News
Kredek21

Wzmocnienie wspomagania Renia 113.14

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Kredek21    0

Witam, postanowiłem wzmocnić i przyspieszyć działanie wspomagania w mojej reni, i pojawił się pewien problem .Na zimnym oleju wspomaganie działa bardzo dobrze ale wystarczy że przejadę 1 kilometr i z orbitrola słychać dziwny dzwięk, po czym wspomaganie działa słabiej i troszkę ciężej . Oryginalnie był tam orbitrol 80 ja założyłem 100, pompę również wymieniłem na nową wydajniejszą 16/11. Możliwe że rozdzielacz podaje za mało oleju na orbitrol? 

Edytowano przez Kredek21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Przy założeniu, że obecna pompa olejowa oraz orbitrol o pojemności 100 są nowe i w pełni sprawne to wymień "płyn olejo-podobny" na nowy olej dobrej jakości i koniecznie oryginalny . Pamiętaj o wymianie filtrów oleju.  Jeśli masz problemy to należałoby postawić diagnozę w oparciu o pomiar ciśnień na wyjściu pompy hydraulicznej szczególnie sekcji odpowiedzialnej za wspomaganie, oraz pomiar w układzie orbitrola zarówno podczas obrotu kierownicą, jak i bez. Pomiarów dokonujemy na rozgrzanym oleju. Bez pomiarów poprawną odpowiedź otrzymasz od Kaszpirowskiego i jemu podobnych wróżbitów.

 

Oryginalny orbitrol przy odpowiednim oleju daje radę nawet przy ładowaczu czołowym z ładunkiem do 2,5 t.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jan34533    20

olej masz dobry,  marny  mechanik  to poleca wymienić "płyn olejo-podobny" i filtry,  nie słuchaj takich głupot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

W  skrzyni biegów mam Agrol stou plus 10w40 wymieniony w zeszłym sezonie. A jaki olej polecacie ?

 

Ten temat powraca wielokrotnie i nie ma większego sensu pisać, wystarczy poczytać kilka stron wstecz w tym temacie:

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/75872-ci%C4%85gniki-renault-p%C5%82yny-eksploatacyjne/page-15

 

Ten obecny olej, który posiadasz (AGROL STOU PLUS 10W40) jest na granicy przydatności jeśli chodzi o wskaźnik lepkości, gdyż producent podaje wartość 150 (wg normy ASTM D 2270). Sytuacja przedstawia się podobnie jeśli chodzi o przydatność tego oleju, jako hydraulicznego, gdyż jego klasa jakości to: HLP (wg DIN).

Podejrzewam jednak inny problem, mianowicie olej stracił swoje właściwości smarne na tyle, że nie nadaje się do dalszego użytkowania lub kupiłeś podróbkę.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    652

nie pierwszy i zapewne nie ostatni który ma problemy przez ten olej default_thumbup1.gif


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kredek21    0

No dobrze tylko dla czego znajomy ma zalany takim samym olejem z tego samego zródła Fendt-a, MF i NH i u niego jest wszystko ok ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez oaxis3333
      cześć , mam problem w aresie jest wbity 2 bieg i nie mogę go wybić rewers i półbiegi działają zółw zając też działa jak go wybić ? doradźcie
    • Przez Jaar
      Dzień dobry,
      Renault Temis 610 - po uszczelnianiu skrzyni biegów zniknął wsteczny bieg. Po wrzuceniu wstecznego, bieg mechanicznie wchodzi, ale nie rusza do tylu. Ciągnik zachowuje się, jakby coś go blokowało, Podejrzewaliśmy, ze przesunął się trzpień zabezpieczający, ale po przesunięciu nic się nie zmieniło. 
      Chyba nie zostaje nam nic innego, jak rozpołowić ciągnik, chociaż wolałbym tego uniknąć. 
      Ktoś spotkał się z podobnym problemem? 
      Pozdrawiam 
    • Przez newuser
      Mam do Was pytanie o RENAULT 110-54 kupionego kilka lat temu. Od początku wspomaganie nie działało zbyt lekko, ale ostatnio gdy założyłem tura i ciągnik zagrzeje się to na postoju nie można zakręcić kierownicą. Co kolejno zrobiłem:
      - sprawdziłem zwrotnice i łożyska w nich- są OK,
      - dałem do regeneracji siłowniki (2 szt.),
      - wymieniłem pompę na nową,
      - wymieniłem orbitrol
      i co... i nic , no może troszeczkę, ale to za mało aby normalnie kierować tym ciągnikiem z belą, a jak się zgrzeję to wogóle tragedia.
      Co może być przyczyną - jest tam chyba jeszcze po drodze zawór ciśnieniowy - jak go sprawdzić?
      Jeden mechanik mówił mi, że te Renault tak maja i skręca się nimi ciężko. Wy też tak macie w swoich?
    • Przez WiktorGorzaa
      Witam posiadam renault 110.54 na rewersie elkt hydr podczas zmiany  ciagnik czasami szarpie ,oraz zmiana nie odbywa sie zawsze  płynnie czuć jak skrzynia zmienia kierunek jazdy jest takie jak by metaliczne pukniecie , czym moze byc to spowodowane ? czy w tej skrzyni trzeba sie zatrzymywac do 0 aby zmienic kierunek jazdy ?? pozdrawiam:)
    • Przez Novo181818
      ile wchodzi oleju do silnika? U mnie na szabelce poziom trzymał się w połowie stanu. Gdzieś wyczytałem że oleju wchodzi z 15l a jak spuściłem stary to jest go max 10litrow. Silnik był rozgrzany i otworzyłem dwa spusty i wykręciłem filtr. Ile tego oleju powinno być? czy gdzieś zapomniałem spuścić?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.