Skocz do zawartości
Sztuk

Zetor 7745 przekaźniki??Brak wszystkiego co elektryczne.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Sztuk    3

Witam.

 

Problem jest następujący. Zakupiłem rok temu zetora 7745. Wszystko w pełni sprawne, wszystkie światła, radio itp oprócz wentylacji (przy włączaniu było tylko tyknięcie). Podczas pracy i długiego używania świateł (halogeny przód tył, halogen do orki) grzała się stacyjka ale było ok. Po pewnym czasie znikneły mi przednie halogeny radio i światła w kabinie, po jakiś 2 miesiącach znikneła mi reszta tzn tylne halogeny, halogen do orki oraz postojówki. Zostały kierunkowskazy, światła przednie długie i krótkie oraz o dziwo zaczą się kręcić jeden wentylator (połamany chyba).. Przegrzebałem kupę tematów na tym forum i innych i prawdopodobnie sa to przekaźniki. Chciałbym dowiedzięć się czy waszym zdaniem są to przekaźniki, oraz gdzie moge je znaleźć??? Prosiłbym o dokładne podanie miejsca ponieważ w czym jak w czym ale w elektryce ciągnika jestem laikiem.. Czy tego przyczyną może być sama stacyjka...???\

 

Z góry dziękuje za pomoc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sztuk    3

niech bedzie po twojemu elektryk ale znajomy poszedł i mu całą instalacje po swojemu zaczą przerabiać i po jakimś czasie nic nie miał... Sam jakoś doszedł tołku żeby pare żarówek świeciło a tutaj gieneło wszystko sekcjami. po to jest forum zęby sobie podpowiadać. Albo stacyjka albo przekaźniki. Ktoś kto się zna przybliży mi więdze na ten temat i już nie będzie aż tak zielony i nawet prowadząc do elektryka będe widział co mam powiedzieć.. nie dam sobie robić burdelu w elektryce... dlatego pytam.. wymianą przekaźnika nic nie namotam..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    107

jak smierdziala stacyjka to pewnie sie spalila, grzanie swiadczy o zbyt duzym poborze pradu[za duzo tych swiatel] lub slabym styku[rdza], wiec ja wykrec i obejrzyj, druga opcja przekazniki sie spalily-to nie fabryczne oswietlenie wiec nie wiadomo gdzie je wsadzili , idz po kablach i ustal skad swiatla sa zasilane. a o sprawdzeniu bezpiecznikow to chyba nie trzeba pisac..


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    191

to jak jesteś laikiem to zamów wizytę fachowca elektryka i Ci to ogarnie bo sobie narobisz więcej biedy


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sztuk    3

to jak jesteś laikiem to zamów wizytę fachowca elektryka i Ci to ogarnie bo sobie narobisz więcej biedy

 

Masz racje ale czasami lajk jak poczyta i popyta (jak tutaj na forum) wie wiecej jak elektryk (czasami oczywiście) ponieważ jak wcześniej pisałem zanjomy ma takiego 72 bodajrze i elektryka wziął to pożal się Bożę..  Z tego co czytałem to te przekaźniki znajdują się nad głową gdzie radio i nawiew ale nie jestem w 100% pewny bo otwierałem i nie wiem nawet jak to wygląda dlatego pytam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    191

to znajomy zaprowadził traktor do pseudo elektryka a nie do fachowca a Ty piszesz że jesteś laikiem i myślisz ze na forum się nauczysz jak Ty nie wiesz nawet gdzie są przekaźniki i jak wygladaja to co dopiero jak je sprawdzisz czy są sprawne? masz schemat instalacji? zacznij może od sprawdzenia bezpiecznikow kabli i końcówek zobacz masę bo może gdzieś przysniedzialo. a nic z tych rzecz to jednak udaj się do fachowca ale nie do tego co twój kolega bo specjaliście zajmie to może chwilę a Ty będziesz siedział z tym cały dzień wymieniał metodą prób i błędów nie potrzebne części przy czym narobisz sobie dodatkowych nie potrzebnych kosztów. tu na forum jest @elektromechanik on jest dobry w te klocki wyślij mu temat to Ci pomoże


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pomóc na forum można, ale tylko i wyłącznie jak ktoś ma podstawową wiedzę. A autor tematu nie posiada jej wcale. Co z tego, że napiszę sprawdź przekaźnik taki a taki, lub taki a taki bezpiecznik, skoro autor nie wie nawet jak on wygląda? Zetor ma prostą, aczkolwiek rozbudowaną instalację, dlatego podstawą jest schemat, tak jak zauważył kolega @wojtal24. A jeżeli nie ma schematu, to należy szukać przewód po przewodzie zaczynając od końca, czyli od odbiornika, podając napięcie z akumulatora na poszczególne punkty obwodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sztuk    3

Jak tak to temat do zamknięcia.

Edytowano przez Sztuk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    107

ja bym sie tak szybko nie zniechecal, ja tez sie nie znam a naprawiam ;) . schemat da tylko ogolne pojecie bo kolory kabli nie zgadzaja sie ze schematem-trzeba po prostu na spokojnie przejrzec kable popatrzec czy cos nie jest przepalone lub przetarte-nie swieci garnki lepia.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sztuk    3

ja bym sie tak szybko nie zniechecal, ja tez sie nie znam a naprawiam ;) . schemat da tylko ogolne pojecie bo kolory kabli nie zgadzaja sie ze schematem-trzeba po prostu na spokojnie przejrzec kable popatrzec czy cos nie jest przepalone lub przetarte-nie swieci garnki lepia.

 

Widzisz kolego zadałem 2 proste pytania i nikt nie odpowiedział tylko zaczą nagadywać więc po co mi to.. Zadałem proste pytania gdzie znajduja się przekaźniki i czy stacyjka może być przyczyną takich spraw jak wyżej opisałem ale widzisz jakie są odpowiedzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co z tego, że napiszę Ci gdzie są przekaźniki, skoro nie wiesz jak one wyglądają i patrząc na nie nawet nie będziesz wiedział, że to przekaźniki. Co do drugiego pytania, to tak, przyczyną może być stacyjka, tylko nic Ci po takiej wiedzy, bo oczywiście na pałę wymienisz  stacyjkę na nową bez jej sprawdzenia i zaczniesz zadawać kolejne pytania dlaczego nie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    191

@ elektromechanik takie tematy powinny być zamykane z miejsca jeżeli dotyczą bezpieczeństwa lub mogą narażać na poważne koszty


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wiem, że powinny, ale widzisz jakie już są problemy, że nikt nie pomaga itp. Będę obserwował temat i usuwał szkodliwe porady, a autor niech sam wyciągnie wnioski czy da radę to zrobić samemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    365

Nie róbcie "z igły widły". http://www.elstat.com.pl/przekazniki/przekaznik%20samochodowy.jpg , http://www.image.micros.com.pl/_icon_auto/rys.nvf4-1.jpg , https://sklep.avt.pl/media/products/e3666e43ff996ee125e5cce32602649c/images/thumbnail/big_NVF4-2C-Z30A.jpg?lm=1450122480 - przykładowe przekaźniki. Przekaźnik to taka kostka jak na zdjęciach. Jeśli je znajdziesz, to najlepiej wyjąć 1 i zastąpić go sprawnym (potrzebny jest dobry przekaźnik, koniecznie 12V). Jeśli nic się nie zmieni, należy wpiąć z powrotem stary, wyjąć kolejny i zastąpić sprawnym. Jeśli te przekaźniki są wpięte w gniazda, to można spokojnie tak zrobić. Jeśli jednak są wpięte na same wsuwki, to lepiej sobie darować. To samo bezpieczniki - należy każdego sprawdzić, czy nie jest przepalony i ewentualnie wymienić na sprawny o identycznym oznaczeniu (cyfra z literą A lub kolor). Oczywiście uszkodzony może być jeszcze włącznik.

Nie wiem czemu piszecie, że może być winna stacyjka. Skoro świecą kierunkowskazy, światła mijania i drogowe, to stacyjka jest sprawna.

Na sam początek polecam wymienić nawet wszystkie bezpieczniki, gdyż może być tak, że choć wyglądają dobrze, to są uszkodzone. To niewielki koszt, a może pomóc.

Edytowano przez XMK13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sztuk    3

Nie róbcie "z igły widły". http://www.elstat.com.pl/przekazniki/przekaznik%20samochodowy.jpg , http://www.image.micros.com.pl/_icon_auto/rys.nvf4-1.jpg , https://sklep.avt.pl/media/products/e3666e43ff996ee125e5cce32602649c/images/thumbnail/big_NVF4-2C-Z30A.jpg?lm=1450122480 - przykładowe przekaźniki. Przekaźnik to taka kostka jak na zdjęciach. Jeśli je znajdziesz, to najlepiej wyjąć 1 i zastąpić go sprawnym (potrzebny jest dobry przekaźnik, koniecznie 12V). Jeśli nic się nie zmieni, należy wpiąć z powrotem stary, wyjąć kolejny i zastąpić sprawnym. Jeśli te przekaźniki są wpięte w gniazda, to można spokojnie tak zrobić. Jeśli jednak są wpięte na same wsuwki, to lepiej sobie darować. To samo bezpieczniki - należy każdego sprawdzić, czy nie jest przepalony i ewentualnie wymienić na sprawny o identycznym oznaczeniu (cyfra z literą A lub kolor). Oczywiście uszkodzony może być jeszcze włącznik.

Nie wiem czemu piszecie, że może być winna stacyjka. Skoro świecą kierunkowskazy, światła mijania i drogowe, to stacyjka jest sprawna.

Na sam początek polecam wymienić nawet wszystkie bezpieczniki, gdyż może być tak, że choć wyglądają dobrze, to są uszkodzone. To niewielki koszt, a może pomóc.

 

Wystarczyła własnie taka odpowiedzi jeszcze tylko jak by ktoś mi powiedział gdzie one sie znajdują zetorze 7745. Wersja z radiem lampkami w kabinie. Czy przypadkiem nie są  właśnie w tej konsoli nad głową? Czy gdzieś tutaj na dole gdzie bezpieczniki..?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeśli te przekaźniki są wpięte w gniazda, to można spokojnie tak zrobić. 

Niekoniecznie, bo są przekaźniki w obudowie podobnej do 541 z innym rozmieszczeniem konektorów. Wstawienie do gniazda takiego przekaźnika może przysporzyć więcej problemów niż było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sztuk    3

Temat do zamknięcia. Był elektryk. Zjarana stacyjka. Wymienił stacyjkę i dostawił przekaźnik aby się nie grzała i żeby ją odciążyć.  Wszystko działa nie ma nawet jednej żarówki która by się nie świeciła..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    107

jak smierdziala stacyjka to pewnie sie spalila, grzanie swiadczy o zbyt duzym poborze pradu[za duzo tych swiatel] lub slabym styku[rdza], wiec ja wykrec i obejrzyj, druga opcja przekazniki sie spalily-to nie fabryczne oswietlenie wiec nie wiadomo gdzie je wsadzili , idz po kablach i ustal skad swiatla sa zasilane. a o sprawdzeniu bezpiecznikow to chyba nie trzeba pisac..

 

a ile kosztuje taka naprawa-ja ci za darmo napisalem co sie stalo-z ciekawosci zapytam ? niedawno wymienilem stacyjke wiec chce wiedziec ile zaoszczedzilem za pare minut i jaka premie moge sobie wyplacic :P


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sztuk    3

a ile kosztuje taka naprawa-ja ci za darmo napisalem co sie stalo-z ciekawosci zapytam ? niedawno wymienilem stacyjke wiec chce wiedziec ile zaoszczedzilem za pare minut i jaka premie moge sobie wyplacic :P

 

Witam kolego no troszke zaoszczędziłeś bo oprócz części elektryk wzią 100 zł ale do tego doszło wstawienie przekaźnika, naprawa 2 wentylatorów (jeden działał ale był odkręcony i 2 wskrzesił) no i wymiana radia plus głośników. Do tego pozabezpieczał kable które sobie bezpańsko wisiały.. i ogólnie przeglądną instalacje.. z wyjazdem do sklepu był u mnie 5-6 godzin..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    107

ja znam takich co liczyli 100 za godzine i temu wlasnie sam naprawiam, jesli zrobil to profesjonalnie to pol-darmo. 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sztuk    3

No zna się na rzeczy jak w 2 wentylatorze zauważył ze sprężynke ktoś gdzieś kiedyś źle założył i temu nie działał, poczyścił szczotki i chodzi jak ta lala a nowy kilkadziesiśt złotych.. Znalazł i rozwiązał problem więc warto było. No to za godzinę to troche sporo może do tych nowszych ciągników ale nie do takiego zetorka..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez blachbadylorz
      Witam wszystkich bardzo ciepło:)
      Mam spory problem w zetorze 5340 (okrągła maska) mianowicie:
      Wziąłem się za naprawę instalacji po ,,fachowcu" nie mogę za nic w świecie dojść od czego jest jeden z przewodów pod maską.
      W wiązce która idzie na sam przód do świateł (seryjna fachowiec podłączył wszystko na krótko i wracam do oryginału) są 4 kable: światła mijania, drogowe i klakson. pozostał mi jeden wolny kabel taki lekko grubszy niż pozostałe i czerwony. Za nic w świecie nie mogę dojść od czego on jest. Mierzyłem miernikiem włączając wszystko po kolei i ani amperka nie wydusił... jest zakończony wsuwką żeńską (oryginalnie tak było widać po wsuwce)
      Może znajdzie się ktoś kto mi pomoże bo z instrukcji niestety nie mogę dojść.
      Przychodzą mi dwie opcje do głowy ale nie chcę ryzykować żeby nie pogorszyć:
      -przewód dający napięcie na obrotomierz bo tak nie działa dłuższy czas więc możliwe, prądniczki nie było od nowości i działał normalnie z tego co pamiętam
      -przewód plusowy do stacyjki ale ten przecież idzie od rozrusznika o ile dobrze pamiętam.
       
    • Przez ABM
      Gdzie tanio kupię przełącznik wielofunkcyjny do mf 6140,a może podpasuje z jakiegoś samochodu?
    • Przez marian3p
      Witam!
       
      Niedawno zbudowałem dwie wersje EHRu do ciągników, nie posiadających tego dobrodziejstwa fabrycznie. W związku z tym mam pytanie do użytkowników forum, czy bylibyście zainteresowani takim urządzeniem i chcielibyście posiadać takowe w swojej maszynie? Mógłbym przygotować zestaw, który każdy sam by mógł założyć do swojego ciągnika, albo jeśli ktoś by się nie czuł na siłach i nie mieszkał zbyt daleko ode mnie ja mógłbym to zrobić. Przedstawię teraz obydwie wersje i mniej więcej koszty.
       
       
      Wersja analogowa.
      Jest to dosyć prosty układ ale bardzo funkcjonalny, zalecam go do wszystkich ciągników wyposażonych w pozycyjną regulacje podnośnika, głównie starszych, ale także nowszych. Ma następujące funkcje:
      - główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania- ustala pozycję podnośnika
      -przycisk automatycznego podnoszenia/opuszczania- po naciśnięciu podnoszenia, podnośnik zostanie podniesiony do pozycji ustalonej przez pokrętło regulacji wysokości podnoszenia, a po naciśnięciu opuszczania, zostanie opuszczony do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      - pokrętło regulacji wysokości podnoszenia- działa z przyciskiem  automatycznego podnoszenia/opuszczania opisanym wyżej
      - pokrętła szybkości podnoszenia/opuszczania-mogą być oddzielne dla podnoszenia/opuszczania, albo jedno wspólne, według upodobań
      -przyciski podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      -trójpozycyjny przełącznik- 1.-sterowanie podnośnikiem z panelu, 2.- blokada EHR na czas transportu, nie działają żadne przyciski, 3.-sterowanie podnośnikiem z błotników, po przełączeniu na pozycję 1, podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez  główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      -diody sygnalizujące działanie podnośnika- podnoszenie/opuszczanie
       
      Koszt panelu sterującego, wraz z wiązką wynosiłby jakieś 300zł, co uważam za cenę bardzo korzystną, dokładniej ustalę jak założę układ do ciągnika. Do tego potrzebny jest jeszcze układ wykonawczy, przesuwający dźwignię podnośnika. Są dwie opcje: tańsza, to wykorzystanie silniczka wycieraczek z jakiegoś samochodu i dołożenie potencjometru i droższa, ale mniej kombinowania, wykorzystanie fabrycznego siłownika elektrycznego, z wbudowanym potencjometrem. Wybór zależałby od Was.
       
      Wersja na mikrokontrolerze.
      Również do ciągników z regulacją pozycyjną, ale jest także możliwość sterowania na elektrozaworach, jednak jest to droga opcja i bardziej pracochłonna.  Funkcje ma identyczne jak wersja analogowa, główne różnice:
      - polecenia wykonuje szeregowo, czyli np. gdy naciśniemy przycisk automatycznego podnoszenia, to już nie możemy w tym czasie zmienić wysokości podnoszenia, ani prędkości podnoszenia. Nowe ustawienia zadziałają przy kolejnej operacji, w wersji analogowej wszystko możemy zmieniać na bieżąco
      -przy używaniu przycisków podnoszenia/opuszczania na błotnikach, nastąpi automatyczne zablokowanie sterowania z panelu, do odblokowania służy dodatkowy przycisk i wtedy podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/opuszczania
       
      Koszt tego układu, czyli panel i wiązka to jakieś 400zł. Tutaj jako układ wykonawczy przewiduję tylko fabryczny siłownik z wbudowanym potencjometrem. Zapewni to najlepszą jakość sterowania, ale jego wadą jest cena w okolicy 600zł. Jednak myślę, że warto założyć tą wersje do ciągnika, który jest w miarę nowy i którego dużo używamy w polu z zawieszanymi narzędziami. Będę starał się w miarę możliwości rozwijać tę wersję i dołożyć np. automatyczną regulację głębokości pracy.
       
      Tak jak pisałem wcześniej, układ mógłbym założyć od podstaw osobiście. Ale raczej tylko u osób w promieniu ok 100km ode mnie, mógłbym też dalej podjechać, po wcześniejszym ustaleniu. Jestem z okolic Grajewa w województwie podlaskim. Mam więc też zamiar przygotować wersję do samodzielnego podłączenia, czyli ja wykonuje panel, wiązkę i odpowiednio przygotowuję silnik poruszający dźwignię jeśli taki będzie wybrany. A w ciągniku możecie sami wszystko zamontować, udzielę wszelkich wskazówek do montażu i regulacji układu. Jeśli nastąpiła by awaria sterowania elektroniczna można szybko przejść do sterowania ręcznego. Wystarczy odłączyć układ od dźwigni podnośnika.
      Póki co chciałbym sprawdzić, czy jest ktoś tym zainteresowany i czy to rozwijać w tym kierunku. Osoby chętne zapraszam na PW, oraz pisania tutaj swoich uwag, czy układ się podoba, co można zmienić, itp. W galerii można zobaczyć wersje testowe urządzeń. Pozdrawiam.
    • Przez locke
      Witam.Z racji że nieraz pojawia się problem z przełącznikami napięcia 12/24V w dużych Ursusach i innych maszynach,postanowiłem przedstawić jego budowę i zasadę działania,tak aby każdy po przeczytaniu mógł bez obawy zabrać się za przegląd bądź naprawę swojego przełącznika.
       
      Może na wstępie parę słów o nim i po co on jest?
      Przełącznik napięcia 12/24V (według pegerowców "zwora") jest to urządzenie służące do rozruchu 24V i korzystania z instalacji 12V w ciągniku.W momencie naciśnięcia startera,prąd płynący przez uzwojenie cewki elektromagnesu powoduje wciągnięcie rdzenia i zwarcie styków i następuje połączenie akumulatorów szeregowo i uruchomienie rozrusznika. Tak to mniej więcej działa.
       
      Jeżeli wasz przełącznik wygląda podobnie jak ten to oczywiście nie będzie działał.

      W celu naprawy należy wymontować go po ówczesnym zrobieniu zdjęć przewodów.Ale nie martwmy się,na odwrocie pokrywy jest przecież czytelny schemat,każdy w miarę ogarnięty powinien sobie poradzić
       
       
      Po wymontowaniu bierzemy go w bezpieczne miejsce w celu spokojniej naprawy.

      Czyścimy szczotką z pyłu i kurzu tak aby jakoś schludnie wyglądał i w czystości się pracowało.
       
       
      Widzimy teraz złącza i na rogach cztery śrubki które trzeba odkręcić,więc do dzieła

       
       
      Po odkręceniu ukazuje się na takie coś:

      Widzimy tam znowu cztery śrubki ale teraz z nakrętkami,więc je też odkręcamy.

      Po odkręceniu odchylamy elektromagnes od styków i wyjmujemy małą sprężynę tylko jej nie zgubić! Dobrze by było aby w celu ułatwienia pracy odlutować sobie przewody cewki.

      Po odlutowaniu bierzemy płaski śrubokręt,odkręcamy wszystko to co się da.Ale pamiętać jak złożyć.
      Bierzemy teraz drobnoziarnisty papier ścierny i po kolei czyścimy wszystko.Ma to się świecić jak na zdjęciach albo nawet lepiej!
      Na koniec możemy prysnąć trochę szpraju do styków ale nigdy WD 40! To jest smar! Nie do elektryki! Specjalny szpraj możemy kupić już za 18zł

      Bardzo dobry.Polecam.
       
      Po wyczyszczeniu wszystkiego z śniedzi,kurzu,piasku składamy z powrotem. Należy nadmienić że trzeba również skontrolować czy oba miejsca styków złączają się równocześnie.Jeżeli nie,trzeba przeprowadzić regulacje na plastikowych śrubkach i będzie git.
       
      Montujemy naszego pacjenta do pojazdu przy czym należy również należy zwrócić uwagę na wiązkę przewodów.Jeżeli są w dobrym stanie to montujemy jeżeli nie to tniemy,ściągamy izolacje,cynujemy,skręcamy.Trzeba również wyczyścić oczka grubych przewodów w celu zmniejszenia rezystancji na złączach spowodowaną zaśniedziałych powierzchni styków.Należy o tym pamiętać!

      LEPIEJ NIŻ NA ZDJĘCIU POWYŻEJ!
      Mamy już złożone wszystko to należy sprawdzić działanie naszej pracy.

       
      I to cała filozofia naprawy przełącznika 12/24V.
       
      Pytania,wnioski,sugestie mile widziane
       
       
      Edit:
      Kolego, pozwoliłem sobie edytować tytuł tematu, ponieważ Twój był nieco mylący. Wynikało z niego, że jest tu opis wykonania takiego przełącznika we własnym zakresie.









    • Przez matus951
      Witam
      Chciałbym założyć światła na dach do swojego Ursusa 4514, ponieważ gdy jest ciemno ciężko pracuje się z ładowaczem przy standardowym oświetleniu. Poprzeglądałem trochę internet i chciałem się dowiedzieć jak sprawdziły by się takie światła w tej roli: http://moto.allegro.pl/swiatla-halogeny-listwy-dzienne-led-12v-i1857044236.html Zapewne ładnie by wyglądały ale czy doświetlały by chociaż na 3-5m przed ciągnikiem, żeby było widać dobrze łyżkę albo widły?
×