KsD

Wał korbowy Władymirec T-25 (T-25a)

Polecane posty

KsD    0

 Witam, jestem tutaj nowy i chciałbym prosić o pomoc. Dostałem wyzwanie znalezienia wału korbowego do Władymirec T-25a. Powiedziano mi że ma być do T-25a (Nie wiem jaka jest różnica miedzy T-25 a T-25a) I tutaj mam prośbę do Was jaki i gdzie go kupić. Bo na temat ciągników to jestem zielony. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A ,A2,A3 to są modele kabin, wał ja polece z tyczyna . Ale nie rób szlifu starego bo jak był u mnie szlif to rok gwarancji było a wytrzymał 3 miesiące.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati999    112

gdzieś ojciec kupował oryginalne ruskie części to ivana, tylko już nie pamiętam gdzie, kurde

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Wały różnią się tylko gwintem pod śruby koła zamachowego. Występują z gwintem M12 i M14 i trzeba sprawdzić najpierw jakie gwinty były w starym wale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer24    22

Witam wszystkich a kołki też są różnej średnicy czy przy M12 i M14 kołki są takie same? Podobno można zastosować szpilki i nakrętki zamiast śrub żeby zrobić przejscie z M14 na M12 dobrze mówię?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hibertusik    10

Odkopię temat  ze  wględu na ważną informację,na forum nikt o tym nie pisał; 

 

Witam  wały korbowe szlifuje się jak najbardziej i chodzą latami- tylko  tutaj wychodzi brak wiedzy. Bardzo ważne;

WAŁY KORBOWE WYCHODZIŁY  4 RODZAJE FABRYCZNYCH

2 WYMIARY CZOPÓW GŁOWNYCH

2 WYMIARY CZOPÓW KORBOWYCH

co daje nam  4 kombinacje wałow nominalnych fabrycznych (np.czopy gł.1nominał.czopy korbowe 2.nominał;lub czop gł.1 nominał,czop korbowy 1 nominał,)

NA KAŻDYM WALE BYŁO WYBITE OZNACZENIE WAŁU np.  ruskie sz x lub sz w   .( konkretnie nie pamiętam oznaczeń)

 

co to oznaczało  --  po zrobieniu szlifu   wału mogło być tak że kupowaliśmy panewki nominalne główne i korbowe w 2 nominale-- dlatego że wał był  w  1  nominale.

I DALEJ MIELIŚMY WAŁ NOMINAŁ.

 

Zdażało sie ze ktoś kupował nowy wał i kupował komplet panewek a wał ukręcało lub nie było ciśnienia odpowiedniego.

Dlatego że panewki gł.były w 2 nominale ,a korbowe w 1 nominale,a klient kupował w jednym wymiarze.(osobiście znam przypadek ukręcenia nowego wału)

 

 

Z KĄD TO WIEM bo miałem zeskanowaną książkę -instukcję napraw do t-25 i tam były oznaczenia nominalne tych wałów

ja miałem to szczęście że mój wał miał  w 1 nominale  czopy korbowe i główne   , to szlif zrobiony na 2 nominał, traktor jeżdzi po szlifie jakieś 16 lat.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hibertusik    10

No dlatego że  Tyczyn robi swoje wały ,a tu chodzi o wały fabryczne  ruskie.Jak znajdę  instrukcję napraw to wrzucę stronę z opisem oznaczeń wałów do  T-25,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

W moim wał pękł po szlifie po roku, kupiłem tyczyn i 9 lat śmiga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Wklej zdjęcie z tej instrukcji bo nigdy o czymś takim nie słyszałem a przez ręce przeszło tego od groma. Jeśli chodzi w ogóle o wały w ruskich maszynach to tam normalnie szlif jest co 0,5 mm a nie 0.25 mm. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    3

Może to wniesie coś do dyskusji o szlifowaniu wału silnika T25

image.thumb.png.174933417df73ffc5dce39d072652e44.png

Edytowano przez fza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj