Skocz do zawartości
zenas

Wymiana tarczy sprzęgłowej I stopnia. MF 255

Polecane posty

zenas    6

Witam.

Jak w temacie, w necie na ten temat cisza lub tylko sporadyczne wzmianki i to ogólnikowo. Mianowicie ciągnik rozpołowiony, tarcza wymieniona przy okazji łożysko wyciskowe i na tym się kończy wszystko co dobre, za Chiny ludowe nie chce się z powrotem zjechać, choć używałem wózka, tarcze w miare są wypośrodkowane, choć nie miałem trzpienia wypośrodkójącego, bo skąd, robiłem już sprzęgła w samochodach ale to były jednotarczowe i nie było problemu, a tu "zonk". Mam pytanie czy może któryś z kolegów miał podobny problem i jak go rozwiązał?


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    38

czasem są takie uparte tarcze że nie chcą na wałek najść I teraz problem ile ci zostaje do całkowitego zsunięcia się silnika i skrzyni Jeśli niewiele i jestes pewien że wałki juz weszły to mój sposób to dłuzsze sruby i sciągac silnik ze skrzynią Ale tu trzeba mieć absolutną pewność że wszystkie inne przyczyny nieschodzenia się zostały wyeliminowane a silnik i skrzynia są  idealnie ustawione no i ciągnąc z rozumem jeśli się czuje ze to nie to i nie schodzą się to nie ciągnąć na siłę tylko cofnąć i sprawdzić wszystko jeszcze raz Ja też tarcze ustawiam ręką bez przyrządów i nigdy nie musiałem poprawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cezar    0

sprawdź frez na tarczy, może masz tarczę od późniejszych wersji 3512 z drobnym frezem i dlatego nie chce się zejść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

toobek    40

Dokładnie sprawdź frez. Załóż samą tarczę na wałek. Powinna bez żadnych problemów wejść. Ja miałem przypadek że musiałem podpiłować wejście frezu w tarczy bo nie chciała wejść na wałek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    6

Jest na grubym frezie sprawdzałem przed złożeniem sprzęgła, tak jak pisał kolega Karol 445 trzeba się będzie męczyć, jak skręcam śrubami, oczywiście z wyczuciem to to nie można zmienić biegu, czyli nie weszło na swoje miejsce, wymieniałem już tarcze w C4011 i w osobówkach nie było problemu, z tymi jednotarczowymi to bułka z masłem, no cóż idę, ręce opadają.

 


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    6

Uff dało radę, powoli powolutku skręcając delikatnie dwoma śrubami po bokach w końcu się udało. Dzięki za zainteresowanie się tematem, na tej tarczy chodził 6250 motogodzin.


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    6

:) Jednak C 4011 jest bardziej przyjazny dla użytkownika, naprawa w swoim garażu MF 255 w wersji z śrubami calowymi i metrycznymi, to pokuta za grzechy. ;[


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Matikrzew24
      Witam wszystkich bardzo serdecznie.
      Posiadam w swoim gospodarstwie ciągnik IMT 577 z mocno uszkodzonym układem napędowym. Posiada on za to sprawny silnik Perkins s 44a po remoncie. Przez co zastanawia mnie kwestia przełożenia tego silnika do jakiegoś Massey Ferguson-a z nieopłacalnym do naprawy silnikiem Perkins A4.248. Konstrukcje są bardzo podobne, ale czy takie same ? Gdzie napotkam problemy ?
    • Przez pawel6200
      Czy wiecie ile oleju wchodzi do MF 590 w  skrzyni , silniku, zwojnicach??
      Nie moge nigdzie znalezc tej informacji.
      Jezeli ktos ma jakas instrukcje llub katalog pdf do tego ciagnika to prosze o pomoc.
      Pozdrawiam
    • Przez marioc14
      Witam
       
         Mam taki problem w swoim MF 255 mianowicie chodzi o to ze jakby za mało "wbija" bendiks na koło wiencowe w wyniku czego mozna zauwazyc ze juz niektóre zeby na kole są uszkodzone. Co moze byc przyczyną takeigo stanu rzeczy. Elektromagnes wymieniłem na nowy
       
      Pozdrawiam
      Mariusz
    • Przez harny666
      Witam,
      Mam ciągnik Massey Ferguson 699 i wystąpił mi w nim problem, podczas ruszania do przodu bez włączonego przedniego napędu po przejechaniu ok 0,5 m, blokują mi się przednie koła i nie da rady jechać, po włączeniu przedniego napędu koła się nie blokują ale strasznie charczy przedni napęd
       
    • Przez Ferguson95
      Witam. Podczas pracy w polu ferdek mi 2 razy podskoczyl  (dziury w ziemi) i coś zazgrzytalo w skrzyni. Dojechałem powoli do domu. Czasem podczas jazdy zazgrzyta, na każdym biegu. Jak wcisne sprzęgło to przestanie. Nie zgrzyta cały czas. Co to może być?  Sprzęgło? Coś w skrzyni? 
      Proszę o pomoc i z góry dzięki. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.