Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
tommy66692

Walek i tuz w zetorze prawda i mity

Polecane posty

tommy66692    10

powitac

a wiec tak ostatnio sobie rozmyslam ja kto jest z ta dzwignia od walka i tuz'u w tych zetorach. rozmawialem z paroma osobami na gg z agrofoto i kazdy mowi inaczej. wiec tak- u mnie to wyglada w ten sposob-tuz i wom zalezny,luz,tuz i wom niezależny. jeszcze sprawdze dokladnie bo pewny nie jestem a pamiec mam slaba do takich rzeczy. natomiast nie ma polozenia aby chodzila pompa a nie chodzil wom <_<

 

jak jest u was? piszcie jak u was to wyglada i bedzie wszystko jasne.

 

p.s a seria 5011-7045 i 5211-7745 rozni sie tymi przelozeniami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

W Zetorze musi być polożenie na którym działa sama pompa. Tylko ono jest w większości nie używane i odmawia posłuszeństwa.(tak mi się przymajmniej wydaje)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

a mi sie przypomnialo ze chyba takie przelozenie pare razy zlapalem ale teraz jaby bylo zgubione <_< sam juz nie wiem o co w tym chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

adikpl1    179

Spójrz ma naklejkę, która jest na pokrywie pod tablicą rozdzielczą. Jest tam schemat skrzyni biegów i włączania napędu pompy i WOM. Wedle instrukcji (od 5211-7745) powinno być tak:

 

Pompa

|

WOM+Pompa

|

N- położenie neutralne

|

WOM zależny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Chciałem dodać zdjęcie tej plakietki bo mam na kompie ale nie wiem jak wstawic zalącznik. <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179
Chciałem dodać zdjęcie tej plakietki bo mam na kompie ale nie wiem jak wstawic zalącznik. <_<

Wstaw zdjęcie do galerii, a potem skopiuj link.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

rzeczywiscie na tej tabliczce jest tak jak podal @adikpl1 <_< moja nie wiedza teoretyczna sprawila ze nie moglem zastosowac tego w praktyce-ale jeszcze jak uruchomie ciagnik to wszstko posprawdzam bo moze byc ze jest cos powalone w tym i dlatego nie moglem ustawic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

moj za to ma pompe hydrauliki z przodu pod chlodnica i podnosnik chodzi zawsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal18    0

ja w zetorze 7245 też mam pompę z przodu ciągnika. jest jedna pompa nie ma tej pompy co jest standardowo w tylnym moście zamiast niej jest poprowadzona rurka bezpośrednio do rozdzielacza. pompy zakładane z przodu ciągnika są większe o większym przepływie oleju u mnie jest 55 l/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal18    0

jak kupiłem ciągnik to już tak było, ale nie wiem czy to orginalne rozwiązanie czy przeróbka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

Dzisiaj popatrzyłem co i jak z tym w moim zetorku i d*pa z tego wychodzi :) nie mam przelozenia na sam tuz pomimo tego ze na schemacie jest pokazane ze takie powinno byc. ale za to mam 2 przelozenia na ktorych nic nie ma :) nie wiem co jest grane co o tym sadzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr6340    0
ja też mam pompę z przodu ciągnika. jest jedna pompa nie ma tej pompy co jest standardowo w tylnym moście zamiast niej jest poprowadzona rurka bezpośrednio do rozdzielacza. pompy zakładane z przodu ciągnika są większe o większym przepływie oleju u mnie jest 55 l/min.

 

A jaki masz model zetora ja mam 6340 i pompa jest pod chłodnicom mi sie wydaje że w nowszych wersjach pompa montowana jest koło chłodnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

@karpiol nie rozumiem troszke o co ci chodzi :P z tymi kreskami i z tym ze myslales tak do czasu-mzoesz to napisac slowami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karpiol    0
Dzisiaj popatrzyłem co i jak z tym w moim zetorku i d*pa z tego wychodzi :P nie mam przelozenia na sam tuz pomimo tego ze na schemacie jest pokazane ze takie powinno byc. ale za to mam 2 przelozenia na ktorych nic nie ma :P nie wiem co jest grane co o tym sadzicie?

Ja też myślałem że tak mam ale do czasu... Najbliżej podłogi mam samą pompę, wyżej mam szybki wałek i pompę, wyżej jest luz i na końcu jest sam wałek ale żeby się kręcił trzeba wrzucić bieg bo na luzie się nie kręci...

 

Chyba wiecie o co chodzi B)

 

PS. wyżej wyskoczył mi jakiś błąd...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

rozumiem ale u mnie jak dam do samej podlogi to chodzi i walek i pompa-nie ma przelozenia gdzie by chodzila sama pompa a sa 2 na ktorych nic nie ma :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
    • Przez samsung335
      Witam wszystkich mam problem z olejeniem w zetorze 5211 wygania mi olej, a dokładniej wyciek znajduję się zaraz pod korkiem wlewu oleju i cały czas mi pali się olejenie, ale ciśnienie oleju na wskaźniku jest maksymalne olej cieknie jeszcze przez czujnik oleju co może być przyczyną wycieku?
    • Przez tedi2
      co o nim sadzicie dane techniczne opinie wszystko o modelu
    • Przez amix
      Witam!!! Od niedawna posiadamy Zetora 7245 i w tym roku, po dopłatach planujemy wymienić opony przednie na 12.4/r 28 bądź 13.6/r 28 może zaszaleć i kupić 14.9/r 28 , a aktualnie mamy 9.5/r 28 i oto moje pytanie: Czy zgra się przód z tyłem? Dodam jeszcze, że z tyłu mamy 13.6/r 38, które również planujemy wymienić na 16.9/r 38, ale to już na następne dopłaty :angry:
    • Przez Pele94
      Witam. w kilku zdaniach przedstawię mój problem : 
      Ostatnio przeprowadzaliśmy remont skrzyni biegów oraz tylnego mostu w 7211, po złożeniu całego ciągnik   i przeprowadzeniu wszelakich prób wszystko działało jak należy , każdy bieg, wałek wom , podnośnik oraz pozostałe podzespoły. 
      Dziś niestety okazało się że coś poszło nie tak mianowicie nie działa wałek wom ani pompa, Dzwigienka załaczająca wałek wom oraz pompę ( ta po lewej stronie przy nodze )  ''Lata luźno'' bez żadnego oporu czy na włączonym silniku czy na zgaszonym ,  po odkręceniu wodzika widać że listwa przesuwa się bez żadnego problemu ale żadnej pozycji nie załącza, zauważyłem jedynie że działa w w pozycji ( wałek wom zależny od  skrzyni biegów ) wtedy wałek wom się kręci na każdym biegu  ale pompa i tak nie działa. W pozycji tz. luz z tyłu ciągnika wałkiem można swobodnie ruszać , po włączeniu na pozycje np. pompa oraz wałek wom wałkiem z tyłu nie można ruszyć ponieważ pompa robi ciśnienie i ciężko idzie ręką ruszyć. Więc wydaję mi się że  dzwignia załącza wszystkie pozycje jak się należy ale  nic nie działa. Regulowałem już linkę od tz sprzęgła 5 min ale to nic nie dało . Teraz linkę  całkowicie odłączyłem   .
      Wszystko działało bez zarzutów a teraz jest tak jak by cały czas sprzęgło było zaciągnięte 
      Problemem może być sprzęgło Wom ?  ( oglądaliśmy tarczę oraz łopatki były w dobrym stanie ) 
      Dziękuję za pomoc.   
×