Skocz do zawartości
News
michalkowalski115

Problem z wymianą elektromagnesu w Renault Ares 620rz

Polecane posty

Witam. Chcę wymienić elektromagnes w renault ares 620 rz, ponieważ czasami miał problem z odpaleniem. Odkręciłem te trzy śrubki, wszystko odłączyłem, niby go wyjąłem , ale zostało jeszcze takie coś(patrz załącznik). Nie mogę tego wyjąć, tam jest jakaś guma. Nie znam się za bardzo na ciągnikach, więc może ktoś dać jakieś wskazówki jak to wyciągnąć?

Pozdrawiam.

post-35961-0-11478000-1460125720_thumb.jpg

post-35961-0-15981800-1460125727_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jack80    19

odkręć rozrusznik całkowicie,ta część co została jest zamocowana na widełkach które są połączone z bendiksem.Odkręć tą nakrętę na 13 klucz co ją widać i wyjmij śrubę,powinno się poluzować i może uda się wyciągnąć,a jeśli nie to musisz rozkręcic rozrusznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1930

dokladnie jak pisze kolega, odkrec te srube  co widac i jak wyjdzie to z bani, jak nie to rozrusznik na stol i rozbierasz. Elektorwlacznik jest spiety z widelkami ktore pracuja po tej srubie w.w . a dalej sa zaczepione o kołnierz biendiksa.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5001

W jaki sposób zdiagnozowałeś, że winę ponosi elektromagnes? Podpowiem, że już go wyciągnąłeś a pozostał tylko trzpień.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób zdiagnozowałeś, że winę ponosi elektromagnes? Podpowiem, że już go wyciągnąłeś a pozostał tylko trzpień.

Wymieniłem elektromagnes, odpalam ciągnik i nadal słychać tylko takie pstryknięcie tam w elektromagnesie. Co może być tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Przyczyn może być kilka. Trzeba dokonać szczegółowych pomiarów, albo oddać cały rozrusznik do fachowca, abyś nie wymieniał wszystkiego po kolei bez najmniejszej potrzeby.

Jeśli masz możliwość to załóż inny akumulator (o zbliżonych parametrach), bo Twoje pobieżne pomiary wskazują na jego winę.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być kilka. Trzeba dokonać szczegółowych pomiarów, albo oddać cały rozrusznik do fachowca, abyś nie wymieniał wszystkiego po kolei bez najmniejszej potrzeby.

Jeśli masz możliwość to załóż inny akumulator (o zbliżonych parametrach), bo Twoje pobieżne pomiary wskazują na jego winę.

Dzięki za odpowiedź, spróbuję coś z tym akumulatorem zrobić tak jak pisałeś. A czy jest taka możliwość, że źle podłączyłem elektromagnes?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Nie, podłączyłeś dobrze.

 

Jeśli odpowiadasz na poprzedni post to go nie cytuj. ;)

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1930

elektromagnes jest okej, dalej sprawdz przelacznik masy (hebel) jak masz zamontowany, moze byc przypalony i nie ma przejscia dobrego, dalej przewody idace od aku do rozrusznika, punkty masowe, mocmowanie rozrusznika do bloku czy dobrze przykrecony, bo moze masa nie przechodzic, dalej jak to bedzie okej to podmien akumulatory, jak nadal nie pomoze to rozrusznik do wyjecia i sprawdzenia, mogly sie szczotki posypac, tulejki, lozysko itp itd.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę miał akumulator to sprawdzę czy to była przyczyna. Kable sprawdzałem, wszystko wydaje się być ok. A co do elektromagnesu, sąsiad mówił że kable powinny iść odwrotnie, na tym długim gwincie + od akumulatora a kabel od rozrusznika do tego mniejszego gwintu, jak myślicie powinienem przełożyć kable?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jack80    19

zobacz np w ursusie jak są podpiete,bo wydaje mi się że są na pewno dobrze podpięte,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Obecne połączenie masz poprawne i nie ma żadnej potrzeby przekładać czegokolwiek. Co najwyżej zastosuj okłady z kija dębowego sąsiadowi do ty.. (tylnej części ciała). :D :D :D

 

Zdjęcie przedstawia opis poprawnego połączenia elektromagnesu rozrusznika. Pozwoliłem sobie na wykorzystanie Twojego zdjęcia, aby było łatwiej zrozumieć.

post-81345-0-41991000-1460271360.jpg

 

Jak sprawdzić poprawność podłączenia?

Zacisk (30) do którego dochodzi przewód bezpośrednio z akumulatora nie posiada żadnego wyprowadzenia, czyli nie ma połączenia z czymkolwiek.

Drugi zacisk, który połączony jest krótkim przewodem z rozrusznikiem ma połączenie (blaszka) z jedną z cewek elektromagnesu (tzw. cewka wciągająca rdzeń). Druga cewka (podtrzymująca) jest połączona jednym końcem z zaciskiem (50) czyli ze stacyjką, zaś drugim z masą.

Po drugie poprawność połączenia wskazuje charakterystyczne "pyknięcie" elektromagnesu.

 

Dla eksperymentu można odłączyć przewód łączący rozrusznik z elektromagnesem. Odkręć i zdejmij przewód jednej ze śrub elektromagnesu (tej z której krótki przewód idzie do rozrusznika). Przy przekręceniu kluczyka nie będzie słychać nawet pyknięcia elektromagnesu, bo będzie wtedy pracowała tylko „cewka podtrzymująca” o mniejszej mocy, która nie będzie miała siły ruszyć bendiksu.

 

*Nie sugeruj się długością śrub tylko połączeniem zacisku z cewką poprzez blaszkę!


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Zmierzyłem napięcie, ~13V na akumulatorze, jak próbowałem zapalić ciągnik ~5V. A tak podlączyłem elektromagnes: 

Napięcie gdzie mierzyłeś? Bezpośrednio na trzpieniach akumulatora? Jeżeli tak to aku padnięty. 13V sugeruje że jest aż nadto naładowany i tak mocny spadek nie może być, chyba że masz zwarcie w rozruszniku ale wtedy przy dobrym aku by się dymiło z rozrusznika :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Zmierzyłem napięcie, ~13V na akumulatorze, jak próbowałem zapalić ciągnik ~5V. A tak podlączyłem elektromagnes: 

Napięcie gdzie mierzyłeś? Bezpośrednio na trzpieniach akumulatora? Jeżeli tak to aku padnięty. 13V sugeruje że jest aż nadto naładowany i tak mocny spadek nie może być, chyba że masz zwarcie w rozruszniku ale wtedy przy dobrym aku by się dymiło z rozrusznika :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc wczoraj sprawdzałem bezpieczniki i okazało się że jeden był przepalony (ten 25A, którego brakuje na zdjęciu), włożyłem nowy i ciągnik odpalił, potem jeszcze 3 razy próbowałem i odpalał bez trudu. Dziś chce wyjechać w pole a tu znowu przepalił się bezpiecznik. Panowie co to może być? Dlaczego ten bezpiecznik się przepala? Przed wymianą elektromagnesu to się nie działo..

post-35961-0-38234000-1460391376_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

A elektromagnes wymieniłeś cały czy tego środka nie? Bezpiecznik jest od obwodu startowego, czyli tego cienkiego kabelka idącego na elektromagnes. Z jakiegoś powodu na cewce jest za duży pobór prądu i pali bezpiecznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1930

a moze bezpiecznik za maly siedzi ? masz gdzies tam zaznaczone jaki powinien byc ? , albo tak jak pisze kolega wyzej, za duzy prad lub gdzies przebicie jest.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak , elektromagnes wymieniłem cały, może to przez regulator napięcia? Bo na akumulatorze raz miałem 16V(na zgaszonym ciągniku), raz 14V,  czy to normalne? Dodam jeszcze fotkę podłączenia tego małego kabelka oraz akumulatora.

post-35961-0-01072900-1460406730_thumb.jpg

post-35961-0-72954800-1460406842_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Zrób pomiar napięcia podczas pracy silnika, czyli podczas ładowania. Jeśli będzie wyższe niż 14,4 V (14,8 V) w większości przypadków sugeruje wymianę regulatora.

Napięcie na akumulatorze 16 V jest całkowicie nie do przyjęcia.

Pomiaru dokonujemy na biegunach akumulatora a nie klemach i mocno dociskamy.

 

Żółty przewód masz podłączony prawidłowo do zacisku 50


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Dalsza praca ciągnika z taką wadą w instalacji elektrycznej doprowadzi do agonii akumulator. Czasami także może doprowadzić do zniszczenia bardziej wrażliwych układów elektronicznych.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak więc mierzyłem, na zgaszonym miał ~14,5V, gdy udało mi sie go zapalić miał 12,5V i tak sie utrzymywało. Dodam, że zamontowałem nowy bezpiecznik i nic, nadal cykało tam w elektromagnesie, dopiero po kilku próbach odpalania jakoś się udało go uruchomić. Nie mam pojęcia co może mu dolegać, chyba będę musiał oddać go w ręce fachowca..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bercik1995
      Witam mam problem z womem w renault ceres 85 problem polega na tym ze włączylem walek na obroty 540 eco ta dzwignia kolo siedzenia i teraz nie moge zmienic obrotow na 540 dzwignia wydaje sie jakby byla zablokowana prosze o pomoc uzytkowników co moze byc przyczyna 
    • Przez kaamil12
      Kto posiada Fendta 5220 Laverde rev225 albo MF z komputerem  agritronic ? Mam Laverde z agritronic i jest z nim problem bo pokazuje błąd c12 i nie widać  ustawień   dodam że raz jest ok a za chwile wyświetla c12 czasem wystarczy że kombajn z obrotów zejdzie i wraca do normy a czasem brak zgasić i uruchomić na nowo podobno błąd oznacza wewnętrzne uszkodzenie komputera tylko czemu raz działa przez 3 dni nic nie wyskoczy a jak go jeb***  to co 15min wywala miał ktoś taki przypadek?? 
    • Przez Kacper123022
      Wiatm. Na okres żniwny pożyczyłem od Teścia przyczepę wraz z ciągnikiem MF 2640 i podczas jazdy powstaje problem z przyśpieszaczem ponieważ po naciśnięciu przycisku przy biegach od przyśpieszki jest zero jakiej kolwiek reakcij. Ciągnik jest z 88r. Pytałem Teścia i mówi że mechaniczne wszystko ok jest tylko uwalona jest elektryka. I tu moje pytanie chciał bym to naprawić lecz nie wiem co gdzie i jak... gdzie powinny iść 3 kabelki co wychodzą z przycisku przyśpieszki. Może miał by ktoś schemat elektryczny lub jaką kolwiek wiedzę i doświadczenie i chciał by podzielić sie i pomóc bo wujek google za bardzo nic mi nie mówi... Za wszystkie porady i sugestie z góry dziękuję a jeśli jest już taki temat to przepraszam za utworzenie nowego. Pozdrawiam.
    • Przez XaWi
      Witam kupiłem mercatora w tamtym sezonie i bez przyspieszacza jedynka jak i wsteczny nie ciągnął a pod obciążeniem tym  bardziej lecz po dodaniu przyspieszacza jedynka jechała lecz wsteczny pod górkę nie. Wymieniłem w tym roku oba pasy jezdne i dalej jest to samo przyspieszacz na zero i na wstecznym nie wyjadę pod mała górkę czy na jedynce jak pszyspieszacz jest na zero to przez granicę nie przejdę. Dodam że docisk jest na sprężynie. Proszę o poradę 
    • Przez KemBiX
      Witam tak jak w temacie mam problem z niedziałajacymi polbiegami (żółw i zając) w ciągniku new holland tl100  prosił bym o pomoc doswiadczonych uzytkownikow co moze byc przyczyna co nalezy sprawdzić. Zapomniałem dodac ze żółw działa bo to polbieg startowy tylko nie przerzuca na zająca
      Z góry dziękuję i pozdrawiam licze na szybkę odpowiedzi.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.