Polecane posty

panki888    1

Panowie z prawej strony tego ciągnika zaraz za schodkami jest taka okrągła "puszka" podłużna jakby co to jest że tak powiem?

Posiadam ciągnik od niedawna i zastawia mnie to?

Nie działają mi długie światła..nie ma reakcji przy kierownicy ani kontrolka na desce nie odpala?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebek3065    1

ta okrągła puszka to raczej jest filtr oleju hydraulicznego (po prawej stronie obik zwolnicy jest drugi filtr) a z swiatłami to albo wyłacznik albo bezpieczniki sprawdz i zarówki przede wszystkim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panki888    1

No tam jeden filtr to widzę taką dużą grubą puszkę na przeciwko tylnego koła.

A ta podłużna puszka pod schodkami to wygląda mi na stały element bo to nie jest rozklęcalne chyba.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Ta puszka to radar systemu Datatronic. Radar mierzy dokładnie faktyczną prędkość ciągnika i dzięki temu system może Ci pokazać jaką masz wydajność ha. na godzinę, chwilowe i średnie zużycie paliwa, aktualny poślizg kół napędowych oraz osiąganą prędkość jazdy....wszystko to oczywiście jeśli radar i cały system działa. Komputer, który to wszystko obsługuje znajduje się pod skrzynią biegów i niestety jest wrażliwy na wilgoć oraz ma już swoje lata i często ma zaśniedziałe połączenia czego efektem jest złe lub całkowite nie działanie systemu Datatronic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

tylko z tego co widziałem to ów radar jest po lewej a nie prawej stronie traktora a jemu raczej chodzi o puszkę w którym jest wkład dodatkowego filtra hydrauliki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panki888    1

ogólnie szukam katalogu części do 3085 bo chciałbym dokupić parę rzeczy ale nie mam numeru części.

Chyba że ktoś wie gdzie mogę elementy kabiny dostać od kogoś kto ma na części ciągnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Generalnie jest to bardzo popularna na rynku wtórnym seria ciągników i dzięki temu dużo jest też takich przeznaczonych na części więc jak przejrzysz Allegro i OLX w działach z częściami do maszyn rolniczych to znajdziesz co potrzebujesz. Jeśli potrzebujesz coś z wyposażenia kabiny lub szyby to możesz szukać też w katalogach takich firm jak Granit, które są w większości dobrych sklepów z częściami i możesz kupić zamienniki dobrej jakości bo oryginały to tylko u Korbanków a tam to trzeba za wszystko złotem płacić...więc albo nowe zamienniki albo używki od handlarzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panki888    1

ogólnie to elementy wnętrza mnie interesują dlatego szukam jakiegoś wysłużonego egzemplarza na części

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

a słyszałeś o olx? allegro? starczy wpisać jakikolwiek model mf i oferta jak marzenie... tylko czasem ceny przesadzone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

a słyszałeś o olx? allegro? starczy wpisać jakikolwiek model mf i oferta jak marzenie... tylko czasem ceny przesadzone

Kolego jeśli chcesz coś dodać do tematu to napisz coś o czym nikt jeszcze nie wspomniał bo powielając to co już jest napisane nie wnosisz nic nowego do tematu a zainteresowani zaglądają bo myślą, że dowiedzą się czegoś nowego :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panki888    1

Panowie a nie działa mi ręczny hamulec?

podciągnąć się nie da już.

Wiem że trzeba dekiel pod kabiną zdjąć żeby się do niego dostać i wymienić tarczki? Z obu stron?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panki888    1

nie mam pełzających


czyli olej ze skrzyni wyleci ma się rozumieć? Które to tarczki są do wymiany ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panki888    1

Czyli zwalam dekiel ten z lewej strony i wystarczy wymienić tą tarczę? 

A jak ją wyjąc ? bo na tym zdjęciu jej nie widzę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Panowie a nie działa mi ręczny hamulec?

podciągnąć się nie da już.

Wiem że trzeba dekiel pod kabiną zdjąć żeby się do niego dostać i wymienić tarczki? Z obu stron?

Na czym się nie da podciągnąć? na lince, czy w środku na śrubie regulacyjnej? Jak nie regulowałeś śruby w środku to od tego bym zaczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panki888    1

śruba regulacyjna ? tak  czy siak ten dekiel muszę zdjąć rozumiem żeby do niej się dostać?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

W deklu jest specjalny otwór (duży, zaślepiony) i nie trzeba go zdejmować ani spuszczać oleju. Ze śrubą to ostrożnie, wystarczy z pół obrotu i ręczny powinien się pojawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panki888    1

Rozumiem bo ten dekiel przysłania mi jakieś urządzenie.. dlatego nie widziałem tam żadnej śruby regulacyjnej.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

ale korek zdaje sie na 24 lub 27 klucz tam jest i nic go nie zasłania.... MF to raczej dobrze przemyślany sprzęt.

I nie reguluj za dużo bo jeśli mimo oporu na dźwigni dalej jest słaby to pewno tarczka się rozpadła

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panki888    1

Chodzi mi że ten dekiel jest przysłonięty przez jakąś część nie wiem za co ona odpowiada.

A powiedz mi tą tarczkę wymienia się tylko z jednej strony i wtedy olej trzeba spuścić ?

Dużo roboty z tego co pisali tu na forum z tym nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj