SZMEKK

Zwiekszenie elastycznosci ciagnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
SZMEKK    21

Witam ostatnio zastanawia mnie fakt ,czy byla by mozliwosc aby zwiekszyc elastycznosc ciagnika  ursus c-380(2016rok),? Chodzi o to zeby nie był taki mulowaty w dolnym zekresie obrotow przy ciezkich pracach? Przy pray z turem ciagnik chodzi elegancko ale jesli chodzi o inne prace typu 2 przyczepy w transporcie , startowanie  z obciazeniem z miejsca itp to ciagnik wydaje sie ospaly i niemrawy. Silnik to  PERKINS 1104D IIIA turbo 4,4 litra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    945

wiesz nie spodziewaj sie ze bedziesz jechał z dwoma przyczepami ciagnikiem 80konnym plynnie i ze nie bedzie mulowaty, szczegolnie w 4 cylindrach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

żeby to było stare 80KM to by jechało... nie raz i nie dwa ludzie narzekali na brak mocy w swoich nowych maszynach... w któreś gazecie było jak to gościu kupił nowy tej samej mocy co stary i tego samego pługa z taką samą prędkością nie pociągnął

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2650

Bo stare 4 gary miały duża pojemność i moment był dostępny pewnie niżej a nowe co raz mniejsza pojemność a większa moc najlepiej wsadzić 10 sprężarek i 3 garow zrobić ze 120 km albo i lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrczem    67

Wielkich cudów nie zdziałasz, taka jest cena nowych norm emisji spalin i downsizingu (choć ten silnik i tak jest wyjątkowo duży jak na swą moc).

Jak ma egr to zaślepienie trochę pomoże na niższych obrotach( podobny jest temat na forum przy zetorze).

Mam c 360 i proximę, staruszek z przyczepą rusza praktycznie z jałowych(ciągał kiedyś przez lata 2 x d-47)

a zetor jest słaby na niższych obrotach. 

Czekaj na koniec gwarancji i kombinuj jeśli chcesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Ale pierdoły wypisujecie. 

Ten Perkins ma aż 4,4 l ( na 75 KM to aż).

Spokojnie można zwiększyć moc do 110 KM a dzięki takiemu zabiegowi wzrośnie moment obrotowy o ok 100 Nm a to już coś.

Jedyne pytanie to czy wytrzyma przeniesienie napędu.

Akurat ten Ursus ma tą przewagę nad Majorem i innymi podobnymi mocą że ma dużą pojemność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Musisz poczekać do końca gwarancji lub ją stracić:) Wydaje mi się że po gwarancji bez problemu w serwisie Ursusa zmienią Ci na większą moc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Salisbur    15

Wysoko obrotowy silnik Perkinsa i wszystko jasne, moim zdaniem zwiększenie mocy nic nie da na tą dolegliwość, musisz po prostu go kręcić w okolice najwyższego momentu obrotowego, pewnie około 1600 obr/min albo nawet więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazikow    8

Każdy nie wie że te 75 km to jest podawane w normie iso, przeliczyc to na moc podawaną wstarej normie din to wyjdzie nam 70 km dla tego ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZMEKK    21

w porownaniu do starych modeli ursusa to ten ciagnik jest naprawde ospaly nie chodzi mi o to ze oczekuje od niego ze bedzie mial uciag jak lokomotywa(bo wiem ze ma tylko 75koni) tylko chcialbym zeby byl troche elastyczniejszy bo gdyby go porownac do starych 80. to nie ma on wogole startu do nich. Wiem ze ciezko je razem zestawic bo pomimo podobnej mocy to wszystkim innym sie roznia(gabarytami, masa ,przelozeniami, itd). Ciagnik jako pomocnik z turem sprawdza sie super jest oszczedny , bardzo zwrotny itp. ale zastanowil bym sie gdybym mial mu zaczepic trojke obrotowa sprobowac zaorac jeden kawalek trzeciej klasy(glina glownie).

Gadalem z dilerem i stwierdzil ze mozliwosci jest kilka zeby to zmienic ale nie predzej jak po gwarancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709
@Salisbur - sam jesteś wysokoobrotowy. Średnia prędkość dla max. momentu obrotowego w większości tego typu silników diesla to 1400-1600 obr. Moc max. jest przeważnie w granicach 2000-2200 obr/min. Silnik zmulony na potrzeby norm. Wystarczy wgrać nową mapę jak kolega wyżej wspomniał i zapomnieć o braku elastyczności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1565

Wgrać nową mapę :lol: Jak to jest zwykły mechaniczny silnik...

Po pierwsze to dotrzyj najpierw ten ciągnik, zrób z 600/700 mth i sie poprawi. Swoim 675 nie mogłem na 2 z prasą ruszyć bez gazu w podłodzę, a teraz idzie jak szatan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

No fakt nie sprawdziłem - myślałem że jest na sterowanej elektronicznie pompie ale to zwykła mechaniczna więc tym lepiej :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez majtek53
      Ursus C-380 nowość Ursusa, został zaprezentowany na targach Agro Park w Lublinie. Jak waszym zdanie będzie to Hit czy może konkurować z Zetorem Majorem 80 ?
      Ktoś był na targach w Lublinie może powiedzieć więcej o tej nowości Ursusa 
       
    • Przez MarcinStroka
      Witam, 
      Ciągnik na ten moment ma wypracowane 1040 mth. 
      Jest coraz gorzej z mocą silnika.
      Już sam jadąc bez osprzętu nie ma siły jechać pod górkę. Czy ktoś się spotkał z czymś podobnym? Gdzie szukać przyczyny?. P.s od nowości był mułowaty ale teraz to tragedia..
      Proszę o pomoc...
    • Przez Toki112
      Witajcie. Mam problem z moim Ursusem 10014H z 2011r. Napęd cały czas jest załączony. Pomimo tego, że lampka od napędu gaśnie, napęd przedni nie rozłącza się, przez co jakiś czas temu urwała mi się flansza przy przednim moście  Odnalazłem pod siedzeniem elektrozawór odpowiedzialny za rozłączanie przodu, napięcie dochodzi, masa również sprawna. Wyjąłem cały elektrozawór i sprawdzałem na krótko na stole. Zaworek wewnątrz po przyłożeniu napięcie przesuwa się o ok 1cm na zewnątrz, więc jest sprawny. W ciągniku tym napęd jest domyślnie załączony, a podanie napięcia na elektrozawór powinno napęd rozłączyć, co u mnie się nie dzieje. Podniosłem cały ciągnik do góry, wrzuciłem bieg i zacząłem kręcić w powietrzu. Czy napęd był włączony, czy nie przednie koła kręciły się jednakowo. W terenie też widać, że pomimo wyłączonego napędu przód pobiera, przez co mam bardzo zużyte przednie opony. 
      Czy ktoś miał podobny problem i udało mu się go jakoś rozwiązać? Co może być przyczyną nierozłączającego się napędu oprócz elektrozaworów? 
      Korzystając z okazji, może ktoś poleciłby mi jakiś olej do hydrauliki i skrzyni biegów, bo szykuje się do wymiany, ponieważ pod dolaniu do hydrauliki oleju Orlen Gl-4 80w cały układ hydrauliki zaczął się bardzo mocno grzać i na rozgrzanym oleju wspomaganie zaczyna ciężej chodzić. Myślałem nad zastosowaniem oleju 10w30 coś takiego jak UTTO lub STOU, bo są rzadsze i grzanie się hydrauliki powinno ustać. 
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      http://www.ursus.com/Ciagniki-rolnicze/URSUS#URSUS-11054
       
      Kiedys starego typu ursusy np 1224 prawie tej samej mocy ciagaja 4 obrotówki, 3 metrowe zestawy uprawo-siewne a ten bedzie mial raczej znaczaco ciezej:( a z wygladu i wyposazenia nie jest taki zly:)
    • Przez Antoni
      Witam.Czy ktoś z forumowiczów zdejmowł kabine i pokrywe podnośnika w ursusie c 380.Nie włancza się wom i trzeba coś z tym zrobić.Prosze napisać jeśli ktos miał taką awarje i jak stego wybrnął
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj