemczuk    100

lepsze będą jakieś zachodnie np 3x50 dużo lżej będą iść i lepiej kryć i spokojnie będzie z nimi latała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Panowie kupiłem renówkę 75,34 ma albo 70 km lub 78 km bo są o dwóch mocach, nie wiem którą mam ale dajmy na to że 70 km. Chcę kupić do niej jakiś pług, jaki byście polecili? Czy da radę 4x35 ziemie nie górzyste klasa 4 i 5.

 

Muszę Cię zmartwić Renault ma 68 KM. Co do pługa proponowałbym pług, który zabiera 120-130cm, czyli 3x40.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Piotrek1975    356

Nie zmartwiłeś mnie kolego, nie ma czym. Wiem z różnych źródeł że ten model ma moc 70 km i ten sam model niczym się nie różniący tylko momentem obrotowym i on generuje moc 78 km, czy wszystkie źródła się mylą, np to

Renault 75-32TX-90-32TX - tractoor.pl

Co tyna to kolego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

tylko moment obrotowy to nie takie tylko a pro po ile ma km w renówkach jest tak że od oznaczenia odejmujemy pierwszą liczbę i wychodzi ile ma km np. 103.14 odejmujesz 10 i wychodzi 93 km od twojej 75,34 odejmujesz 7 i wychodzi 68 km 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1975    356
(edytowany)

To wychodzi na to że ci co układają te tabele są imbecylami, tak? Ja osobiście nie jestem aż takim znawcą i ufam tym tabelą, choć by dla tego że wszystkie są zgodne ze sobą. Nie chodzi w tej chwili o te 2 km bo to śmieszne ale o fakt że właśnie tak podają, macie jakieś inne źródła że mają 68 to proszę o link wtedy uchylę czoła.

Jeszcze jedno nie we wszystkich modelach renault tak się odejmuję, w starszych modelach tak nie ma, jakie ma pierwsze dwie cyfry tyle ma kucy., czy tak nie jest?

Edytowano przez Piotrek1975

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003
(edytowany)

Pisałem o tym w temacie: Opłaca się kupić renault 85.14 czy 95.14 dnia 24 marzec 2016 - 18:56., do sprawdzenia na stronie: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/76075-opłaca-się-kupić-renault-8514-czy-9514/?p=1769005

post#15

 

„Nie myli się tylko ten, co nic nie robi” – zdarzają się błędy na stronach internetowych; często bywa tak, że jeden autor napisze a reszta powtarza ten błąd bez sprawdzenia źródeł. kj

 

Zasadniczo wiążące są dane z dowodu rejestracyjnego (kolumna P2 moc wyrażona w kW), choć i tam są błędy.

 

[KM = kW *1,35]

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się jaką masz moc ciągnika: przemnóż ilość kilowatów (kW) x 1,35 = moc ciągnika wyrażona w koniach mechanicznych (KM).

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Andre8989
      Witam! Zakupiłem pług kverneland 4x12 na resorach (okrągła rama) mam pytane czy można regulować w tym pługu głebokość skib? bo druga skiba idzie płycej od pozostałych.
    • Przez Przemek15
      Czy może mi ktoś wyjaśnić parę rzeczy z tym związanych, bo miałem przyjemność orać, ale nie miałem przyjemności ustawiać pługa. Coś nie coś o tym wiem, ale różne źródła różnie podają o różnych regulacjach. Do czego właściwie służy i czym jest regulacja szerokości pierwszej skiby? W Agromechanice napisali, że dostosowuje się ją do rozstawu tylnych kół ciągnika. W RPT piszą, że: "...regulacji pirwszej skiby dokonujemy w drugim przejeździe. Pierwszy korpus powinien nieco nadkładać, aby wyrównać powierzchnię z poprzednim przejazdem". Piszą też, że ma to związek ze ściaganiem pługa, albo, że ma to wpływ na równomierną szerokość pozostałych skib. W starszych pługach zagonowych ramowych zawieszanych mamy w stojaku oś wykorbioną, która podobno służy do regulacji właśnie pierwszej skiby a zarazem punktu pociągowego (w obracalnych jednobelkowych te ustawienia dokonuje się razem lub oddzielnie śrubą rzymską albo siłownikiem). Ale przecież za pomocą tej os wykorbionej za pomocą korbki nie zmieniamy w rzeczywistości szerokości tylko pierszej skiby, ale wszystkich jednocześnie zmieniając przy tym jakby kąt natarcia lemiszy. I inne źródłą podają, że zmiana tej szerokości powinna być następstwem zmiany głebokości orki tak, aby był zachowany jednakowy stosunek szer. do gł. korpusu. Im głebiej tym szerzej i na odwrót. Na zimę znowu lepiej zostawić glebę w ostrej skibie (wysztorcowaną), czyli głęboko i wąsko. Zupełnie innym zagadnieniem jest regulacja szerokości roboczej pługa, która w starszych pługach nie występuje. Może być mech. skokowa albo hydrauliczna płynna i co ciekawe zmiana tej szerokości nie zmienia kąta natarcia lemiesza. Bodajże chodzi o zasadę czworoboku przegubowego. Jeszcze innym zagadnieniem jest zmiana szerokości orki poprzez odejmowanie i dokładanie korpusów. Belka w takim przypadku musi mieć budowę kołnierzową, czy jak kto woli teleskopową, aby po odjęciu od tyłu korpusu nie wystawałą "pusta" belka. W Agromechanice jeszcze bardziej motają, bo piszą, że ustawia się szerokość orki przy pomcy dwóch regulacjI
      -poprzecznej, czyli ustawienia szer. pierszej skiby
      -podłużnej, czyli ustawienia pługa po takim kątem, aby uzyskać nominalną szerokość pługa i optymalny nacisk płozu na ściankę bruzdową
      Po pierwsze jak może być coś takiego jak podłużna reg. szer. orki? A potem piszą, że pożadana jest też możliwość regulacji szerokości orki. To już mamy jakieś trzy regulacje szerokści orki. I jak tu się nie zgubić?
      I jak to jest jest z tą regulacją głębokości w nowszych pługach obracalnych? Bo piszą, że ustawiamy za pomocą kółka kopiującego, a to jakaś bzdura, bo obecnie stosuje się regulację siłową a nie kółko, chyba, że pług przyczepiany, ale te zostawmy, bo jeszcze większy mętlik będzie. Regulacja siłowa czy pozyzycyjna wyklucza kółko kopiujące na pewno, a jak ktoś chce pracować za pomocą regulacji kopiującej (kółka) to musi ustawić podnośnik na dociążąnie (regulację ciśnieniową), czyli podnoszenie pod mocno zmniejszonym ciśnieniem tak aby nie dało rady podnieść pługa od ziemi (wiadomo wtedy tracimy dociążanie tylnej osi masą pługa). Jeszcze inną regulacją jest w nowszych pługach przesuwanie wzdłużne pługa tak, aby wychylić pierwszy koprus poza rozstaw kół ciągnika i wtedy obydwa koła jadą po caliźnia. Co to daje tylko praktycznie? O poziomowaniu nie wspominam, bo jest dla mnie zrozumiałe, ale prosiłbyłbym Was o jakieś uporządkowanie tego, ewentualne poprawienie i wyjaśnienie co kiedy w jakich pługach (z wyjątkiem przyczepianych) i w jaki sposób oraz po co. Chodzi mnie głównie o pługi zawieszane zagonowe (starego typu bez reg. szer. rob.) oraz jednobelkowe obracalne zawieszane.
    • Przez MAVERICK232
      Witam.
      Kupiłem pług landsberg 4 obrotowy. Odpisałem 1 korpus .
      Gdy chce obrócić to musze ruszać dźwignią 2 razy. Jest zamontowany nowy zawór obrotu -kostka . Obrót na 2 węże. Czy ktoś wie co trzeba zrobić aby obraca za 1 przycisnieciem ? Domyślam się że trzeba wyregulować kostkę? Czy ktoś już to robił

    • Przez mlody28
      Witam
       
      Wiem że orkę zaczyna się albo od środka pola albo od zewnętrznych krawędzi, teoria teorią, ale jak tę orkę zacząć w praktyce?, bo z obiema metodami mam pewien problem.
       
      1. W pierwszym przypadku, po pierwszym przejeździe środkiem pola, skiby odkładają się na jeszcze nie zaoranym polu, no i co z tym następnie zrobić? Nie da się za bardzo jechać w druga stronę po skibach, pod którymi dodatkowo jest niezaorana ziemia...
       
      2. W drugim przypadku skiby z pierwszego przejazdu lądują poza polem... no można oczywiście zacząć orać nie przy samej krawędzi, ale wtedy krawędzie pola nie zostaną zaorane (tak zrobiłem przy pokładaniu )
       
      Jakim sposobem unikacie ww. problemów?
       
      Traktor to Ursus C-360 a pług najzwyklejszy 3-skibowy, z kołem kopiowym.
       
      Mam nadzieje że mnie ktoś zrozumiał.
    • Przez yacenty
      Hejka,
      wczoraj zakładałem nowe lemiesze do Ibisa i tak sie zastanawiam ile mozna na takich lemieszach zaorac.
      Prosze podzielcie sie informacja jakimi lemieszami ile orzecie.
       
      Interesuje mnie wynik typu - lemiesz i ilosc ha zaoranych tym konkretnym jednym lemieszem.
      U mnie w starym plug było mniej wiecej tak
       
      Lemiesz Worona - szerokosc 35cm, zaorałem około 12-13ha (4skibowy pług na komplecie zrobil okolo 50ha)
       
      Pozdrawiam i czekam na wasze doświadczenia.
      YacentY
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.