Skocz do zawartości
zenas

Wymiana tarczy sprzęgłowej I stopnia. MF 255

Polecane posty

zenas    6

Witam.

Jak w temacie, w necie na ten temat cisza lub tylko sporadyczne wzmianki i to ogólnikowo. Mianowicie ciągnik rozpołowiony, tarcza wymieniona przy okazji łożysko wyciskowe i na tym się kończy wszystko co dobre, za Chiny ludowe nie chce się z powrotem zjechać, choć używałem wózka, tarcze w miare są wypośrodkowane, choć nie miałem trzpienia wypośrodkójącego, bo skąd, robiłem już sprzęgła w samochodach ale to były jednotarczowe i nie było problemu, a tu "zonk". Mam pytanie czy może któryś z kolegów miał podobny problem i jak go rozwiązał?


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    33

czasem są takie uparte tarcze że nie chcą na wałek najść I teraz problem ile ci zostaje do całkowitego zsunięcia się silnika i skrzyni Jeśli niewiele i jestes pewien że wałki juz weszły to mój sposób to dłuzsze sruby i sciągac silnik ze skrzynią Ale tu trzeba mieć absolutną pewność że wszystkie inne przyczyny nieschodzenia się zostały wyeliminowane a silnik i skrzynia są  idealnie ustawione no i ciągnąc z rozumem jeśli się czuje ze to nie to i nie schodzą się to nie ciągnąć na siłę tylko cofnąć i sprawdzić wszystko jeszcze raz Ja też tarcze ustawiam ręką bez przyrządów i nigdy nie musiałem poprawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cezar    0

sprawdź frez na tarczy, może masz tarczę od późniejszych wersji 3512 z drobnym frezem i dlatego nie chce się zejść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

toobek    40

Dokładnie sprawdź frez. Załóż samą tarczę na wałek. Powinna bez żadnych problemów wejść. Ja miałem przypadek że musiałem podpiłować wejście frezu w tarczy bo nie chciała wejść na wałek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    6

Jest na grubym frezie sprawdzałem przed złożeniem sprzęgła, tak jak pisał kolega Karol 445 trzeba się będzie męczyć, jak skręcam śrubami, oczywiście z wyczuciem to to nie można zmienić biegu, czyli nie weszło na swoje miejsce, wymieniałem już tarcze w C4011 i w osobówkach nie było problemu, z tymi jednotarczowymi to bułka z masłem, no cóż idę, ręce opadają.

 


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    6

Uff dało radę, powoli powolutku skręcając delikatnie dwoma śrubami po bokach w końcu się udało. Dzięki za zainteresowanie się tematem, na tej tarczy chodził 6250 motogodzin.


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    6

:) Jednak C 4011 jest bardziej przyjazny dla użytkownika, naprawa w swoim garażu MF 255 w wersji z śrubami calowymi i metrycznymi, to pokuta za grzechy. ;[


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ibanezrg1
      Witam Serdecznie Ludzi z Forum
       
      Mam pytanie odnosnie Massey Ferguson 165 z lat 1967 w zwyz
      1. Traktor mialby mi sluzyc sporadycznie bardzie w teren lesny ,przywiezsc jakies drewno na opal lub w klocu , a takze koszenie 3 hektarow trawy rotacyjna, i do takich robot przydomowych ,czesem cos przewiesc- co myslicie o tym ciagniku czy warto inwestowac w takiego staruszka dodoam ze jestem tez przygotowany na wklad finansowy tylko czy nie ma problemu z czesciamy do nich i czy sa duzo drozesz jak do C330 czy 360
      2.Zastanwiam sie czy zamisat takgiego MF-165 nie kupic C330 czy 360 .Sam nie wiem bo ma okzaje kupic MF165 za jakies 7500zl na chodzie zaresjtrowany zniszczony wizulanie do wymiany opony wszytskie 4 sztuki skrzynia dziala 3.Czytalem tez natomiast ze w tym modelu 165 tez sa hamulce tak jak w C330 i 360 i ze to nie rewelacja ale jedzilem troszku C330 i tak tragicznie nie bylo
       
      Prosze o wyczerpujace odpowiedzi i wszelkie informacje o tym modelu MF165 mile widziane .Chyba ze ma ktos jakies inne porpozycje co do C330 czy C360 ale z tego co patrzylem po internecie to za C330 do remontu trzeba dac od 9tys zl w zwyz a to dalej taki pachpajek tyle ze zgrabny bo mniejszy chyba od 165
    • Przez dominikl95
      Zakupiłem MF 699 i chciałbym sie was zapytać do czego służą wajchy od podnosnika jedna od podnoszenia a druga?Proszę o wytłumaczenie do czego one służą.
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez EmoGirl33
      Witam  kupiłem ciągnik MF  274 to jest podobno takie same co Landini 6500  i chce wymienić olej i jak gdzie sa wszystkie filtry np oleju paliwa czy mógł by mi kota powiedzieć lub wysłać jakiegoś linka  jak on wygląda?
    • Przez keeway
      Witam chce obic w ciagniku podsofitke eko skora i potrzebuje czarna z czerwonym szwem zamawial ktos taka lub ma link do ogłoszenia.   Zapodaje zdjęcie.   https://zapodaj.net/47f8ce9300934.jpg.html
×