jarecek92

Wymiary szufli, ktoś udostępni?

Polecane posty

jarecek92    3

Witajcie, mam zamiar zrobić szufle do ładowacza na euro, szerokość 180cm, Interesuje mnie fotka z boku z wymiarami. I tak się zastanawiam czy skorupę robić z blachy 5 czy 6mm, z jakich blach wy macie?

 

Wiadomo wzmocnienia i lemiesz będzie z grubszej stali. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebek3065    1

5 powinna wystarczyć tylko euro euro-wi nierówne do jakiego tura chcesz tą łyżke załozyć?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Tutaj masz wymiary Hydrametu

1 szufla maxi

2 szufla uniwersalna

3 szufla wzmocniona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    3

Problem w tym że mam łatwiejszy i tańszy dostęp arkusza 6mm niż do 5mm i się zastanawiam czy to nie bedzie za toporne ;D szufla bardziej do piachu, równania terenu niz zboża...

Tur samoróbka

Co c360 z wzmocnionym przednim napędem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Wygląd to jedno a waga to drugie. Przy 6 mm będziesz miał dodatkowy balast, który niepotrzebnie obciąża układ hydrauliczny. Różnica 1 mm przy tej szerokości to zapewne 30 - 40 kg.

Co do lemiesza to proponowałbym użycie blachy Hardox 500 jest stalą trudnościeralną o twardości 470 - 530 HB, co przy użytkowaniu szufli do piachu ma znaczenie.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Przy tym ciągniku lepiej wykonać ją z 5 bo dodatkowy balast ma tu duże znaczenie. Przy większym sprzęcie nie miało by to takiego znaczenia bo te 50kg nie miao by znaczenia.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

180cm do sześćdziesiątki? Ja dobrze czytam? I to do tego do piachu...

Kolego już zbliżając się do 1,5metra ten ciągnik będzie płakać w takiej robocie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    136

180 cm to ja mam przy ladowaczu 2000kg na ursusie 1224 i przy pełnej piasku tył jest leciutki (full obciążenie na kołach) także dobrze się zastanów bo 1224 waży 7T a c360 3t...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    3

Koledzy widzę mają problemy z czytaniem...

 

Pisałem że tur jest zbliżony do tura 5 + przednia oś z ciągnika 70-80konnego. 

Szufla piasku to ok waga 1000-1500kg, dając odpowiedni balast na tył, nie martwię się o wytrzymałość...

Szufla dlatego taka szeroka gdyż nie chce by koła mi wystawały poza obrys szufli <np przy podbieraniu ziemi na potrzeby równania podłoża...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    3

Ostatecznie biorę blache 5mm hardox <lemiesz też> a łycha będzie walcowana nie krawędziowana, mimo wszytko dziękuję koledze kris14 za wypowiedź na temat.temat jak coś to do zamknięcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

Koledzy widzę mają problemy z czytaniem...

 

Pisałem że tur jest zbliżony do tura 5 + przednia oś z ciągnika 70-80konnego. 

Szufla piasku to ok waga 1000-1500kg, dając odpowiedni balast na tył, nie martwię się o wytrzymałość...

Szufla dlatego taka szeroka gdyż nie chce by koła mi wystawały poza obrys szufli <np przy podbieraniu ziemi na potrzeby równania podłoża...

 

Chyba kolega też ma problemy.... tylko z prostą fizyką...

 

Możesz sobie zakładać oś od Quadtracka do sześćdziesiątki, ale po wrzuceniu 1,5 tony ziemi w łyżkę zawieszoną 2 metry przed przednią osią to opcje są dwie.

 

1. Jeśli wszystko wytrzyma to ciągnik ci się przewróci (wątpię czy kilka siedemnastek wokół sprzęgła utrzyma takie naprężenie)

2. Jeśli dowalisz przeciwwag to efektem będzie ciągnik w dwóch kawałkach

 

Fizyki się nie oszuka. Nie po to na żwirowniach są takie duże ładowarki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    3
 

Chyba kolega też ma problemy.... tylko z prostą fizyką...

 

 

Tak się składa że jestem po polibudzie ;D

 

Adaptacja tura nie jest montowana do skrzyni ;D tylko na sworzniach <bo  na samych śrubki mogą się ściąć> do nowego wspornika przedniego mostu i do tylnego mostu, grubym ceownikiem Coś na wzór ostrówka z tym że odłączanymi wieżyczkami <wzorowany na starym turze 5> 

 

 fotka w trakcie http://mudmasters.pl/uploads/j5ytasl9fVbd.jpg

 

 

Edytowano przez jarecek92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    136

ja pamietam jak na starego tura do sześcdziesiatki wzielo się bala sianokiszonki dajmy na to te 700kg to nie szło ruszyć z miejsca bo tył ledwo kontaktuje a co taki stary tur na linke wazy 500kg?

moja szufla 1.8m waży 300kg pusta. Zrobisz podobną to sama szufle bedziesz mieć co wozić;D

 

Kolega zapewne wie co robi i lubi katować sprzęt a że zapewne załaduje z 20t na rok czegoś tam to będzie mu to działać i będzie mieć najlepszą sześdziesiatke we WSI!:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

 

 
 

Tak się składa że jestem po polibudzie ;D

 

Adaptacja tura nie jest montowana do skrzyni ;D tylko na sworzniach <bo  na samych śrubki mogą się ściąć> do nowego wspornika przedniego mostu i do tylnego mostu, grubym ceownikiem Coś na wzór ostrówka z tym że odłączanymi wieżyczkami <wzorowany na starym turze 5> 

 

 fotka w trakcie http://mudmasters.pl/uploads/j5ytasl9fVbd.jpg

 

 

Ja po PG....

 

Nic to nie zmienia. Możesz nawet uspawać nową ramę z dwuteowników, założyć dwudziestki od wojskowego jelcza, wstawić na to silnik od sześćdziesiątki, a i tak wylądujesz na plecach.

 

Dobra zasada mówi, że ciągnik który chcesz obciążyć ładunkiem w ładowaczu powinien być minimalnie 4 razy cięższy niż ładunek. Jeździłem ciągnikiem który był 3 razy cięższy i uważam że to samobójstwo w terenie.

Ty masz zamiar powiesić 1,5 tony na ciągniku który nie waży 3 ton. To zbliża się do 60% masy ciągnika. Tu już nie chodzi o wytrzymałość materiału, a o podstawową stabilność i bezpieczeństwo. To jak kładzenie bel na przyczepę - co z tego, że jest mocna i da radę wrzucić na nią jeszcze z jedną warstwę - przewróci się i tyle. Sęk w tym, że w kabinie na czubku tej przyczepy nie siedzi ktoś kogo kręgosłup jest średnio odporny na zgniatanie z siłą kilku ton...

 

Polecam kiedykolwiek popracować ładowaczem i dopiero wtedy zabrać się za budowę takich konstrukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    3

Na to by wchodziło że ostrówek nie ma prawa poprawnie działać z załadowaną łyżką...

Co prawda nie mam na tyle zawieszonej łyżki skarpowej, ale będzie balast...

 

Ps tak się składa że pracowałem z turem łycha 200cm silnik z 80KM <case> spokojnie Pełna łycha gruzu  i nie kładło mnie na plecach ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

Na to by wchodziło że ostrówek nie ma prawa poprawnie działać z załadowaną łyżką...

Co prawda nie mam na tyle zawieszonej łyżki skarpowej, ale będzie balast...

 

Ps tak się składa że pracowałem z turem łycha 200cm silnik z 80KM <case> spokojnie Pełna łycha gruzu  i nie kładło mnie na plecach ;D

 

Ostrówek ma malutką łyżkę w porównaniu do współczesnych ładowaczy na euroramce. Ponadto jest znacznie cięższy i pracuje się nim przeważnie na podstawach. Pracowało, bo nikt już tego nie używa

 

Balast? Ty pomyśl o zwiększeniu całkowitej masy o jakieś 1,5 tony

 

 

Gruz jest znacznie lżejszy niż ziemia/żwir. Ponadto moc nie mówi nic o rozmiarach i masie ciągnika. Mam 120KM w motocyklu. Więcej niż w tym case, ale moja kawa waży 250kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerMaciek
      Witam serdecznie
      Kupiłem Tura Prima ale bez mocowań, mocowania - czyli tą ramę którą przykręca się do ciągnika chcę wyspawać sam
      Mam Massey Ferguson 675 z napędem ale nigdzie nie potrafię znaleźć żadnych schematów jak te łapy do osadzenia tura mają wyglądać, gdzie się przykręca itd..
      Może ktoś z ma taki model ciągnika albo podobny i zechciałby zrobić parę dobrej jakości fotek?
       

    • Przez zetor6211
      Mam taki ładowacz. Chciałem podpiąć krokodyla ale coś jest nie tak. Ulistnić na 4 guziki. Ale najpierw pytanie czy to podpięcie jest wszystko okej i po co są te 2 kostki. 3 kostki są podpięte a 2 są luźno. 


    • Przez MKHarikeen
      Witam,
      Mam problem ze znalezieniem nazwy tego typu mocowania:


      Mam taki rodzaj, posiadam łyżkę i szukam do niego wideł. Nie jest to mocowanie typu SM ani EURO
       

    • Przez waldekwaldek
      Cześć. Mam problem z ładowaczem Mailleux mx 80. Jak pociągnę yoistyk  do końca do się blokuje przepływ oleju i nie podnosi. Musze tak na minimalny przepływ oleju pociągnąć to powoli podnosi. Jak się zablokuje i nie podnosi to muszę opuścić i dopiero zacząć podnosić. 
      Gdzie jest przyczyna ? W rozdzielaczu wymienione zostały oringi i nic się nie zminiło. 
       
      Z góry dziękuję za pomoc 
       
    • Przez MiłoszKr
      Witam, ma ktoś może dane techniczne ładowaczy mx t10 lub t410 albo t12 i t412. Interesuje mnie dokładnie szerokość mocowań na haki. Jeśli ktoś ma taki ładowacz i jest w stanie zmierzyć i podesłać informacje to byłbym wdzięczny.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj