mateusz1122

oszust uważać na tego kupujacego //// ZOBACZ//

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
AlaCapone    5015

Chłodnica jest Twoja także możesz oskarżyć ich o bezpodstawne przetrzymywanie jej bez Twojej zgody - zwykła kradzież (powinni odesłać ją bezzwłocznie lub przynajmniej powiadomić o tym fakcie).

 

Druga sprawa masz prawo do reklamacji, gdyż sprzedali Ci towar niezgodny z umową i wadliwy z nie Twojej winy (co zresztą potwierdzają milcząco).

 

Często, kupując towar, otrzymujemy od sprzedawcy dokument gwarancyjny. W przypadku ujawnienia się wady wydaje nam się, że jest to jedyna podstawa do dochodzenia roszczeń i tylko od gwaranta.
W rzeczywistości jednak mamy prawo reklamować towar przede wszystkim u sprzedawcy, który ponosi odpowiedzialność ustawową (z mocy prawa) za sprzedany nam towar.

Z gwarancją mamy do czynienia w przypadku, gdy do produktu sprzedawca wydaje dokument (kartę gwarancyjną) wystawiony przez siebie albo np. przez producenta. Wystawienie gwarancji nie jest obowiązkowe. Jeżeli do produktu załączono jednak gwarancję, to jest to dodatkowe uprawnienie i tylko od nas zależeć będzie czy z niego skorzystamy w momencie składania reklamacji. Nie mamy jednak takiego obowiązku. W gwarancji powinny być umieszczone pewne informacje, by była ona ważna, to znaczy: nazwa i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Polsce, czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej a przede wszystkim obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego, gdyby towar okazał się wadliwy. Jeżeli dokument gwarancyjny nie zawiera obowiązków gwaranta, takiego oświadczenia nie uważa się za gwarancję.

 

Masz prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. O wyborze naprawy lub wymiany decydujesz Ty, ale sprzedawca nie zawsze musi uznać i zrealizować wybraną np. wymianę towaru. Dopóki jest możliwa wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Sprzedawca jednak nie powinien sam zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody. Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni. Warto też dodać, że żądanie wymiany może być ograniczone przepisem art. 5 Kodeksu cywilnego, zakazującego nadużywać prawa podmiotowego.

Zwrotu pieniędzy możemy domagać się tylko wtedy, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna i wystąpi choć jedna z następujących sytuacji:

• sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę ani naprawę, bowiem jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów;

• naprawa albo wymiana nie została wykonana przez sprzedawcę w odpowiednim czasie;

• naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.

Oznacza to, że zwrotu pieniędzy od razu, bez żądania najpierw wymiany albo naprawy, możesz domagać się tylko w przypadku, gdy wymiana albo naprawa narażałyby Cię na znaczne niedogodności.

Tak brzmią przepisy i nie ukrywamy, że nie są wystarczająco precyzyjne. Pozostawiają zbyt szerokie pole do dowolnej interpretacji.

 

W jakim czasie możemy reklamować towar?

Należy jednak pamiętać, że w przypadku stwierdzenia wady musimy zgłosić reklamację najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy. Przekroczenie tego terminu spowoduje utratę uprawnień (sprzedawca nie będzie ponosił odpowiedzialności). Radzę zgłaszać reklamację na piśmie (list polecony, zachowaj dowód nadania), aby w razie wątpliwości wykazać fakt zawiadomienia sprzedawcy.
 

Sprzedawca nie może w umowie zawartej z nami napisać, że nie będzie odpowiadał za towar bądź w jakikolwiek sposób tę odpowiedzialność ograniczyć. Również my nie możemy zwolnić sprzedawcy z tej odpowiedzialności, pisząc, że wiemy o wszelkich niezgodnościach towaru z umową.

 

Co napisać w reklamacji?

Aby reklamacja była skuteczna, muszą się w niej znaleźć podstawowe informacje: data zgłoszenia, określenie sprzedawcy i kupującego, określenie towaru, który jest niezgodny z umową oraz opisanie tych niezgodności (wad) i co wybieramy – nieodpłatną naprawę czy wymianę.

 

W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację?

Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją złożyliśmy. Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie reklamacyjnym. Nie jest jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym. Czas na udzielenie odpowiedzi przez sprzedawcę nie oznacza, że towar w tym właśnie czasie będzie naprawiony lub wymieniony. Powinno być to zrobione w odpowiednim czasie, a to zależy od rodzaju towaru i celu jego nabycia. Często jest to pole konfliktów między sprzedawcami i konsumentami, bo przepisy nie są wystarczająco precyzyjne.

 

WZÓR pisma reklamacyjnego:

miejscowość, dnia ....... r.

-----------------------------------------

-----------------------------------------

-----------------------------------------

(imię i nazwisko konsumenta, adres zamieszkania)

-----------------------------------------

-----------------------------------------

-----------------------------------------

(nazwa i adres siedziby przedsiębiorcy)

 

REKLAMACJA

z tytułu 2-letniej odpowiedzialności

sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową

 

W dniu ............ r. zawarła/em z Państwem umowę sprzedaży ........................ (towar konsumpcyjny) za kwotę ............ PLN. Niestety, przedmiotowy towar posiada obecnie następujące niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową:

-

-

            Z uwagi na ww. niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, zgodnie z treścią przepisu art. 8 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. nr 141, poz. 1176 ze zm.), oczekuję usunięcia niezgodności poprzez wymianę towaru na nowy.  

Z poważaniem,

imię i nazwisko

 

Załącznik:

- kserokopia dowodu zakupu

 

Wyślij to listem poleconym (z potwierdzeniem odbioru). Nie ma sensu denerwować się, ale możesz poinformować telefonicznie o tym fakcie sprzedawcę. Postaw sprawę jasno, że interesuje Cię tylko towar zgodny z umową, czyli w pełni sprawny. List będzie podstawą w Sądzie jeśli do tego dojdzie.

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrus92PP    5

Masz 14 dni na zwrot zakupionego towaru przez internet bez podania przyczyny. Kilka razy już kupowałem w tej firmie i nie miałem problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Masz 14 dni na zwrot zakupionego towaru przez internet bez podania przyczyny. Kilka razy już kupowałem w tej firmie i nie miałem problemów.

Raz kupiłem filtry , przysłali niewłaściwe , odesłałem z pismem wyjaśniającym , nieodebrali paczki (pobrania nie było ), dzwoniłem , głupiego ze mnie chcieli zrobić " bo pam kupił przez internet", numery na fakturze filtrów były właściwe , a w paczce innej firmy , ale nie pasujące , z zamiennika nie robiłbym problemu , jeszcze raz odesłałem , w sumie zapłaciłem za 3 przesyłki ( więcej kosztów niż te filtry warte) .Wina po ich stronie , do końca zero skruchy , zero zwrotu za przesyłki . Nigdy więcej nic z tej firmy . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Ja tam kupił oringi do Mf ok 2x250mm. Zamawiane po numerach katalogowych. Oczywiście nie pasowały. Odesłałem i odziwo szybko kase oddali ale burdel tam mają nieziemski.

Teraz czekam na czesci do Bizona i zgrabiarki...Oni potrzebują tydzien na wysłanie opłaconej z góry paczki, taką za pobraniem masz na drugi dzień... Tak teraz myśle że to był głupi pomysł z zamawianiem pompy hydraulicznej bo jak przyslą szmelc to zauważe dopiero w żniwa :>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroon    186

Chłodnica jest Twoja także możesz oskarżyć ich o bezpodstawne przetrzymywanie jej bez Twojej zgody - zwykła kradzież (powinni odesłać ją bezzwłocznie lub przynajmniej powiadomić o tym fakcie).

 

Druga sprawa masz prawo do reklamacji, gdyż sprzedali Ci towar niezgodny z umową i wadliwy z nie Twojej winy (co zresztą potwierdzają milcząco).

 

 

Jeśli piszesz o rękojmi to jest jeden istotny fakt o którym się rzadko mówi Otóż do 6 miesięcy od daty zakupu przyjmuje się że towar jest wadliwy z winy sklepu a po upływie 6 miesięcy to kupujący musi udowodnić winę sklepu co w większości przypadków jest niemożliwe Należy o tym pamiętać bo jeśli skorzystamy z rękojmi i zostanie ona nieuznana to nie możemy domagać się naprawy tej samej wady z gwarancji producenta (i odwrotnie także)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

wszędzie kombinują , kilka lat temu kupiłem chłodnice do 60- siątki nie przez internet , w sklepie chłodnica jak chłodnica pomalowana na czarno farbą , w pudełku ale jak wziąłem  się za montaż coś mi się nie widziała bo wyszła na niej taka rdzawa rosa , wziąłem magnez przykładam wszędzie przyciąga , boki czy podstawa jest metalowa , ale żeberka wlew blacha powinny być miedziane , a tam wszystko stal  metal , zawiozłem do sklepu reklamować ,gość nawet nie wołał paragonu ,przyniósł inną taką jaka powinna być  ,bez jakiegoś dymu i nerwów się obyło , wiedział o co chodzi ,

nie piszę jako o oszustwie bo nigdy w tej firmie nic nie kupowałem , ale sprawdź też materiał z czego jest zrobiona , bo jeśli takie numery wywijają , to wszystkiego się można spodziewać , ja też gdybym założył to badziewie i jakiś czas była by używana zanim bym się połapał już by mi jej nie wymienił a pewnie na wodzie zgniła by po pół roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroon    186

jak mam udowodnic jak odeslalem im chlodnice dzonimy a oni caly czas przekladaja nas zeby zadzonic po poludniu albo w nastepnym tygodniu az wkoncu kazali zamowic u nich nowa chlodnice w tej samem cenie boje sie isc do sondu bo niechce przegrac sprawy a mam tylko fakture zakupu i potwierdzenie z odeslania chlodnicy

 

dzięki koledzy ze dajecie mi wskazówki co mam zrobić 

Albo poszukaj w necie jak to załatwić albo idź w swoeje okolicy po bezpłatne porady prawne - u nas są takie w starostwie Jeśli odesłałeś im towar w ciągu 14 dni od daty zakupu i masz potwierdzenie tej wysyłki to muszą zwrócić ci kasę (jeśli napiszesz odstąpienie od umowy zakupu) ALE w twoim przypadku towar był uszkodzony a ty nie masz protokołu kuriera o uszkodzeniu więc tu sklep może mieć powód do odmowy Możesz wówczas skorzystać z prawa rękojmi - jeśli od zakupu nie minęło 6 m-cy to nie  musisz udowadniać winy sklepu Musisz tylko napisać odpowiednie pismo i im dostarczyć Jeśli sklep ci nie odpisze bodajże w ciągu 30 dni to znaczy że uznaje rękojmię i musi zwrócić ci kasę Jak nie umiesz sam napisać takiego pisma to najlepiej się zgłoś do porady prawnej i tam cię pokierują w jaki sposób najlepiej załatwić tą sprawę Musisz też ustalić co się dzieje z tą chłodnicą  - bo jeśli sklep uznał że odesłałeś aby skorzystać z gwarancji producenta to wyklucza to rękojmię  - nie można korzystać na podstawie tej samej wady produktu i z rękojmi i z gwarancji I najlepiej musisz to zrobić szybko bo w każdym przypadku są odpowiednie terminy od wykrycia wady i być może sklep zwleka aby ten termin minął

Edytowano przez maroon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris82    77

@mateusz1122 mam do nich blisko czasami coś u nich kupuję ale do nich jechać to trzeba mieć dużo cierpliwości i część w ręce. Wcale mnie nie dziwi że masz z nimi problem bo potrafią "przerobić" miejscowych a co dopiero kupujących przesyłką. Życzę powodzenia może Ci się uda odzyskać kasę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusmarek    5

Ja też zostałem oszukany jakieś dwa lub trzy lata temu przez tą pseudo firmę.

Kupiłem u nich poprzez allegro tłumik do ursusa c-360 , miał mieć długość 1050 a okazało się że miał 800.

Musiałem odesłać go na własny koszt a potem odebrać ponownie za pobraniem . O dodatkowych kosztach dowiedziałem się dopiero od kuriera.

Po rozmowie z Panem ŁUKASZEM dowiedziałem się że obciążył mnie wysyłką bo nie spisałem protokołu z kurierem że tłumik był krótszy 800 a nie 1050.

Żeby towar odbierać i mierzyć go metrem kto to widział.

Nie polecam pseudo firmy AGROHANDLER

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3039

uwazajcie tez na firme mizar-niedawno mialem przygode z detka , kupilem do 60 , lezala ze 2 miesiace w garazu, gdy ja napompowalem okazalo sie ze jest peknieta na szwie-nawet w oponie nie byla, odeslalem, a po 1 miesiacu przyslali z powrotem-zona niestety odebrala i zaplacila za przesylke-twierdzac ze takiej firmy nie sprzedaja, wiele razy u nich kupowalem a gdy wystapil problem okazalo sie co jest warty caly mizar.com.pl, za 140 zl nie bede sie po sadach ciagal.

ja mialem kiedys w stacjonarnym sklepie podobna przygode z chlodnica od ursusa, od razu oddalem , owszem przyjeli do naprawy ale musialem kupic 2 bo co mialem robic w sezonie prac polowych,  oddali naprawiona i tak mialem zapasowa ktora niedawno sie przydala.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luteks77    8
Napisano (edytowany)

Wtam. przed wczoraj nadałem przesyłkę do firmy MIZAR  z 2 szt opon do przewracarki  które rozpadły się w 50 minut przetrząsania siana ,przesyłka była na miejscu dzisiaj ok.10 rano  a o godz. 19,34 została nadana przesyłka do mnie z firmy MIZAR  (nic nie zamawiałem). CO TO MOŻE BYĆ ,podejrzewam że  jadą do mnie  opony które się rozpadły i reklamacja została nie uwzględnniona. Dodam że w firmie Mizar nigdy nic nie reklamowałem pomimo  kilku wadliwych rzeczy (jak słabo działające dmuchawy,termostat i amortyzatory tylniej szyby które szlak trafił po 3 miesiącach Zetor 7245)Pozdrawiam.

Edytowano przez luteks77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez celeronik
      Zastanawiam się nad kupnem używanej prasy rolującej do mojego ursuska. Z kasą cienko, 12-14tys. zł, myślałem nad jakąś zachodnia zmiennokomorową riviere cassalis lub stałokomorową welgera. Prasy używana by była wyłącznie do słomy (no chyba, ze na usługach do siana), baloty chciałbym robić 120x120, a moze nawet i mniejsze jakby była zmiennokomorowa. Wiem że 3512 to nie ciągnik do prasy, no ale co zrobic.
    • Przez mateusz1122
      Witam w fordzie 5610 zaczol mi sie lac olej z walu co idzie na przedni naped wydlubalem go i nie moge znalesc nigdzie simeringa 45x76x12 wie ktos moze skad wziosc taki?? pozdrawiam i pilnie czekam na odpowiedz
    • Przez mateusz1122
      Witam koledzy tak jak w temacie chcialbym wybrac prase do sianokiszonki slomy i siana. ja chcialbym kupic zmmiennokomorowa do 180cm bale a ojciec sie uwiol na stalokomorowa 120-120 i juz nie wiem wydaje mi sie ze najlepszaby byla zmmieno komorowa pasowala ale wszyscy chandlarze nagadali ojcu ze walcowe 120-120 sa najlepsze oczywiscie takie 120-120 maja do sprzedania ,wydaje mi sie ze balot slomy 120-120 to troche maly i bedzie ich pelno moze lepsze rozwiazanie byloby juz 150-120 tez stalokomorowa ale chyba baloty sianokiszonki beda za duze i ciezkie. a posiadamy w tej chwili 30 bydla ciagniki c328, mf255 i ford 5610 4x4 prosilbym o doradzenie tak zebym pokazal ojcu co tu napiszeszecie z gory dziekuje i pozdrawiam serdecznie
    • Przez mateusz1122
      Witam serdecznie szukam już od kilku tygodni kola do claas rollant 62 wymiar to 11.5 szerokosc opony, 80 wysokosc i felga 15.3 jest ona na 5 szpilek jak by ktos mial takia felge z opoNA w dobrych pieniadzach prosze o napisanie. OPONA TAKA http://images.iagro.pl/2012-06/407746933_middle.jpg
      pozdrawiam serdecznie
    • Przez mateusz1122
      witam posiadam mf 255 i nie dziala hydraulika wogole cisnienia nie daje a podnosnik porzadnie  podnosi , pod siedzeniem probowalem na wszystkie sposoby i nie daje cisnienia do rozdzielacza nawet wiecie moze co sie moglo stac? pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj