Michal3512

Regulacja hamulca skrzyni biegów zetor 6245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Michal3512    4

Witam

Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.

Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.

Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.

 

Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?

post-47172-0-96532400-1460231412_thumb.jpg

post-47172-0-11649000-1460231572_thumb.jpg

Edytowano przez Michal3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Ja dokrecilem ręką dopóki nie było czuc oporu, a klucza użyłem tylko po to by zrobić kontrę.
Od razu skrzynia się nie zatrzyma, trzeba chwilę poczekać, to tylko wspomaga szybsze wyhamowanie


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

A w jakiej pozycji jest u Ciebie ta dźwignia z okiem ? Stoi w pionie(oczkiem do góry) tak jak u mnie.

Edytowano przez Michal3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

niedawno mi sie nudzilo i zauwazylem ze nakretka na tym ciegle sie odkrecila, wiec ja dokrecilem tak na polowe gwintu, ja pojechalem w pole to po paru zmianach biegu wzialem klucz i ja spowrotem odkrecilem bo zaczely biegi zgrzytac, potem ja jeszcze bardziej poluzowalem,z tego co widzialem to kazdy ma inaczej wkrecona ,to chyba zalezy od stanu calego sprzegla, pobaw sie troche i ustawisz odpowiednio dla twojego ciagnika.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

Powiem Ci że właśnie jak wykręcałem nakrętkę m8, potem zakontrowałem to jakby bardziej napinało się te cięgło. Bawiłem się w różnych pozycjach ale dalej nie widze efektów przy zmianie biegów. Jak wbijam 3 to raz zgrzyta raz nie.Pobawię się jeszcze. U mnie dźwignia z oczkiem jest w pozycji pionowej a w jakiej jest u ciebie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qkohe155    5
Dnia 9.04.2016 o 21:32, Michal3512 napisał:

Witam
Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.

Zdjęcia załączone przez autora, bo jest problem z ich załadowaniem: https://static.agrofoto.pl/monthly_04_2016/post-47172-0-96532400-1460231412.jpg https://static.agrofoto.pl/monthly_04_2016/post-47172-0-11649000-1460231572.jpg

Dnia 14.04.2016 o 14:15, DarekD napisał:

Kolego , wejdź pod ten adres :http://www.cals.cz/zetorservice/zetorservice.asp i odzszukaj instrukcji obsługi w języku polskim i wszystko będziesz wiedział :P

Instrukcja w języku polskim do tych modeli nie działa, też tak macie? Na szczęście mam papierową.

Przechodząc do rzeczy, czy ktoś w końcu wie jak wyregulować to cięgno, bo z tej instrukcji nic nie rozumiem(pomijając fakt, że jest to jedynie krótko wspomniane w regulacji sprzęgła)? Co prawda biegi wchodzą u mnie dość dobrze(nie idealnie), ale przy wymianie wysprzęglika zauważyłem, że między tymi nakrętkami mam z 1cm luzu, co chyba nie jest prawidłowe. Gdzieś wyczytałem też, że powinna tam być gumowa tulejka, a u mnie gołe oczko, wie ktoś? Dodatkowo zastanawia mnie fakt, że zakres pracy tej dźwigni do której jest zamontowany wysprzęglik jest ze 2 razy mniejszy niż faktyczny zakres pracy cięgna od hamulca skrzyni, gdy ciągnie się go ręką, chociaż nie wiem, czy jak da się na maxa do tyłu to nie będzie ocierać o elektromagnes od 2 stopnia.

Scan2024-03-01_224333.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

ustawiasz tak zeby wysprzeglik byl w jednej linii z trzpieniem ,pozniej to kontrujesz nakretkami na precie.,nie ma byc zadnego luzu.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qkohe155    5

Mogę se ustawić w jednej linii z trzpieniem(choć samemu może to chyba być kłopotliwe), ale co dalej - w jakiej pozycji cięgna mam to skontrować wtedy?

A u ciebie jest jakaś tulejka gumowa w tym oczku?

Ostatecznie nie robiłem nic oprócz dokręcenia nakrętki by nie było tak dużego luzu. Biegi bez zmian - tak jak pisałem chodzą przyzwoicie więc chyba nie ma co drążyć. Aczkolwiek ten hamulec albo jest u mnie zepsuty, albo to jakiś pic na wodę, gdyż po jednym wciśnięciu pedału wysprzęglik pociąga za cięgno i już nie cofa się z powrotem, bo ani luźny trzpień go nie cofa, ani hamulec nie odbija samoistnie. A może on właśnie powinien odbijać a u mnie tego nie robi, tylko chodzi z lekkim oporem(ręką) i zostaje w ustawionej pozycji? Próbowałem się też przejechać z tym cięgnem od hamulca wepchniętym ręką do końca zanim to skręciłem i nie było żadnej różnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

tez nie wiem po co to jest. w jednych zetorach jest skontorwane na samym koncu preta,w drugich 2-3 cm od konca i tez chodza.

na oczku zadnej tulejki nie ma i nie widzialem . za chwile bede pod garazem to obejrze dokladnie..


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
    • Przez Bartek1231
      Witam mam pytanie z racji że w moim zetorze czeka mnie generalny remont skrzyni biegów pomyślałem czy dałoby radę włożyć skrzynie od zetora Proximy 90. Z wyglądu są takie same a ta z Proximy ma dodatkowo rewers. Czy jest to wgl możliwe i czy będzie wszystko pasować? Dzięki za odpowiedź 
    • Przez massey3085
      Witam  mam taki problem  z moim zetorem gdy pracuje z opryskiwaczem rozlancza mi wom zatrzask sprawdzony  na wodziku rowki pod zatrzask  też ok  
      Czy wymienię ta przesowke która łączy  walki beż wyciągania  kosza  salelit  bo to jest dosyć  długa tuleja  i niewiem czy taka operacja jest możliwa beż dużego rozbierania  ciagnika 
    • Przez mariusz93
      Witam. Jestem nowym użytkownikiem. Otóż mam pewien problem.Posiadam Zetora 7711. Ostatnio chcieliśmy odpalić z ojcem ciągnik z zaciągu(słaby aku).Nie był odpalany od listopada. Podczas próby odpalenia zgineły biegi. To znaczy biegi normalnie wchodzą ale ciągnik nie chce wcale jechać. Co może być przyczyną? Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj