Skocz do zawartości
zenas

Wymiana tarczy sprzęgłowej I stopnia. MF 255

Polecane posty

zenas    8

Witam.

Jak w temacie, w necie na ten temat cisza lub tylko sporadyczne wzmianki i to ogólnikowo. Mianowicie ciągnik rozpołowiony, tarcza wymieniona przy okazji łożysko wyciskowe i na tym się kończy wszystko co dobre, za Chiny ludowe nie chce się z powrotem zjechać, choć używałem wózka, tarcze w miare są wypośrodkowane, choć nie miałem trzpienia wypośrodkójącego, bo skąd, robiłem już sprzęgła w samochodach ale to były jednotarczowe i nie było problemu, a tu "zonk". Mam pytanie czy może któryś z kolegów miał podobny problem i jak go rozwiązał?


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    39

czasem są takie uparte tarcze że nie chcą na wałek najść I teraz problem ile ci zostaje do całkowitego zsunięcia się silnika i skrzyni Jeśli niewiele i jestes pewien że wałki juz weszły to mój sposób to dłuzsze sruby i sciągac silnik ze skrzynią Ale tu trzeba mieć absolutną pewność że wszystkie inne przyczyny nieschodzenia się zostały wyeliminowane a silnik i skrzynia są  idealnie ustawione no i ciągnąc z rozumem jeśli się czuje ze to nie to i nie schodzą się to nie ciągnąć na siłę tylko cofnąć i sprawdzić wszystko jeszcze raz Ja też tarcze ustawiam ręką bez przyrządów i nigdy nie musiałem poprawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cezar    0

sprawdź frez na tarczy, może masz tarczę od późniejszych wersji 3512 z drobnym frezem i dlatego nie chce się zejść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

toobek    41

Dokładnie sprawdź frez. Załóż samą tarczę na wałek. Powinna bez żadnych problemów wejść. Ja miałem przypadek że musiałem podpiłować wejście frezu w tarczy bo nie chciała wejść na wałek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    8

Jest na grubym frezie sprawdzałem przed złożeniem sprzęgła, tak jak pisał kolega Karol 445 trzeba się będzie męczyć, jak skręcam śrubami, oczywiście z wyczuciem to to nie można zmienić biegu, czyli nie weszło na swoje miejsce, wymieniałem już tarcze w C4011 i w osobówkach nie było problemu, z tymi jednotarczowymi to bułka z masłem, no cóż idę, ręce opadają.

 


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    8

Uff dało radę, powoli powolutku skręcając delikatnie dwoma śrubami po bokach w końcu się udało. Dzięki za zainteresowanie się tematem, na tej tarczy chodził 6250 motogodzin.


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    8

:) Jednak C 4011 jest bardziej przyjazny dla użytkownika, naprawa w swoim garażu MF 255 w wersji z śrubami calowymi i metrycznymi, to pokuta za grzechy. ;[


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez daniel002d
      Witam. czy ktoś wie do czego slużą te dwie zawleczki, które są tak jakbyw misie olejowej i korpusie przez które ucieka mi olej silnikowy?
    • Przez rolnik31
      Witam, mam problem z podnośnikiem gdy podnoszę np, agregat z siewnikiem wyrażnie słychać pracę pomy a na rozgrzanym oleju jeszce bardziej i odczuwalne są drgania. Stan oleju jak i sam olej jest w porządku.
      Czy to świadczy o wypracowaniu pompy czy to może inny problem. Proszę o pomoc.
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez wojran
      Brak mocy podczas prac polowych  oraz bardzo kopci. ( i pali ponad 10 l na ha w orce czy to normalne )? :
      Podczas tegorocznej orki ciągnik nie dawał sobie rady a orka na 20-28 cm (3-4-5) kl ziemi prędkość ok 6-7 km/h (na wolniejszy biegach to samo )pług 3 unia a z 2 też miał problemy oczywiście przedni napęd włączony oraz tur z łyżką  z przodu ktoś wie co może byc nie tak?
      Moc ciągnika 62 km pracę wykonywane na 1600-1900 obrotów 
    • Przez kubaursusmf
      Potrzebny katalog czesci do mf 565 licze na wasza pomoc!!
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.