Stacho1244

Problem z przodem w massey ferguson 3060

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Stacho1244    1

Witam mam problem z przodem , kontrolka pali sie od przodu a w ogole nie dziala , dzisiaj oralem i w pewnym momecie przestal dzialac przod , bylo przez chwile takie dziwne tarcie metalu jak by o gume jakas , ale to bylo chwila. Ciagnik mam od nie dawna i nie wiem od czego sie zabrac , dodam ze to pilny temat bo ciagnik teraz jest bardzo mi potrzebny z dzialajcym przodem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

teraz pytanie zasadnicze wyłączyłeś napęd na drodze bo nie wolno jeździć z włączonym mi się wydaje że tarcze spaliło i układ się rozczelnił bo kontrolkę masz od ciśnienia oleju tzn nie masz ciśnienia nie ściska tarczek od napędu jak się mylę niech ktoś sprostuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stacho1244    1

teraz pytanie zasadnicze wyłączyłeś napęd na drodze bo nie wolno jeździć z włączonym mi się wydaje że tarcze spaliło i układ się rozczelnił bo kontrolkę masz od ciśnienia oleju tzn nie masz ciśnienia nie ściska tarczek od napędu jak się mylę niech ktoś sprostuję

 

na szosie jezdze z wylaczonym , to mi sie na polu stalo ,jak pisalem oralem i naped sie zepsol a kiontrolka sie pali , naciskam przycisk to sie wlacza i wylacza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    615

teraz pytanie zasadnicze wyłączyłeś napęd na drodze bo nie wolno jeździć z włączonym mi się wydaje że tarcze spaliło i układ się rozczelnił bo kontrolkę masz od ciśnienia oleju tzn nie masz ciśnienia nie ściska tarczek od napędu jak się mylę niech ktoś sprostuję

Hehe więcej głupot w jednym poście zawrzeć nie można :P

 

Gdy napęd włączysz to prąd na drugim elektrozaworze od dołu jest czy nie ma? Zapewne elektrozawór zacięty w pozycji otwartej. Sprawdzić i wyczyścić. A jeśli sprawny to trzeba szarpać kosz sprzegła przedniego napędu i sprawdzić tarczki. Wałek ataku przedniego mostu, uleja łącząca wał sprawne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stacho1244    1

Hehe więcej głupot w jednym poście zawrzeć nie można :P

 

Gdy napęd włączysz to prąd na drugim elektrozaworze od dołu jest czy nie ma? Zapewne elektrozawór zacięty w pozycji otwartej. Sprawdzić i wyczyścić. A jeśli sprawny to trzeba szarpać kosz sprzegła przedniego napędu i sprawdzić tarczki. Wałek ataku przedniego mostu, uleja łącząca wał sprawne?

 

a gdzie jest dokladnie ten elektozawor ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

 

 

Gdy napęd włączysz to prąd na drugim elektrozaworze od dołu jest czy nie ma? 

 

Przecież jest napisane, pofatyguj sie i zegnij kregosłup.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    615

może Ci pokazac jak elektrozawór wygląda? jeśli masz taką potrzebe to..... wezwij mechanika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    615

a ciekawe jak tam frezy na wałku atakującym przedniego mostu... bo jeśli były jakies metaliczne dźwieki to po prostu mogła tuleja juz sie przekręcić na wałku i wtedy masz pan problem i trzeba szykować 2 tys... w najlepszym wypadku tylko drut zabezpieczający tuleje wypadł i tuleja się zsuneła. Trzeba skontrolować luzy na sworzniu przedniej osi bo to przyczyna oberwanych frezów

http://olx.pl/oferta/kola-ataku-CID757-ID8qJ6f.html#09ceffad60

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

zsunęła się ?


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stacho1244    1

zsunęła się ?

 

ona nie moze sie zsunac bo jest zabezpieczenie  , hmm chyba ze by wypadlo lub peklo . a z jednej strony skonczyly sie frezy :) i oto cala przyczyna , juz zamowilem Mufe , tak fachowo sie to nazywa

Edytowano przez Stacho1244

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Wiem, ze jest zabezpieczona. Jak wygląda frez na ataku ?


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    615

no i powiedz czy to tak ciężko było wejść pod traktor i poglądać co się tam dzieje? a my tu zużywamy klawiature na wróżenie z fusów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stacho1244    1

no i powiedz czy to tak ciężko było wejść pod traktor i poglądać co się tam dzieje? a my tu zużywamy klawiature na wróżenie z fusów

 

sluchaj wrocilem wieczorem do domu z orki i nie mialem czasu , a chcialem sie dowiedziec od czego sie zabrac :)  wiesz to moj 1 ferdek i jeszcze nie jestem dobrze obeznany

Wiem, ze jest zabezpieczona. Jak wygląda frez na ataku ?

sredni jest ale jeszcze pochodzi , a ktos Mufee widze ze sam dorabial i to nie zdalo egzaminu , starlo ten frez na mufie do zera z jednej strony

Edytowano przez Stacho1244

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktomek8    2

Sprawdź czy nie masz luzów na przedniej osi, bo to mogło być przyczyną wytarcia frezów na tulejce. (ciesz się że nie na wałku ataku)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stacho1244    1

Sprawdź czy nie masz luzów na przedniej osi, bo to mogło być przyczyną wytarcia frezów na tulejce. (ciesz się że nie na wałku ataku)

 

wiesz jest delikatny luz i bede to robil ale teraz zamowilem byle jaka mufe zeby dociagnac orke siewy itp , a bedzie czas to rozbiore caly przod i sie porobi  caly przod :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marcin90
      Witam serdecznie, chciałbym zapytać wszystkich użytkowników ciągników Massey Ferguson z końcówki lat 80 i początku 90 jak to jest z ta awaryjnością tak na prawdę. Bo dużo się czyta o awariach skrzyni, hydraulik , elektrozaworach itp.
      Generalnie chodzi o to, że szukam dla taty traktora z przednim napędem w kwocie do max 40-50 tys o mocy około 80-110 km.  Jako że gospodarstwo jest nie duże ( na stale około 10 sztuk bydła, i około 35-50 sztuk trzody chlewnej) areał jaki posiada to około 6 ha łąk, około 20 ha zbóż i około 5 ha kukurydzy na ziarno. Ja na stałe pracuje w warsztacie i jedynie pomagam przy grubszych robotach to chciałbym, by Ojciec ( już prawie 60 letni) miał choć odrobinę wygody, ciszy i namiastkę komfortu przy pracy. A to w tych pieniądzach oferuje chyba jedynie massey. ( nie urażając posiadaczy innych ciągników) 
      Co prawda tata chyba wolałby jakiegoś zetorka ( boi się awaryjności, a właściwie kosztów napraw wszystkiego co nie jest zetorem lub ursusem) ale ja myślę że przyjemniej i wygodniej byłoby Fergusonem. Myslę o modelach bodajże 3060-3095. Prosiłbym forumowiczów o odpowiedź jak to jest z waszymi Masseyami , co już Wam się zepsuło i jakie ewentualnie były koszty napraw. Jak ktoś sprawdzał to jeszcze spalanie w orce bym poprosił . Pozdrawiam , Marcin
       
    • Przez Zdzisiu97
      Witam,
      Od niedawna jestem właścicielem Fergusona 6180, dzisiaj jadąc sobie spokojnie z przyczepą usłyszałem dziwny dźwięk coś takiego jak by z wąż spadł z przyczepy i tarł o asfalt tą metalową końcówką, lecz po wstępnych oględzinach zauważyłem, że owy dźwięk wydobywa się z tyłu traktora.
      Słychać to tylko jadąc z prędkością wyższą od 10km/h. Bez różnicy czy mam "żółwia" czy "zająca" czy to wsteczny czy nie. Próbowałem nawet 4x4 włączyć ale dźwięk nie znikał.
      Po głębszych oględzinach zauważyłem też, że przy puszczaniu sprzęgła (przy samej końcówce) jest takie lekkie stuknięcie jak by w skrzyni (co do miejsca nie jestem na 100% pewny)
      Sprawdziłem poziom oleju hydraulicznego i jest ok.
      Bardzo proszę o pomoc, bardzo mi na tym zalezy.
      Dodam, że jestem zielony jeśli chodzi o Massey Fergusona (nie wiem jeszcze co gdzie i jak) posiadam go dopiero niecały miesiąc.
      Wcześniej wszystko poza tak jak by przeskokiem po puszczania sprzęgłą (przy końcówce gdy ciągnik zaczynał ruszać to tak jak by znowu wciskało się sprzęgło i dopiero potem znowu ruszał. nie wiem jak to wytłumaczyć, po prostu była taka "dziura" w sprzęgle)
       
      Jeśli ktoś potrzebuje więcej informacji to postaram się pomóc. Liczę na szybką odpowiedź z Waszej strony.
       
      Pozdrawiam
    • Przez sznajdik
      Jak w temacie wie ktoś jak fachowo ustawić prawidłowy kąt wtrysku tu akurat mf 3060
    • Przez Masejek3060
      witam wszystkich mam pytanie odnośnie ustawienia zaworów. Wiem jakie luzy powinny być tylko w którym momencie ustawiać luzy są jakieś znaki ???
    • Przez krzyfo
      Witam Panów 
      Posiadam traktor massey 3085 i nastała dziwna usterka do zdjagnozowania.
      Mianiowicie traktor posiada dynashift i po zimie 2016 roku zaczał sie slizgac na połbiegach B i D  co zwłaszcza widac pod obciazeniem nie daje sobie rady slizga sie i staje w miejscu na polbiegach A i C jedzie i ciagnie normalnie i pracuje do tej pory. 
      Tarczki dynaschift zostały wymienione i nie dało to zadnego rezultatu.
      Elektrozawory do dynaschift tez były wymienione na nowe i tez nie pomogło. Traktor po odlaczeniu pradu na elektrozawory podobno powinien pozostac na polbiegu D ale pozostaje na połbiegu A.
      Komputer został przerobiony na przekazniki i tez nie pomogło.
      Moze ktos miał lub domysla sie co za usterka nastapilą ze traktor slizga się na połbiegu B i D lub poleca dobrego mechanika (jestem z lubuskiego) z gory dziekuję
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.