YTheFreeDead

Mały problem z Ursusem 1224

Polecane posty

Słuchajcie. W zimę zakupiłem Ursusa 1224 w bardzo dobrym stanie. Wszystko byłoby z nim dobrze jeśli nie ten wałek wom, który nie włącza się przy kierownicy, to znaczy, jak włączy się pod siedzeniem to kręci się, co z nim może być nie tak? Poprzedni właściciel powiedział, że wcześniej wszystko dobrze chodziło tylko, że coś w tym rozdzielaczu zamarzło( Nie wiem co mu mogło tam zamarznąć). Co według was może być popsute może ktoś to już naprawiał? Czy może być to pompa hydrauliczna? Dodam, że przyśpieszacz nie działa (z tego co wiem to zaspawany) i czasami przy postoju znacznie ciężko kręci się kierownicą w prawo ale w jeździe to nie przeszkadza. Gdy ktoś coś może wiedzieć w tej sprawie to proszę pisać.
:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1108

Jak wzmacniacz zaspawany i mikropompa lub kosz womu zużyty to faktycznie igła stan :D Twoje problemy obszernie opisane na forum, wystarczy poszukać: kosz wom, tarczki wom.


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
debrzyna    2031

Nie wiem czy wiesz jak działa wałek Otóż żeby wo gule działał to pod siedzeniem musi być włączony czyli w takiej pozycji jak piszesz że sie kreci i jest to połączenie mechaniczne trybów które napędzają wałek .Natomiast wajcha przy kierownicy służy do załączania wałka poprzez sprzęgło które jest z tyły przed wałkiem Jeżeli wajchę przy kierownicy dasz na duł to podajesz olej na to sprzęgło i wałek chodzi a jak dasz do góry to wałek staje /jeżeli w sprzęgle wszystko jest ok/  

A do kierownicy to jest inna pompa ,do podnośnika i gniazd tez inna

Edytowano przez debrzyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertkujawy    67

Pewnie zainwestował w myjkę i farbę stan b.d Wstaw do mechanika i sobie doszykuj będzie ok Chandlaż prawde powie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    136

jak wlaczysz pod siedzeniem tą dzwignią i kreci się na pusto przy wyłaczonym przy kierownicy to masz dodatkowo zepsuty hamulec wom.

A tak z zapytaniem u mnie mam załączone na obroty niezależne (wajcha w dół) ta pod siedzeniem i nie idzie jej ruszyć wogóle jest zapieczona czy co?Wałek akurat nie wiem czy jest sprawny bo nie było okazji wypróbować ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wiesz jak działa wałek Otóż żeby wo gule działał to pod siedzeniem musi być włączony czyli w takiej pozycji jak piszesz że sie kreci i jest to połączenie mechaniczne trybów które napędzają wałek .Natomiast wajcha przy kierownicy służy do załączania wałka poprzez sprzęgło które jest z tyły przed wałkiem Jeżeli wajchę przy kierownicy dasz na duł to podajesz olej na to sprzęgło i wałek chodzi a jak dasz do góry to wałek staje /jeżeli w sprzęgle wszystko jest ok/

A do kierownicy to jest inna pompa ,do podnośnika i gniazd tez inna

 

Do kierownicy inna ale do przedniego napędu chyba ta sama co do womu a przedni napęd załącza się więc pytanie czy to pompa zepsuta czy w skrzyni coś z tym wałkiem? Nigdy w życiu nie miałem styczności z takim Ursusem więc...

 

Dodam jeszcze ze żeby pociągnąć wajchę przy kierownicy trzeba dużo siły (jedną ręką nie da się jej pociągnąć). Specjalnie u kolegi patrzyłem w c385 to tam lekko się ją pociąga, nie trzeba aż tyle siły. Jeszcze co do niej to jak jest na górze czy na dole to wałek zawsze się kręci.

Edytowano przez YTheFreeDead

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    136

Jeśli zdejmiesz osłony to możesz podejrzeć czy w ogóle jest na swoim miejscu bo to dziwne żeby ciężko chodziła.u mnie kiedyś leżała obok:( (są tam w słupku kierownicy zwykłe 3 takie druty (gaz/wzmacniacz/wom)które mają połączenie z korpusem skrzyni.
Wałek ci się kręci cały czas ale ma siłę czy tak że z maszyna już nie kręci?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tą wajchą już jest wszystko w porządku chyba. Parę razy w górę i dół pomachałem to teraz znacznie lżej się kręci nw co to moglo być. Jutro odpale i zobaczę czy wałek ma siłę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    225

wyciągaj z tyłu wom już nie pamiętam ale chyba musisz odkręcić płytę pod zaczep i odkręcasz cały wom jeżeli chodzi nie zależnie od ustawień tej wajchy przy kierownicy to na bank są do wymiany tłoczki od hamulca wom 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ile mniej więcej czasu zajęłoby takie rozebranie tego womu, bo na dniach Ursus będzie potrzebny w pracy a żeby włączyć czy wyłączyć wom trzeba gasić silnik a to bardzo uciążliwe będzie. Jeszcze jakby ktoś mógłby wstawić zdjęcia jakiekolwiek o co tam chodzi to byłbym wdzięczny

A może jakieś podpowiedzi gdzie co i jak dostać się do hamulca

Edytowano przez YTheFreeDead

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Ściągnij sobie z sieci katalog i już dużo się dowiesz, jak się dostać gdzie się znajduje i na przyszłość na pewno się przyda.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1108

Na forum mnóstwo tematów o wom w ciężkiej serii, zajrzyj do galerii @ grzesmaly napstrykal fotek jak rozbierał. Jak masz wszystkie części to z pół dnia roboty.


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj